Όντως, πολύ ενδιαφέρον. Εγώ συμφωνώ με τον κύριο.omissman έγραψε:δεν ανηκω στην επιτροπη αλλα επεσε στην αντιληψη μου το εξης κειμενο με πολυ ενδιαφερουσες παρατηρησεις...
νομιζω αξιζει τον κοπο να διαβαστει
Γιωργος
ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ
Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ
Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ
Καταρχήν συγγνώμη εκ των προτέρων για αν θεωρηθεί αρκετά "ψυχρό" ή "τυπικό" το ύφος μου. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ. Ξέρω ότι ξεψειρίζω μερικές από τις προτάσεις απλά θέλω να είναι όσο πιο επίσημος γίνεται ο λόγος, ώστε να μπορέσουμε να σχηματίσουμε συγκεκριμένες προτάσεις.
Σύγγνώμη ήθελα να σχολιάσω και τα υπόλοιπα αλλά θα επικεντρωθώ τελικά σε ορισμένα σημεία.
Συμφωνώ σε προσωπικό επίπεδο. Διαφωνώ με το "όλοι". Μερικοί μπορεί να διαφωνούν και δικαίωμα τους.• όλοι θεωρούμε την παρεχόμενη παιδεία (δεν στέκομαι μόνο στην εκπαίδευση) ανεπαρκή
Συμφωνώ.• η εκπαίδευση στηρίζεται σε αναχρονιστικές αρχές
Συμφωνώ στο σύνολο της πρότασης. Διαφωνώ όμώς με το "κυρίως στη δευτεροβάθμια". Η γνώση είναι ζωντανή και εξελίσετε ραγδαία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.• η προσφερόμενη γνώση, κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι ξεπερασμένη και συχνά ακυρωμένη από τις νέες γνώσεις που ανακαλύπτονται
Διαφώνω. Δεν υπάρχουν σαφές στοιχεία για αυτό. Προτιμώ να αποφύγουμε χαρακτηρισμούς και να μιλάμε με στοιχεία και στατιστικές. Προσωπικά πιστεύω το πρόβλημα είναι συστημικό και δεν έχει να κάνει με τα άτομα καθ'αυτά.• η μεγάλη πλειοψηφία των λειτουργών, σε όλες τις βαθμίδες, κάνει αγγαρεία
Διαφωνώ για το ίδιο λόγο με παραπάνω (αποφυγή χαρακτηρισμών/χρήση στοιχείων και στατιστικών)• το μόνο που νοιάζει τους κυβερνώντες είναι το «πιασάρικο» θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ/ΤΕΙ
Διαφωνώ. Η υποχρεωτική εκπαίδευση είναι μέχρι το γυμνάσιο (ή το λύκειο μπορεί να κάνω λάθος). Υπάρχουν επίσης τα ΙΕΚ, ιδιωτικές σχολές, τεχνικές σχολές, διδακτορικά κ.τ.λ. Συμφωνώ όμως με το πνεύμα της πρότασης και ότι πρέπει να μελετηθεί καλά αυτό το θέμα.• δεν προσφέρονται εναλλακτικές λύσεις για όσους δεν ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν το μονοπάτι νηπιαγωγείο-δημοτικό-γυμνάσιο-λύκειο-πανεπιστήμιο-μεταπτυχιακό (και μετά εξωτερικό ή ανεργία)
Διαφωνώ (αποφυγή χαρακτηρισμών/χρήση στοιχείων και στατιστικών). Συμφωνώ για εκσυγχρονισμό με χρήση νέων τεχνολογιών.• η Ελλάδα είναι ακόμα τεχνοφοβική χώρα, παρόλο που τα παιδιά της που ασχολούνται με τις νέες τεχνολογίες είναι «αστέρια» σε ιδέες και διάθεση για έρευνα και δημιουργία
Συμφωνώ με την αξία της παιδείας ειδικά σαν μέθοδος φυγής από την κρίση.• η παιδεία είναι το όπλο μας για τη φυγή προς τα μπρος και την έξοδο από την κρίση
Διαφωνώ (αποφυγή χαρακτηρισμών/χρήση στοιχείων και στατιστικών).• τα παλαιά κόμματα μας θέλουν απαίδευτους, αλλά εξειδικευμένους υπαλλήλους τους
Διαφωνώ (αποφυγή χαρακτηρισμών/χρήση στοιχείων και στατιστικών).• είναι το καυτό θέμα για την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων
Συμφωνώ με την ανανέωση και την αλλάγη στο τρόπο παράδοσης των μαθημάτων. Δύο σημειώσεις όμως: Πρώτον, γιατί συγκεκριμένα στη δευτεροβάθμεια και όχι στο σύνολο της εκπαίδευσης. Δεύτερον, αυτή η αλλάγη θα γίνει από πάνω προς τα κάτω (επιστημονική επιτροπή που αλλάζει τα βιβλία και στέλνει εγκυκλίους με τους νέους τρόπους διδασκαλίας), από κάτω προς τα πάνω (προσωπικές πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων, επιλογή προγράμματος σπουδών/σχολείου/συγγράματος, ελευθερία άσκησης διαφορετικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων), αποκεντρωτικά (σε επίπεδο περιφέρειας με προγράμματα σπουδών πιο "κοντά" στις ανάγκες/ιστορία της περιφέρειας);1)ανανεωση της σχολικης υλης και αλλαγη του τροπο παραδοσης των μαθηματων σε επιπεδο δευτεροβαθμειας εκπαιδευσης
Συμφωνώ, αλλά και πάλι επαναλαμβάνω το προβληματισμό μου σχετικά με το τύπο της προσέγγισης που θα χρησιμοποιηθεί.2)εναρμονηση της εκπαιδευσης με τα νεα τεχνολογικα και επιστημονικα δεδομενα/καταργηση τεχνοφοβισμου
...ή τουλάχιστον όπως θα έπρεπε να είναι τα πανεπιστήμια πρακτικά. Και ναι συμφωνώ.3)ας γινει το σχολειο χωρος μεταλλαμπαδευσης ιδεων,να πλησιαζει δηλαδη ο τροπος λειτουργειας του τα πανεπιστημιακα ιδρυματα.
