Πληροφορική στην Εκπαίδευση!

baskin
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 8666
Εγγραφή: 23 Δεκ 2011, 23:28
Τοποθεσία: Σύρος, Κυκλάδες

Re: Πληροφορική στην Εκπαίδευση!

Δημοσίευσηαπό baskin » 05 Απρ 2012, 23:30

Η επικοινωνία με τα μέλη των επιτροπών, γίνεται δημόσια εδώ στο forum. Μπορείτε να γράψετε ότι θέλετε εδώ.
Στον τάφο της Αμφίπολης είναι ο Μαυρογένης...

Φ_Τ
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 05 Απρ 2012, 11:37

Re: Πληροφορική στην Εκπαίδευση!

Δημοσίευσηαπό Φ_Τ » 08 Απρ 2012, 17:33

Καλησπέρα σας,

Εγώ να γράψω ότι θέλω εδώ… αλλά το θέμα είναι ποιος θα με ακούσει ή μάλλον ποιος θα μου απαντήσει;;;;;;

Κοιτάξτε.. πήρα το θάρρος να στείλω στο κόμμα σας, μια προσωπική θεώρηση της προβληματικής κατάστασης που βιώνει ο κλάδος της Πληροφορικής στην εκπαίδευση, για να μάθω από σας επίσημα και έγκυρα τις θέσεις, την στάση και τις προτάσεις σας, σε αυτό το συγκεκριμένο θέμα.

Σίγουρα ένας χώρος συζήτησης ενδείκνυται για ανταλλαγή απόψεων και προβληματισμών από, και προς πάσα κατεύθυνση και εννοείτε θα με ενδιέφερε να ακούσω τις απόψεις όλων των επισκεπτών και μελών αυτού του χώρου, αλλά πρωταρχικά θα προτιμούσα απαντήσεις βασικών στελεχών του κόμματός σας. (αν βέβαια το επιθυμείτε)

Ευχαριστώ θερμά

plessas
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 679
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 08:50
Επικοινωνία:

Re: Πληροφορική στην Εκπαίδευση!

Δημοσίευσηαπό plessas » 08 Απρ 2012, 18:49

Δεν υπαρχουν βασικα στελεχη. Ολα τα μελη ειναι ισοτιμα. Επομενως σε αυτο το φορουμ μπορεις να συζητησεις με τον οποιοδηποτε, ακομα και με καποιον που δεν ειναι μελος. Συγνωμη για το ατονικο αλλα γραφω απο το κινητο.
Οι θέσεις που εκφράζω είναι προσωπικές. Περισσότερα για μένα στο ιστολόγιό μου: http://plessas.info

Vassilis Perantzakis
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 5084
Εγγραφή: 12 Φεβ 2012, 13:01
Τοποθεσία: Άγιοι Ανάργυροι - Αττική
Επικοινωνία:

Re: Πληροφορική στην Εκπαίδευση!

Δημοσίευσηαπό Vassilis Perantzakis » 08 Απρ 2012, 19:21

Αγαπητή Φ.Τ. πράγματι δεν υπάρχουν βασικά στελέχη, αλλά οι απόψεις σας θα διαβαστούν και φυσικά θα προωθηθούν στην αντίστοιχη επιτροπή. Μάλιστα ότι πρόταση έχετε να κάνετε και ότι παρατήρηση να είστε σίγουρη ότι θα αξιοποιηθεί και με την δική σας βοήθεια και συμμετοχή, στο μέγιστο δυνατό.

Ως ειδικός στον τομέα της πληροφορικής σχεδόν δύο δεκαετίες, γνωρίζω και εγώ κάποια από τα προβλήματα που συναντώνται στα σχολεία μας σε αυτόν τον τομέα καθώς πλέον στον χώρο μας εισέρχονται και νέοι που έχουν διδαχτεί (όσο γινόταν) πληροφορική στα σχολεία τους.

Τις θέσεις του κόμματός μας θα τις βρείτε στην σελίδα "Αρχές-Πρόγραμμα". Θα δείτε ότι εκτός από την σχέση των μαθητών με την πληροφορική το κόμμα μας δίνει μεγάλη βαρύτητα και στην παιδεία των γονέων στον τομέα αυτό. Ο λεγόμενος "ψηφιακός αλφαβητισμός" για το κόμμα μας είναι πολύ σημαντικός.
Βασίλης Περαντζάκης (Προγραμματιστής\Αναλυτής)
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/

plessas
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 679
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 08:50
Επικοινωνία:

Re: Πληροφορική στην Εκπαίδευση!

Δημοσίευσηαπό plessas » 08 Απρ 2012, 19:27

Οι επίσημες αρχές του κόμματος για την εκπαίδευση: http://www.pirateparty.gr/arxes-programma/

Τα υπόλοιπα είναι προσωπικές απόψεις. Κατ' αρχάς έχω εμπειρία κυρίως από Γβάθμια εκπαίδευση, ενώ πέρυσι ήμουν αναπληρωτής ΠΕ19 σε δημοτικό σχολείο.

Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι ο ρόλος της πληροφορικής υποβαθμίζεται αρκετά με την αφαίρεση των σχετικών μαθημάτων. Δε μιλάω για χρήση υπολογιστών, καθώς είναι θετικό ότι αυτή προωθείται από το δημοτικό κιόλας, αλλά για την Πληροφορική. Αυτό αποτελεί πρόβλημα τόσο για τα παιδιά που ενδιαφέρονται να συνεχίσουν σπουδές γύρω από το αντικείμενο, αλλά και για τους υπόλοιπους μαθητές, καθώς για μένα η αλγοριθμική σκέψη είναι εξίσου σημαντική με τα μαθηματικά. Απορώ πως ενώ το μέλλον (αν και έχει γίνει παρόν πλέον) της καινοτομίας είναι η Πληροφορική, εμείς απομακρύνουμε τα παιδιά από αυτή.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, σίγουρα σε πολλά σχολεία τα πράγματα είναι προβληματικά. Σε άλλα βέβαια είναι αρκετά καλύτερα. Καθώς υπάρχει τελευταί μια οικονομική στενότητα, μια λύση είναι να χρησιμοποιούνται υπολογιστές που δε χρειάζονται σε άλλους τομείς του δημοσίου ή να συγκεντρώνονται PC που οι πολίτες δεν χρειάζονται πλέον. ΟΚ, είναι λίγο μίζερο, αλλά πέρυσι έναν παλιό υπολογιστή μου (του 2000) μια χαρά τον χρησιμοποίησα βάζοντας Linux (ειδικά με τη δυνατότητα για thin clients μια χαρά εργαστήρια φτιάχνονται).

Τέλος, όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, με τη μικρή εμπειρία που είχα είδα κάποιους δραστήριους με μεράκι που προσπαθούσαν και κάποιους που αδιαφορούσαν. Γενικά το κακό είναι ότι πολλοί δεν έχουν δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα να δουν τις δυσκολίες εκεί. Για μένα πρέπει να δίνονται περισσότερα κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για να δουλεύουν πιο σωστά. Δε μιλάω για χρήματα, αλλά να αναγνωρίζεται το έργο όσων προσπαθούν.
Οι θέσεις που εκφράζω είναι προσωπικές. Περισσότερα για μένα στο ιστολόγιό μου: http://plessas.info

Φ_Τ
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 05 Απρ 2012, 11:37

Re: Πληροφορική στην Εκπαίδευση!

Δημοσίευσηαπό Φ_Τ » 09 Απρ 2012, 00:24

Διορθώστε με αν κάνω λάθος, Θεμελιώδες συστατικό των αρχών και της φιλοσοφίας του κόμματος σας, είναι ο ψηφιακός – δικτυακός και πληροφορικός αλφαβητισμός, πως λοιπόν αυτά θα αφομοιωθούν και θα ενταχθούν σε μια κοινωνία τεχνοφοβική; Που ο μέσος έλληνας βλέπει με προκατάληψη, άγνοια, φόβο και αρνητισμό την ψηφιακή εποχή; Πως οι νέες γενιές θα μπορέσουν να αντισταθούν στην κουλτούρα της εποχής τους; (facebook, Gaming.. ) …

Για μένα όλα είναι θέμα Παιδείας και πιο ειδικά Πληροφορικής παιδείας η οποία απουσιάζει από την εκπαίδευσή μας.

Δυστυχώς όμως Kε @Plessa εκεί μας έχουν καταντήσει, ότι πιο απαρχαιωμένο μηχάνημα υπάρχει και είναι για πέταμα, να το μαζεύουμε εμείς στο εργαστήριο για να μπορέσουμε να κάνουμε την δουλειά μας.. και αν τυχών και δεν την κάνουμε καλά, να μας πηγαίνουν για λίγο στον ιδιωτικό τομέα για ένα μικρό ηλεκτροσόκ και μετά ΟΛΑ τελεια!

plessas
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 679
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 08:50
Επικοινωνία:

Re: Πληροφορική στην Εκπαίδευση!

