Να'μαι κι εγώ. Πείτε, έχασα τίποτα καλό;
Ώπα, έτσι φαίνεται.
ergoil έγραψε:οτιδήποτε έχει γεννηθεί, προηγουμένως κάποιος το ψήφισε για να υπάρξει.
η ψήφος προηγείται της ζωής.
Κοίτα... όλοι όσοι ξέρω δεν το έβλεπαν έτσι ποτέ, αλήθεια σου λέω. Εμείς με γα@@@ι την ξέραμε αυτή τη διαδικασία, όχι με ψήφους. Τώρα πού το είδες εσύ αυτό, δεν ξέρω... Ειδικά εφόσον αναλογιστείς ότι η ίδια η δημοκρατία ήταν έργο μεμονομένων (πιθανότατα με συνεργάτες, να λέγεται η αλήθεια) ανθρώπων και όχι αποτέλεσμα κάποιας ψηφοφορίας ή επανάστασης. Εξίσου ενδιαφέρον, ιστορικά, είναι ότι τα "ιερατεία" που τόσο εχθρεύεσαι ήταν παρόντα και τότε, και κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά στα πρόσωπα των ηγετών της εκάστοτε Αθηναϊκής Δημοκρατίας (ενδεικτικά: Κλεισθένης, Περικλής, Σόλων). Α, ναι, μην ξεχάσω: επίσης δεν αντιπροσώπευε καν την πλειοψηφία. Μην παρεξηγούμε αυτά που διαβάζουμε. Ούτε οι μέτοικοι είχαν ψήφο, ούτε όσοι χρωστούσαν στην πολιτεία (ούτε καν οι απόγονοί τους), ούτε όσοι δεν υπηρέτησαν θητεία, ούτε οι γυναίκες και, φυσικά, ούτε οι δούλοι. Ελίτ ήταν και τότε.
ergoil έγραψε:εξακολουθείς κατά βάθος να περιφρονείς ως παράλογη την πλειοψηφία, θεωρώντας ότι θα βγάζει πάντα παράλογα αποτελέσματα
Ονομάζεται "ιστορία" και το μεγαλύτερο μέρος της μακροοικονομικής θεωρίας είναι πλασματικό ακριβώς εξαιτίας αστάθμητων ανθρώπινων παραγόντων - που όχι απλά δεν είναι προβλέψιμοι, αλλά είναι και ακριβώς αυτό: παράλογοι. Ο άνθρωπος, σε γενικές γραμμές, δε λειτουργεί ορθολογικά. Ποτέ. Ειδικά όταν έχεις να κάνεις με ένα λαό που μασάει κουτόχορτο εδώ και πάρα πολύ καιρό. Υπάρχουν κι εξαιρέσεις, αλλά με τις εξαιρέσεις πλειοψηφία δε φτιάχνεις. Θα μπορούσα να πω κι άλλα, αλλά θα πάμε εκτός θέματος (θεός να το κάνει). Γι'αυτό σου λέω: μόρφωση πάνω απ'όλα. Να μάθουμε να είμαστε άνθρωποι. Μετά, το πολίτευμα θα λειτουργήσει καλύτερα. Κι αν γίνουν κάποιες βελτιώσεις, θα λειτουργήσει πολύ πιο αντιπροσωπευτικά. Κι αν απαγκιστρωθεί από αγκυλώσεις και παρελθούσες νοοτροπίες, θα λειτουργήσει ακόμα καλύτερα.
ergoil έγραψε:αφού πρώτα αποφασίσουμε με το μέσο όρο το χρόνο συναξιοδότησης των πολιτών, μετά με νέα εξαρτημένη (απο το αποτέλεσμα της προηγούμενης) ψηφοφορία, πάλι με μέθοδο εξαγωγής τον μέσο όρο, και με ψήφο που θα εκφράζεται ως ποσοστό επί του συνόλου του ΑΕΠ ή επί των αποθεματικών των ταμείων, μοιράζουμε τις συντάξεις στους δικαιούχους. Με τον τρόπο αυτό οι συντάξεις δεν είναι βέβαια σταθερές, μεταβάλλονται ανάλογα με τα αποθεματικά ή το ΑΕΠ, όμως το επιχείρημά σου "δεν βγαίνουν οι παροχές" δεν ισχύει.
