Σελίδα 3 από 4

Re: Σχεδιο Αθηνά

Δημοσιεύτηκε: 05 Φεβ 2013, 12:35
από LouisaT
Πετρος έγραψε:
LouisaT έγραψε:Ή, αποφασίζει το τμήμα ποια πράγματα θεωρεί δεδομένα πως οι φοιτητές που εισάγονται πρέπει ήδη να γνωρίζουν, και σχεδιάζει τα μαθήματά του αναλόγως. Κι όποιος δεν ξέρει και δεν μπορεί να παρακολουθήσει μένει πίσω, και δεν περνάει. Όσοι έχουν το επίπεδο γνώσεων που χρειάζεται και καταβάλουν την προσπάθεια που χρειάζεται, περνάνε. Τα πανεπιστήμια δεν μπορεί να καταλήξουν να διδάσκουν ύλη γυμνασίου. Υποτίθεται πως είναι τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Δεν είναι εκεί για να διδάσκουν πως να γράφουν οι φοιτητές στην Ελληνική και πως να κάνουν πράξεις απλής αριθμητικής.
έχει βάθος η συζήτηση.

Αντιπαράδειγμα: Στη σχολή ενδέχεται να χρειαστεί να γνωρίζεις πίνακες. Κάτι που στην γ λυκείου είναι εκτός ύλης από το 2001
και πολλά άλλα ακόμη
Ναι, γι' αυτό είπα πως το κάθε τμήμα μπορεί να αποφασίζει ποια πράγματα θα θεωρεί δεδομένα πως γνωρίζουν οι φοιτητές και ποια όχι. Αν οι πίνακες δεν διδάσκονται στο σχολείο τότε λογικά δεν μπορεί να θεωρεί δεδομένο πως οι φοιτητές γνωρίζουν πίνακες. Αν όμως διδάσκονται ολοκληρώματα στο σχολείο, τότε το πανεπιστημιακό τμήμα δεν θα έπρεπε να το ενδιαφέρει αν κάποιοι από τους φοιτητές του δεν ξέρουν ολοκληρώματα. Όποιος ξέρει προχωράει. Όποιος δεν ξέρει, μένει πίσω.
Αντιστοίχως στις ανθρωπιστικές επιστήμες, το χ τμήμα ιστορίας δεν θα πρέπει να το ενδιαφέρει αν κάποιοι δεν ξέρουν να γράφουν Ελληνικά. Όποιος δεν ξέρει να κλίνει 3ο-κλιτα ουσιαστικά όπως το όνομα Λέων, και τα κάνει άκλιτα, ο Λέων, του Λέων, τον Λέων, ω Λέων (το έχω δει με τα ματάκια μου), και γράφει έτσι στις εξετάσεις, θα χάνει βαθμούς. Κι αν με τους βαθμούς που χάνει κοπεί, ας κοπεί. Δεν μπορεί ούτε να διδάσκουν τα πανεπιστήμια στοιχειώδη γραμματική, ούτε να βγάζουν αγράμματους πτυχιούχους -- οι οποίοι μετά θα πηγαίνουν στα σχολεία, τα οποία θα παράγουν αγράμματους μαθητές, και έτσι θα συνεχίζεται ο φαύλος κύκλος.

Re: Σχεδιο Αθηνά

Δημοσιεύτηκε: 05 Φεβ 2013, 12:47
από Petros
LouisaT έγραψε:Ναι, γι' αυτό είπα πως το κάθε τμήμα μπορεί να αποφασίζει ποια πράγματα θα θεωρεί δεδομένα πως γνωρίζουν οι φοιτητές και ποια όχι. Αν οι πίνακες δεν διδάσκονται στο σχολείο τότε λογικά δεν μπορεί να θεωρεί δεδομένο πως οι φοιτητές γνωρίζουν πίνακες. Αν όμως διδάσκονται ολοκληρώματα στο σχολείο, τότε το πανεπιστημιακό τμήμα δεν θα έπρεπε να το ενδιαφέρει αν κάποιοι από τους φοιτητές του δεν ξέρουν ολοκληρώματα. Όποιος ξέρει προχωράει. Όποιος δεν ξέρει, μένει πίσω.
Αντιστοίχως στις ανθρωπιστικές επιστήμες, το χ τμήμα ιστορίας δεν θα πρέπει να το ενδιαφέρει αν κάποιοι δεν ξέρουν να γράφουν Ελληνικά. Όποιος δεν ξέρει να κλίνει 3ο-κλιτα ουσιαστικά όπως το όνομα Λέων, και τα κάνει άκλιτα, ο Λέων, του Λέων, τον Λέων, ω Λέων (το έχω δει με τα ματάκια μου), και γράφει έτσι στις εξετάσεις, θα χάνει βαθμούς. Κι αν με τους βαθμούς που χάνει κοπεί, ας κοπεί. Δεν μπορεί ούτε να διδάσκουν τα πανεπιστήμια στοιχειώδη γραμματική, ούτε να βγάζουν αγράμματους πτυχιούχους -- οι οποίοι μετά θα πηγαίνουν στα σχολεία, τα οποία θα παράγουν αγράμματους μαθητές, και έτσι θα συνεχίζεται ο φαύλος κύκλος.
το πιάνεις πολύ ασφυκτικά το θέμα και δεν κάνει.

