ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημιουργία και Λειτουργία Επιτροπών από Μέλη, τα οποία ασχολούνται με ζητήματα προγράμματος στον τομέα που επιθυμούν.
ΒΟΥΡΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 07 Μαρ 2012, 16:32

Re: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημοσίευσηαπό ΒΟΥΡΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ » 02 Απρ 2012, 12:03

Καλημέρα izno2

Νομίζω θα συμφωνήσουμε ότι το πολίτευμα αυτή την στιγμή στην Ελλάδα δεν είναι Δημοκρατία. Όλα όσα αναφέρεις ως βασικές αρχές μιας ουσιαστικής και αληθινής Δημοκρατίας είναι σωστά.Πρέπει όμως να έχουμε στο μυαλό μας που βρισκόμαστε, ποιες είναι οι συνθήκες τις οποίες βιώνουμε και πως θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε αυτό το μακρύ - και μάλλον χωρίς τέλος - ταξίδι προς μια Δημοκρατική κοινωνία. Δεν μπορεί να υπάρξει ένα άλμα προς την Δημοκρατία. Αυτό το λέω γιατί αν κάποιος ορίσει με αυστηρό τρόπο τι είναι η Δημοκρατία κινδυνεύει να καταρεύσει υπό το βάρος του αγώνα που έχει να φέρει σε πέρας. Η ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να γίνει Δημοκρατική τα επόμενα 5 - 10 χρόνια. Νομίζω ότι χρειάζονται τουλάχιστον 2 - 3 γενιές ανθρώπων με διάθεση να αγωνιστούν για την Δημοκρατία για να δικαιούνται οι απόγονοι μας να χαρακτηρίζουν την κοινωνία τους ως Δημοκρατική. Κάποιοι ίσως απογοητευθούν που δεν θα το ζήσουμε. Κάποτε ένοιωθα και εγώ έτσι, τώρα πια όχι. Εαν κάνω τα βήματα που μου αντιστοιχούν και αν παλέψω με όσες δυνάμεις έχω, ο κόσμος γύρω μου θα αλλάξει προς το καλύτερο και αυτό είναι ήδη μια πολύ μεγάλη ανταμοιβή.

Τέλος νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην χρησιμοποίηση της τεχνολογίας προκειμένου να υλοποιήσουμε Άμεσο Δημοκρατικές πρακτικές. Σε μία ώριμη Δημοκρατικά χώρα κάτι τέτοιο θα ήταν δόκιμο. Σε εμάς όμως, με την στρεβλή δημοκρατία μας, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Δημοκρατία χωρίς άμεση ανθρώπινη επαφή μου φαίνεται μισή Δημοκρατία. Σε καμιά περίπτωση δεν αρνούμαι την δύναμη που μας δίνουν ως εργαλεία οι νέες τεχνολογίες. Το μόνο που λέω είναι ότι οφείλουμε να τις χειριστούμε με προσοχή.

Πέτρος

Kotsos
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1222
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 14:20

Re: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημοσίευσηαπό Kotsos » 03 Απρ 2012, 04:15

Φίλε Πέτρο,αντιλαμβάνομαι τον θαυμασμό σου για την Ελβετική Δημοκρατία ή τις μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ όταν ζείς σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, αλλά θα πρέπει να αντιληφθήμουμε και τις διοικητικές διαφορές σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.
Αυτό οδήγησε αρκετούς Έλληνες στοχαστές όπως ο Απόλλων Μπαζάντε ( http://www.antifono.gr/portal/%CE%9A%CE ... CE%B1.html )να προτείνουν καντονοποιήση της Ελλάδος σε συνδιασμό με ένα ελβετικό σύστημα νομοθετικής διαδικασία. Σε συζήτηση όμως για τους πιθανούς κινδύνους που θα είχε μία τέτοια διοικητική διαίρεση της Ελλάδος, ακόμα και ο ίδιος από όσο θυμάμαι είχε συμφωνήσει ότι ενέχει κινδύνους λόγω των ιδιαιτεροτήτων της θέσης της Ελλάδος με αποτέλεσμα να κάνι τον Ξυδιά να πρότείνει μία πιο ελαφριά μορφή ( http://www.antifono.gr/portal/%CE%A0%CF ... CF%82.html )και έτσι καταλήγουμε στην παρατήρηση που έκανε ο omnisman η δημοκρατία φτιάχνει τους πολίτες ή οι πολίτες και η θέση της χώρας τη δημοκρατία.

