Φορολογικό σύστημα

James
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1993
Εγγραφή: 19 Ιαν 2012, 17:36
Τοποθεσία: Αττική
Επικοινωνία:

Re: Φορολογικό σύστημα

Δημοσίευσηαπό James » 01 Απρ 2012, 21:25

μήπως χάνετε το νόημα σχετικά με το ΦΠΑ?
φαντάζομαι ότι γνωρίζετε πως οι περισσότερες επιχειρήσεις το ποσό που αποδίδουν γιά ΦΠΑ δε βγαίνει από το τζίρο τους, αλλά από αυτά που εμφανίζει το Ζ, επομένως γιατί χαλάτε φαιά ουσία γιά ουτοπίστικά θέματα?
@ chprokop
φιλικά θέλω να σε ρωτήσω, αν πιστεύεις ότι η τοποθέτηση σου σχετικά με τις κρατικές παρεμβάσεις (επιδοτήσεις, επιδόματα, μειωμένοι φόροι κλπ) δεν είναι κάπως νεοφιλελ'εύθερη?
επίσης και κάτι ακόμη, η νεοφιλελέυθερη πολιτική στην Ελλάδα δεν έχει αρκετούς εκφραστές? μήπως δεν συνάδει με τη πειρατική φιλοσοφία αυτού του είδους η πολιτική?
Οι αναρτήσεις μου είναι οι πολιτικές μου απόψεις.
!!!Be Proud to fly the Jolly Roger!!!
jamesppgr@riseup.net

chprokop
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1803
Εγγραφή: 14 Ιαν 2012, 19:41
Τοποθεσία: Δράμα και Καλαμαριά

Re: Φορολογικό σύστημα

Δημοσίευσηαπό chprokop » 01 Απρ 2012, 21:38

Νεοφιλελευθερη αποκλειεται: φιλελευθερη 100%. Αυτο που σκοτωσε η τροικα ειναι η φιλελευθερη οικονομικη σκεψη. Υπερνομοθετηση, υπερφορολογηση, επεμβαση στους ορους λειτουργιας των αγορων (για να πετυχουν την εσωτερικη υποτιμηση). Πως να γινει ανταγωνιστικη η οικονομια? Επιπλεον κλονιστηκε τοσο σοβαρα η αξιοπιστια του οικονομικου συστηματος που δυσκολα θα χρησιμοποιηθουν εργαλεια αναπτυξης λαικου καπιταλισμου (ομολογα, Αυξησεις Μετοχικου Κεφαλαιου ΕΙσηγμενων κτο). Ειναι φανερο οτι πασχιζουν για ολιγοπωλια στην Αγορα και υπερκερδη. Καμια σχεση με ελευθερο ανταγωνισμο.

Οτι τα λεγομενα φιλελευθερα κομματα ειναι ανακολουθα στην ιδεολογια τους και κακως υποστηριζουν το Μνημονιο (που δεν ειναι φιλελευθερη επιλογη), βλ. Βαρουφακη στο www.protagon.gr Εγραψε εξι πολυ δυνατα αρθρα για την ανακολουθια των πολιτικων ειτε αυτοι ειναι Κεινσιανοι, ειτε φιλελευθεροι ειτε Μαρξιστες. Αξιζει να τα διαβασεις.

Οσο για τους Πειρατες, νομιζω οτι οποιος αγαπαει την ελευθερια θελει και την αγορα. Προσωπικα προτιμω να διευκολυνουμε μια επιχειρηση να προσλαβει εναν ανεργο ή εναν ανεργο να ανοιξει επιχειρηση παρα να κανουμε σεμιναρια επιμορφωσης και να μενει ανεργος. Το κρατος εχει πολυ σοβαρες δουλειες να κανει για να ανακατευεται σε καθε πτυχη της αγορας... Η αυτορυθμιση κανει τη δουλεια της, αρκει να υπαρχει ισχυρη ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ.

Νομιζω οτι ημουν ξεκαθαρος.-

baskin
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 8666
Εγγραφή: 23 Δεκ 2011, 23:28
Τοποθεσία: Σύρος, Κυκλάδες

Re: Φορολογικό σύστημα

Δημοσίευσηαπό baskin » 01 Απρ 2012, 21:40

Το πρόβλημα (το οποίο αποφεύγει ο chprokop) δεν είναι οι επιδοτήσεις αυτές καθ' αυτές, αλλά ο τρόπος με τον οποίο χορηγούνται και χρησιμοποιούνται (π.χ. υπερτιμολογήσεις).

Πάλι δεν μπορώ να μπω στην λογική πονάει χέρι κόψει κεφάλι, επειδή τα κάναμε μπουρδέλο με τις επιδοτήσεις και έτρωγε ο κάθε πικραμένος. Η επιδότηση είναι χρήσιμος μηχανισμός ενίσχυσης στοχευμένων πολιτικών εφόσον υπάρχει διάφανος μηχανισμός και σωστό θεσμικό πλαίσιο. Εκεί είναι το πρόβλημα.
Στον τάφο της Αμφίπολης είναι ο Μαυρογένης...