Εδώ διαφωνώ. Τα "ήθη" και τα "πρότυπα" μπορούν να επιλεγούν ελεύθερα από σωστά σκεπτόμενους πολίτες και να είναι όποια αυτοί επιθυμούν. Το σχολείο δεν έχει καμία δουλειά να επεμβαίνει εκεί. Ο σκοπός είναι το να προωθεί τη κριτική σκέψη και μόνο.4)ας μην υπαρχει εκπαιδευση,ειδικα στειρα,αλλα παιδεια και σωστη παροχη αυτης.πιο συγκεκριμενα
α)ηθη και προτυπα στους νεους.μας θεωρουν τον λαο της ξεφτιλας και της ανηθικοτητας(οι μαθητες μας,λεει,σε ερευνα βγηκαν οι χειροτεροι της ευρωπης και χαιρονταν για αυτο!και ο προσφατα ενας 8χρονος ειναι επισημα ναρκομανης,σε ινστιτουτο απεξαρτησης πια)
Διαφωνώ έντονα. Αν και δεν είμαι χρήστης του facebook για προσωπικούς λόγους διαφωνίας της πολιτικής περί ανωνυμίας, το facebook είναι απλά εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης και τίποτα παραπάνω. Ίσα ίσα που η χρήση του διευρύνει την επικοινωνία των εκπαιδευομένων και την έκθεση τους σε πληθώρα θεμάτων, εκ των οποίων καλλιτεχνικά, επιστημονικά κ.τ.λ. Θεωρώ ότι η ανάπτυξη εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης σε περιβάλλον σχολικής τάξης (e-class) είναι πολύ σημαντική.β)"ξεκολλημα" απο αυτο το facebook!αμαν πια!αυτο σημαινει να υπαρχουν τα κινητρα μεσω της εκπαιδευσης οι μαθητες να ευαισθητοποιουνται και για αλλα θεματα,ειτε καλλιτεχνικα ειτε επιστημονικα ειτε οτιδηποτε!
Συμφωνώ στην προσωπική επιλογή βάση των ικανοτήτων του καθενός, διαφωνώ στην "έλλειψη ανάγκης" να σπουδάσουν όλοι. Ο 21ος αιώνας και η παγκοσμιοποιημένη οικονομία, καθώς και οι συνεχιζόμενες επιστημονικές ανακαλύψεις σε όλα τα πεδία, μας θέλουν ταυτόχρονα ΚΑΙ αρκετά ευέλικτους ΚΑΙ εξιδικευμένους. Η παιδεία του 21ου αιώνα πρέπει να έχει ως στόχο το 100% των πολιτών να συμμετέχει σε δια βίου μάθηση, να προσαρμόζεται στις ανάγκες και ιδιομορφίες του καθενός προσωπικά (με το ανάλογο σύστημα που δουλεύει καλύτερα στον καθένα) και να βοηθάει τα άτομα να ανακαλύπτουν τις ιδιαιτερότητες/ικανότητες τους.5)εχουμε ταλεντα!ας τα εκμεταλευτουμε!δεν ειναι αναγκη ολοι να σπουδασουν σε ΑΕΙ/ΤΕΙ.να υπαρχουν επιλογες διαφορετικες,οι μαθητες να μπορουν να επικεντρωνονται σε αυτα που ειναι πραγματικα καλοι και τους αρεσει.να αναζωγονησουμε λιγο το "follow your dream".
Συμφωνώ με τη πρώτη πρόταση. Τα υπόλοιπα τα θεωρώ περιττά (και επίσης θεωρώ το θέμα της διαφθοράς συστημικό).6)ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ!εχουμε γεννιες και γεννιες που κανουν τα ιδια και τα ιδια πολιτικα λαθη!χρειαζομαστε πολιτικους καθαρους απο την διαφθορα,με ιδεες για την ουσιαστικη αναπτυξη της χωρας και να μην ειμαστε ουραγοι,στις αποφασεις της Μερκελ και της καθε Μερκελ!
Απόλυτα σύμφωνος μέχρι το σημείο περί ACTA. Ο καθένας μπορεί να σκέφτεται και να δρα πολιτικά όπου νομίζει (και νομίζω αυτό είναι και η ουσία του καταστατικού του Κόμματος Πειρατών Ελλάδος).7)ελευθερια στην γνωση!ο μαθητης να μπορει να ψαχτει/να δει τις επιλογες γυρω του,να αναζητησει απο μονος του ολα τα στοιχεια που τον αφορουν,να κανει εργασιες που θα τον καλλιεργησουν και να μην εχει συνεχεια στο κεφαλι του κουταμαρες φασης ACTA!να υπαρχει ισοτητα!
Συμφωνώ με το πνεύμα της πρότασης.Δημιουργουμε παιδια που ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ 14 ωρες την μερα. Αυτα δεν ειναι ανθρωποι σκλαβακια ειναι.
Διαφωνώ κάθετα. Άλλο η τηλεόραση, άλλο ο Η/Υ. Μια χαρά κοινωνικότητα προσφέρει η χρήση του Η/Υ στις μέρες μας, αρκεί να υπάρχει διαδίκτυο και αλληλεπίδραση μέσω αυτού.Και οταν τελειωνουν "την σχολικη τους μερα" κολανε σε μια τηλεοραση η σε έναν Υπολογιστή και καταστρέφουν κάθε κοινωνικότητα που θα μπορούσαν να αναπτύξουν.
Σύγγνώμη ήθελα να σχολιάσω και τα υπόλοιπα αλλά θα επικεντρωθώ τελικά σε ορισμένα σημεία.