Από την άλλη θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι το σύστημα της Ελβετίας δεν έχει καμία σχέση με την Αθηναϊκή Δημοκρατία εφόσον απουσιάζει η Πνύκα αλλά με την Δημοκρατία της Σπάρτης με τη Γερουσία (βουλή) και την Απέλα (συνέλευση των πολιτών). Ο Κοντογιώργης στην πρόταση συντάγματος που κάνει φέροντας το Ελβετικό σύστημα αλλά προσπαθώντας να μην αγγίξει την διοικητική διαίρεση της Ελλάδος αναφέρει ότι στηρίζεται στην Πολιτεία της Σπάρτης για να το κάνει αυτό.

Οπότε καλο είναι αρχικά να έχουμε μία ιδέα τι είναι Δημοκρατία πρίν αρχίζουμε να την ετεροπροσδιορίζουμε από την εφαρμογή της στην Ιστορία αλλά και στην κάθε χώρα.
Θα πρότεινα ένα αρχικό άρθρο για μελέτη και προβληματισμό το ακόλουθο.
http://www.antifono.gr/portal/---93/102 ... CE%B1.html

Τώρα βέβαια ώς προς την σταδιακή εφαρμογή της δημοκρατίας που προτείνεις δεν διαφωνω. Η δημοκρατία της Αθήνας αλλά και οι νεώτερες εκδοχές έχουν αρκετά επικίνδυνα προβλήματα που κάπως αποσωβούνται με την εκπαίδευση του πολίτη. Αλλά διαφωνώ μαζί σου ώς προς τις δυνατότητες που μας δίνει η νέα τεχνολογία. Το σχέδιο Περικλής πχ του ΕΜΠ είναι ένα καλό εργαλείο πρώτης εκπαίδευσης στην Δημοκρατία σε τοπικό επίπεδο.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.

izno2
Δημοσιεύσεις: 129
Εγγραφή: 28 Μαρ 2012, 21:48

Re: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημοσίευσηαπό izno2 » 03 Απρ 2012, 11:53

Kotsos έγραψε:Από την άλλη θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι το σύστημα της Ελβετίας δεν έχει καμία σχέση με την Αθηναϊκή Δημοκρατία εφόσον απουσιάζει η Πνύκα αλλά με την Δημοκρατία της Σπάρτης με τη Γερουσία (βουλή) και την Απέλα (συνέλευση των πολιτών). .


Φαντάσου τώρα πως συναντάμε έναν αρχαίο έλληνα, και προσπαθούμε να του πούμε ότι η Σπάρτη είχε δημοκρατία.
Θα έσκαγε στα γέλια από τις ηλιθιότητες και την σύγχυση που έχουμε στο εγκέφαλό μας.

Ακριβώς αυτό, ΤΟ ΕΛΒΕΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΕΤΣΙ Η' ΑΦΕΛΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Η' ΨΕΥΤΕΣ!
http://iznogood.eucube.gr

ΒΟΥΡΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 07 Μαρ 2012, 16:32

Re: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημοσίευσηαπό ΒΟΥΡΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ » 03 Απρ 2012, 14:52

Αγαπητοί συν-πειρατές

Χαίρομαι που άνοιξε η κουβέντα για την Άμεση Δημοκρατία. Να ξεκαθαρίσω καταρχάς ότι δεν θαυμάζω ούτε την Ελβετία ούτε κανένα άλλο μέρος του κόσμου και το πολιτικό του σύστημα. Αυτό που νοιώθω είναι έντονη δυσαρέσκεια με αυτό που συμβαίνει γύρω μου και του οποίου μέρος αποτελώ και εγώ. Η όποια μου διάθεση να εξετάσω άλλα πολιτικά συστήματα και κοινωνικά μορφώματα είναι μόνο και μόνο, για να διευρύνω την σχηματοποιημένη - από την κοινωνία της οποία είμαι κομμάτι - κοσμοθεωρία μου. Πιστεύω δηλαδή ότι οφείλουμε να ξέρουμε την ιστορία μας και το τι συμβαίνει στο κόσμο γύρω μας προκειμένου να χρησιμοποιούμε αυτή την γνώση ως εργαλείο μέσω του οποίου θα καταφέρουμε ίσως να βελτιώσουμε τις συνθήκες ζωής μας.

