ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό mike1966 » 04 Φεβ 2012, 01:47

Παιδιά καλησπέρα,
Μετά από ένα σεβαστό χρονικό διάστημα συζητήσεων και ανταλλαγών απόψεων επί πολλών και λίαν ενδιαφερόντων θεμάτων, κρίνω πως ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε την κουβέντα μας για το ποια παιδεία θέλουμε στην Ελλάδα.
Με δεδομένο ότι
• όλοι θεωρούμε την παρεχόμενη παιδεία (δεν στέκομαι μόνο στην εκπαίδευση) ανεπαρκή,
• η εκπαίδευση στηρίζεται σε αναχρονιστικές αρχές,
• η προσφερόμενη γνώση, κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι ξεπερασμένη και συχνά ακυρωμένη από τις νέες γνώσεις που ανακαλύπτονται,
• η μεγάλη πλειοψηφία των λειτουργών, σε όλες τις βαθμίδες, κάνει αγγαρεία,
• το μόνο που νοιάζει τους κυβερνώντες είναι το «πιασάρικο» θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ/ΤΕΙ,
• δεν προσφέρονται εναλλακτικές λύσεις για όσους δεν ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν το μονοπάτι νηπιαγωγείο-δημοτικό-γυμνάσιο-λύκειο-πανεπιστήμιο-μεταπτυχιακό (και μετά εξωτερικό ή ανεργία),
• η Ελλάδα είναι ακόμα τεχνοφοβική χώρα, παρόλο που τα παιδιά της που ασχολούνται με τις νέες τεχνολογίες είναι «αστέρια» σε ιδέες και διάθεση για έρευνα και δημιουργία,
• η παιδεία είναι το όπλο μας για τη φυγή προς τα μπρος και την έξοδο από την κρίση,
• τα παλαιά κόμματα μας θέλουν απαίδευτους, αλλά εξειδικευμένους υπαλλήλους τους,
• είναι το καυτό θέμα για την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων,
θεωρώ ότι πρέπει να ανοίξουμε τη συζήτηση για το τί θέλουμε και πώς μπορούμε να προσφέρουμε στο θέμα.
Μπορούμε να ξεκινήσουμε τη συζήτηση διαδικτυακά εν αρχή, και στην πορεία, αφού έχουμε μια καλή βάση προτάσεων και θέσεων, να δημιουργήσουμε μια ομάδα εργασίας, που είτε δια ζώσης είτε μέσω δικτύου, θα καταλήξει σε μια (ανοιχτόμυαλη) πρόταση για την παιδεία. Τονίζω ξανά, ότι ως παιδεία δεν πρέπει να θεωρούμε μόνο τη σχολική εκπαίδευση (μεγάλη παγίδα αυτή).
Κρίνω ότι το σύνολο των μελών του forum έχει εξαιρετικό υπόβαθρο και αξιολογότατες εμπειρίες, ώστε να καταφέρουμε να συνθέσουμε μία πρόταση ουσιαστική, τεκμηριωμένη και με προοπτική.
Περιμένοντας τις προτάσεις σας (ας μην κάνω την αρχή, ως μάχιμος εκπαιδευτικός έχω αρκετές σκέψεις και απόψεις),
Καλή συνέχεια.
Χρόνου φείδου. Σπεύδε βραδέως.
mike1966
 
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 10:52
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό koslibpro » 05 Φεβ 2012, 00:01

αγαπητε Mike1966,

Η παρωχημενη γνωση και το ξεπερασμενο διδακτικο υλικο ειναι γεγονος,οσο και η βαρεμαρα πολλων λειτουργων αλλα και ο "εγκλωβισμος" που βαζουν τους μαθητες αυτοι που κυβερνουν.