Kotsos
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1222
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 14:20

Re: Φορολογικό σύστημα

Δημοσίευσηαπό Kotsos » 01 Απρ 2012, 22:44

Προσωπικά θα συμφωνήσω με τον chprokop και στις δύο του θέσεις.
- Ο μειωμένος ΦΠΑ στα νησιά αποτελεί πρόκληση για τις υπόλοιπες περιοχές που βρίσκονται αντίστοιχα απομακρυσμένες από μεγάλα αστικά κέντρα, ειδικά την στιγμή που οι μεταφορές επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Έτσι οι νησιώτες αφενός αποδίδουν λιγότερους φόρους για τις υπηρεσίες που τους παρέχει το κράτος αφετέρου το κράτος δηλαδή ο φορολογούμενος πληρώνει επιπλέον λεφτά για να είναι φτηνά τα μεταφορικά στο νησί. Και μην ακούσω για εμφράγματα κλπ αηδίες. Έναν Ειδικό ιατρό έχει η Δονούσα και δύο και έναν καρδιολόγο η Αντίπαρος πχ ενώ η Αρναία Χαλκιδικής ή το Πευκοχώρι χαλκιδικής έναν αγροτικό που μόλις πήρε πτυχίο ιατρικής. Για να πάς από την Αρναία σε νοσοκομείο αν έχεις έμφραγμα θέλει δύο ώρες με ασθενοφόρο ενώ από την Δονούσα 27 λεπτά με δικινητήριο ελικόπτερο.

- Οι επιδοτήσεις τύπου ΦΠΑ ή φορολογικού συντελεστή δεν αποφέρουν ανάπτυξη ποτέ. Στην περιοχή μου μαζί με τα νησιά εφαρμόστηκε ελαττωμένος φορολογικός συντελεστής πρίν από χρόνια. Το αποτέλεσμα ήταν να γίνουν τρία εργοστάσια στην Ξάνθη που το κόστος μεταφοράς ήταν μιικρό και περιοχές όπως η Ορεστιάδα ή το Ορμένιο δεν είδαν ανάπτυξη ούτε με το κυάλι.

Μία τρίτη παρατήρηση στους νησιώτες συμφορουμίτες. Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες κοστίζουν 10 λεπτά στον τόνο/μιλι, οι χερσαίες με τραίνο 25λεπτά τόνο/μίλι και οι οδικές 45λεπτά τόνο/μιλι. Το πετρέλαιο είναι το ίδιο ακριβο στην Ρόδο όσο είναι στο Ορμένιο. Οι ντομάτες του Ορμενίου για να φτάσουν στην Θεσσαλονίκη που είναι το πλησιέστερο μεγάλο αστικό κέντρο επιβαρύνονται με μεταφορικά 210 οδικών μιλίων αντίθετα οι ντομάτες της Σαντορίνης για να φτάσουν στην τεράστια αγορά της Αθήνας επιβαρύνονται με μεταφορικά 60 ναυτικών μιλιων. Ποιός έχει μεγαλύτερη επιβάρυνση ακριβώς;
Όσο για τα ταχυδρομικά νομίζω ότι στα νησιά και στο Ορμένιο είναι ακριβώς τα ίδια. Για κούριερ που πιθανόν να εννοεί ο φίλος ο Baskin όταν ανφέρει μία τιμή 15 ευρώ απλά προσπαθήστε να στείλετε με κούριερ κάτι στο Ορμένιο ή στο Νευροκόπι. Το κόστος είναι τουλάχιστο 50ευρώ.

Η αρχή είναι απλή. Ο ΦΠΑ είναι φόρος των χαμηλότερων εισοδημάτων. Όταν οι εργαζόμενοι στις δύο κυρίως εξαγωγικές βιομηχανίες της χώρας μας ( τουρισμός και αγροτοκτηνοτροφικός τομέας) απαλάσσονται από φόρο είτε άμμεσο είτε έμμεσο πώς ακριβώς περιμένουμε να πληρωθούν τα σχολεία, τα νοσοκομεία και πολλά άλλα;
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.

chprokop
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1803
Εγγραφή: 14 Ιαν 2012, 19:41
Τοποθεσία: Δράμα και Καλαμαριά

Re: Φορολογικό σύστημα

Δημοσίευσηαπό chprokop » 01 Απρ 2012, 22:51

Η αληθεια ειναι οτι με πιανει μια αλλεργια, οταν διαβαζω τους ορους για να παρεις επιδοτηση (τελειως ανορθολογικοι),
βλ. αντι αλλων
http://www.thecomicstrips.com/store/add ... ?iid=76512

baskin
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 8666
Εγγραφή: 23 Δεκ 2011, 23:28
Τοποθεσία: Σύρος, Κυκλάδες

