Καταρχήν συγγνώμη εκ των προτέρων για αν θεωρηθεί αρκετά "ψυχρό" ή "τυπικό" το ύφος μου. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ. Ξέρω ότι ξεψειρίζω μερικές από τις προτάσεις απλά θέλω να είναι όσο πιο επίσημος γίνεται ο λόγος, ώστε να μπορέσουμε να σχηματίσουμε συγκεκριμένες προτάσεις.
• όλοι θεωρούμε την παρεχόμενη παιδεία (δεν στέκομαι μόνο στην εκπαίδευση) ανεπαρκή
Συμφωνώ σε προσωπικό επίπεδο. Διαφωνώ με το "όλοι". Μερικοί μπορεί να διαφωνούν και δικαίωμα τους.
• η εκπαίδευση στηρίζεται σε αναχρονιστικές αρχές
Συμφωνώ.
• η προσφερόμενη γνώση, κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι ξεπερασμένη και συχνά ακυρωμένη από τις νέες γνώσεις που ανακαλύπτονται
Συμφωνώ στο σύνολο της πρότασης. Διαφωνώ όμώς με το "κυρίως στη δευτεροβάθμια". Η γνώση είναι ζωντανή και εξελίσετε ραγδαία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
• η μεγάλη πλειοψηφία των λειτουργών, σε όλες τις βαθμίδες, κάνει αγγαρεία
Διαφώνω. Δεν υπάρχουν σαφές στοιχεία για αυτό. Προτιμώ να αποφύγουμε χαρακτηρισμούς και να μιλάμε με στοιχεία και στατιστικές. Προσωπικά πιστεύω το πρόβλημα είναι συστημικό και δεν έχει να κάνει με τα άτομα καθ'αυτά.
• το μόνο που νοιάζει τους κυβερνώντες είναι το «πιασάρικο» θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ/ΤΕΙ
Διαφωνώ για το ίδιο λόγο με παραπάνω (αποφυγή χαρακτηρισμών/χρήση στοιχείων και στατιστικών)
• δεν προσφέρονται εναλλακτικές λύσεις για όσους δεν ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν το μονοπάτι νηπιαγωγείο-δημοτικό-γυμνάσιο-λύκειο-πανεπιστήμιο-μεταπτυχιακό (και μετά εξωτερικό ή ανεργία)
Διαφωνώ. Η υποχρεωτική εκπαίδευση είναι μέχρι το γυμνάσιο (ή το λύκειο μπορεί να κάνω λάθος). Υπάρχουν επίσης τα ΙΕΚ, ιδιωτικές σχολές, τεχνικές σχολές, διδακτορικά κ.τ.λ. Συμφωνώ όμως με το πνεύμα της πρότασης και ότι πρέπει να μελετηθεί καλά αυτό το θέμα.
• η Ελλάδα είναι ακόμα τεχνοφοβική χώρα, παρόλο που τα παιδιά της που ασχολούνται με τις νέες τεχνολογίες είναι «αστέρια» σε ιδέες και διάθεση για έρευνα και δημιουργία
Διαφωνώ (αποφυγή χαρακτηρισμών/χρήση στοιχείων και στατιστικών). Συμφωνώ για εκσυγχρονισμό με χρήση νέων τεχνολογιών.
• η παιδεία είναι το όπλο μας για τη φυγή προς τα μπρος και την έξοδο από την κρίση
Συμφωνώ με την αξία της παιδείας ειδικά σαν μέθοδος φυγής από την κρίση.
• τα παλαιά κόμματα μας θέλουν απαίδευτους, αλλά εξειδικευμένους υπαλλήλους τους
Διαφωνώ (αποφυγή χαρακτηρισμών/χρήση στοιχείων και στατιστικών).
• είναι το καυτό θέμα για την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων
Διαφωνώ (αποφυγή χαρακτηρισμών/χρήση στοιχείων και στατιστικών).
1)ανανεωση της σχολικης υλης και αλλαγη του τροπο παραδοσης των μαθηματων σε επιπεδο δευτεροβαθμειας εκπαιδευσης
Συμφωνώ με την ανανέωση και την αλλάγη στο τρόπο παράδοσης των μαθημάτων. Δύο σημειώσεις όμως: Πρώτον, γιατί συγκεκριμένα στη δευτεροβάθμεια και όχι στο σύνολο της εκπαίδευσης. Δεύτερον, αυτή η αλλάγη θα γίνει από πάνω προς τα κάτω (επιστημονική επιτροπή που αλλάζει τα βιβλία και στέλνει εγκυκλίους με τους νέους τρόπους διδασκαλίας), από κάτω προς τα πάνω (προσωπικές πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων, επιλογή προγράμματος σπουδών/σχολείου/συγγράματος, ελευθερία άσκησης διαφορετικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων), αποκεντρωτικά (σε επίπεδο περιφέρειας με προγράμματα σπουδών πιο "κοντά" στις ανάγκες/ιστορία της περιφέρειας);
2)εναρμονηση της εκπαιδευσης με τα νεα τεχνολογικα και επιστημονικα δεδομενα/καταργηση τεχνοφοβισμου
Συμφωνώ, αλλά και πάλι επαναλαμβάνω το προβληματισμό μου σχετικά με το τύπο της προσέγγισης που θα χρησιμοποιηθεί.