Οι δικες μου προτασεις ειναι:
1)ανανεωση της σχολικης υλης και αλλαγη του τροπο παραδοσης των μαθηματων σε επιπεδο δευτεροβαθμειας εκπαιδευσης
2)εναρμονηση της εκπαιδευσης με τα νεα τεχνολογικα και επιστημονικα δεδομενα/καταργηση τεχνοφοβισμου
3)ας γινει το σχολειο χωρος μεταλλαμπαδευσης ιδεων,να πλησιαζει δηλαδη ο τροπος λειτουργειας του τα πανεπιστημιακα ιδρυματα.
4)ας μην υπαρχει εκπαιδευση,ειδικα στειρα,αλλα παιδεια και σωστη παροχη αυτης.πιο συγκεκριμενα
α)ηθη και προτυπα στους νεους.μας θεωρουν τον λαο της ξεφτιλας και της ανηθικοτητας(οι μαθητες μας,λεει,σε ερευνα βγηκαν οι χειροτεροι της ευρωπης και χαιρονταν για αυτο!και ο προσφατα ενας 8χρονος ειναι επισημα ναρκομανης,σε ινστιτουτο απεξαρτησης πια)
β)"ξεκολλημα" απο αυτο το facebook!αμαν πια!αυτο σημαινει να υπαρχουν τα κινητρα μεσω της εκπαιδευσης οι μαθητες να ευαισθητοποιουνται και για αλλα θεματα,ειτε καλλιτεχνικα ειτε επιστημονικα ειτε οτιδηποτε!
5)εχουμε ταλεντα!ας τα εκμεταλευτουμε!δεν ειναι αναγκη ολοι να σπουδασουν σε ΑΕΙ/ΤΕΙ.να υπαρχουν επιλογες διαφορετικες,οι μαθητες να μπορουν να επικεντρωνονται σε αυτα που ειναι πραγματικα καλοι και τους αρεσει.να αναζωγονησουμε λιγο το "follow your dream".
6)ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ!εχουμε γεννιες και γεννιες που κανουν τα ιδια και τα ιδια πολιτικα λαθη!χρειαζομαστε πολιτικους καθαρους απο την διαφθορα,με ιδεες για την ουσιαστικη αναπτυξη της χωρας και να μην ειμαστε ουραγοι,στις αποφασεις της Μερκελ και της καθε Μερκελ!
7)ελευθερια στην γνωση!ο μαθητης να μπορει να ψαχτει/να δει τις επιλογες γυρω του,να αναζητησει απο μονος του ολα τα στοιχεια που τον αφορουν,να κανει εργασιες που θα τον καλλιεργησουν και να μην εχει συνεχεια στο κεφαλι του κουταμαρες φασης ACTA!να υπαρχει ισοτητα!

Γενικα,σε καθε πτυχη του εκπαιδευτικου συστηματος,να γινει αντιληπτο οτι ΜΠΟΡΟΥΜΕ να παμε μπροστα,ας μην το στερησουμε απο τους επομενους δινοντας τους τον ιδιο και χειροτερο κοσμο.
koslibpro
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
 
Δημοσιεύσεις: 276
Εγγραφή: 02 Φεβ 2012, 01:18
Τοποθεσία: Athens

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό crisal » 05 Φεβ 2012, 02:01

Παιδεια στην Ελλαδα? Μπαααα καποιο λαθος εγινε...Δεν εχω δει τετοιο πραγμα εδω περα.

Δημιουργουμε παιδια Ρομποτ - παπαγαλακια.Σε ολες τις βαθμιδες και τα επιπεδα.

Δημιουργουμε παιδια που ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ 14 ωρες την μερα. Αυτα δεν ειναι ανθρωποι σκλαβακια ειναι. Και οταν τελειωνουν "την σχολικη τους μερα" κολανε σε μια τηλεοραση η σε έναν Υπολογιστή και καταστρέφουν κάθε κοινωνικότητα που θα μπορούσαν να αναπτύξουν.

Τους δίνουμε ΤΗΛΕ-ΠΑΙΔΕΙΑ και μηδαμινη Εκπαιδευση. Οι γονεις επειδη νομιζουν οτι αυτός ειναι ο καταλληλος τροπος (το πρωι σχολειο μετα διαβασμα ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ, μετα Αγγλικα,Γαλικα, Πιανο,Μαθηματικα,Κολυμβητηριο,Ενοργανη,Μπασκετ,Ποδοσφαιρο,Φυσική και εγω δεν ξερω τι αλλο).
Οι δάσκαλοι - καθηγητές επειδή είναι οι ίδιοι α-παίδευτοι. Σιγουρα υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλα δυστυχως είναι λίγες (τουλάχιστον πολυ λίγες γνωρίζω εγω).

