ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

anestis
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 2409
Εγγραφή: 15 Οκτ 2011, 10:47
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό anestis » 20 Μαρ 2012, 00:55

+1 για την πρόταση
info: Δυστυχώς, δεν έχω το χρόνο να διαβάζω όλο το forum.

Ό,τι γράφω είναι απλά & μόνο προσωπικές απόψεις.
"First they ignore you. Then they ridicule you. Then they attack you. And then they build monuments to you". (N.Klein 1918)

mike1966
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 10:52
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό mike1966 » 20 Μαρ 2012, 04:08

Καλησπέρα σε όλους τους συν-αγωνιώντες για την Παιδεία και όχι μόνο.
Η συζήτηση είναι ενδιαφέρουσα και αποδεικνύει το άξιο της νέας πολιτικής προσπάθειας που ξεκινήσαμε. Όμως, αρχίζουμε να απλωνόμαστε σε πάρα πολλά θέματα και γρήγορα θα χαθούμε σε έναν ωκεανό ερωτημάτων και προσωπικών προτεραιοτήτων, ως προς την παιδεία.
Για να θέσουμε μία αρχή, ας απαντήσουμε σε κάποια βασικά, απλά ερωτήματα, για το τι θέλουμε (δε θα παραθέσω τώρα τις προσωπικές μου απόψεις):
1. Τι ορίζουμε ως «βασική υποχρεωτική εκπαίδευση»; Ποιοι οι σκοποί και οι στόχοι της; Ποια τα μέσα της; Πόση η διάρκειά της;
2. Στη «βασική υποχρεωτική εκπαίδευση», υπάρχουν γνωστικοί χώροι που πρέπει να απορριφθούν και γιατί; Π.χ. υπάρχει μια «αντιθρησκευτική» τάση, κυρίως λόγω της πολιτικής της επίσημης εκκλησίας ως τώρα. Αυτό σημαίνει και αποβολή των θρησκευτικών από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα;
3. Πόσα μαθήματα και ποια ικανοποιούν τη «βασική υποχρεωτική εκπαίδευση»;
4. Σχολικό βιβλίο. Πώς το αντιλαμβανόμαστε;
5. Οι νέες τεχνολογίες πώς θα ενταχθούν στο σύστημα εκπαίδευσης;
6. Θα εξετάζονται οι μαθητές στο στάδιο αυτό και πώς;
7. Παιδεία δημόσια ή/και ιδιωτική; Δωρεάν για όλους ή εισαγωγή κάποιων κριτηρίων κλιμακωτών διδάκτρων;
8. Πώς θα κρίνεται ο διδάσκων; Και σε περίπτωση ανεπάρκειας τί προβλέπουμε;
9. Πόσο θα διαρκεί το ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα; Θα λήγει, όπως σήμερα, στις 2 το μεσημέρι ή θα συνεχίζεται; Ως ποια ώρα και με ποιες δραστηριότητες;
10. Μετά το πέρας της «βασικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης», τί επιλογές θα έχει ο έφηβος;
τα ερωτήματα είναι ενδεικτικά και τίθενται ως βάση προσανατολισμένης συζήτησης και όχι ως μπούσουλας. Φυσικά, η σειρά και τα ερωτήματ που θα απαντήσουμε είναι θέμα ανοικτό, μιας και οι διαδικασίες μας είναι κατ΄εξοχήν δημοκρατικές.
Ας απαντήσουμε λίγο-λίγο σε ερωτήματα από τη βάση και αφού κλείσουμε τον πρώτο κύκλο, προχωράμε προς τα πάνω. Αν κρίνετε ότι η διαδικασία είναι κουραστική και χρονοβόρα, ας χωριστούμε σε υποομάδες με διακριτά αντικείμενα στις βαθμίδες της παιδείας (έχουμε τέτοια πολυτέλεια;) ή ας προταθεί κάτι που να μας κάνει πιο συγκεντρωμένους στο ζητούμενο.
Ας μη φοβόμαστε να χαρακτηρίζουμε καταστάσεις και πρόσωπα. Το politically correct δε χωρά εδώ, αν θέλουμε να ανατρέψουμε.
Εφόσον διεκδικούμε ουσιαστικό παρεμβατικό λόγο στα προβλήματα της χώρας, οφείλουμε να έχουμε και ένα ελάχιστο θέσεων τεκμηριωμένων. Αλλιώς, όπως πολύ ωραία σχολίασε συνάδελφός μου σε μία επιμόρφωση καθηγητών, κινδυνεύουμε να μετατραπούμε σε «καλών προθέσεων, γραφικό αποθετήριο ψήφων διαμαρτυρίας».
Καλή συνέχεια.
Χρόνου φείδου. Σπεύδε βραδέως.