3)ας γινει το σχολειο χωρος μεταλλαμπαδευσης ιδεων,να πλησιαζει δηλαδη ο τροπος λειτουργειας του τα πανεπιστημιακα ιδρυματα.
...ή τουλάχιστον όπως θα έπρεπε να είναι τα πανεπιστήμια πρακτικά. Και ναι συμφωνώ.
4)ας μην υπαρχει εκπαιδευση,ειδικα στειρα,αλλα παιδεια και σωστη παροχη αυτης.πιο συγκεκριμενα
α)ηθη και προτυπα στους νεους.μας θεωρουν τον λαο της ξεφτιλας και της ανηθικοτητας(οι μαθητες μας,λεει,σε ερευνα βγηκαν οι χειροτεροι της ευρωπης και χαιρονταν για αυτο!και ο προσφατα ενας 8χρονος ειναι επισημα ναρκομανης,σε ινστιτουτο απεξαρτησης πια)
Εδώ διαφωνώ. Τα "ήθη" και τα "πρότυπα" μπορούν να επιλεγούν ελεύθερα από σωστά σκεπτόμενους πολίτες και να είναι όποια αυτοί επιθυμούν. Το σχολείο δεν έχει καμία δουλειά να επεμβαίνει εκεί. Ο σκοπός είναι το να προωθεί τη κριτική σκέψη και μόνο.
β)"ξεκολλημα" απο αυτο το facebook!αμαν πια!αυτο σημαινει να υπαρχουν τα κινητρα μεσω της εκπαιδευσης οι μαθητες να ευαισθητοποιουνται και για αλλα θεματα,ειτε καλλιτεχνικα ειτε επιστημονικα ειτε οτιδηποτε!
Διαφωνώ έντονα. Αν και δεν είμαι χρήστης του facebook για προσωπικούς λόγους διαφωνίας της πολιτικής περί ανωνυμίας, το facebook είναι απλά εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης και τίποτα παραπάνω. Ίσα ίσα που η χρήση του διευρύνει την επικοινωνία των εκπαιδευομένων και την έκθεση τους σε πληθώρα θεμάτων, εκ των οποίων καλλιτεχνικά, επιστημονικά κ.τ.λ. Θεωρώ ότι η ανάπτυξη εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης σε περιβάλλον σχολικής τάξης (e-class) είναι πολύ σημαντική.
5)εχουμε ταλεντα!ας τα εκμεταλευτουμε!δεν ειναι αναγκη ολοι να σπουδασουν σε ΑΕΙ/ΤΕΙ.να υπαρχουν επιλογες διαφορετικες,οι μαθητες να μπορουν να επικεντρωνονται σε αυτα που ειναι πραγματικα καλοι και τους αρεσει.να αναζωγονησουμε λιγο το "follow your dream".
Συμφωνώ στην προσωπική επιλογή βάση των ικανοτήτων του καθενός, διαφωνώ στην "έλλειψη ανάγκης" να σπουδάσουν όλοι. Ο 21ος αιώνας και η παγκοσμιοποιημένη οικονομία, καθώς και οι συνεχιζόμενες επιστημονικές ανακαλύψεις σε όλα τα πεδία, μας θέλουν ταυτόχρονα ΚΑΙ αρκετά ευέλικτους ΚΑΙ εξιδικευμένους. Η παιδεία του 21ου αιώνα πρέπει να έχει ως στόχο το 100% των πολιτών να συμμετέχει σε δια βίου μάθηση, να προσαρμόζεται στις ανάγκες και ιδιομορφίες του καθενός προσωπικά (με το ανάλογο σύστημα που δουλεύει καλύτερα στον καθένα) και να βοηθάει τα άτομα να ανακαλύπτουν τις ιδιαιτερότητες/ικανότητες τους.
6)ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ!εχουμε γεννιες και γεννιες που κανουν τα ιδια και τα ιδια πολιτικα λαθη!χρειαζομαστε πολιτικους καθαρους απο την διαφθορα,με ιδεες για την ουσιαστικη αναπτυξη της χωρας και να μην ειμαστε ουραγοι,στις αποφασεις της Μερκελ και της καθε Μερκελ!
Συμφωνώ με τη πρώτη πρόταση. Τα υπόλοιπα τα θεωρώ περιττά (και επίσης θεωρώ το θέμα της διαφθοράς συστημικό).