Η εκπαίδευση στην Ελλαδα πρέπει να ξαναστηθεί από το Μηδεν απο το νηπιαγωγείο.Να αλλαξει ολοκληρωτικά το σύστημα από το "διάβασμα"/παπαγαλία στο σπίτι μέχρι την είσοδο στα Πανεπιστήμια - Πολυτεχνεία. (Αλήθεια ποτέ δεν κατάλαβα το σύστημα των Πανελληνίων-πανελλαδικών ή οπως αλλιώς λέγονται τωρα)
crisal
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
 
Δημοσιεύσεις: 698
Εγγραφή: 19 Ιαν 2012, 01:51
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό SpecialK » 05 Φεβ 2012, 03:46

Η παιδεία και η οργάνωσή της είναι ένα τεράστιο θέμα το οποίο φυσικά δεν μπορεί να αναλυθεί σε λίγες γραμμές.
Πραγματικά ξεκίνησα να γράψω διάφορες ιδέες αλλά τις έσβησα...είναι δύσκολο να πιάσεις το σύνολο της παιδείας και να το αναπτύξεις έτσι απλά.

Μιά ιδέα μόνο που την σκέφτομαι χρόνια σχετικά με τα πανεπιστήμια και την εισαγωγή:
Πρώτα από όλα: Θεωρώ πως οι σπουδές (πανεπιστήμια, πολυτεχνεία, τει κλπ) θα πρέπει να δέχονται και να βγάζουν όσους αποφοίτους χρειάζεται και μπορεί να απορροφήσει η κοινωνία + ένα extra ποσοστο ασφαλείας (πχ. +30%).Για παράδειγμα, έστω ότι η Ελλάδα μπορεί να καλύψει/χρειάζεται 50.000 μαθηματικούς και έχει ήδη 100.000. Δεν μπορεί να βγαίνουν κάθε χρόνο 2000 ενώ συνταξιοδοτούνται 500. Τα νούμερα τυχαία.

Θα πρέπει να βρεθει μια φόρμουλα με βάση αντικειμενικές μελέτες, για το πόσοι πρέπει να αποφοιτούν κάθε χρόνο από κάθε σχολή ώστε σιγά σιγά να έχουμε επιστήμονες κοντά στα νούμερα που χρειαζόμαστε (ΠΑΝΤΑ θα υπάρχουν περισσότεροι, αυτό είναι δεδομένο).

Απο εκεί και πέρα:
Τα πανεπιστήμια πρέπει να είναι οργανωμένα από θέμα budget και management και να μην βασίζονται στην κρατική επιχορήγηση.
Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να κάνουν αίτηση στα πανεπιστήμια, στις σχολές που θέλουν αλλά να βγαίνουν οι καλύτεροι.

Ένας τρόπος να συνδυάσουμε τα 2 παραπάνω (παράδειγμα):

Τα πανεπιστήμια αντί για κρατικές επιχορηγήσεις έχουν ΔΙΔΑΚΤΡΑ! Με καθαρά οικονομικά κριτήρια, όποιος έχει πληρώνει, όποιος δεν έχει πληρώνει το κράτος! Το κάθε πανεπιστήμιο θα πρέπει να διαχειριστεί τα οικονομικά του με βάση τα δίδακτρα (ίσως εκτός κάποιον ελαχίστων εξαιρέσεων σε δύκολες περιοχές κλπ). Με αυτά τα λεφτά θα πρέπει να παρέχει ΣΟΒΑΡΕΣ υπηρεσίες κ δωρεάν σημειώσεις, (+σίτηση, στέγαση σε περισσότερους)

Το κάθε πανεπιστήμιο, για κάθε σχολή θα πρέπει στο 1ο έτος να δέχεται αρκετούς παραπάνω φοιτητές από όσους χρειάζεται η σχολή. Στο τέλος του 1ου έτους θα γίνονται εξετάσεις και θα μένουν αρκετοί λιγότεροι (λίγοι περισσότεροι από όσοι χρειάζονται ώστε να υπάρχουν περιθώρια για "απώλειες" μετά). Έτσι ο καθένας θα μπορέσει να πάει σε όποια σχολή του αρέσει αλλά θα μένει μόνο αν είναι καλός. Χρονικά περιθώρια για την αποφοίτηση είναι απαραίτητα, όπως και τα πόσα μαθήματα επιτρέπεται να χρωστάει κάποιος/χρόνο.

Για όσους πληρώνει δίδακτρα το κράτος θα μπορούν να δοκιμάσουν την τύχη τους σε διάφορες σχολές μέχρι πχ 3 φορές. Από εκεί και πέρα αν δεν μπορέσουν να συνεχίσουν στο 2ο έτος (να μπουν δηλαδή στην σχολή), αν θέλουν να ξαναδοκιμάσουν την τύχη τους θα πρέπει να πληρώνουν μόνοι τους τα δίδακτρα (έστω του 1ου έτους).