Kotsos
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1222
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 14:20

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό Kotsos » 20 Μαρ 2012, 06:47

1) Ο σκοπός της εκπαίδευσης είναι να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο άτομα και όχι ένα μονοδιάστατο υλικό. Οι Αρχαίοι Έλληνες (το μόνο σύστημα που εκπαιδεύε πολίτες μέχρι σήμερα) ορίζαν ότι το άτομο πρέ πει να έχει τις εξής ιδιότητες
α) του σοφού. β) του μοναχού, γ)Του εραστή. δ) του πολεμιστη ε) του μάγου.
Ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννούσαν και με αυτό σου απαντάω και στο 2)
3) θετικές επιστήμες, ανθρωπιστικές επιστήμες, λογοτεχνία (literature) Ελληνική και Αρχαία, δύο ξένες γλώσσες (literature) η μία αγγλικά και η δεύτερη επιλογής οποιαδήποτε του κόσμου, γυμναστική και αθλητισμός, τέχνες, χρήση υπολογιστών (αντίστοιχο του ecdl)
4) και 5) e book η IPad ή laptop 100euro Linux OS, +/- pen tab, τα βιβλίο κατα θεματική ενότητα wiki που θα το γράφουν οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη της ακαδημίας Αθηνών θα κάνουν συμβουλευτική επιμέλεια, συν όλες οι παραπομπές βιβλία για επιπλέον μελέτη, η Ακαδημία Αθηνών θα κάνει μία εγκυκλοπαίδια αναφοράς όπως η wikipedia, +/- διαδραστικός πίνακας (κόστος) ή δίκτυο τάξης με ταυτόχρονη προβολή σε όλους τους υπολογιστές.
6) εξέταση στην έναρξη του μαθήματος και επανεξέταση στο τέλος του μαθήματος άνευ βαθμολογίας. Τριμηνιαίες εξετάσεις. βαθμολογία 60% εξετάσεις 40% μέσος όρος βαθμολογίας ομάδας μελέτης). Εισαγωγή National Physical Fitness Assessement κάθε τρίμηνο.
7) Δημόσια και ιδιωτικά σχολεία. Εφόσον η εκπαίδευση των παιδιών είναι ευθύνη του κράτους στα πλαίσια του κοινωνικού συμβολαίου οφείλει να δίνει το ίδιο ποσό για όλους. Υπολογισμός του κόστους ανά μαθητή στο δημόσιο σχολείο και αυτο θα δίνεται σε όλους του μαθητές σαν κουπόνι παιδείας. ( απαγόρευση των φροντιστηρίων ώς αθέμιτος ανταγωνισμός των μαθητών ενάντιος στην αρχή της ισότητας).
8) 360 αξιολόγηση ( μαθητές, γονείς, σύνολο συναδέλφων, διευθυντής), βελτίωση ποσοστού βαθμολογίας μαθητών στην εξέταση ημέρας, Continuing Professional Development score ετήσιο. ( 40/40/20)
9) 8.30 ώς 5.30.
8.30 13.30 μαθήματα, 14 - 15.30 μελέτη σε ομάδα ( δυνατός μαθητής με αδύναμο) με δάσκαλο /συμβούλιο καθηγητών επιβλέπων και βοηθό επεξήγησης. 15.30 - 16.30 ξένη γλώσσα ή τέχνες, 16.30 - 17.30 γυμναστική ή ομαδικό άθλημα ή πολεμική τέχνη εναλλάξ.
Σαββάτο μία ώρα τέχνες επιλογής και μία ώρα άθλημα επιλογής. Στην δευτεροβάθμια μία ώρα co curricular activities.
10) Προτείνω μία δεκατριετή βασική εκπαίδευση. Δωδεκαετή εκπαίδευση ίδια για όλους. Ένα έτος δεξιοτήτων ώς εξής;
13 εβδομάδες βασική στρατιωτική εκπαίδευση.
Μετά από αυτή, δύο εξάμηνα με δύο κατευθύνσεις. Κοινό μάθημα βασικά οικονομικά και διοίκηση επιχειρήσεων. Η μία κατεύθυνση θα προσφέρει δύο τεχνολογικές ειδικότητες όπως το ΤΕΛ και δεύτερη μία τεχνολογική ειδικότητα και τα κοινά μαθήματα του πρώτου έτους των πανεπιστημιακών σχολών μίας δέσμης επιστημών. Επιτροπή από όλα τα πανεπιστήμια θα βάζει θέματα για αυτά τα μαθήματα και η επιτυχία σε αυτές θα είναι το κριτήρια εισαγωγής στο πανεπιστήμιο.
Τμήμα η ολόκληρο το 13ο έτος (εκτός της στρατιωτικής εκπαίδευσης) θα μπορεί να το επαναλάβει όποιος ενήλικες θέλει να αλλάξει καριέρα ή να μπεί στο πανεπιστήμιο.