7)ελευθερια στην γνωση!ο μαθητης να μπορει να ψαχτει/να δει τις επιλογες γυρω του,να αναζητησει απο μονος του ολα τα στοιχεια που τον αφορουν,να κανει εργασιες που θα τον καλλιεργησουν και να μην εχει συνεχεια στο κεφαλι του κουταμαρες φασης ACTA!να υπαρχει ισοτητα!
Απόλυτα σύμφωνος μέχρι το σημείο περί ACTA. Ο καθένας μπορεί να σκέφτεται και να δρα πολιτικά όπου νομίζει (και νομίζω αυτό είναι και η ουσία του καταστατικού του Κόμματος Πειρατών Ελλάδος).
Δημιουργουμε παιδια που ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ 14 ωρες την μερα. Αυτα δεν ειναι ανθρωποι σκλαβακια ειναι.
Συμφωνώ με το πνεύμα της πρότασης.
Και οταν τελειωνουν "την σχολικη τους μερα" κολανε σε μια τηλεοραση η σε έναν Υπολογιστή και καταστρέφουν κάθε κοινωνικότητα που θα μπορούσαν να αναπτύξουν.
Διαφωνώ κάθετα. Άλλο η τηλεόραση, άλλο ο Η/Υ. Μια χαρά κοινωνικότητα προσφέρει η χρήση του Η/Υ στις μέρες μας, αρκεί να υπάρχει διαδίκτυο και αλληλεπίδραση μέσω αυτού.
Σύγγνώμη ήθελα να σχολιάσω και τα υπόλοιπα αλλά θα επικεντρωθώ τελικά σε ορισμένα σημεία.
Πρώτα από όλα: Θεωρώ πως οι σπουδές (πανεπιστήμια, πολυτεχνεία, τει κλπ) θα πρέπει να δέχονται και να βγάζουν όσους αποφοίτους χρειάζεται και μπορεί να απορροφήσει η κοινωνία + ένα extra ποσοστο ασφαλείας (πχ. +30%).
Και ποιός θα το κρίνει αυτό; Με τι κριτήρια; Τι γίνεται με νέες ανακαλύψεις/εφευρέσεις/εφαρμογές που χρειάζοντε ειδικότητες από όλους τους κλάδους; Πως ακριβώς θα λειτουργήσει αυτό σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία;
Τα πανεπιστήμια αντί για κρατικές επιχορηγήσεις έχουν ΔΙΔΑΚΤΡΑ!
Διαφωνώ. Ιδιωτικά πανεπιστήμια ΜΑΖΙ με κρατικά, ναι. Κουπόνια εκπαίδευσης για όλους. Η παιδεία είναι δομικό στοιχείο της κοινωνίας, δημοκρατίας και οικονομίας για να γίνονται διακρίσεις.
Έτσι ο καθένας θα μπορέσει να πάει σε όποια σχολή του αρέσει αλλά θα μένει μόνο αν είναι καλός.
Διαφωνώ. Η επιλογή σχολής θα πρέπει να γίνεται βάση ικανοτήτων και κλίσης του ατόμου. Αυτό σημαίνει αναπροσαρμογή του εξετεστικού συστήματος και εξειδίκευση του ανά σχολή ώστε να εξετάζοντε πιο αντικειμενικά αυτές. Από εκεί και πέρα αν κάποιος εισαχθεί σε μια σχολή στο πλαίσιο αυτό, είναι δουλειά της σχολής να προσαρμόσει και να εξατομικεύσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί πλήρως τις ικανότητες του εκπαιδευομένου.
Χρονικά περιθώρια για την αποφοίτηση είναι απαραίτητα, όπως και τα πόσα μαθήματα επιτρέπεται να χρωστάει κάποιος/χρόνο.
Διαφωνώ κάθετα. Η ταχύτητα των σπουδών είναι καθαρά προσωπική επιλογή του εκπαιδευομένου ανάλογα τις ανάγκες/ικανότητες του και δεν γίνεται να οριστεί πλαίσιο.
Οι φοιτητές θα μπορούν να δουλεύουν στο πανεπιστήμιο, το οποίο ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ!
Δεν βλέπω το λόγο γιατί να υπάρχει ειδική ρύθμιση γι'αυτό. Αν κάνεις εργασία πρέπει να πληρώνεσαι και σαφώς και οι φοιτητές (και όποιος άλλο θέλει και έχει τα προσόντα) μπορεί να δουλεύει σε ένα πανεπιστήμιο. Ένα αυτοδιοικούμενο πανεπιστήμιο θα επιλέγει από μόνο του τους ίδιους τους φοιτητές του, χωρίς να χρειάζεται να υπάρχει νομοθετική ρύθμιση γι'αυτό.