Τα πανεπιστήμια να μπορούν να αναζητούν σπόνσορες, οι οποίοι όμως δεν θα επεμβαίνουν στο έργο τους. Για παράδειγμα, μια εταιρία ελαστικών να μπορεί να σπονσοράρει ένα πανεπιστήμιο για να φτιάξει καλύτερα εργαστήρια τεχνολογίας υλικών αλλά δεν θα έχει περαιτέρω σχέση με την έρευνα. Οι καθηγητές και οι φοιτητές θα μπορούν να προτείνουν θέματα σε επιστημονικές επιτροπες για μελέτες.

Οι φοιτητές θα μπορούν να δουλεύουν στο πανεπιστήμιο, το οποίο ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ! Έτσι θα καταφέρουν να μειώσουν τα κενά σε διάφορες θέσεις αλλά θα δίνουν και extra εισόδημα σε φοιτητές που έχουν ανάγκη (δουλειές πχ σε βιβλιοθήκη, εστιατόριο, καφετέριες, γραφεία κλπ)

Με έναν τέτοιο τρόπο λειτουργίας πιστεύω ότι λύνονται πολλά από τα σημερινά προβλήματα όπως ότι είναι πολύ δύσκολο για κάποιον να περάσει εκεί που θέλει, υπάρχουν οικονομικά προβλήματα στα πανεπιστήμια, δεν είναι δωρεάν οι σημειώσεις, τα παιδιά πρέπει να δουλεύουν για να τα βγάλουν πέρα κλπ κλπ. Σίγουρα χρειάζεται χρόνο και υποδομές, αλλά τουλάχιστον πιστεύω είναι μια ιδέα με σκοπό και όχι κωλοχανείο όπως είναι τώρα.
SpecialK
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
 
Δημοσιεύσεις: 268
Εγγραφή: 07 Ιαν 2012, 13:44

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό Zekvyrin » 05 Φεβ 2012, 05:11

@SpecialK:
Είχα σκοπό να πω κανα-δυο πραγματάκια γιατί διαφωνώ στο ότι χρειάζονται διδακτρα για να γίνουν τα παραπάνω, αλλά πιστεύω ότι δεν είναι η κατάλληλη ώρα και μέρος..

Η παιδεία είναι μια μεγάλη κουβέντα, που δεν αναλύεται σωστά σε λίγες γραμμές.. Γενικότερα συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με την άποψη:
crisal έγραψε:Η εκπαίδευση στην Ελλαδα πρέπει να ξαναστηθεί από το Μηδεν απο το νηπιαγωγείο.Να αλλαξει ολοκληρωτικά το σύστημα από το "διάβασμα"/παπαγαλία στο σπίτι μέχρι την είσοδο στα Πανεπιστήμια - Πολυτεχνεία.


Και για να γίνει αυτό αν είχαμε το υπουργείο και αρχίζαμε σήμερα, δεν μας φτάνει μια δεκαετία..
Όπως και να έχει,είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε για Πανεπιστήμιο, αν δεν έχουμε πρώτα φτιάξει τα υπόλοιπα (αλλάζοντας μαζί και την νοοτροπία των νέων που θα μπουν στα Πανεπιστήμια..)

Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό στη σχολή μου, είναι απλά σε λάθος σχολή. Είτε γιατί την έβαλε "καταλάθος", είτε γιατί "πιέστηκε", είτε γιατί του/της την είπαν σαν "καλή σχολή με προοπτικές", είτε για χίλιους άλλους λόγους..
Με αποτέλεσμα να θέλει απλά να την βγάλει για το χαρτί, χωρίς να έχει μάθει τίποτα ουσιώδες..
Δεν φτιάχνεις την τριτοβάθμια με τέτοιες πρώτες ύλες.

Αν θέλουμε να το αλλάξουμε πρέπει να γίνουν κάποιες συγκεκριμένες αλλαγές για την βελτίωση της κατάστασης, αλλά όχι τόσο σαρωτικές και χωρίς βάσεις (οι οποίες βάσεις μπαίνουν από τις προηγούμενες βαθμίδες).
Zekvyrin
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
 
Δημοσιεύσεις: 101
Εγγραφή: 29 Ιαν 2012, 01:09

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό anestis » 05 Φεβ 2012, 11:14

Εδώ κάνουμε ελεύθερη συζήτηση και ανταλλάσσουμε ιδέες, προφανώς μελλοντικά σε ομάδα/επιτροπή παιδείας θα δουλέψουμε περισσότερο!
info: Δυστυχώς, δεν έχω το χρόνο να διαβάζω όλο το forum.