Re: Φορολογικό σύστημα

Δημοσίευσηαπό baskin » 01 Απρ 2012, 23:30

Kotsos έγραψε:Προσωπικά θα συμφωνήσω με τον chprokop και στις δύο του θέσεις.
- Ο μειωμένος ΦΠΑ στα νησιά αποτελεί πρόκληση για τις υπόλοιπες περιοχές που βρίσκονται αντίστοιχα απομακρυσμένες από μεγάλα αστικά κέντρα, ειδικά την στιγμή που οι μεταφορές επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Έτσι οι νησιώτες αφενός αποδίδουν λιγότερους φόρους για τις υπηρεσίες που τους παρέχει το κράτος αφετέρου το κράτος δηλαδή ο φορολογούμενος πληρώνει επιπλέον λεφτά για να είναι φτηνά τα μεταφορικά στο νησί. Και μην ακούσω για εμφράγματα κλπ αηδίες. Έναν Ειδικό ιατρό έχει η Δονούσα και δύο και έναν καρδιολόγο η Αντίπαρος πχ ενώ η Αρναία Χαλκιδικής ή το Πευκοχώρι χαλκιδικής έναν αγροτικό που μόλις πήρε πτυχίο ιατρικής. Για να πάς από την Αρναία σε νοσοκομείο αν έχεις έμφραγμα θέλει δύο ώρες με ασθενοφόρο ενώ από την Δονούσα 27 λεπτά με δικινητήριο ελικόπτερο.


Τα μόνα που επιδοτούνται είναι τα δρομολόγια της άγονης γραμμής (ένα την εβδομάδα). ΔΕΝ ΕΠΙΔΟΤΟΥΝΤΑΙ οι μεταφορές σε όλα τα νησιά και εκεί που επιδοτούνται, πάλι το κόστος είναι μεγαλύτερο (και συνυπολογίζεις και τα αραιά δρομολόγια). Κάνεις λάθος με τις επιδοτήσεις των δρομολογίων. Ολόκληρη ΕΕ δεν θα μιλούσε για το μεταφορικό ισοδύναμο, αν ίσχυαν αυτά που λες. Όσον αφορά τους γιατρούς, πάλι δεν έχεις σωστή πληροφόρηση. Τα ελικόπτερα δεν σηκώνονται για πλάκα. Οι γιατροί που λες υπάρχουν γιατί ακριβώς είναι σχεδόν αδύνατο να μεταφερθείς σε δύο ώρες κάπου. Μάλλον δεν έχεις εμπειρία από τι συμβαίνει στα νησιά και πως μεταφέρονται οι ασθενείς.

- Οι επιδοτήσεις τύπου ΦΠΑ ή φορολογικού συντελεστή δεν αποφέρουν ανάπτυξη ποτέ. Στην περιοχή μου μαζί με τα νησιά εφαρμόστηκε ελαττωμένος φορολογικός συντελεστής πρίν από χρόνια. Το αποτέλεσμα ήταν να γίνουν τρία εργοστάσια στην Ξάνθη που το κόστος μεταφοράς ήταν μιικρό και περιοχές όπως η Ορεστιάδα ή το Ορμένιο δεν είδαν ανάπτυξη ούτε με το κυάλι.


Δεν είπε κανείς ότι κάτι τέτοιο φτάνει.

Μία τρίτη παρατήρηση στους νησιώτες συμφορουμίτες. Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες κοστίζουν 10 λεπτά στον τόνο/μιλι, οι χερσαίες με τραίνο 25λεπτά τόνο/μίλι και οι οδικές 45λεπτά τόνο/μιλι. Το πετρέλαιο είναι το ίδιο ακριβο στην Ρόδο όσο είναι στο Ορμένιο. Οι ντομάτες του Ορμενίου για να φτάσουν στην Θεσσαλονίκη που είναι το πλησιέστερο μεγάλο αστικό κέντρο επιβαρύνονται με μεταφορικά 210 οδικών μιλίων αντίθετα οι ντομάτες της Σαντορίνης για να φτάσουν στην τεράστια αγορά της Αθήνας επιβαρύνονται με μεταφορικά 60 ναυτικών μιλιων. Ποιός έχει μεγαλύτερη επιβάρυνση ακριβώς;
Όσο για τα ταχυδρομικά νομίζω ότι στα νησιά και στο Ορμένιο είναι ακριβώς τα ίδια. Για κούριερ που πιθανόν να εννοεί ο φίλος ο Baskin όταν ανφέρει μία τιμή 15 ευρώ απλά προσπαθήστε να στείλετε με κούριερ κάτι στο Ορμένιο ή στο Νευροκόπι. Το κόστος είναι τουλάχιστο 50ευρώ.


Μάλλον κάνεις κάποιο λάθος. Δεν μιλάμε για tanker, αλλά για πλοία της γραμμής. Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων είναι πολλαπλάσιο από τις οδικές, όπως επίσης είναι δύσκολη και η μεταφορά ευπαθών προϊόντων γιατί η διαθεσιμότητα θέσεων στα πλοία δεν καλύπτει πάντα τις ανάγκες μεταφορές. Μην λέμε ότι θέλουμε, χωρίς να ξέρουμε. Οι ντομάτα της Σαντορινής έχει πολλαπλάσιο κόστος για να φτάσει στην Αθήνα από την ντομάτα Ορμενίου (δεν συζητάμε για το κόστος παραγωγής, π.χ. νερό γιατί τότε θα πάθεις έμφραγμα). Τα νούμερα που λες δεν έχουν σχέση με τις ακτοπλοϊκές μεταφορές. Μιλάς για υπεραντλαντικά tanker.