Όλα ξεκινούν από τον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο να διαβάζουν
Στείρα αποστήθιση και άγιος ο Θεός.

Θα έπρεπε να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες και μαθήματα που να ενδιαφέρουν τα παιδιά για να πεις:
ναι, βάζω βάση του 10!

Re: Σχεδιο Αθηνά

Δημοσιεύτηκε: 05 Φεβ 2013, 13:21
από LouisaT
Πετρος έγραψε:
LouisaT έγραψε:Ναι, γι' αυτό είπα πως το κάθε τμήμα μπορεί να αποφασίζει ποια πράγματα θα θεωρεί δεδομένα πως γνωρίζουν οι φοιτητές και ποια όχι. Αν οι πίνακες δεν διδάσκονται στο σχολείο τότε λογικά δεν μπορεί να θεωρεί δεδομένο πως οι φοιτητές γνωρίζουν πίνακες. Αν όμως διδάσκονται ολοκληρώματα στο σχολείο, τότε το πανεπιστημιακό τμήμα δεν θα έπρεπε να το ενδιαφέρει αν κάποιοι από τους φοιτητές του δεν ξέρουν ολοκληρώματα. Όποιος ξέρει προχωράει. Όποιος δεν ξέρει, μένει πίσω.
Αντιστοίχως στις ανθρωπιστικές επιστήμες, το χ τμήμα ιστορίας δεν θα πρέπει να το ενδιαφέρει αν κάποιοι δεν ξέρουν να γράφουν Ελληνικά. Όποιος δεν ξέρει να κλίνει 3ο-κλιτα ουσιαστικά όπως το όνομα Λέων, και τα κάνει άκλιτα, ο Λέων, του Λέων, τον Λέων, ω Λέων (το έχω δει με τα ματάκια μου), και γράφει έτσι στις εξετάσεις, θα χάνει βαθμούς. Κι αν με τους βαθμούς που χάνει κοπεί, ας κοπεί. Δεν μπορεί ούτε να διδάσκουν τα πανεπιστήμια στοιχειώδη γραμματική, ούτε να βγάζουν αγράμματους πτυχιούχους -- οι οποίοι μετά θα πηγαίνουν στα σχολεία, τα οποία θα παράγουν αγράμματους μαθητές, και έτσι θα συνεχίζεται ο φαύλος κύκλος.
το πιάνεις πολύ ασφυκτικά το θέμα και δεν κάνει.

Όλα ξεκινούν από τον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο να διαβάζουν
Στείρα αποστήθιση και άγιος ο Θεός.

Θα έπρεπε να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες και μαθήματα που να ενδιαφέρουν τα παιδιά για να πεις:
ναι, βάζω βάση του 10!
Κοίτα, το ότι το σχολείο θα έπρεπε να ήταν καλύτερο, δεν υπάρχει αμφιβολία. Αλλά οι αποφάσεις πρέπει να παίρνονται βάσει των υπαρχουσών καταστάσεων. Και η υπάρχουσα κατάσταση είναι αυτή. Η λύση δεν είναι το να πέσει το επίπεδο ΚΑΙ των πτυχιούχων των πανεπιστημίων, μαζί με των μαθητών που βγαίνουν από τα σχολεία. Οπότε διαφωνώ. Ριζικά. Πρέπει να υπάρχει μια βάση για την είσοδο στο πανεπιστήμιο, όπως υπάρχει στα περισσότερα μέρη του κόσμου.
Αν δεν υπάρχει βάση για την είσοδο, τότε πρέπει να είναι πολύ πιο δύσκολες οι εξετάσεις εντός των πανεπιστημίων, ώστε να γίνεται η ουσιαστική διαλογή εκεί, κι όποιος δεν τα καταφέρνει, να φεύγει. Δεν μπορεί να ρίχνεις το επίπεδο ες αεί, μέχρι να φτάσει στο δάπεδο και να μην μαθαίνει πια κανείς τίποτα, για να είσαι και καλά δήθεν «δημοκράτης». Βγάλε άξιους πτυχιούχους και αυτοί θα πάνε στα σχολεία και θα διδάξουν άξια τα παιδιά.

Re: Σχεδιο Αθηνά

Δημοσιεύτηκε: 05 Φεβ 2013, 17:39
από agelos
και θα ξαναρωτήσω. το μόνο που μας ενιαφέρει είναι αν θα έχει μακροπρόθεσμα αποτελεσμα η όχι η τις ΑΜΕΣΕΣ επιπτωσης απο την χαζη και προχειρη εφαρμογη του?