Ό,τι γράφω είναι απλά & μόνο προσωπικές απόψεις.
"First they ignore you. Then they ridicule you. Then they attack you. And then they build monuments to you". (N.Klein 1918)
anestis
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
 
Δημοσιεύσεις: 2409
Εγγραφή: 15 Οκτ 2011, 10:47
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό mike1966 » 05 Φεβ 2012, 11:47

ΚΑΙ ΤΩΡΑ… ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ!!!
Δεν ήταν ουρανοκατέβατη η είδηση: η τρόικα απαιτεί απολύσεις καθηγητών (μεταξύ άλλων).
Μόνο όσοι εθελοτυφλούσαν δεν έβλεπαν την κατάληξη αυτή. Τα πρώτα σημάδια (και μάλιστα έντονα) είχαν δοθεί από τις προθέσεις του υπουργείου για συγχωνεύσεις σχολείων και κατάργηση μονάδων.
Τι σημαίνει απολύσεις καθηγητών; Σημαίνει:
• Μείωση σχολικών μονάδων.
• Δραματική αύξηση των μαθητών ανά τάξη (το τριαντάρι θα γίνει μικρή τάξη στις μεγάλες πόλεις).
• Κατάργηση οργανικών θέσεων (να τα βλέπουν οι βολεμένοι μόνιμοι, που νόμιζαν ότι τίποτα δε θα τους αγγίξει…).
• Άρον-άρον αποπομπή των παλιότερων λειτουργών από την εκπαίδευση (έχουν υψηλούς μισθούς, τρομάρα μας), με συρρίκνωση του εφάπαξ και της σύνταξης.
• Ελαχιστοποίηση και ερημοποίηση των σχολικών μονάδων στην επαρχία.
• Εξαφάνιση πολλών ειδικοτήτων από τα ωρολόγια προγράμματα. Ήδη πολλές ειδικότητες άρχισαν να «φεύγουν» και στο σχολεία να λειτουργούν όλο και λιγότερες ειδικότητες.
• Ελαχιστοποίηση των δαπανηρών τεχνικών, επαγγελματικών κλπ εκπαιδευτηρίων και στροφή προς τον ΟΑΕΔ όσων αδυνατούν να ενταχθούν στους ρυθμούς ενός εξεταστικοκεντρικού συστήματος.
• Έντονη ταξική και κοινωνική ανισότητα. Τα παιδιά των εχόντων (όσοι απομείνουν και από αυτούς) θα προχωρήσουν. Οι υπόλοιποι στη μοίρα τους.
• Ακόμα μεγαλύτερη μείωση μισθών. Με τέτοια ανεργία στον κλάδο, όλο και κάποιοι απελπισμένοι (και δεν είναι λίγοι) θα δεχθούν να στελεχώσουν τα σχολεία, ακόμα και με μισθούς πείνας. Ήδη, πολλοί συνάδελφοι κάνουν διπλοδουλειές (σερβιτόροι, εργάτες, ευκαιριακές εργασίες) για να ενισχύσουν το εξασθενημένο εισόδημά τους.
• Αυστηροποίηση και εντατικοποίηση των κρίσεων των καθηγητών. Είναι το επόμενο βήμα. Και για όσους δεν το πιστεύουν ας κοιτάξουν λίγο προς τον τρόπο λειτουργίας των πειραματικών λυκείων. Και ποιος θα κάνει τις κρίσεις; Και ποιος εγγυάται την αντικειμενικότητα σε αυτές;
• Τη μεγαλύτερη κοινωνική απαξίωση του λειτουργήματος. Ποιος ικανός και φιλόδοξος θα θέλει να ενταχθεί σε έναν κλάδο με άθλιες συνθήκες εργασίας και ακόμα αθλιότερες αμοιβές;