Α... δηλαδή δεν έχεις την παραμικρή ιδέα "από που βγαίνουν οι συντάξεις" και για ποιο λόγο έχουμε πρόβλημα με το ασφαλιστικό. Πες το ντε απ'την αρχή.
Hint: η σύνταξη του παππού σου ή της γιαγιάς σου (η υλική της μορφή) δεν προέρχεται από τα χρήματα που είχαν πληρώσει ως εισφορές όταν εργάζονταν. Προέρχονται κυρίως απ'τις εισφορές των εργαζομένων τώρα, κέρδη από επενδύσεις από το αποθεματικό, άντε να σου βάλω και έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις (κοινώς φόρους των νυν εργαζομένων και γενικά φορολογουμένων). Δεν είναι κουμπαράς που έβαζε 100€ το μήνα και όταν βγήκε στη σύνταξη αρχίσαν να βγάζουν από εκεί. Αν μια μέρα αποφασίσεις να κατεβάσεις το όριο κατά 10 χρόνια επειδή ένα 90% το υπερψήφισε, θα πρέπει να κάνεις 2 πράγματα. Πρώτον, να ξεχάσεις τα έσοδα από όλους όσους θα εργάζονταν μεταξύ (χ-10) και (χ). Και δεύτερον, να τους μεταφέρεις στα έξοδα και κάπως, αφού έχεις μειώσει το εισόδημά σου και σχεδόν διπλασιάσει τα έξοδα, να επιβιώσεις αυτού του συνεχούς ελλείματος. Εκτός βέβαια κι αν η "νέα" λύση θα είναι κι άλλα δάνεια.Κρύβεσαι πίσω από ένα λαϊκισμό ότι εσύ είσαι ο καλός κι όποιος διαφωνεί "δεν είναι δημοκράτης" ή "περιφρονεί τη νοητική ικανότητα της πλειοψηφίας" και δε θέλεις να καταλάβεις ότι είμαι απλώς ρεαλιστής και, εν αντιθέσει με σένα, αν θα υποστηρίξω κάποιο σύστημα θέλω να'χω τη συνείδησή μου καθαρή ότι αφ'ενός θα σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ισότητα (χωρίς καταντάει κονφορμισμός) και αφ'ετέρου ότι θα είναι τέτοια η δομή της που δεν θα ευνοεί παραλογισμό όσο παράλογος και να'ναι (ή γίνει, αν θες) ο πολίτης. Ο νομοθέτης πρέπει να προβλέπει ακριβοδίκαια με προφυλάξεις, και όχι να επαφίεται στο ότι "η πλειοψηφία είναι σοφή". Ωραία θα'ταν να είχαμε κάποια εγγύηση ότι οι άνθρωποι θα δρουν πάντοτε ορθολογικά και ικανά, όμως... δε θα χρειαζόταν καν πολίτευμα ή κυβέρνηση, αν ήταν έτσι. Ο καθένας θα έπραττε "το Σωστό" κι όλοι θα'μασταν happy παρακολουθώντας τις αγελάδες που μυρηκάζουν στους αγρούς.
Και στην τελική, αν όλοι είμαστε τόσο παράλογοι σ'αυτά που σου λέμε, τί σε κάνει να πιστεύεις ότι θα γίνουμε ξαφνικά "μη παράλογοι" στις ψηφοφορίες του συστήματός σου; Και δειγματοληπτικά να το πάρεις, αν η πλειοψηφία είναι λογική κι εσύ είσαι λογικός, τότε οι περισσότεροι θα ασπάζονταν την άποψή σου.
Έχω όμως πραγματικά μια σχεδόν βασανιστική απορία. Αφού αγαπάς
τόσο πολύ πια την απόλυτη πλειοψηφία, γιατί εξακολουθείς να διεξάγεις πόλεμο εναντίον όλων μόνος σου; Γιατί δεν αποδέχεσαι ότι η πλειοψηφία
δεν ασπάζεται τα όνειρά σου; Ειλικρινά, θέλω μια απάντηση σ'αυτό (νομίζω... δεν είμαι σίγουρος...

)
Περιμένω εναγωνίως!

- Τάδε έφη Σωτήρης.
~~~
Don't mistake my attitude towards you for my character. My character is who I am. My attitude depends on what you are.