ekfrasi έγραψε: viewtopic.php?f=142&t=3099
Μεγάλο κείμενο για να καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι η άμεση δημοκρατία = αναρχία

όλα αυτά που αναφέρεις έχουν απαντήσει άνθρωποι από την αρχαιότητα ως σήμερα
για να μην επεκταθώ με απόψεις πάνω σ όλο το κείμενο (λόγω του μεγάλου μεγέθους) θα περιοριστώ να σχολιάσω με αποσπάσματα το παρακάτω
ekfrasi έγραψε:Νομοθετική = πολίτες
Εκτελεστική = πολίτες
Δικαστική = πολίτες
Πολίτες = πολίτες
Αποφάσεις = Pirategov, LF, ή ότι άλλο
Κύριοι υπάρχει πολιτικό σύστημα που ασπάζεται τα παραπάνω και λέγεται ΑΝΑΡΧΙΑ, ή ότι άλλο θέλετε και ΟΧΙ Δημοκρατία.
Απόσπασμα Αριστοτέλη (Πολιτικά VL 1317b-1318.Eκδ.Ι.Ζαχαρόπουλου,1939): "...το δημοκρατικό δίκαιο στηρίζεται στην ισότητα των πολιτών κατ' αριθμόν και όχι κατά την αξία ή τον πλούτο του καθενός. Με δεδομένο αυτό, την κυρίαρχο εξουσία στο δημοκρατικό πολίτευμα την έχει η πλειοψηφία των πολιτών και ό,τι αυτοί θεωρούν σωστό, αυτό αποτελεί και σκοπό και δίκαιο, γιατί, όπως λένε, όλοι οι πολίτες έχουν ίσα δικαιώματα. Συνεπώς συμβαίνει στα δημοκρατικά πολιτεύματα οι φτωχοί να έχουν μεγαλύτερη κυρίαρχη εξουσία παρά οι πλούσιοι, γιατί αυτοί είναι περισσότεροι, και κυρίαρχο είναι ό,τι οι πολλοί αποφάσισαν."
Απόσπασμα Χρήστου Ρήγα(Η Δημοκρατία του Εφιάλτη Σελ.69-70.Εκδ. Έλευσις): Η δημοκρατία βρήκε τον τρόπο να προστατεύεται όχι μόνον η μειοψηφία από την πλειοψηφία, αλλά και ο κάθε πολίτης χωριστά, γιατί τότε μόνον είναι δημοκρατία, όταν λειτουργούν στην πράξη οι αρχές της ισότητας και της ελευθερίας για όλους τους πολίτες σε ατομική βάση και όχι στην βάση των οργανωμένων συνόλων. Θέσπισε σαν υπέρτατο νόμο, που καμιά πλειοψηφία να μην μπορεί να τον παραβιάσει, την "γραφή παρανόμων". Αν δηλαδή η Συνέλευση των πολιτών, που ήταν το ανώτατο πολιτειακό όργανο, έκανε δεκτή μια πρόταση που ερχόταν σε αντίθεση με υφιστάμενο νόμο, ο κάθε πολίτης μπορούσε να την ακυρώσει καταθέτοντας "γραφή παρανόμων".
Απόσπασμα G.Glotz: Η Ελληνική Πόλις Σ.190-191 Εκδ.Μ.Ι.Ε.Τ.1989) ο θεσμός αυτός (γραφή παρανόμων) καθιερώθηκε έγκαιρα από μια φρόνιμη έμπνευση, για να συγκρατήσει στην πράξη την παντοδυναμία της εκκλησίας (Συνέλευση πολιτών) σε σωστά όρια. Αυτή ήταν η υπηρεσία που έπρεπε να προσφέρει η γραφή παρανόμων, η δημόσια δίωξη για παράνομη πρόταση. Στην πράξη, αυτή η ενέργεια ήταν, από την καταγωγή, την διαδικασία και τις κυρώσεις της ένα από τα φοβερότερα όπλα που διέθετε το ποινικό δίκαιο της Αθήνας. Άλλοτε οι νόμοι που δόθηκαν από τους θεούς προστατεύονταν από την ιερή δύναμη της κατάρας. Όταν έγιναν γραπτοί νόμοι, είχαν για φύλακα το πιο σεβαστό δικαστήριο, αυτό που είχε εξουσίες ουσιαστικά θρησκευτικές, τον Άρειο Πάγο. Ήρθε η μεταρρύθμιση του Εφιάλτη και αφαίρεσε από τους αεροπαγίτες όλες τις εξουσίες που τους επεφύλασσε η φρούρηση του συντάγματος. Τότε η δημοκρατία, μη συναντώντας κανένα εμπόδιο απ' έξω, επέβαλε μόνη της μια τροχοπέδη στον εαυτό της. Η πρώτη χρήση της κυριαρχίας της ήταν να της ορίσει ένα όριο, το οποίο δεν μπορούσε να ξεπεράσει.
Περισσότερα κατά την διάρκεια της συζήτησης...