Όλα ήσαν αναμενόμενα. Τα βλέπαμε. Το κακό είναι ότι ο κλάδος των εκπαιδευτικών δεν έκανε ΤΙΠΟΤΑ για να σταματήσει το κατρακύλισμα. Οι συνδικαλιστές, καλυμμένοι και προστατευμένοι πίσω από περίεργες νομοθεσίες, νοιάζονταν μόνο για την επανεκλογή τους και το γλείψιμο του κόμματος. Οι μόνιμοι, θεωρούσαν τους εαυτούς τους ανέγγιχτους και αδιαφορώντας για τα δεινά των περιστασιακών συναδέλφων τους (ωρομίσθιοι, αναπληρωτές κλπ) σφύριζαν αδιάφορα σε κάθε κέλευσμα για δράση και ενδιαφέρονταν μόνο για το πέρας του ωραρίου τους. Και δεν έβλεπαν ότι η μείωση των μισθών τους ήταν το πρώτο βήμα, πριν τους δοθεί το επόμενο κτύπημα. Ο καιρός να κυλάει και τα ιδιαίτερα να’ ναι καλά… Μόνο που τελειώνουν και αυτά. Και μετά;
Και τώρα; Τώρα, μάλλον, είναι αργά. Θα αντισταθούμε φιλότιμα, αλλά οι εισηγήσεις των ξένων ιδιοκτητών μας θα γίνουν δεκτές και θα εκτελεστούν από τους προύχοντες, οι οποίοι για τα μάτια του κόσμου θα ψελλίσουν κάνα-δυό λεξούλες ψευδοαντίστασης (όπως έκαναν μέχρι τώρα σε όλα). Τι αντίδραση μπορεί να προβάλλει ένας κλάδος εξουθενωμένος, κοινωνικά απαξιωμένος και περιθωριοποιημένος; Καμία. Ούτως ή άλλως, έχουμε αποδείξει ότι ο καθένας κοιτά το τομάρι του. Δεν περιμένει κανείς κάτι καλύτερο από ένα λαό που έχει ως Θεό την ατομικότητα και το επιδεικτικό lifestyle ως πρότυπο ζωής.
Αγαπητοί καθηγητές, στην επόμενη απεργία μη βγείτε στους δρόμους. Συνεχίστε να κάθεστε μέσα στα κοινόχρηστα γραφειάκια της κακομοιριάς. Δεν είναι καιρός να χάνετε ένα πενηντάευρο (άσχετα αν θα χάσετε μόνιμα κάνα πεντακοσάρικο επιπλέον).
Τις καληνύχτες στους εφησυχασμένους και τους αδιάφορους…
Υ.Γ. Αγαπητοί φίλοι, δεν φαντάζεστε πόσο χαίρομαι για την ύπαρξη του forum και την κοινή μας προσπάθεια. Αυτό που κάνουμε είναι μια πιο σύγχρονη ανασύσταση της αθηναϊκής δημοκρατίας των πολιτών. Και αυτό χάρη στην τεχνολογία. Είναι ένα από τα πιο σοβαρά επιχειρήματά μας για το τί μπορούμε να προσφέρουμε. Φίλε Ανέστη (επίτρεψέ μου την προσφώνηση), έχεις δίκιο: εδώ κάνουμε συζήτηση, ανταλλάσσουμε και συλλέγουμε σκέψεις, απόψεις και θέσεις, και στο τέλος θα καταλήξουμε σε μία στιβαρή και ουσιαστική τοποθέτηση.
Καλή συνέχεια.
Χρόνου φείδου. Σπεύδε βραδέως.
mike1966
 
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 10:52
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό plessas » 05 Φεβ 2012, 12:21

Μιας και μιλάμε για παιδεία ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο για το σχολείο summerhill, το λεγόμενο και ελεύθερο σχολείο:

http://3gym-kerats.att.sch.gr/library/s ... ?article17

Ενώ υπάρχουν διάφορες αναφορές προτίμησα αυτή που έχει αναρτηθεί στη σελίδα του 3ου Γυμνασίου Κερατσινίου.
Οι θέσεις που εκφράζω είναι προσωπικές. Περισσότερα για μένα στο ιστολόγιό μου: http://plessas.info
plessas
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
 
Δημοσιεύσεις: 679
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 08:50

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό mike1966 » 05 Φεβ 2012, 16:40

Αγαπητέ plessas,
το διάβασα και σε ευχαριστώ θερμά, γιατί το συγκεκριμένο κείμενο το αγνοούσα.
Σιγά- σιγά θα βρούμε την άκρη για τη λύση του προβλήματος.
Μέχρι να ξανασυναντηθούμε ζωντανά,
Καλή συνέχεια.
Χρόνου φείδου. Σπεύδε βραδέως.
mike1966
 
