Οργνάνωση ομάδας IT
Δημοσιεύτηκε: 26 Φεβ 2012, 21:38
Νομίζω είναι καιρός να οργανωθούμε λίγο παραπάνω, ειδικά λαμβάνοντας υπόψιν ότι άλλες ομάδες βασίζονται πάνω σε εμάς.
Ανοιχτά ζητήματα που διακρίνω:
1) Εκλογή/επιλογή συντονιστή/των, και «κλειδοκρατόρων» (ποιοι θα κρατάνε τα passwords των server μας, και των account μας σε διάφορες υπηρεσίες)
2) Σε τι κουτί βρίσκονται τα υπάρχοντα sites μας; Πρόκειται για dedicated ή shared hosting, κλπ; Οι τρέχων διαχειριστές έχουν ενεργό ρόλο αυτή τη στιγμή στην ομάδα, ή θα πρέπει να συζητήσουμε μεταφορά των αρμοδιοτήτων σε νέα μέλη;
3) Χρειαζόμαστε κάποιο κουτί ακόμα; Να πάρουμε έναν dedicated server κάπου για να παίζουμε;
4) Version control (git), που, και ποιοι θα έχουν commit access
Έχουν ήδη προταθεί πλατφόρμες όπως πχ το OpenMeetings από άλλα μέλη, αλλά αυτά θα κολλήσουν πέρα από μια δοκιμαστική εγκατάσταση αν δεν ξέρουμε ποιος έχει τα passwords για τα sites μας και που θα τα βάλουμε.
Θα πρότεινα αρχικά επιλογή/εκλογή ενός συντονιστή και ενός κλειδοκράτορα (θα μπορεί να είναι το ίδιο πρόσωπο). Ο συντονιστής θα έχει υπόψιν του τις διάφορες αρμοδιότητες που υπάρχουν (πχ διαχείριση του WordPress installation του website, του phpb κλπ) και θα φροντίζει να υπάρχει πάντα κάποιος εθελοντής που μπορεί να αναλάβει αυτό το έργο, και όταν δεν υπάρχει θα οργανώνει την εκλογή κάποιου.
Ο κλειδοκράτορας είναι αυτός που έχει τα password τα οποία προφανώς δεν είναι δημόσια για λόγους ασφαλείας. Θα φροντίζει τα μέλη που έχουν να υλοποιήσουν κάτι, θα έχουν πρόσβαση με εναλλακτικούς τρόπους (π.χ. με το SSH κλειδί τους στον server).
Πέρα από διάφορες πλατφόρμες που έχουν συζητηθεί έως τώρα (OpenMeetings, liquid feedback, etc), η πρώτη μας προτεραιότητα (αφού αποφασίσουμε ποιος κρατάει τα passwords κλπ) για τώρα θα πρέπει να είναι κατά την άποψη μου: δημιουργία git repository, επιλογή μερικών μελών για commit access, και μεταφορά μέσα στο git όλων των υπάρχοντων δεδομένων που αφορούν την ομάδα IT: τα θέματα του WordPress, του phpbb. Ενδεχομένως μπορούμε να έχουμε ολόκληρη την εγκατάσταση του phpbb στο git, φροντίζοντας φυσικά να είναι στο .gitignore τα ευαίσθητα αρχεία που περιέχουν passwords. Δημιουργία cron job στον server έτσι ώστε όλοι να μπορούμε να δουλεύουμε στα δεδομένα στο git, και όταν γίνεται commit μετά από συμφωνία της ομάδας IT, να περνάει αυτόματα στον server χωρίς να χρειάζεται εμπλοκή του κλειδοκράτορα/server admin για κάθε μικρό patch.
Παρομοίως για περισσότερες πλατφόρμες, θα κάνουμε συζήτηση για το πως θα τα στήσουμε με τρόπο που να δουλεύουμε όλοι σε αυτά, χωρίς να παραβιάζουμε την ασφάλεια των server μας.
Προτείνω github για το αρχικό μας repository. Αν χρειαζόμαστε έναν dedicated server μπορούμε να πάρουμε κάτι σαν το kimsufi 2g από εδώ thttp://www.kimsufi.com/fr/ ή κάτι παρόμοιο.
