Θ α προσπαθήσω να απαντήσω στις ερωτήσεις όπως ακριβως κατατέθηκαν.
1. Πως ενοούμε τον όρο «Άμεση Δημοκρατία»;
πιστεύω ότι ο ορισμός είναι κάτι που πρέπει όλοι μας να υοθετήσουμε
"Η άμεση δημοκρατία, γνωστή και υπό τον όρο καθαρή δημοκρατία, αποτελεί έναν τύπο δημοκρατίας και θεωρίας πολιτικών δικαιωμάτων όπου η εξουσία εδράζεται στη συνέλευση όλων των πολιτών που συμμετέχουν σε αυτήν."
2. Πως φανταζόμαστε να λειτουργεί στις σημερινές συνθήκες (π.χ. πληθυσμιακή κατανομή, κοινωνικό, οικονομικό, μορφωτικό επίπεδο κλπ);
Εδω θα μπορούσαν να υπάρχουν πολλές παραλλαγές της. απο τοπικές συνελεύσεις (και συνένοση των αποφάσεων τους ώστε να ακολουθούνται η επιλογή της πλειοψηφιας, απλής ή ενισχυμένης 70%) μέχρι την χρήση ψηφιακών συστημάτων όπου ο καθένας απο το σπίτι του να αποφασίζει. βέβαια υπάρχουν και τα μεταβατικά στάδια όπου οι 2 αυτές επιλογές θα ενώνονται κατα περίπτωση. Προσωπικά οραματίζομαι ψηφιακές ψηφοφορίες για τα ασημαντα θέματα (ώστε σε περίπτωση "παρέμβασης" η ζημια να είνι μικρή) και ψηφοφορίες με κάλπες και φσική παρουσία σε σημαντιά θέματα. Επίσης θα ήθελα ο οποιοδήποτε πολίτης να μπορεί να θέτει μια ψηφοφορία αφου θα έχει μια στηριξη (20-30% του εκλογικού σώματος) για οτιδήποτε τον απασχολεί. (φυσικά μιλάμε όχι για προσωπικά ζητήματα)
3. Υπάρχουν παραδείγματα εφαρμογής της; Πέτυχαν ή όχι και γιατί;
Δεν μπορούμε να δώσουμε παραδείγματα πριν καταλήξουμε πως θέλουμε να λειτουργεί ακριβώς η άμμεση δημοκρατια (βλέπε παραπάνω). παραδειγματικά θα μπορούσαμε να λάβουμε τα πλεονεκτήματα και μόνο απο κάθε εφαρμογή της στο παρελθόν (αρχαία αθήνα, αρχαία ρώμη, μασαίωνα και συγχρονη ερυώπη όπως ελβετίας, καναδά κλπ) και να φτιάξουμε την άμμεση δημοκρατία όπως προκύψει.
4. Πόσο και πως μπορεί να εφαρμοστεί στην ελληνική κοινωνία;
Χρειαζεται χρόνο σίγουρα για να καταλάβει ο έλληνας ότι με την έμμεση δημοκρατία δεν υπάρχει μέλλον μιας και πάντα τα συμφέροντα λίγων θα είναι στο προσκήνιο. Θα μπορούσε να ξεκινήσει με ανάθεση πρωτοβουλιών σε τοπικές κοινωνίες και αργότερα με την ωρίμανση και της ψηφιακής τεχνολογίας σε μεγαλλύτερης έκτασης αναθέσεων για αποφάσεις απο τους πολίτες. Δηλαδή το σωστότερο, κατ εμέ, είναι να κρατησουμε τις κάλπες για τοπικές ψηφοφορίες ενω παράλληλα να περιορίσουμε τις αρμοδριότητες των δηημοσίων οργάνων (δημάρχων κλπ) ώστε να πρέπει να πάρουν το "οκ" με δημοψήηφισμα για κάθε τους απόφαση που θέλουν να πάρουν. Ετσι όλοι μας σιγα σιγα θα αισθανθούμε υπεύθυνοι και θα μπούμε στην διαδικασία να ενημερωνόμαστε πριν ψηφίσουμε για κάτι.
5. Πως διασφαλίζεται το αδιάβλητο των ψηφοφοριών στην άμεση δημοκρατία;
Προφανώς και ακόμη δεν μπορεί να εξασφαλιστεί γι αυτό ειναι απαραίτητες και οι κάλπες στα σημαντικά όπως προανέφερα
6. Σε ειδικά θέματα, όπου απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις, είναι ορθό να έχουν όλοι λόγο και άποψη;
Πρόβλημα που θα μπορούσε να ξεπεραστεί έυκολα προσλαμβάνοντας "ειδικούς" να καταρτησουν την άποψη τους για ένα θέμα προς πρέπει να κινηθούμε και γιατί. Άνθρωποι που θα είναι στον τομέα τους. Εχωντας 3-4 διαφορετικες προτασεις και παράλληλα με δημόσια διαβούλευση αλλα και προσωπική ενημέρωση που θα προκύψει κατ΄ανάγκη ,οταν θα χρειάζεται καθημερινά να αποφασίζουμε για κάτι και θα είμαστε εμεις οι αποδοχεις των αποφάσεων, θα επιλέγεται κατα πλειοψηφία πως θέλουμε σαν κοινωνία, τοπική και μή, να κινηθούμε. Σε διαφορετική πρίπτωση θα μπορουσαμε να εχουμε διορισμένους υπαλληλους για πολυ σημαντικά θέματα με εξάμηνη θητεία και αξιολογηση μετα το πέρας αυτης της θητείας. (όπως λειτουργουν οι μεγάλλες πολυεθνικές εταιρίες) Αν η έκθεση που θα προκύψει απο την ψηφοφορία των πολιτών είναι θετική παραμένει στην θέση του αν όχι γινεται η αντικατάσταση του.
Κάθε πολίτης είναι υπεύθυνος έναντι της κοινότητας για όλες τις επιλογές του και δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από μια μυστική ψήφο. Σε μια κοινωνία άμεσης δημοκρατίας είναι όλοι επώνυμοι και δεν έχουν να κρύψουν τίποτα που να αφορά έστω και σε ελάχιστο βαθμό τις συλλογικές υποθέσεις.
σπύρο θα διαφωνήσω μαζί σου. η ψήφος πρέπει να είναι μυστική ώστε να μπορεί ο καθε ένας να ψηφίζει πραγματικα κατα συνήδηση και να μη φοβάτε για τίποτε. ειναι και θέμα ψυχολογιας. ότν δε σε βλέπον είσαι ο πραγματικός εαυτό συ...
Όντας πιστοί στις Πειρατικές Αρχές μας παγκοσμίως αλλά πολύ μακρυά από την Ελληνική πραγματικότητα, θυμίζουμε πολύ την Αντουανέτα, μιλάμε για παντεσπάνι χωρίς να έχουμε το ψωμί.