Η αρχή είναι απλή. Ο ΦΠΑ είναι φόρος των χαμηλότερων εισοδημάτων. Όταν οι εργαζόμενοι στις δύο κυρίως εξαγωγικές βιομηχανίες της χώρας μας ( τουρισμός και αγροτοκτηνοτροφικός τομέας) απαλάσσονται από φόρο είτε άμμεσο είτε έμμεσο πώς ακριβώς περιμένουμε να πληρωθούν τα σχολεία, τα νοσοκομεία και πολλά άλλα;


ΓΟΥΑΑΑΟΟΟΥ, βρήκαμε τον φταίχτη, δεν φταίει η φοροδιαφυγή φταίει ο χαμηλός ΦΠΑ στις νησιωτικές και αγροτικές περιοχές. Όπως έγραψα και πριν δεν είναι όλα τα νησιά Μύκονος. Η αντίληψη που έχετε είναι εντελώς εσφαλμένη για την οικονομία των νησιών.

Έχουν γραφτεί φοβερά μαργαριτάρια σε αυτό το thread.
Στον τάφο της Αμφίπολης είναι ο Μαυρογένης...

Kotsos
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1222
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 14:20

Re: Φορολογικό σύστημα

Δημοσίευσηαπό Kotsos » 02 Απρ 2012, 01:10

Παρόλο που βγαίνουμε εκτός θέματος, αν θυμάμαι καλά ένα φορτηγό από Πειραιά - Ηράκλειο κοστίζει 250 ευρώ χονδρικά. Άρα δεν νομίζω ότι τα νούμερα μου είναι νούμερα Τάνκερ.

170 πτήσεις ΕΚΑΒ την ημέρα σου λέει κάτι; Για ένα πληθυσμό βία ένός εκατομμυρίου. Η Θεσσαλονίκη με πληθυσμό αντίστοιχο έχει 135 κλήσεις ασθενοφόρων. Γνωρίζεις το κόστος μίας εξόδου ΕΚΑΒ και ενός ασθενοφόρου ΕΚΑΒ; 10000 ευρώ κοστίζει η αεροδιακομιδή, 50ευρώ η διακομιδή με ασθενοφόρο.

Όταν πληρώνω αγόγγυστα πιό ακριβό το ρεύμα για να καλύψω το κόστος παραγωγής ρεύματος στα νησιά, πληρώνω πιο ακριβή υγεία για να καλύψω το κόστος παροχής στα νησιά, πληρώνω πιο ακριβά την παιδεία για να καλύψω το κόστος στα νησιά, πληρώνω υποδομές (αεροδρόμια, λιμάνια, ελικοδρόμια) που θεωρητικά είναι υπερβολικά για να καλύψω τις βασικές ανάγκες στα νησιά, ειλικρινά το θεωρώ απαράδεκτο να θεωρεί δεδομένο ένας κάτοικος των νησιών να μην συνεισφέρει ισότιμα στο κοινό ταμείο για όλες αυτές τις παροχές.

Αλλιώς ας πιάσουμε την νεοφιλελεύθερη άποψη, καθένας για την πάρτη του και ούλοι για τα φράγκα, και ας πληρώνει ο κάτοικος των νησιών 10 λεπτά την κιλοβατώρα και εγώ οκτώ και αν βάλει αιολικά ας πληρώνει 20λεπτα την κιλοβατώρα. Ας πληρώνει την διαφορά στις αεροδιακομηδές από τα δημοτικά του τέλη, και ας συντηρήσει τις υποδομές που δεν αποφέρουν κέρδος από την τσέπη του με αύξηση του κόστους ελλιμενισμού.

Αν δεν καταλαβαίνεις ή κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις ότι όταν το μαγαζάκι στην Αντίπαρο πουλά το μπιχλιμπίδι 10 ευρώ και δίνει ΦΠΑ 1 ευρώ και αυτό αν το δίνει, έχει υπερκέρδος και ουσιαστικά κερδοσκοπεί βλάπτοντας την εθνική οικονομία, την στιγμή που το ίδιο μπιχλιμπίδι στο Μοναστηράκι πουλιέται 5 ευρώ και αποδίδει πάλι ΦΠΑ 1 ευρώ.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.

Vassilis Perantzakis
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 5084
Εγγραφή: 12 Φεβ 2012, 13:01
Τοποθεσία: Άγιοι Ανάργυροι - Αττική
Επικοινωνία:

Re: Φορολογικό σύστημα

Δημοσίευσηαπό Vassilis Perantzakis » 02 Απρ 2012, 12:16

Kotsos έγραψε:Παρόλο που βγαίνουμε εκτός θέματος, αν θυμάμαι καλά ένα φορτηγό από Πειραιά - Ηράκλειο κοστίζει 250 ευρώ χονδρικά. Άρα δεν νομίζω ότι τα νούμερα μου είναι νούμερα Τάνκερ.

170 πτήσεις ΕΚΑΒ την ημέρα σου λέει κάτι; Για ένα πληθυσμό βία ένός εκατομμυρίου. Η Θεσσαλονίκη με πληθυσμό αντίστοιχο έχει 135 κλήσεις ασθενοφόρων. Γνωρίζεις το κόστος μίας εξόδου ΕΚΑΒ και ενός ασθενοφόρου ΕΚΑΒ; 10000 ευρώ κοστίζει η αεροδιακομιδή, 50ευρώ η διακομιδή με ασθενοφόρο.

