malatesta έγραψε:... ακριβώς γιατί τα συγκεκριμένα άρθρα απαγορεύουν στα μέλη του κόμματος την πολιτική συζήτηση για αλλαγή ή κατάργηση των αρχών του άρθρου 2.
Όμως τα άρθρα αυτά υπάρχουν. Και όσο υπάρχουν, η πολιτική συζήτηση (με την έννοια της κριτικής) ή γενικά οποιεσδήποτε πράξεις και ενέργειες ενάντια στις αρχές του άρθρου 2 απαγορεύονται στα μέλη.
Η πολιτική συζήτηση με την έννοια της κριτικής μπορεί να θεωρηθεί ότι καλύπτεται από το 7.6 - 7.7:
7.6 Το Συνέδριο ψηφίζει και τροποποιεί το καταστατικό του κόμματος με πλειοψηφία τουλάχιστον των δύο τρίτων (2/3) των ψηφισάντων. Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις που πρόκειται να τεθούν σε ψηφοφορία, πρέπει να έχουν υποβληθεί στο Προεδρείο του Συνεδρίου τουλάχιστον είκοσι (20) ημέρες πριν τη διεξαγωγή του Συνεδρίου, ώστε να συζητηθούν ψηφιακά μέχρι το Συνέδριο.
7.7 Το Συνέδριο ψηφίζει για προσθήκες ή αλλαγές στις Αρχές του κόμματος με πλειοψηφία τουλάχιστον των δύο τρίτων (2/3) των ψηφισάντων. Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις που πρόκειται να τεθούν σε ψηφοφορία, πρέπει να έχουν υποβληθεί στο Προεδρείο του Συνεδρίου τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν τη διεξαγωγή του Συνεδρίου, ώστε να συζητηθούν ψηφιακά μέχρι το Συνέδριο. Πριν τη συζήτηση κάθε θέματος το Συνέδριο αποφασίζει, με απλή πλειοψηφία, αν θα ασχοληθεί ή όχι με το θέμα και σε περίπτωση θετικής απόφασης προχωρά στη συζήτηση των προτάσεων που εμπίπτουν στο συγκεκριμένο θέμα.
Δηλαδή μια πολιτική συζήτηση για αλλαγή στο άρθρο 2 μπορεί να θεωρηθεί διαδικασία που θα οδηγήσει σε υποβολή πρότασης στο επόμενο συνέδριο, και άρα καλύπτεται από το 7.7 Μια δημόσια τοποθέτηση μέλους, πχ σε συνέντευξη τύπου, με αντίθετες από το άρθρο 2 απόψεις και χωρίς πρόθεση κριτικής για τροποποίηση στο Συνέδριο άπτεται των 3.9 και 3.14 και χρήζει διερεύνησης από την ΕΔ.