Re: Σχεδιο Αθηνά

Δημοσιεύτηκε: 05 Φεβ 2013, 17:40
από Petros
Και τα δύο

Re: Σχεδιο Αθηνά

Δημοσιεύτηκε: 05 Φεβ 2013, 18:10
από hrsfpgyjrnptrd
agelos έγραψε:και θα ξαναρωτήσω. το μόνο που μας ενιαφέρει είναι αν θα έχει μακροπρόθεσμα αποτελεσμα η όχι η τις ΑΜΕΣΕΣ επιπτωσης απο την χαζη και προχειρη εφαρμογη του?
Αν αναφέρεσαι στις δυο πρώτες ερωτήσεις σου να πω οτι για την

(α) θα υπάρξει απάντηση μέσα από την διαβούλευση ελπίζω, πρέπει να το κοιτάμε όμως συνεχώς.

(β) φαντάζομαι οτι ειναι εξαιρετικά δύσκολο να λειτουργεί ένα τμήμα σε ένα μέρος για τους παρόντες φοιτητές και απο Σεπτέμβρη και σε δεύτερο για τους πρωτοετείς. Και όσοι χρωστάνε μαθήματα από το πρώτο έτος που θα τα παρακολουθούν? Στην μια πόλη ή στην άλλη? Και τα επόμενα χρόνια το πρόβλημα θα μεγαλώνει μέχρι του σημείο που θα έχεις δυο τμήματα να λειτουργούν παράλληλα, με αποτέλεσμα την περαιτέρω πτώση του επίπεδου σπουδών.
Για έμενα αν υπάρχει όντως μεριμνά δεν είναι πρόβλημα, ίσως άβολο αλλά όχι τραγικό.

Re: Σχεδιο Αθηνά

Δημοσιεύτηκε: 05 Φεβ 2013, 21:16
από dizzyk
LouisaT έγραψε:και έτσι θα συνεχίζεται ο φαύλος κύκλος.
Όταν κάνεις επιτήρηση (τι άχαρος ρόλος!) σε φοιτητές παιδαγωγικού χάνεις κάθε ελπίδα ότι θα σπάσει ο φαύλος κύκλος...

Στα του σχεδίου Αθηνά, δυστυχώς είναι πρόχειρα σχεδιασμένο από το υπουργείο και χωρίς τη γνώμη των πανεπιστημίων. Βέβαια, οι πανεπιστημιακοί εκπρόσωποι δείχνουν την ωριμότητα βρέφους σε τέτοια θέματα (όπως λέει και το "η αυτονομία κερδίζεται και δεν χαρίζεται"). Ειδικά σε κάποια τμήματα που είναι one-man-show (3-4 μέλη ΔΕΠ, το εξής ένα...) έπρεπε να είχαν ζητήσει μόνοι τους να συγχωνευθούν εδώ και καιρό - το κουβάρι μπλέκεται βεβαίως αφού το υπουργείο δεν έκανε από την αρχή τους απαραίτητους διορισμούς.

Το πρόβλημα νομίζω ότι ξεκινάει από τη μικρή ευελιξία στα προγράμματα σπουδών που προκύπτει από τη στενή τους σχέση με εργασιακά δικαιώματα (κάτι που πιθανώς ξεκινάει επειδή ο μεγαλύτερος εργοδότης είναι άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο). Και αυτό που ενοχλεί τους περισσότερους είναι το τι γίνεται με τα εργασιακά δικαιώματα των συγχωνευθέντων. Ούτε η ποιότητα των σπουδών ενδιαφέρει αρκεί να καταλήγει σε ένα χαρτί που επιτρέπει σε κάποιον να δουλέψει κάπου. Δεν έχω δει κάποια συζήτηση για το αν προκύπτουν ευκαιρίες από τη συνύπαρξη τμημάτων σε campus πχ, ή καθηγητών διαφορετικών ειδικοτήτων, κλπ.

Re: Σχεδιο Αθηνά

Δημοσιεύτηκε: 08 Φεβ 2013, 11:40
από mankasp
Πολιτική παρέμβαση «μεγάλης πολιτικής οικογένειας του νομού Σερρών» για το σχέδιο «Αθηνά» και τη μεταφορά τμημάτων καταγγέλλει η διοίκηση του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης επικαλούμενη δηλώσεις του προέδρου του ΤΕΙ Σερρών, Δημήτρη Πασχαλούδη.

«Σύμφωνα με ηχητικά ντοκουμέντα πολιτικών εκπομπών φαίνεται ότι υπάρχει πολιτική παρέμβαση από μεγάλη πολιτική οικογένεια του νομού Σερρών», ανέφερε ο πρόεδρος του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.....
aggelioforos.gr

Τα ηχητικά ντοκουμέντα υπάρχουν. Τα άκουσα σήμερα στο Ράδιο Θεσσαλονίκη.

Re: Σχεδιο Αθηνά

Δημοσιεύτηκε: 15 Φεβ 2013, 03:11
από Petros
Σχετικά με το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

http://www.esos.gr/article/vouli/erotis ... ssalonikis

Re: Σχεδιο Αθηνά

Δημοσιεύτηκε: 17 Φεβ 2013, 04:21
από apolimer
Εκείνο ήταν με κεφαλαία και ίσως άτονο (χαχαχα)
Ρε πέτρο για πες μου ο χωροχρόνος φταίει ή το νησί? (χεχεχμμμμ)
http://pirateparty.gr/forum/viewtopic.php?f=135&t=2930