Κάτι που με προβληματίζει είναι η διαδικασία της πρωϊνής έπαρσης σημαίας και του εθνικού ύμνου. Διαδικασία που πολλοί το βλέπουν σαν στρατικοποιήση αλλά από φιλοσοφικής πλευράς τόσο η σημαία όσο και οι στίχοι του εθνικού ύμνου εκφράζουν την ελευθερία ώς μέγιστο αγαθό με καμία αναφορά στην πατρίδα. Και να έχεις μία γενιά να φωνάζει ζήτω η ελευθερία και να το συνδέει με την σημαία σημαίνει ότι αυτή η γενιά θα απαιτεί την πλήρη ελευθερία από ότι αντιπροσωπεύεται από τη σημαία.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.

mental
Δημοσιεύσεις: 41
Εγγραφή: 16 Μαρ 2012, 01:05

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό mental » 20 Μαρ 2012, 10:30

Kotsos έγραψε:Κάτι που με προβληματίζει είναι η διαδικασία της πρωϊνής έπαρσης σημαίας και του εθνικού ύμνου. Διαδικασία που πολλοί το βλέπουν σαν στρατικοποιήση αλλά από φιλοσοφικής πλευράς τόσο η σημαία όσο και οι στίχοι του εθνικού ύμνου εκφράζουν την ελευθερία ώς μέγιστο αγαθό με καμία αναφορά στην πατρίδα. Και να έχεις μία γενιά να φωνάζει ζήτω η ελευθερία και να το συνδέει με την σημαία σημαίνει ότι αυτή η γενιά θα απαιτεί την πλήρη ελευθερία από ότι αντιπροσωπεύεται από τη σημαία.


+1
"ο δε Ιησούς είπεν αυτοίς· δια την απιστίαν υμών. αμήν γαρ λέγω υμίν, εάν έχητε πίστιν ως κόκκον σινάπεως, ερείτε τω όρει τούτω, μετάβηθι εντεύθεν εκεί, και μεταβήσεται, και ουδέν αδυνατήσει υμίν."

stergios
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 11:56

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό stergios » 20 Μαρ 2012, 10:31

καλημέρα σε όλους,
δυστυχώς, αγνοώ τον τρόπο με τον οποίο θα επικοινωνούμε και θα δουλέψουμε στην ομάδα. Απλά, κατεβάζουμε τις απόψεις μας ή, μήπως, θα έπρεπε να δουλέψουμε και διαφορετικά; π.χ. μια διακήρυξη για την παιδεία (μήπως);
Συζήτησα το θέμα της κατάθεσης ψηφοδελτίου σε τοπικές εκλογές Βθμιας εκπαίδευσης πριν καιρό και πήρα την απάντηση ότι δεν έχουμε ακόμη έγκριση άρα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το σήμα. Οκ., το κατάλαβα. Τότε είχα συντάξει μια μινι-διακήρυξη με τίτλο "τι μπορούν να διδάξουν οι πειρατές". Μήπως, να το ξαναβλέπαμε.
-----παρακαλώ ας με ενημερώσει κάποιος για τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας.
stmanouras@yahoo.com
ευχαριστώ.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 1 και 0 επισκέπτες