Όταν πληρώνω αγόγγυστα πιό ακριβό το ρεύμα για να καλύψω το κόστος παραγωγής ρεύματος στα νησιά, πληρώνω πιο ακριβή υγεία για να καλύψω το κόστος παροχής στα νησιά, πληρώνω πιο ακριβά την παιδεία για να καλύψω το κόστος στα νησιά, πληρώνω υποδομές (αεροδρόμια, λιμάνια, ελικοδρόμια) που θεωρητικά είναι υπερβολικά για να καλύψω τις βασικές ανάγκες στα νησιά, ειλικρινά το θεωρώ απαράδεκτο να θεωρεί δεδομένο ένας κάτοικος των νησιών να μην συνεισφέρει ισότιμα στο κοινό ταμείο για όλες αυτές τις παροχές.

Αλλιώς ας πιάσουμε την νεοφιλελεύθερη άποψη, καθένας για την πάρτη του και ούλοι για τα φράγκα, και ας πληρώνει ο κάτοικος των νησιών 10 λεπτά την κιλοβατώρα και εγώ οκτώ και αν βάλει αιολικά ας πληρώνει 20λεπτα την κιλοβατώρα. Ας πληρώνει την διαφορά στις αεροδιακομηδές από τα δημοτικά του τέλη, και ας συντηρήσει τις υποδομές που δεν αποφέρουν κέρδος από την τσέπη του με αύξηση του κόστους ελλιμενισμού.

Αν δεν καταλαβαίνεις ή κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις ότι όταν το μαγαζάκι στην Αντίπαρο πουλά το μπιχλιμπίδι 10 ευρώ και δίνει ΦΠΑ 1 ευρώ και αυτό αν το δίνει, έχει υπερκέρδος και ουσιαστικά κερδοσκοπεί βλάπτοντας την εθνική οικονομία, την στιγμή που το ίδιο μπιχλιμπίδι στο Μοναστηράκι πουλιέται 5 ευρώ και αποδίδει πάλι ΦΠΑ 1 ευρώ.


Θεωρητικά έχεις δίκιο, αλλά αγνοείς ότι για το Μοναστηράκι υπάρχουν 5 εκατομμύρια πιθανοί πελάτες ενώ για την Αντίπαρο γύρω στους 5 χιλιάδες και αυτοί μόνο για 3 μήνες το καλοκαίρι. Η οικονομία είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη για να κάνουμε απόλυτες συγκρίσεις.

Πρέπει το ΦΠΑ να διαφέρει στα νησιά και στην παραμεθόριο; Είναι κίνητρο για να μείνει κάποιος στην περιοχή όπως σχεδιάστηκε; Υπάρχουν καλύτερα κίνητρα που απλοποιούν και την φορολογία σε όλη την χώρα; Αυτά είναι τα ερωτήματα που πρέπει να απαντάμε και όχι να έχουμε τοπικιστικές αντιπαραθέσεις.
Βασίλης Περαντζάκης (Προγραμματιστής\Αναλυτής)
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/

baskin
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 8666
Εγγραφή: 23 Δεκ 2011, 23:28
Τοποθεσία: Σύρος, Κυκλάδες

Re: Φορολογικό σύστημα

Δημοσίευσηαπό baskin » 02 Απρ 2012, 12:22

Kotsos έγραψε:Παρόλο που βγαίνουμε εκτός θέματος, αν θυμάμαι καλά ένα φορτηγό από Πειραιά - Ηράκλειο κοστίζει 250 ευρώ χονδρικά. Άρα δεν νομίζω ότι τα νούμερα μου είναι νούμερα Τάνκερ.

170 πτήσεις ΕΚΑΒ την ημέρα σου λέει κάτι; Για ένα πληθυσμό βία ένός εκατομμυρίου. Η Θεσσαλονίκη με πληθυσμό αντίστοιχο έχει 135 κλήσεις ασθενοφόρων. Γνωρίζεις το κόστος μίας εξόδου ΕΚΑΒ και ενός ασθενοφόρου ΕΚΑΒ; 10000 ευρώ κοστίζει η αεροδιακομιδή, 50ευρώ η διακομιδή με ασθενοφόρο.

Όταν πληρώνω αγόγγυστα πιό ακριβό το ρεύμα για να καλύψω το κόστος παραγωγής ρεύματος στα νησιά, πληρώνω πιο ακριβή υγεία για να καλύψω το κόστος παροχής στα νησιά, πληρώνω πιο ακριβά την παιδεία για να καλύψω το κόστος στα νησιά, πληρώνω υποδομές (αεροδρόμια, λιμάνια, ελικοδρόμια) που θεωρητικά είναι υπερβολικά για να καλύψω τις βασικές ανάγκες στα νησιά, ειλικρινά το θεωρώ απαράδεκτο να θεωρεί δεδομένο ένας κάτοικος των νησιών να μην συνεισφέρει ισότιμα στο κοινό ταμείο για όλες αυτές τις παροχές.

Αλλιώς ας πιάσουμε την νεοφιλελεύθερη άποψη, καθένας για την πάρτη του και ούλοι για τα φράγκα, και ας πληρώνει ο κάτοικος των νησιών 10 λεπτά την κιλοβατώρα και εγώ οκτώ και αν βάλει αιολικά ας πληρώνει 20λεπτα την κιλοβατώρα. Ας πληρώνει την διαφορά στις αεροδιακομηδές από τα δημοτικά του τέλη, και ας συντηρήσει τις υποδομές που δεν αποφέρουν κέρδος από την τσέπη του με αύξηση του κόστους ελλιμενισμού.

Αν δεν καταλαβαίνεις ή κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις ότι όταν το μαγαζάκι στην Αντίπαρο πουλά το μπιχλιμπίδι 10 ευρώ και δίνει ΦΠΑ 1 ευρώ και αυτό αν το δίνει, έχει υπερκέρδος και ουσιαστικά κερδοσκοπεί βλάπτοντας την εθνική οικονομία, την στιγμή που το ίδιο μπιχλιμπίδι στο Μοναστηράκι πουλιέται 5 ευρώ και αποδίδει πάλι ΦΠΑ 1 ευρώ.


Δεν έχει νόημα να σου απαντήσω. Το νούμερο για το ΕΚΑΒ που το βρήκες, γιατί εχθές μιλούσα με Σχοινούσα και έχει να πάει ελικόπτερο 4 μήνες.

Αν θεωρείς ότι με τους φόρους πληρώνεις τα νησιά, τότε μάλλον πρέπει να πας προς την Μπακογιάννη ή τον Μάνο. Δεν έχεις ιδέα τη τέλη πληρώνουμε στα νησιά (αν μάθεις την τιμή του νερού θα ξεράσεις).

Για την ταμπακέρα δεν μιλάς. Όταν ολόκληρη η ΕΕ μιλάει για μεταφορικό ισοδύναμο, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα και το κόστος των συγκοινωνιών στις νησιωτικές περιοχές με μελέτες και συζητήσεις στο ευρωκοινοβούλιο για έτη, έρχεσαι εσύ ο φωστήρας να τα κάνεις τούμπα. Εκτός κι αν έχουμε τόσο καλό λόμπι εμείς οι νησιώτες στην ΕΕ και λειτουργεί υπέρ μας.
Στον τάφο της Αμφίπολης είναι ο Μαυρογένης...

Kotsos
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1222
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 14:20

Re: Φορολογικό σύστημα

Δημοσίευσηαπό Kotsos » 02 Απρ 2012, 15:29

Vassilis Perantzakis έγραψε:
Πρέπει το ΦΠΑ να διαφέρει στα νησιά και στην παραμεθόριο; Είναι κίνητρο για να μείνει κάποιος στην περιοχή όπως σχεδιάστηκε; Υπάρχουν καλύτερα κίνητρα που απλοποιούν και την φορολογία σε όλη την χώρα; Αυτά είναι τα ερωτήματα που πρέπει να απαντάμε και όχι να έχουμε τοπικιστικές αντιπαραθέσεις.


Ο ΦΠΑ είναι ο φόρος που πληρώνω εγώ ο καταναλωτής για να μου φορολογήθούν τα εισοδήματα που χρησιμοποιώ για κατανάλωση. Απλός οικονομικός ορισμός.
Δεν έχει να κάνει τίποτα με τον επιχειρηματία που απλά αναλαμβάνει να τον συλλέξει για λογαριασμό του Κράτους.

Δεν έναι εργαλείο περιορισμού του περιθώριου κέρδους όπως νομίζουν πολλοί και δυστυχώς εδώ μέσα και όταν τον αποδίδει ο επιχειρηματίας, δεν φορολογείται όπως πάλι νομίζουν πολλοί. Ο μόνος που έχω φορολογηθεί από τον ΦΠΑ είμαι εγώ ο καταναλωτής και ο επιχειρηματίας είτε αποφασίζει να κλέψει τους φόρους μου γιατί θέλει αυτά τα λεφτά, είτε τα αποδίδει ακέραια (πράγμα σπανιο στην Ελλάδα του σήμερα).

Η συνήθης δικαιολογία για την κλοπή του ΦΠΑ ή για την μείωση του ΦΠΑ και πάγια νεοφιλελεύθερη θέση είναι ότι περιορίζει το περιθώριο κέρδους (Profit Margin). Αγνοεί αυτή η νεοφιλελεύθερη θέση ότι αν θές να αυξήσεις το περιθώριο κέρδους θα πρέπει να στίψεις το κεφαλάκι σου και να βρείς ένα πιο αποδοτικό επιχειρηματικό μόντέλο (bussines plan) και όχι η προφανής να κλέβεις το κοινωνικό κεφάλαιο. Δεν είναι τυχαίο ότι τα επιχειρηματικά μοντέλα πατεντάρονται.

Με βάση τα παραπάνω ας δούμε τον ΦΠΑ στα νησιά.
Η λογική πίσω από την μείωση του ΦΠΑ στα νησιά είναι να προστατέψει την καταναλωτική δύναμη των κατοίκων. Ένας δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος που παίρνει σταθερό μισθό σε όλη την επικράτεια θα πρέπει να μπορεί να αγοράσει τα ίδια ακριβώς πράγματα τόσο στη νησιωτική όσο και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Για να το κάνει αυτό ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΣΕΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ. Αυτό όμως δεν το βλέπουμε να γίνεται λόγω της διαστρεύλωσης από την μεριά των εμπόρων ότι ο ΦΠΑ είναι άμεσα συνδεδεμένος με το περιθώριο κέρδους. Έτσι βλέπουμε οι έμποροι να χρησιμοποιοπυν την μείωση του ΦΠΑ για να κερδοσκοπίσουν αυξάνοντας το περιθώριο κέρδους τους με πρόσχημα τα αυξημένα έξοδα μεταφορικών κλπ.
Οπότε εφόσον ένα προϊόν στην νησιωτική Ελλάδα δεν έχει την ίδια τιμή με την ηπειρωτική Ελλάδα έχουμε σαφή κερδοσκοπία των εμπόρων και η φοροαπαλλαγή του καταναλωτή για προστασία της αγοραστικής του δύναμης, έχει αποτύχει τον σκοπό της.

Αν θέλουμε να επιμείνουμε στην εσφαλμένη αυτή πρακτική θα πρέπει να φροντίσουμε ότι εξυπηρετεί τον σκοπό της την προστασία του καταναλωτή και όχι την κερδοσκοπία των εμπόρων. Άρα θα πρέπει να θέσεις πλαφόν περιθώριου κέρδους για τη νησιωτική Ελλάδα. Αυτό όμως θα σου κοστίσει πολύ λόγω του κόστους να προσλάβεις επιπλέον υπαλλήλους για διοικητικούς ελέγχους, κόστος διοικητικών κυρώσεων, έξοδα εκτός έδρας των υπαλλήλων κ.α. Από την άλλη είμαι σίγουρος ότι οι έμποροι των νησιών θα ξεσηκωθούν.

Πολύ φθηνότερα σαν Κράτος θα σου ερχόταν, για να επιτύχεις τον σκοπό σου της προστασίας της αγοραστικής δύναμης, να μην πειράξεις τον ΦΠΑ και να δίνεις ένα μισθό 200 ευρώ κάθε μήνα σε κάθε μόνιμο κάτοικο της νησιωτικής Ελλάδας. Λύση που είναι σαφώς πιο δίκαια για όλους τους κατοίκους των νησιών και όχι μόνο για τους εμπόρους και που εξυπηρετεί τον σκοπό σου. Από την άλλη όμως μία τέτοια λύση έχει άλλα προβλήματα.

- Προβλήματα νοοτροπίας. Δημιουργεί μία νοοτροπία αντιπαραγωγικής τεμπελιάς στους κατοίκους των νησιών οι οποίοι βλέπουν ότι δικαιούνται εισόδημα μόνο και μόνο λόγο τόπου διαμονής και όχι λόγω προσφοράς έργου. Και επειδή η προσφορά έργου είναι κοπιαστική διαδικασία είναι πιο εύκολο να στρέφουν όλη την ενέργεια τος να τσαμπουκαλευτούν αύξηση των εισοδημάτων λόγω χώρου διαμονής από το να στρέψουν την ενέργεια τους σε κερδοφόρες δραστηριότητες που θα βελτιώσουν το επίπεδο ζωής τους.
Λέει πχ ο baskin για το κόστος ύδρευσης στα νησιά. Το κόστος ύδρευσης στα νησιά είναι μεγάλο γιατί είτε χρησιμοποιείται πετρέλαιο για την αφαλάτωσή του είτε χρησιμοποιούνται υδροφόρα καράβια. Αν αντί να πιέζουν για την διασύνδεση των νησιών για να μπορούν να μπούν εκατοντάδες ανεμογεννήτριες στα νησιά με ότι κόστος (περίπου 12 δις ) αυτό συνεπάγέται για τον προϋπολογισμό αλλά και με ότι προβλήματα και κόστος αυτό συνεπάγεται για το δίκτυο (smart grid κόστος περίπου 100 δις) βάζαν μία ανεμογεννήτρια σε κάθε νησί για αφαλάτωση και μία ηλιοθερμική μονάδα παραγωγής ύδατος, θα είχαν κατα πολύ μειώσει το κόστος ύδρευσης αλλά και την αυτάρκεια σε νερό σε όλα τα νησιά. Από την άλλη θα εξαφανίζαμε τα προβλήματα της στοχαστικότητας του ανέμου που δημιουργεί την αύξηση του κόστους (100+ δις ) στον προϋπολογισμό αλλά και η τεχνολογία για όλα τα παραπάνω δεν καλύπτεται από πατέντες και θα έδινε πραγματικά ανάπτυξη στην χώρα μας λόγω δυνατότητας 100% Ελληνικής προστιθέμενης αξίας.