Και ποιός θα το κρίνει αυτό; Με τι κριτήρια; Τι γίνεται με νέες ανακαλύψεις/εφευρέσεις/εφαρμογές που χρειάζοντε ειδικότητες από όλους τους κλάδους; Πως ακριβώς θα λειτουργήσει αυτό σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία;Πρώτα από όλα: Θεωρώ πως οι σπουδές (πανεπιστήμια, πολυτεχνεία, τει κλπ) θα πρέπει να δέχονται και να βγάζουν όσους αποφοίτους χρειάζεται και μπορεί να απορροφήσει η κοινωνία + ένα extra ποσοστο ασφαλείας (πχ. +30%).
Διαφωνώ. Ιδιωτικά πανεπιστήμια ΜΑΖΙ με κρατικά, ναι. Κουπόνια εκπαίδευσης για όλους. Η παιδεία είναι δομικό στοιχείο της κοινωνίας, δημοκρατίας και οικονομίας για να γίνονται διακρίσεις.Τα πανεπιστήμια αντί για κρατικές επιχορηγήσεις έχουν ΔΙΔΑΚΤΡΑ!
Διαφωνώ. Η επιλογή σχολής θα πρέπει να γίνεται βάση ικανοτήτων και κλίσης του ατόμου. Αυτό σημαίνει αναπροσαρμογή του εξετεστικού συστήματος και εξειδίκευση του ανά σχολή ώστε να εξετάζοντε πιο αντικειμενικά αυτές. Από εκεί και πέρα αν κάποιος εισαχθεί σε μια σχολή στο πλαίσιο αυτό, είναι δουλειά της σχολής να προσαρμόσει και να εξατομικεύσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί πλήρως τις ικανότητες του εκπαιδευομένου.Έτσι ο καθένας θα μπορέσει να πάει σε όποια σχολή του αρέσει αλλά θα μένει μόνο αν είναι καλός.
Διαφωνώ κάθετα. Η ταχύτητα των σπουδών είναι καθαρά προσωπική επιλογή του εκπαιδευομένου ανάλογα τις ανάγκες/ικανότητες του και δεν γίνεται να οριστεί πλαίσιο.Χρονικά περιθώρια για την αποφοίτηση είναι απαραίτητα, όπως και τα πόσα μαθήματα επιτρέπεται να χρωστάει κάποιος/χρόνο.
Δεν βλέπω το λόγο γιατί να υπάρχει ειδική ρύθμιση γι'αυτό. Αν κάνεις εργασία πρέπει να πληρώνεσαι και σαφώς και οι φοιτητές (και όποιος άλλο θέλει και έχει τα προσόντα) μπορεί να δουλεύει σε ένα πανεπιστήμιο. Ένα αυτοδιοικούμενο πανεπιστήμιο θα επιλέγει από μόνο του τους ίδιους τους φοιτητές του, χωρίς να χρειάζεται να υπάρχει νομοθετική ρύθμιση γι'αυτό.Οι φοιτητές θα μπορούν να δουλεύουν στο πανεπιστήμιο, το οποίο ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ!
Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ
Συμφωνώ αρκετά με τα αποτελέσματα που παρουσιάζεις.ΚΑΙ ΤΩΡΑ… ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ!!!
Συμφωνώ απόλυτα.ο ρόλος του καθηγητή δεν είναι πλέον αυτός του "διευθυντή" της τάξης που έχει όλες τις απαντήσεις αλλά αυτός του "καθοδηγητή" που θα βοηθήσει τους μαθητές να ψάξουν, να σκεφτούν, να κρίνουν και να απαντήσουν το όποιο πρόβλημα, ερώτημα μόνοι τους.
Συμφωνώ με το πνεύμα της πρότασης. Ίσως μάλιστα να μην χρειαζόμαστε καν βιβλία τώρα.1) κατάργηση των , με ελάχιστες εξαιρέσης, απίστευτα κακογραμμένων βιβλίων. Τέλος στο δόγμα της παπαγαλιας!
Φορητοί υπολογιστές των "100€" και σχολικό wi-fi.2) χρήση της τεχνολογιάς στο σχολείο, περα του μαθήματος της πληροφορικής, σε καθε σχολική ώρα (εφοδιασμός κάθε τάξης με υπολογιστή, προτζέκτορα και σύνδεση στο διαδικτύο. Όσες φορές και αν το εχει προαναγγείλει η Διαμαντοπούλου, ΔΕΝ έχει γίνει).
Κατάργηση της "ύλης". Όχι πατέντες στην εκπαίδευση. Θέσπιση μιας λίστας από απαραίτητες δεξιότητες (και όχι γνώσεις) που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευόμενος σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης και να επιλέγει ο εκπαιδευτικός πως θα τις αναπτύξει. Ειδικά για το μάθημα της ιστορίας, θεωρώ αδιανόητη την ύπαρξη ύλης. Η ιστορία θέλει κριτική σκέψη, όχι γνώση. Οι πληροφορίες υπάρχουν παντού και ο καθένας μπορεί να τις αναζητήσει μόνος του.3) σμίκρυνση της ύλης ανά έτος. Δεν είναι δυνατόν στην ιστορία να διδασκόμαστε σε 2 μαθήματα όλο το Β' Παγκόσμιο!
Το όλο θέμα των εξετάσεων θέλει "αναβάθμιση". Θα επανέλθω αργότερα σε αυτό.4) Εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών όπου αυτό είναι δυνατόν.
Η αριστεία (σε όλους τους τομείς και δεξιότητες) οφείλει να βραβεύεται.5) Επιβράβευση για τους αριστούχους του κάθε σχολείου
Κοσμικό κράτος. Διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους. Αν θέλει η εκκλησία (και κάθε "εκκλησία") μπορεί (ή πρέπει να μπορεί) να ανοίξει ιδιωτικά σχολεία/σχολές.6) Άμεσα κατάργηση της προπαγάνδας της Εκκλησίας στο σχολείο
Το ίδιο με το παραπάνω.7) Άμεση κατάργηση της προσευχής στα σχολεία.