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 10:52
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Δημοσίευσηαπό unauthorized » 06 Φεβ 2012, 05:21

Έχοντας σπουδάσει στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο μπορώ να πω ότι το επίπεδο των γνώσεων που αποκτά ένας μαθητής/φοιτητής στην Ελλάδα είναι εμφανώς ανώτερο από αυτό στο ΗΒ. ΑΛΛΑ, στο ΗΒ αν π.χ. αποκτούν το 70% των γνώσεων που αποκτά ένας Έλληνας μαθητής/φοιτητής στην Ελλάδα αυτό το 70% μαθαίνουν να το εφαρμόζουν στο επάγγελμά τους σε πραγματικές συνθήκες και αυτό είναι που κάνει τη διαφορά και που λείπει από την Ελληνική εκπαίδευση.

Η δουλειά μου αφορά την εφαρμογή τεχνολογίας στην εκπαίδευση και μπορώ να πω ότι στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν τρομερές αλλαγές. Ένα καλό της τεχνολογικής φοβίας που υπάρχει στην Ελλάδα είναι ότι δεν χρειάζεται να περάσουμε από το βήμα 1,2,3,4,5 μέχρι να φτάσουμε να χρησιμοποιούμε τα τελευταία τεχνολογικά εργαλεία στην εκπαίδευση που χρησιμοποιούνται σε άλλες χώρες. Μπορούμε να πάμε απο το 1 στο 5 ευκολότερα. Αυτό συμβαίνει γιατί στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, ένα από τα εμπόδια της διείσδυσης της τεχνολογίας είναι ότι έχουν επενδύσει ήδη πολλά χρήματα σε κάποιες λύσεις και δεν είναι εύκολο να αποφασίσουν να κάνουν το επόμενο βήμα αν δε δουν πρώτα τα αποτελέσματα (ROI) του βήματος 1,2 ή σε όποιο βήμα βρίσκονται. Επίσης θα συμφωνήσω με τους παραπάνω ότι οι Έλληνες νέοι χρησιμοποιούν ούτως η άλλως τις νέες τεχνολογίες και το σχολείο / πανεπιστήμιο πρέπει να τους φτάσει και να συγχρονιστεί μαζί τους και όχι το ανάποδο.

Ένα άλλο θέμα που θέλω να θίξω είναι το μοντέλο της εκπαίδευσης και ο ρόλος των εκπαιδευτικών. Το μοντέλο καθηγητής μιλάει - μαθητής ακούει και γράφει - μαθητής αποστηθίζει δεν προετοιμάζει τους μαθητές για τον κόσμο που θα ζήσουν. Με απλά λόγια, αν ο καθηγητής περνάει την ώρα του απαντώντας ερωτήσεις που ο μαθητής μπορεί να βρει την απάντηση στο Google σε 10 δευτερόλεπτα τότε δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Τι θέλω να πω με αυτό? Ότι ο ρόλος του καθηγητή δεν είναι πλέον αυτός του "διευθυντή" της τάξης που έχει όλες τις απαντήσεις αλλά αυτός του "καθοδηγητή" που θα βοηθήσει τους μαθητές να ψάξουν, να σκεφτούν, να κρίνουν και να απαντήσουν το όποιο πρόβλημα, ερώτημα μόνοι τους. Να σημειώσω εδώ ότι κάτι τέτοιο εφαρμόζεται σε διαφορετικό βαθμό ανάλογα με τη φύση του μαθήματος. Αυτό το μοντέλο ονομάζεται Challenge Based Learning ή Problem Based Learning και μπορείτε να βρείτε πληροφορίες στο διαδίκτυο. Θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα που έχει στην εκπαίδευση.

Ένα ενδιαφέρον video για το παράδειγμα της Φιλανδίας στην εκπαίδευση είναι το παρακάτω: http://www.youtube.com/watch?v=g6scW2p90ps
Πιστεύω αξίζει να το δείτε όσοι διαβάζετε αυτή τη συζήτηση.

Είμαι διαθέσιμος να βοηθήσω στον συγκεκριμένο τομέα της εκπαίδευσης όταν δημιουργηθεί σχετική ομάδα.
unauthorized
 
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 08 Ιαν 2012, 04:21

Επόμενο

Επιστροφή στο Επιτροπή για την Παιδεία

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron