manos_ έγραψε:Θα ξαναπώ πως η εξουσία είναι μία, η βάση που ελέγχει. Τα υπόλοιπα καλό είναι να αναφέρονται, από κάποια στιγμή και μετά, ως λειτουργίες και όχι εξουσίες.
Εχεις μπρερδευτεί (και από ότι βλέπω από τις κατηγορίες στο γερμανικό λικουιντ, το ίδιο μπερδεμένοι είναι και οι κατασκευαστές του λικουιντ)
Οι εξουσίες είναι τρεις:
Αυτός που νομοθετεί
έχει εξουσία.
Αυτός που εκτελεί σύμφωνα με την νομοθεσία,
έχει εξουσία
Αυτός που κρίνει αν οι νόμοι εκτελέστηκαν σωστά,
έχει εξουσία.
Η εκτελεστική και η δικαστική εξουσία,παρόλο που δεσμεύονται από τις αποφάσεις της νομοθετικής, δεν παύουν να αποτελούν εξουσίες, αφού αυτός που τις ασκεί έχει δύναμη. Θέλεις να ονομάσεις εξουσία μόνο την νομοθετική, και την δικαστική και την εκτελεστική να τις ονομάσεις λειτουργίες; Δεν έχω πρόβλημα στον όνομα, στην πράξη όμως εξουσίες είναι (κυρίως δε η δικαστική, καρά-εξουσία)
Από εκεί και πέρα, το θέμα είναι ποιός ασκεί αυτές τις εξουσίες.
Το πρόβλημα που κυρίως λύνει το λικουιντ, είναι να παραχωρήσει στον κόσμο την νομοθετική εξουσία. Η εκτελεστική εξουσία, δηλαδή η εφαρμογή των νόμων, δεν λύνεται με το λικουιντ. Πρέπει πάντα κάποιος να πραγματοποιεί αυτά που λέμε στο λικουιντ, αυτός που τα πραγματοποιεί έχει την εκτελεστική εξουσία.
Αν πάρεις τώρα ένα κατεξοχην νομοθετικό εργαλείο όπως το λικουιντ, και το φορτώσεις με όλες τις τεχνικές λεπτομέρεις της εκτελεστικής εξουσίας, ανακατεμένες μάλιστα με το νομοθετικό έργο, ουσιαστικά το καταστρέφεις. Καταστρέφεις και το λικουιντ, τσαντίζεις και την εκτελεστική εξουσία με την τυπολατρία σου.