Συμφωνώ απόλυτα. Επίσης σεξουαλική διαπαιδαγώγιση, φιλοσοφία και κοινωνιολογία.8) Η πολιτική αγωγή να διδάσκεται σε όλες τις τάξεις.
Αλλαγή σε "Αντιμετώπιση ακραίων στοιχείων". Το σχολείο ακολουθεί τους κανόνες του κράτους και το κράτος έχει μηχανισμούς (ή θα έπρεπε να έχει) για τέτοιου είδους φαινόμενα.9) Αντιμετώπιση των ακροδεξιών συμμοριών στα σχολεία. (καθε σχολείο και χρυσαυγίτης;)
Διαφωνώ. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί "εκδικιτικά" από τους εκπαιδευομένους. Αντίθετα προτείνω α)αυτοδιοίκητα σχολεία με δυνατότητα απόλυσης εκπαιδευτικών βάση της απόδοσής τους β)δυνατότητα επιλογής και αλλαγής σχολείου από τους εκπαιδευομένους.10)Σοβαρή αξιολόγηση των καθηγητών και από τους μαθητές, που θα δημοσιοποιήται.
Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ
Θα ήθελα να μοιραστώ ένα video από την ομιλία του Sir Ken Robinson, ενός ανθρώπου που εκτιμώ σε μεγάλο βαθμό. Είναι σε RSA animation για να είναι πιο εύκολη η παρακολούθηση. Changing Education Paradigms
-
Πανταζης Κωστας
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 53
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 16:16
Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ
exei ginei epitropi gia tin paideia?
-
James
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 1993
- Εγγραφή: 19 Ιαν 2012, 17:36
- Τοποθεσία: Αττική
- Επικοινωνία:
Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ
@qwerty
Αρχίζω να καταλαβαίνω την επιλογή σου για το nickname στο φόρουμ, στην ουσία και σε ότι αφορά τους εκπαιδευτές θα σου πώ ότι γιά όλα τα άσχημα φταίει ή έλλειψη οράματος, κατι που ισχύει γιά όλο το κόσμο.
Να συμπληρώσω γιά το qwerty, σου αρέσει ή συνηθίζεις να γράφεις μακροσκελείς απαντήσεις
Αρχίζω να καταλαβαίνω την επιλογή σου για το nickname στο φόρουμ, στην ουσία και σε ότι αφορά τους εκπαιδευτές θα σου πώ ότι γιά όλα τα άσχημα φταίει ή έλλειψη οράματος, κατι που ισχύει γιά όλο το κόσμο.
Να συμπληρώσω γιά το qwerty, σου αρέσει ή συνηθίζεις να γράφεις μακροσκελείς απαντήσεις
Οι αναρτήσεις μου είναι οι πολιτικές μου απόψεις.
!!!Be Proud to fly the Jolly Roger!!!
[email protected]
!!!Be Proud to fly the Jolly Roger!!!
[email protected]
Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ
Παιδιά καλησπέρα,
έγραψα το ακόλουθο κέιμενο για το νέο λύκειο. Το έχω ήδη αποστείλει σε προωπικό επίπεδο, απλώς αναφέροντας ότι είναι προσωπικές απόψεις και ότι είμαι μέλος τβν Πειρατών Ελλάδας. Ας κρίνετε ότι αξίζει τον κόπο το «απλώνετε». Ευχαριστώ.
ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ…
Οι επί μακρόν συζητήσεις για το νέο(;) Λύκειο, κουραστικές λόγω της διάρκειάς τους και της άκρως αντιπαιδαγωγικής νοοτροπίας των κύριων συζητητών, φαίνεται πως φθάνουν στο τέλος τους.
Επιτέλους, οι φωστήρες μας κατέληξαν σε ένα «πρόγραμμα» σπουδών, για τα ελληνόπουλα του μέλλοντος. Κατά την πάγια συνήθεια των πολιτικών μας, πρώτα μαθαίνουμε από τις εφημερίδες τί θα εφαρμοστεί και μετά ενημερωνόμαστε επισήμως (Ελλάς το μεγαλείο σου…). Από τον κανόνα δεν εξαιρείται ούτε ο νυν υπουργός Παιδείας, που, απ΄ ότι φαίνεται, έμαθε γρήγορα τα πολιτικά παιχνίδια και ξέχασε τις κυριακάτικες επιφυλλίδες του…
Μέσω του φιλόξενου alfavita μάθαμε για τα μελλούμενα, μέσω αναπαραγωγής από το Βήμαonline (κοίτα περίεργη σύμπτωση… με τις επιφυλλίδες).
Με βάση το κείμενο που διαβάσαμε, μας προέκυψαν κάποιες απορίες:
1. Η κλασική απορία: γιατί τέτοια εμμονή, η πρώτη ασχολία του εκάστοτε υπουργού παιδείας με το εξεταστικό σύστημα; Λειτουργούν σωστά και κατά το επιθυμητό τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά και τα γυμνάσια, που το μόνο που απομένει είναι το Λύκειο; Όταν θέλεις να αλλάξεις κάτι που μπάζει από παντού, ξεκινάς από τη βάση ή από την κορυφή; Νομίζω ότι, δε χρειάζεται απάντηση αλλά απλή λογική…
2. Ποια θα είναι η αποσύνδεση του Λυκείου από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, όταν:
a. οι μαθητές θα εξετάζονται κατ’ επανάληψη, εντός του σχολείου, σε πανελλαδικό επίπεδο,
b. η βαθμολογία του σχολείου θα παίζει ρόλο για την εισαγωγή στα ανώτατα ιδρύματα;
3. Πόσο, πια, θα μεγαλώσει η ψαλίδα μεταξύ των απόρων μαθητών και των «αστέρων» της οικονομικής άνεσης; Και εξηγούμαστε:
a. Από πού προκύπτει το γελοίο συμπέρασμα ότι θα περιοριστούν τα φροντιστήρια; Τώρα είναι που θα οργιάσουν. Η εξήγηση είναι απλή: πόσο καλό μάθημα να κάνει αυτός ο υποτιμημένος ήρωας –ο καθηγητής- μέσα στην τάξη, όταν έχει απέναντί του 25 με 30 παιδιά με τρομακτικές αποκλίσεις δυνατοτήτων, σε όλα τα επίπεδα (οικονομικά, κοινωνικά, πνευματικά κλπ);
b. Πώς θα εξασφαλιστεί ότι οι «μεγαλοιδιαιτεράδες» δεν θα αρχίσουν τα εκβιαστικά διλήμματα; Πιστεύω ότι είμαι εύκολα κατανοητός…
c. Ο αποτυχών υποψήφιος, που έχει τελειώσει το σχολείο, πού θα προετοιμάζεται για επαναληπτικές εξετάσεις;
d. Τα παιδιά της επαρχίας πού θα δίνουν εξετάσεις; Με ποιους επιτηρητές; Είναι ισότιμη μεταχείριση ο ένας να δίνει στην πόλη του και ο άλλος εκτός έδρας; Και το λέμε αυτό, διότι δεν μπορεί να δίνεις με σύστημα πολλαπλής επιλογής, μαζί με τους δέκα-δώδεκα συμμαθητές σου στο σχολείο σου. Το αδιάβλητο αρχίζει να πηγαίνει περίπατο.
4. Γιατί τέτοια εμμονή με τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής;
a. Οι έλληνες μαθητές το έχουν, κυριολεκτικά, ξεφτιλίσει. Η αντιγραφή στις εξετάσεις «πάει σύννεφο». Η νοηματική γλώσσα μεταξύ των μαθητών έχει φθάσει σε άλλα επίπεδα… Απόδειξη η πληθώρα των γραπτών που είναι του μηδενός στο δεύτερο, τρίτο και τέταρτο θέμα αλλά στο πρώτο «σκίζουν»…
b. Τί επιπέδου θα είναι οι ερωτήσεις; Ας δώσω δύο παραδείγματα:
Στο μάθημα της Ιστορίας, μπορούν να τεθούν οι εξής ερωτήσεις
i. : Τον Κολοκοτρώνη το έλεγαν:
Α. Άλφρεντ, Β. Κίτσο, Γ. Γοδεφρείγο, Δ. Θεόδωρο
ii. Ο Κολοκοτρώνης διέφυγε στη Ζάκυνθο ημέρα:
Α. Κυριακή. Β. Δευτέρα Γ. Τρίτη Δ. Τετάρτη κλπ
Στην πρώτη περίπτωση απευθύνεσαι σε IQ ραδικιού, στη δεύτερη παίζεις λόττο..
c. Πώς θα εξετάσεις Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία κλπ με πολλαπλή επιλογή; Θα ζητάς απλώς, μεταξύ διαφόρων προτεινόμενων απαντήσεων τη σωστή; Αν είναι έτσι, θα πάει η αντιγραφή ροδάνι… Δεν πρέπει να ελεγχθεί η κριτική, συνδυαστική, συνθετική κλπ ικανότητα του μαθητή (κε υπουργέ, σας παραπέμπω, ξανά, στις επιφυλλίδες σας);
d. Πώς θα γίνεται η βαθμολόγηση; Μήπως, απλά ρωτάμε, ο τελικός σκοπός είναι η κατάργηση των βαθμολογητών και η αντικατάστασή τους από τα κομπιούτερ;
5. Πώς μπορεί να συνδυαστούν η μείωση της ύλης, με τα μαθήματα βαρύτητας και τον καθορισμό των προαπαιτούμενων γνώσεων από τις ανώτατες σχολές; Μάλλον τετραγώνισαν τον κύκλο και εμείς οι κουτοί δεν πήραμε χαμπάρι.. Τα ΑΕΙ και τα αξιόλογα ΤΕΙ φωνάζουν για τη συνεχή μείωση της ποιότητας των νεοεισερχομένων φοιτητών και εμείς θα μειώσουμε την ύλη. Και πώς θα μειωθεί, ποιοτικά ή/και ποσοτικά; Και η ύλη που αφαιρείται θα διδαχθεί στα πανεπιστήμια; Μήπως θα μπει εκεί η μεγάλη κρισάρα για το ποιοι θα συνεχίσουν στα μεγαλύτερα έτη σπουδών;
6. Με ποια κριτήρια αποφάσισαν ότι ο θεσμός των projects πέτυχε; Με εξαίρεση κάποιους φωτεινούς καθηγητές και κάποια ελάχιστα σχολεία, τα περισσότερα projects ήταν κάκιστα copy-paste από το διαδίκτυο. Βέβαια, ας μη ξεχνάμε ότι οι κοπιπεϊστές είναι πλέον επίσημη θρησκεία στη Σουηδία και ότι ταιριάζει γάντι με το σύστημα πολλαπλής επιλογής…
7. Στα αζήτητα ΤΕΙ ελεύθερη είσοδος. Μερικά απλά ερωτήματα:
a. Πώς κρίνεται μία σχολή ως «χαμηλής ζήτησης»;
b. Αν σε μία τέτοια σχολή, αποφασίσουν να εισαχθούν μαζικά υποψήφιοι, πώς θα τα βγάλει πέρα η διοίκησή της; Φέτος, οι περισσότερες σχολές έχουν γονατίσει από τη μείωση του προσωπικού τους…
c. Αν μία τέτοια σχολή επιλεχθεί από πολύ χαμηλού επιπέδου υποψηφίους, που αδυνατούν να ανταποκριθούν στα πρόγραμμα σπουδών της, ποιο το νόημα ύπαρξής της;
d. Πόση ποια υποβάθμιση αυτών των σχολών; Και ποια τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της;
8. Η απόδοση των μαθητών στις εξετάσεις θα συνδεθεί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Γιατί δεν έχουν όλοι μαθητές από τα Αρσάκεια Εκάλης και Ψυχικού κε υπουργέ. Ελάτε μία βόλτα στην επαρχία να δείτε μαθητές, που με το ένα μάτι προσπαθούν να διαβάσουν και με το άλλο φυλάνε το κοπάδι… Πώς θα συγκριθεί η απόδοση του καθηγητή ενός πειραματικού Λυκείου σε «χάι» περιοχή, με τον ταλαίπωρο συνάδελφό του στα βουνά και τα λαγκάδια; Τον συνάδελφο των υπέρογκων 700 ευρώ, που του φθάνουν για να βγει στην επαιτεία. Είναι ίδια η κοινωνική, οικονομική και πνευματική διαστρωμάτωση;
9. Τί είναι αυτό το νέο φρούτο «Οργανισμός Εξετάσεων»; Στη συνείδηση του Έλληνα, οι εισαγωγικές εξετάσεις ήταν, και είναι, το μοναδικό αδιάβλητο σύστημα επιλογής. Γιατί πρέπει να αλλάξει; Και ποιο θα το απαρτίζουν; Τα στελέχη του θα έχουν μπει ποτέ σε αίθουσα διδασκαλίας ή θα είναι αμπελοθεωρητικολογούντες των ακαδημαϊκών γραφείων; Και πώς θα επιλέγουν θέματα από την τράπεζα θεμάτων; Πώς εξασφαλίζεται το αδιάβλητο, όταν τα θέματα ήδη υπάρχουν στην τράπεζα;
10. Αυτό το «μόνιμος υπουργός παιδείας», για ποιον προορίζεται;;;
Οι απορίες μας θα απαντηθούν σύντομα, πιστεύουμε. Και τότε θα επανέλθουμε, με τις νέες μας παρατηρήσεις και προτάσεις.
Όμως, νομίζω, ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι να αρχίσουμε να ανησυχούμε. Το ινδικό κοινωνικό σύστημα των καστών έρχεται σε ελληνική έκδοση.
Οψόμεθα.
έγραψα το ακόλουθο κέιμενο για το νέο λύκειο. Το έχω ήδη αποστείλει σε προωπικό επίπεδο, απλώς αναφέροντας ότι είναι προσωπικές απόψεις και ότι είμαι μέλος τβν Πειρατών Ελλάδας. Ας κρίνετε ότι αξίζει τον κόπο το «απλώνετε». Ευχαριστώ.
ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ…
Οι επί μακρόν συζητήσεις για το νέο(;) Λύκειο, κουραστικές λόγω της διάρκειάς τους και της άκρως αντιπαιδαγωγικής νοοτροπίας των κύριων συζητητών, φαίνεται πως φθάνουν στο τέλος τους.
Επιτέλους, οι φωστήρες μας κατέληξαν σε ένα «πρόγραμμα» σπουδών, για τα ελληνόπουλα του μέλλοντος. Κατά την πάγια συνήθεια των πολιτικών μας, πρώτα μαθαίνουμε από τις εφημερίδες τί θα εφαρμοστεί και μετά ενημερωνόμαστε επισήμως (Ελλάς το μεγαλείο σου…). Από τον κανόνα δεν εξαιρείται ούτε ο νυν υπουργός Παιδείας, που, απ΄ ότι φαίνεται, έμαθε γρήγορα τα πολιτικά παιχνίδια και ξέχασε τις κυριακάτικες επιφυλλίδες του…
Μέσω του φιλόξενου alfavita μάθαμε για τα μελλούμενα, μέσω αναπαραγωγής από το Βήμαonline (κοίτα περίεργη σύμπτωση… με τις επιφυλλίδες).
Με βάση το κείμενο που διαβάσαμε, μας προέκυψαν κάποιες απορίες:
1. Η κλασική απορία: γιατί τέτοια εμμονή, η πρώτη ασχολία του εκάστοτε υπουργού παιδείας με το εξεταστικό σύστημα; Λειτουργούν σωστά και κατά το επιθυμητό τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά και τα γυμνάσια, που το μόνο που απομένει είναι το Λύκειο; Όταν θέλεις να αλλάξεις κάτι που μπάζει από παντού, ξεκινάς από τη βάση ή από την κορυφή; Νομίζω ότι, δε χρειάζεται απάντηση αλλά απλή λογική…
2. Ποια θα είναι η αποσύνδεση του Λυκείου από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, όταν:
a. οι μαθητές θα εξετάζονται κατ’ επανάληψη, εντός του σχολείου, σε πανελλαδικό επίπεδο,
b. η βαθμολογία του σχολείου θα παίζει ρόλο για την εισαγωγή στα ανώτατα ιδρύματα;
3. Πόσο, πια, θα μεγαλώσει η ψαλίδα μεταξύ των απόρων μαθητών και των «αστέρων» της οικονομικής άνεσης; Και εξηγούμαστε:
a. Από πού προκύπτει το γελοίο συμπέρασμα ότι θα περιοριστούν τα φροντιστήρια; Τώρα είναι που θα οργιάσουν. Η εξήγηση είναι απλή: πόσο καλό μάθημα να κάνει αυτός ο υποτιμημένος ήρωας –ο καθηγητής- μέσα στην τάξη, όταν έχει απέναντί του 25 με 30 παιδιά με τρομακτικές αποκλίσεις δυνατοτήτων, σε όλα τα επίπεδα (οικονομικά, κοινωνικά, πνευματικά κλπ);
b. Πώς θα εξασφαλιστεί ότι οι «μεγαλοιδιαιτεράδες» δεν θα αρχίσουν τα εκβιαστικά διλήμματα; Πιστεύω ότι είμαι εύκολα κατανοητός…
c. Ο αποτυχών υποψήφιος, που έχει τελειώσει το σχολείο, πού θα προετοιμάζεται για επαναληπτικές εξετάσεις;
d. Τα παιδιά της επαρχίας πού θα δίνουν εξετάσεις; Με ποιους επιτηρητές; Είναι ισότιμη μεταχείριση ο ένας να δίνει στην πόλη του και ο άλλος εκτός έδρας; Και το λέμε αυτό, διότι δεν μπορεί να δίνεις με σύστημα πολλαπλής επιλογής, μαζί με τους δέκα-δώδεκα συμμαθητές σου στο σχολείο σου. Το αδιάβλητο αρχίζει να πηγαίνει περίπατο.
4. Γιατί τέτοια εμμονή με τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής;
a. Οι έλληνες μαθητές το έχουν, κυριολεκτικά, ξεφτιλίσει. Η αντιγραφή στις εξετάσεις «πάει σύννεφο». Η νοηματική γλώσσα μεταξύ των μαθητών έχει φθάσει σε άλλα επίπεδα… Απόδειξη η πληθώρα των γραπτών που είναι του μηδενός στο δεύτερο, τρίτο και τέταρτο θέμα αλλά στο πρώτο «σκίζουν»…
b. Τί επιπέδου θα είναι οι ερωτήσεις; Ας δώσω δύο παραδείγματα:
Στο μάθημα της Ιστορίας, μπορούν να τεθούν οι εξής ερωτήσεις
i. : Τον Κολοκοτρώνη το έλεγαν:
Α. Άλφρεντ, Β. Κίτσο, Γ. Γοδεφρείγο, Δ. Θεόδωρο
ii. Ο Κολοκοτρώνης διέφυγε στη Ζάκυνθο ημέρα:
Α. Κυριακή. Β. Δευτέρα Γ. Τρίτη Δ. Τετάρτη κλπ
Στην πρώτη περίπτωση απευθύνεσαι σε IQ ραδικιού, στη δεύτερη παίζεις λόττο..
c. Πώς θα εξετάσεις Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία κλπ με πολλαπλή επιλογή; Θα ζητάς απλώς, μεταξύ διαφόρων προτεινόμενων απαντήσεων τη σωστή; Αν είναι έτσι, θα πάει η αντιγραφή ροδάνι… Δεν πρέπει να ελεγχθεί η κριτική, συνδυαστική, συνθετική κλπ ικανότητα του μαθητή (κε υπουργέ, σας παραπέμπω, ξανά, στις επιφυλλίδες σας);
d. Πώς θα γίνεται η βαθμολόγηση; Μήπως, απλά ρωτάμε, ο τελικός σκοπός είναι η κατάργηση των βαθμολογητών και η αντικατάστασή τους από τα κομπιούτερ;
5. Πώς μπορεί να συνδυαστούν η μείωση της ύλης, με τα μαθήματα βαρύτητας και τον καθορισμό των προαπαιτούμενων γνώσεων από τις ανώτατες σχολές; Μάλλον τετραγώνισαν τον κύκλο και εμείς οι κουτοί δεν πήραμε χαμπάρι.. Τα ΑΕΙ και τα αξιόλογα ΤΕΙ φωνάζουν για τη συνεχή μείωση της ποιότητας των νεοεισερχομένων φοιτητών και εμείς θα μειώσουμε την ύλη. Και πώς θα μειωθεί, ποιοτικά ή/και ποσοτικά; Και η ύλη που αφαιρείται θα διδαχθεί στα πανεπιστήμια; Μήπως θα μπει εκεί η μεγάλη κρισάρα για το ποιοι θα συνεχίσουν στα μεγαλύτερα έτη σπουδών;
6. Με ποια κριτήρια αποφάσισαν ότι ο θεσμός των projects πέτυχε; Με εξαίρεση κάποιους φωτεινούς καθηγητές και κάποια ελάχιστα σχολεία, τα περισσότερα projects ήταν κάκιστα copy-paste από το διαδίκτυο. Βέβαια, ας μη ξεχνάμε ότι οι κοπιπεϊστές είναι πλέον επίσημη θρησκεία στη Σουηδία και ότι ταιριάζει γάντι με το σύστημα πολλαπλής επιλογής…
7. Στα αζήτητα ΤΕΙ ελεύθερη είσοδος. Μερικά απλά ερωτήματα:
a. Πώς κρίνεται μία σχολή ως «χαμηλής ζήτησης»;
b. Αν σε μία τέτοια σχολή, αποφασίσουν να εισαχθούν μαζικά υποψήφιοι, πώς θα τα βγάλει πέρα η διοίκησή της; Φέτος, οι περισσότερες σχολές έχουν γονατίσει από τη μείωση του προσωπικού τους…
c. Αν μία τέτοια σχολή επιλεχθεί από πολύ χαμηλού επιπέδου υποψηφίους, που αδυνατούν να ανταποκριθούν στα πρόγραμμα σπουδών της, ποιο το νόημα ύπαρξής της;
d. Πόση ποια υποβάθμιση αυτών των σχολών; Και ποια τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της;
8. Η απόδοση των μαθητών στις εξετάσεις θα συνδεθεί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Γιατί δεν έχουν όλοι μαθητές από τα Αρσάκεια Εκάλης και Ψυχικού κε υπουργέ. Ελάτε μία βόλτα στην επαρχία να δείτε μαθητές, που με το ένα μάτι προσπαθούν να διαβάσουν και με το άλλο φυλάνε το κοπάδι… Πώς θα συγκριθεί η απόδοση του καθηγητή ενός πειραματικού Λυκείου σε «χάι» περιοχή, με τον ταλαίπωρο συνάδελφό του στα βουνά και τα λαγκάδια; Τον συνάδελφο των υπέρογκων 700 ευρώ, που του φθάνουν για να βγει στην επαιτεία. Είναι ίδια η κοινωνική, οικονομική και πνευματική διαστρωμάτωση;
9. Τί είναι αυτό το νέο φρούτο «Οργανισμός Εξετάσεων»; Στη συνείδηση του Έλληνα, οι εισαγωγικές εξετάσεις ήταν, και είναι, το μοναδικό αδιάβλητο σύστημα επιλογής. Γιατί πρέπει να αλλάξει; Και ποιο θα το απαρτίζουν; Τα στελέχη του θα έχουν μπει ποτέ σε αίθουσα διδασκαλίας ή θα είναι αμπελοθεωρητικολογούντες των ακαδημαϊκών γραφείων; Και πώς θα επιλέγουν θέματα από την τράπεζα θεμάτων; Πώς εξασφαλίζεται το αδιάβλητο, όταν τα θέματα ήδη υπάρχουν στην τράπεζα;
10. Αυτό το «μόνιμος υπουργός παιδείας», για ποιον προορίζεται;;;
Οι απορίες μας θα απαντηθούν σύντομα, πιστεύουμε. Και τότε θα επανέλθουμε, με τις νέες μας παρατηρήσεις και προτάσεις.