Δημοσίευσηαπό plessas » 09 Απρ 2012, 13:34

Φ_Τ έγραψε:...πως λοιπόν αυτά θα αφομοιωθούν και θα ενταχθούν σε μια κοινωνία τεχνοφοβική; Που ο μέσος έλληνας βλέπει με προκατάληψη, άγνοια, φόβο και αρνητισμό την ψηφιακή εποχή; Πως οι νέες γενιές θα μπορέσουν να αντισταθούν στην κουλτούρα της εποχής τους; (facebook, Gaming.. )


Η κοινωνία μας μπορεί να είναι σήμερα εν μέρει τεχνοφοβική (κυρίως για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας), αλλά για την επόμενη γενιά αυτό δε θα ισχύει. Τα παιδιά σήμερα μεγαλώνουν με την τεχνολογία, τα περισσότερα έχουν υπολογιστή, πρόσβαση στο διαδίκτυο, smartphones και ξέρουν να τη χρησιμοποιούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ' ότι οι γονείς τους. Για μένα το θέμα είναι, αυτά τα εργαλεία, τα παιδιά να μάθουν να τα χρησιμοποιούν σωστά. Στο ίντερνετ μπορείς να παίξεις παιχνίδια και να χαζεύεις στο facebook, αλλά μπορείς να αντλήσεις πληροφορίες για θέματα που σε ενδιαφέρουν, να δεις βίντεο και φωτογραφίες από τόπους που δεν έχεις πάει, να συμμετέχεις στη συγγραφή μιας εγκυκλοπαίδειας (Wikipedia), να δημιουργήσεις, να επικοινωνήσεις και να συνεργαστείς με άλλους ανθρώπους που ούτε καν ξέρεις και άλλα πολλά. Επίσης, να μάθουν να τα χρησιμοποιούν με ασφάλεια (π.χ. κρατώντας κριτική στάση στις πληροφορίες που βρίσκουν). Για να συμβούν αυτά χρειάζεται η δημόσια εκπαίδευση να οδηγεί τα παιδιά στη διαμόρφωση σωστής παιδείας, πληροφορικής και όχι μόνο.

Εγώ, φαντάζομαι ένα σχολείο πιο ελεύθερο, αποσυνδεδεμένο από τις εξετάσεις που θα παρέχει τα εφόδια στους μαθητές για να συγκροτήσουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Ένα σχολείο που θα τους δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούν, να εκφράζονται, να πρωτοτυπούν. Αυτό προϋποθέτει επανεξέταση του προγράμματος σπουδών. Στην πληροφορική, για παράδειγμα, θα ήθελα μαθήματα για την ασφάλεια και σωστή χρήση της τεχνολογίας, για το ανοιχτό λογισμικό και τη φιλοσοφία του, για τον προγραμματισμό και την αλγοριθμική σκέψη (όχι με το στείρο τρόπο που γίνεται τώρα), για τις δυνατότητες δημιουργίας με την τεχνολογία (για παράδειγμα αντί να παίζουν παιχνίδια, να μπορούν να φτιάξουν τα δικά τους. Ορίστε από μαθητές δημοτικού: http://scratch.mit.edu/users/aplessas). Επιπλέον προϋπόθεση είναι η ανάπτυξη υποδομών, εργαστηρίων κλπ. Τέλος, επειδή στην εκπαιδευτική διαδικασία εμπλέκονται εκτός από την κεντρική διοίκηση οι καθηγητές και οι οικογένειες, θα ήθελα στενή συνεργασία μεταξύ και των τριών παραγόντων. Υπάρχουν δάσκαλοι ανήσυχοι, που ενδιαφέρονται, πρωτοτυπούν, αγωνίζονται και αυτοί δεν πρέπει να μένουν αναξιοποίητοι, αλλά μπορούν να επηρεάσουν θετικά και τους συναδέλφους τους).

Φ_Τ έγραψε:Δυστυχώς όμως Kε @Plessa εκεί μας έχουν καταντήσει, ότι πιο απαρχαιωμένο μηχάνημα υπάρχει και είναι για πέταμα, να το μαζεύουμε εμείς στο εργαστήριο για να μπορέσουμε να κάνουμε την δουλειά μας.. και αν τυχών και δεν την κάνουμε καλά, να μας πηγαίνουν για λίγο στον ιδιωτικό τομέα για ένα μικρό ηλεκτροσόκ και μετά ΟΛΑ τελεια!


Ελπίζω να μην παρεξηγήθηκε η αναφορά μου στον ιδιωτικό τομέα. Επειδή έχω δουλέψει και στον ιδιωτικό και στην εκπαίδευση, μπορώ να κάνω τη σύγκριση και να έχω προσωπική εμπειρία από τα θετικά (ωράριο, διακοπές κλπ) αλλά και τις δυσκολίες (ευθύνη, χρόνος προετοιμασίας, ψυχολογική κούραση) που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός. Αυτό που ήθελα να τονίσω είναι πως ο βασικότερος παράγοντας για να πετύχει το οποιοδήποτε σχέδιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό που θα κληθεί να το εφαρμόσει, επομένως η δική τους συνεισφορά (αν και οι πιο χαμηλόμισθοι δημόσιοι υπάλληλοι) είναι καθοριστική.
Οι θέσεις που εκφράζω είναι προσωπικές. Περισσότερα για μένα στο ιστολόγιό μου: http://plessas.info


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 3 και 0 επισκέπτες