Θα πρότεινα ηλεκτρονική συνάντηση της ομάδας IT για συζήτηση των παραπάνω και των θεμάτων που έχουν ήδη τεθεί όπως, OpenMeetings, liquid feedback κλπ.
Ανοιχτά ζητήματα που διακρίνω:
1) Εκλογή/επιλογή συντονιστή/των, και «κλειδοκρατόρων» (ποιοι θα κρατάνε τα passwords των server μας, και των account μας σε διάφορες υπηρεσίες)
2) Σε τι κουτί βρίσκονται τα υπάρχοντα sites μας; Πρόκειται για dedicated ή shared hosting, κλπ; Οι τρέχων διαχειριστές έχουν ενεργό ρόλο αυτή τη στιγμή στην ομάδα, ή θα πρέπει να συζητήσουμε μεταφορά των αρμοδιοτήτων σε νέα μέλη;
3) Χρειαζόμαστε κάποιο κουτί ακόμα; Να πάρουμε έναν dedicated server κάπου για να παίζουμε;
4) Version control (git), που, και ποιοι θα έχουν commit access
Έχουν ήδη προταθεί πλατφόρμες όπως πχ το OpenMeetings από άλλα μέλη, αλλά αυτά θα κολλήσουν πέρα από μια δοκιμαστική εγκατάσταση αν δεν ξέρουμε ποιος έχει τα passwords για τα sites μας και που θα τα βάλουμε.
Θα πρότεινα αρχικά επιλογή/εκλογή ενός συντονιστή και ενός κλειδοκράτορα (θα μπορεί να είναι το ίδιο πρόσωπο). Ο συντονιστής θα έχει υπόψιν του τις διάφορες αρμοδιότητες που υπάρχουν (πχ διαχείριση του WordPress installation του website, του phpb κλπ) και θα φροντίζει να υπάρχει πάντα κάποιος εθελοντής που μπορεί να αναλάβει αυτό το έργο, και όταν δεν υπάρχει θα οργανώνει την εκλογή κάποιου.
Ο κλειδοκράτορας είναι αυτός που έχει τα password τα οποία προφανώς δεν είναι δημόσια για λόγους ασφαλείας. Θα φροντίζει τα μέλη που έχουν να υλοποιήσουν κάτι, θα έχουν πρόσβαση με εναλλακτικούς τρόπους (π.χ. με το SSH κλειδί τους στον server).
Πέρα από διάφορες πλατφόρμες που έχουν συζητηθεί έως τώρα (OpenMeetings, liquid feedback, etc), η πρώτη μας προτεραιότητα (αφού αποφασίσουμε ποιος κρατάει τα passwords κλπ) για τώρα θα πρέπει να είναι κατά την άποψη μου: δημιουργία git repository, επιλογή μερικών μελών για commit access, και μεταφορά μέσα στο git όλων των υπάρχοντων δεδομένων που αφορούν την ομάδα IT: τα θέματα του WordPress, του phpbb. Ενδεχομένως μπορούμε να έχουμε ολόκληρη την εγκατάσταση του phpbb στο git, φροντίζοντας φυσικά να είναι στο .gitignore τα ευαίσθητα αρχεία που περιέχουν passwords. Δημιουργία cron job στον server έτσι ώστε όλοι να μπορούμε να δουλεύουμε στα δεδομένα στο git, και όταν γίνεται commit μετά από συμφωνία της ομάδας IT, να περνάει αυτόματα στον server χωρίς να χρειάζεται εμπλοκή του κλειδοκράτορα/server admin για κάθε μικρό patch.
Παρομοίως για περισσότερες πλατφόρμες, θα κάνουμε συζήτηση για το πως θα τα στήσουμε με τρόπο που να δουλεύουμε όλοι σε αυτά, χωρίς να παραβιάζουμε την ασφάλεια των server μας.
Προτείνω github για το αρχικό μας repository. Αν χρειαζόμαστε έναν dedicated server μπορούμε να πάρουμε κάτι σαν το kimsufi 2g από εδώ thttp://www.kimsufi.com/fr/ ή κάτι παρόμοιο.
Θα πρότεινα ηλεκτρονική συνάντηση της ομάδας IT για συζήτηση των παραπάνω και των θεμάτων που έχουν ήδη τεθεί όπως, OpenMeetings, liquid feedback κλπ.