Όμως, νομίζω, ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι να αρχίσουμε να ανησυχούμε. Το ινδικό κοινωνικό σύστημα των καστών έρχεται σε ελληνική έκδοση.
Οψόμεθα.
Χρόνου φείδου. Σπεύδε βραδέως.
Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ
Τί είναι οι «ζώνες πολιτισμού»;;
Περιττό να σου πω πως είμαι κι εγώ απολύτως αντίθετη στις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών.
Το δε θέμα με τα σχολεία της επαρχίας είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ και χρήζει πολλής σκέψης! Έχει να κάνει και με την γεωμορφολογία της χώρας και της κατανομής πληθυσμού. Είναι πολύ δύσκολο θέμα! Πρέπει όμως κάτι να γίνει.
Περιττό να σου πω πως είμαι κι εγώ απολύτως αντίθετη στις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών.
Το δε θέμα με τα σχολεία της επαρχίας είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ και χρήζει πολλής σκέψης! Έχει να κάνει και με την γεωμορφολογία της χώρας και της κατανομής πληθυσμού. Είναι πολύ δύσκολο θέμα! Πρέπει όμως κάτι να γίνει.
-
OdysseasTz
- Δημοσιεύσεις: 80
- Εγγραφή: 05 Ιαν 2012, 02:47
- Τοποθεσία: Μαρούσι
Re: ΠΑΙΔΕΙΑ και ΠΕΙΡΑΤΕΣ
Αρχικά, διαβάζοντας τις προηγούμενες αναρτήσεις, ένιωσα χαρά καθώς υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που διαθέτουν διάθεση για κριτική σκέψη και διάλογο. Σεβαστές όλες οι απόψεις και οι διαφωνίες και χάρηκα για την αντιπαράθεση των επιχειρημάτων
Προσωπικά πιστεύω ότι ένα σημαντικό πρόβλημα στην σχολική παιδεία είναι ζήτημα αρχών. Ποια είναι η αρχή της παιδείας; Η πνευματική μόρφωση και ολοκλήρωση του ανθρώπου ή τεχνοκρατική μετάδοση γνώσεων με σκοπό την (μετέπειτα) επαγγελματική αποκατάσταση; Και τα δύο έχουν τα υπέρ τους αλλά στην προσπάθεια μας να κάνουμε και τα δύο, τελικά δεν κάνουμε κανένα. Επομένως μέσα στις αλλαγές που θα προταθούν, προσθέτω κι αυτή. ο διαχωρισμός της εκπαίδευσης ας γίνεται βάση αυτού του διαχωρισμού. Τα πρώτα τέσσερα χρόνια της Μέσης Εκπαίδευσης ας αφιερώνονται για την πνευματική ολοκλήρωση των μαθητών μέσω της γλώσσας, της Τέχνης, της Ιστορίας, του Αθλητισμού και των Επιστημών, ώστε να μπορεί να χτίσει τον χαρακτήρα του και να αντιληφθεί τον κόσμο, με σκέψη αυτόνομη, κριτική και δημοκρατική. Μόνο τότε μπορεί και πρέπει ένας μαθητής να ασχολείται με το αντικείμενο που τον ενδιαφέρει (όποιο κι αν είναι αυτό).
Είμαι σίγουρος ότι σε σχέση με το τεχνικό ζήτημα, χρειάζεται περισσότερη επεξεργασία, αλλά θα περίμενω να δω τις προσεγγίσεις και των άλλων μελών.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Προσωπικά πιστεύω ότι ένα σημαντικό πρόβλημα στην σχολική παιδεία είναι ζήτημα αρχών. Ποια είναι η αρχή της παιδείας; Η πνευματική μόρφωση και ολοκλήρωση του ανθρώπου ή τεχνοκρατική μετάδοση γνώσεων με σκοπό την (μετέπειτα) επαγγελματική αποκατάσταση; Και τα δύο έχουν τα υπέρ τους αλλά στην προσπάθεια μας να κάνουμε και τα δύο, τελικά δεν κάνουμε κανένα. Επομένως μέσα στις αλλαγές που θα προταθούν, προσθέτω κι αυτή. ο διαχωρισμός της εκπαίδευσης ας γίνεται βάση αυτού του διαχωρισμού. Τα πρώτα τέσσερα χρόνια της Μέσης Εκπαίδευσης ας αφιερώνονται για την πνευματική ολοκλήρωση των μαθητών μέσω της γλώσσας, της Τέχνης, της Ιστορίας, του Αθλητισμού και των Επιστημών, ώστε να μπορεί να χτίσει τον χαρακτήρα του και να αντιληφθεί τον κόσμο, με σκέψη αυτόνομη, κριτική και δημοκρατική. Μόνο τότε μπορεί και πρέπει ένας μαθητής να ασχολείται με το αντικείμενο που τον ενδιαφέρει (όποιο κι αν είναι αυτό).
Είμαι σίγουρος ότι σε σχέση με το τεχνικό ζήτημα, χρειάζεται περισσότερη επεξεργασία, αλλά θα περίμενω να δω τις προσεγγίσεις και των άλλων μελών.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.