- Προβλήματα ηθικής. Κατά πόσο είναι δίκαιο και ηθικό να προστατεύεται η καταναλωτική δύναμη του κατοίκου των νησιών.
Κατ'αρχήν είναι δεδομένο ότι ο κάτοικος των νησιών παίρνει μεγαλύτερο κοινωνικό μισθό από τους υπόλοιπους Έλληνες. (τις εξόδους ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ τις γνωρίζω από το γραφείο που δίνει την εντολή για να σηκωθεί ένα ελικόπτερο ΕΚΑΒ και δεν την βγάζω αυθαίρετα με δεδομένο πόσα ελικόπτερα προσγειωθήκαν στην Σχοινούσα).
Οι δικαιολογίες που ακούγονται για επιπλέον προνομιακή μεταχείρηση είναι το αυξημένο μεταφορικό κόστος, η δυσκολία στις μεταφορές και ο κίνδυνος απομόνωσης, το εθνικό συμφέρον να κατοικούνται τα νησιά, η προσφορά από τον τουρισμό.
Κάθε ένα από τα παραπάνω προβλήματα όμως σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό υπάρχουν και στην υπόλοιπη Ελλάδα όμως.
Λέει πχ ο baskin για την σημασία που δίνει η ΕΕ για το κόστος ναυτιλιακών μεταφορών. Δεν λέει όμως ότι στην ΕΕ το κόστος χερσαίων μεταφορών θεωρείται λυμένο με την δημιουργία και διατήρηση σιδηροδρομικού δικτύου σε κάθε γωνιά της ηπειρωτικής χώρας κάτι που δεν συμβαίνει στην Ελλάδα. Άρα κόστος μεταφορών για την Ελλάδα υπάρχει τόσο στην ηπειρωτική χώρα όσο και στα νησιά. Από την άλλη κόστος ναυτιλιακών μεταφορών έχει και ο κάτοικος της Κρήτης. Άρα ο κάτοικος των νησιών δεν βρίσκεται σε μειωνεκτικότερη θέση εν σχέση με τους υπόλοιπους κατοίκους της Ελλάδας.
Οι δυσκολίες στις μεταφορές και αποκλεισμος δεν είναι κάτι που το αντιμετωπίζουν μόνο οι κάτοικοι των νησιών. Όποτε χιονίζει ή βρέχει έντονα το αντιμετωπίζουν και οι περισοτεροι των κατοίκων την ορεινής ηπειρωτικής Ελλάδος. Άρα πάλι δεν δικαιολογείται η προνομιακή μεταχείρηση των κατοίκων των νησιών γιατί πάλι δεν βρίσκονται σε μειωνεκτικότερη θέση εν σχέση με όλους τους υπόλοιπους Έλληνες.
Τα χαμηλά εισοδήματα των κατοίκων ορισμένων νησιών (και όχι όλων) λόγω χαμηλών πλουτοπαραγωγικών πηγών πάλι δεν μπορούν να θεωρηθούν επαρκή δικαιολογία γιατί πάλι δεν διαφέρουν από τα χαμηλά εισοδήματα άλλων περιοχών με περιορισμένες πλουτοπαραγωγικές πηγές όπως είναι η Ήπειρος, η Δυτική Μακεδονία, η Θράκη, η Ορεινή Στερεά Ελλάδα, η κεντρική Πελοπόνησος με παρεμφερή προβλήματα που αυξάνουν το κόστος κατανάλωσης όπως πχ μταφορικό κόστος.
Το εθνικό συμφέρον για τα νησιά πάλι δεν διαφέρει ως προς το εθνικό συμφέρον εν σχέση με τους κατοίκους όλων των παραμεθορίων περιοχών στην ηπειρωτική Ελλάδα, ξεκινώντας από τον Έβρο και καταλήγοντας στα Ιωάννινα και βάζοντας μέσα και την Κρήτη που προσφέρει σημαντικά στρατηγικά πλεονεκτήματα στην χώρα ισάξια με αυτά του Καστελόριζου. Άρα πάλι δεν τίθεται θέμα προνομιακής μεταχείρησης των κατοίκων των νησιών εν σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό.
Τέλος η προσφορά από τον τουρισμό είναι ένα μεγάλο θέμα για το αν πρέπει να επιβραβευθεί. Κατ΄αρχήν εφόσον τα εισοδήματα που παράγονται από τον Τουρισμό δεν φορολογούνται δεν προσφέρουν ισότιμα στο κοινωνικό σύνολο. Δεύτερο εφόσον ο τουρίστας κάτοικος της ΕΕ δεν πληρώνει ΦΠΑ το κοινωνικό σύνολο δεν έχει έσοδα από μιά πλουτοπαραγωγική πηγή (φυσικό κεφάλαιο) που του ανήκει και έχει μόνο αυτός που το εκμεταλεύεται. Τρίτο ο τουρισμός είναι μία πολυέξοδη δραστηριότητα για το κοινωνικό σύνολο ( υποδομές, κεντρική διαφήμηση κλπ) που είναι παντελώς άδικο να επιστρέφει έστω και ένα ποσό στο κοινωνικό σύνολο.
Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι ένα μέτρο που δεν εξυπηρετεί τον σκοπό του αφενός και από την άλλη είναι κοινωνικά άδικο για το σύνολο της κοινωνίας δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 6 και 0 επισκέπτες