Αυτό το οποίο χρειάζεται, είναι να προσπαθήσουμε να ορίσουμε τι ήταν Δημοκρατία για τους Αρχαίους Αθηναίους και στην συνέχεια να δούμε αν κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να λειτουργήσει χειραφετικά (τόσο πολιτικά όσο και προσωπικά) για τον σημερινό άνθρωπο. Επίσης, τουλάχιστον για εμένα, έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε αν κάποιοι άλλοι και αλλού, εμπνεύστηκαν, ή απλά ξανά φτιάξανε κάτι το οποίο μοιάζει - στις βασικές ή έστω σε κάποιες του αρχές - με την Δημοκρατία στην αρχαία Αθήνα. Πάντως πρέπει να αποφύγουμε διελκυστίνδες του ποιο πολίτευμα μοιάζει με τι. Δεν έχει νόημα. Αν θεωρώ το πολιτικό σύστημα της Ελβετίας άξιο λόγου τότε το ΜΕΛΕΤΩ και στον βαθμό που συνεχίζω να το θεωρώ αξιοπρόσεκτο το μοιράζομαι μαζί σας. Και το ίδιο περιμένω από εσάς. Ας μην επαληθεύουμε το στερεότυπο του μισαλλόδοξου Έλληνα.

Izno2 λυπάμαι που με θεωρείς ένα ηλίθιο, αφελή ή ψεύτη. Ελπίζω όταν τα πούμε από κοντά να αλλάξεις άποψη. Πάντως αν έχεις χρόνο και διάθεση ρίξε μια ματιά σε αυτό το βιβλιαράκι
http://www.amazon.co.uk/The-Politics-Sw ... 783&sr=8-1
Μπορεί να αλλάξεις γνώμη.

ΛΟΙΠΟΝ, ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΟΡΙΣΟΥΜΕ ΤΙ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ; ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ;

Μου επιτρέπεται να ξεκινήσω; Νομίζω ήταν λόγια του Καστοριάδη (αλλά μπορεί να κάνω και λάθος). Δημοκρατία είναι το πολίτευμα το οποίο δεν επιτρέπει σε κανέναν να αποκτήσει μεγάλη δύναμη.

Πείτε την άποψη σας.

Πέτρος

Nicholas Starkos
Δημοσιεύσεις: 206
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2011, 12:09
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επικοινωνία:

Re: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημοσίευσηαπό Nicholas Starkos » 03 Απρ 2012, 15:06

ΒΟΥΡΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ έγραψε: izno2 ελπίζω όταν τα πούμε από κοντά να αλλάξεις άποψη.


Μην ελπίζεις και πολύ :lol:

ΒΟΥΡΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ έγραψε:ΛΟΙΠΟΝ, ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΟΡΙΣΟΥΜΕ ΤΙ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ; ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ;
Μου επιτρέπεται να ξεκινήσω; Νομίζω ήταν λόγια του Καστοριάδη (αλλά μπορεί να κάνω και λάθος). Δημοκρατία είναι το πολίτευμα το οποίο δεν επιτρέπει σε κανέναν να αποκτήσει μεγάλη δύναμη.Πείτε την άποψη σας.


Φίλε Πέτρο , θα διαφωνήσω με την άποψη του Καστοριάδη. Η δημοκρατία είναι απλά αυτό που σημαίνει ετυμολογικά η λέξη δημοκρατία. Δηλαδή ότι ο δήμος (δηλαδή μια ομάδα ανθρώπων) έχει το κράτος= δύναμη. Το πόσο μεγάλη είναι αυτή η ομάδα ανθρώπων και από ποιούς ακριβώς θα αποτελείται , αποφασίζεται από την ίδια την ομάδα αυτών των ανθρώπων. Για παράδειγμα στην Αρχαία Αθήνα , μέλη του δήμου ήταν μόνο οι ελεύθεροι Αθηναίοι πολίτες.
Ο τρόπος με τον οποίο θα παίρνονται οι αποφάσεις μέσα σε αυτήν την ομάδα , πάλι αποφασίζονται από την ίδια την ομάδα , και δεν είναι γραμμένος σε κάποιο "θεϊκό" κείμενο. Οι ιδεολογικές θέσεις που θα έχει αυτή η ομάδα , επίσης αποφασίζονται από την ίδια την ομάδα , και δεν υπάρχουν προαποφασισμένες θέσεις σε κάποιο "θεϊκό" κείμενο.
Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ δεν χαρίζονται , ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ.

ΒΟΥΡΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 07 Μαρ 2012, 16:32

Re: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημοσίευσηαπό ΒΟΥΡΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ » 03 Απρ 2012, 15:41

Νικόλα γεια σου

Προφανώς ετυμολογικά έτσι είναι. Καλά όλα όσα λες και με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο. Όμως νομίζω ότι στην ελληνική κοινωνία συμβαίνει το εξής : Όλοι μιλάμε για Δημοκρατία αλλά η εικόνα που έχουμε για αυτήν είναι τουλάχιστον αποσπασματική. Αυτό δεν είναι κακό, με μια προϋπόθεση : να το ξέρουμε (την θραυσματικότητα της άποψης μας). Ας πάψουμε να θεωρητικολογούμε και ας πράξουμε.

Εσύ, και πολύ καλά έκανες, είπες την άποψη σου.

Το ποιοι είναι πολίτες σήμερα είναι δεδομένο. Νομίζω δεν συντρέχει λόγος, τουλάχιστον τώρα, να ανοίξουμε αυτή την συζήτηση. Μπορεί μετά από 100 χρόνια η τότε Δημοκρατικότατη Ελλάδα να αποφασίσει ότι πολίτες είναι πλέον όσοι συμπληρώσουν το 16ο έτος της ζωής τους αντί των 18 σήμερα. Γιατί όχι.

Λες ότι στην Δημοκρατία δεν υπάρχει θεϊκός, έξωθεν νόμος. ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ. Εφόσον η Δημοκρατία νοείται μόνο ως ΑΥΤΟΝΟΜΗ και όχι ως ΕΤΕΡΟΝΟΜΗ κοινωνία.

Καλά όλα αυτά. Εμείς όμως τι κάνουμε; Ας πούμε ως κόμμα, ως ομάδα. Έχουμε αποφασίσει ότι θέλουμε να αποφασίζουμε όλοι μαζί για όλα; Δεν εννοώ υποχρέωση (πρέπει όλοι οι Πειρατές να ψηφίζουν για τα πάντα), αλλά δυνατότητα (είναι απόλυτα ξεκάθαρο και σεβαστό ότι όποιος θέλει μπορεί να ψηφίζει για ότι θέλει). Αν συμφωνήσουμε σε αυτό φίλε Νικόλα, νοιώθω ότι έχω και έχουμε, κάνει ένα τεράστιο βήμα. Τα υπόλοιπα αυτή την στιγμή είναι απλά ασκήσεις επί χάρτου.

Ξαναρωτώ : Έχουμε αποφασίσει ως κόμμα ότι θέλουμε να αποφασίζουμε όλοι μαζί για όλα;

Πέτρος

laskaris_vasilis
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 3274
Εγγραφή: 03 Φεβ 2012, 09:42

Re: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημοσίευσηαπό laskaris_vasilis » 03 Απρ 2012, 16:29

Όποιος ενδιαφέρεται για την Αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία πρέπει να διαβάσει το βιβλίου του Καστοριάδη : Η αρχαία Ελληνική Δημοκρατία και η σημασία της για εμάς σήμερα


Και μαζεύτηκαν οι πριγκίπισσες, και σχολίαζαν:
«Είναι όμορφα τα μαλλιά μου χρυσή μου; Μήπως ο κορσές είναι πολύ στενός και με «δείχνει» άσχημα;»
«Όχι καλή μου, αντίθετα, τονίζει το περίγραμμά σου!»
Και εκεί, κάτω από τα αειθαλή δέντρα (που πάντα άρεσαν στην Αρχόντισσα), προβάλλει το «ασχημόπαιδο», ένα μικρό παιδί ηλικίας 4-5 μηνών, μα με θράσος περίσσιο… Κάποιος ψιθύρισε το όνομά του. Δεν ξέρω αν είναι το πραγματικό, μα το αποκάλεσαν “pirateparty.gr”.
«Αστεία πλάσματα (τους είπε), αν σκοπός σας είναι να γελοιοποιήσετε την Κυρά μου προκειμένου να φανείτε ευχάριστοι στα αφεντικά σας, δικαίωμά σας, μα όχι εδώ.
Το σπίτι αυτό ανήκει στην Αρχόντισσα, την Δημοκρατία και δεν μπορεί ο καθ` ένας να την πιάνει στο στόμα του. Πόσο μάλλον, να χρεώνετε στους αυλικούς της λόγια που ποτέ δεν ξεστόμισαν για Αυτήν»

Ένα παιδικό παραμύθι, αρκετά επίκαιρο θαρρώ!
Αφού το LQFB έπαψε να με "ενοχλεί" (εντροπία λέγεται), παύω και εγώ να ασχολούμαι μαζί του!

ΒΟΥΡΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 07 Μαρ 2012, 16:32

Re: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημοσίευσηαπό ΒΟΥΡΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ » 03 Απρ 2012, 19:09

Κύριε Λάσκαρη

Εξηγείστε μας την ιστορίας σας.

Πέτρος

Kotsos
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1222
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 14:20

Re: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημοσίευσηαπό Kotsos » 04 Απρ 2012, 04:28

Προσωπικά θεωρώ ότι το ρηθέν του Καστοριάδη δεν διαφωνεί με αυτά που λέει ο Νικόλας.

Στόχος της Δημοκρατίας είναι να εξασφαλίσει την ελευθερία (ατομική, κοινωνική, οικονομική, πολιτική) όλων των μελών του Δήμου (ομάδας ανθρώπων).
Αυτό μπορεί να εξασφαλισθεί μόνο αν την εξουσία (κράτος) την έχει ο Δήμος όπου καθένα από τα μέλη του έχει ακριβώς τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις προς τα υπόλοιπα μέλη του Δήμου, συνεπώς εκούσια να θέσει κάποιο περιορισμό της ελευθερίας του για να αναπτυχθεί η ελευθερία των υπολοίπων μελών του Δήμου.
Αυτός είναι ο μόνος κοινός παραδεκτός κανόνας στην Δημοκρατία.
Στην Αρχαία Αθήνα οι δούλοι επειδή ήταν εξαρτώμενοι οικονομικά από τους αφέντες τους δεν θεωρούνταν ότι έχουν ελεύθερη βούληση και όσοι αποκτούσαν σημαντική επιρροή (γίνοταν κάτι σαν celebrities) επειδή υπήρχε ο φόβος ότι μπορούσαν να μην έχουν τα ίδια δικαιώματα με τα υπόλοιπα μέλη του Δήμου, εξοστρακιζόταν. Αυτά ήταν οι δικλείδες ασφαλείας που είχαν σκεφθει οι αρχαίοι και τις αποφασίσαν από κοινού χωρίς απαραίτητα να σημαίνει ότι είναι οι σωστές.

Σαν εργαλεία για να εξασφαλισθεί η ισότητα όλων των μελών του Δήμου χρησιμοποιούνται
α)η Ισηγορία, η δυνατότητα καθε μέλος να εκφέρει την γνώμη του, να δηλώνει την βούλησή του και να μπορεί να εκφράσει την αντιδρασή του σε οποιοδήποτε περιορισμό της ελευθερίας του, ομότιμα με κάθε άλλο μέλος.
β)η Ισονομία, κάθε απόφαση/νόμος του Δήμου να ισχύει για όλα τα μέλη του χωρίς εξαιρέσεις.
γ)η Ισοκρατία, η βούληση θετική ή αρνητική να έχει το ίδιο βάρος για όλα τα μέλη.

Σαν εργαλεία να βοηθηθούν τα μέλη του Δήμου στις αποφάσεις τους χρησιμοποιούνται
α)η Διαφάνεια όλων των δημοσίων δεδομένων ώστε όλα τα μέλη να έχουν πλήρη γνώση της πραγματικής εικόνας.
β) η Δημοσιότητα όλων των δημοσίων λειτουργιών ώστε όλα τα μέλη να μπορούν να τα κρίνουν
γ) η Διαβούλευση πρίν από την ληψη αποφάσεων όπου όλα τα μέλη να μπορούν να εκφέρουν την γνώμη τους και τις αντιρρήσεις τους, να μπορούν να συγκρίνουν δεδομένα, γνώσεις και οπτικές ώστε να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Όλα τα παραπάνω είναι κοινές παραδοχές και δεν νομίζω να διαφωνούμε κάπου.

Με βάση αυτές τις κοινές παραδοχές μπορούμε να ορίσουμε που θέλουμε να πάμε αλλά και τα ενδιάμεσα στάδια και του τι είναι έφικτό σε κάθε στάδιο.
Επίσης με αυτές τις κοινές παραδοχές μπορούμε να κρίνουμε τα υπάρχοντα συστήματα και τι στοιχεία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε από το καθένα.

Προσωπικά το σύστημα δημόσιας διοίκησης της Ελβετίας το θαύμασα όταν το πρωτογνώρισα. Παρόλο που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ώς Άμεση Δημοκρατία και εκτός από τους Ελβετούς όλοι οι άλλοι δεν του αποδίδουν αυτό τον χαρακτηρισμό αλλά το ονομάζουν Άμεση Κοινοβουλευτική Δημοκρατία ή Ημιάμεση Δημοκρατία μπορώ να πώ ότι είναι ότι πιο κοντα στην Άμεση Δημοκρατία υπάρχει. Στην συνέχεια ήρθα σε επαφή με άλλα συστήματα διοήκησης και λήψης αποφάσεων τόσο δημόσιας όσο και εταιρικής και διεπίστωσα ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια που μπορεί να εμπλουτισθεί και χωρις να χρειάζεται μεγάλα βήματα.
Κρίνοντας με τις κοινές παραδοχές θα προσπαθήσω να διαμορφώσω την δική μου εμπειρία από το Ελβετικό σύστημα και σε ποιά σημεία θεωρώ ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές.
Ας αρχίσουμε από την βοήθεια που προσφέρει στον πολίτη για να λάβει αποφάσεις.
α) Διαφάνεια.Θυμάμαι την πρώτη φορά που είδα την ετήσια αναφορά της Ελβετικής Υπηρεσίας Πληροφοριών να δημοσιεύεται στην εφημερίδα είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό. Δεν είχα ξαναδεί τέτοια ανοικτή στοιχειοθετημένη μελέτη που έμοιζε με αναφορά πρέσβη που στις υπόλοιπες χώρες μένει απόρρητη για πολλά χρόνια. ( http://www.vbs.admin.ch/internet/vbs/en ... t2010e.pdf). Αντίστοιχες αναφορές βγάζουν όλα τα υπουργεία. Άρα μπορούμε να πούμε ότι καλύπτεται απόλυτα η διαφάνεια.
β)Δημοσιότητα. Τα πεπραγμένα όλης της διοίκησης, η επίτευξη των στόχων και οι προϋπολογισμοί δημοσιεύονται και σε πολλές περιπτώσεις αποστέλλονται στους πολίτες. Όλοι οι δημόσιοι λειτουργοι υπάρχει πρόβλεψη να μπορούν να ερωτηθούν από τον κάθε πολίτη και να μπορούν να λογοδοτήσουν. Άρα η δημοσιότητα καλύπτεται.
γ) Διαβούλευση. Αυτή υπάρχει στα τοπικά συμβούλια σε επίπεδο κοινοτήτων από όπου και η εικόνα που παρέθεσε ο Παυλος. Σε εθνικό επίπεδο το σύστημα είναι ίδιο με την Ελλάδα οπότε δεν νομίζω ότι καλύπτει την διαβούλευση.

Και πάμε στην ψυχή της Δημοκρατίας που είναι οι βασικές αρχές.
Κατ'αρχήν δεν νομίζω ότι το να έχεις συμβούλιο πρωθυπουργών αντί για έναν προσφέρει κάτι ούτε διοικητικά, ούτε δημοκρατικά, εφόσον αυτός δεν έχει εξουσίες να κάνει του κεφαλιού του αλλά ελέγχεται από δημοκρατικές διαδικασίες.
α) Ισηγορία. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ισηγορία στην Ελβετία. Το σύστημα είναι το ίδιο με την πατρίδα μας. Η μόνη διαφοροποιήση είναι ότι δίνει την δυνατότητα στην βουλή ή σε οργανωμένη ομάδα ατόμων να προκαλέσει δημοψήφισμα ναι/οχι μονής ερώτησης. Το σύστημα αυτό θεωρώ ότι προκαλεί επιπλέον προβλήματα όπως τον φατριασμό (συμμορίες κατά τους αρχαίους), προώθηση δικαιωμάτων οργανωμένων συμφερόντων, προώθηση ατζέντας κοινωνικών τάξεων ή ομάδων και τέλος κίνδυνο εγκαθίδρυσης δικτατορίας της δραστήριας μειοψηφίας. Σε αυτό τον τομέα το Ελβετικό μοντέλο χρειάζεται σαφώς αλλαγή.
β)Ισονομία. Στις περισσότερες χώρες ο νόμος είναι ο ίδιος για όλους. Στην Ελβετία ειδικά με την διαφάνεια και την δημοσιότητα που υπάρχει είναι σαφώς πιο δύσκολο ο νόμος να χρησιμοποιηθεί κατά το δοκούν.
γ) Ισοκρατία. Πάλι δεν μπορώ να πώ ότι υπάρχει. Εφόσον η Βουλή αποφασίζει τους νόμους και το μόνο δικαίωμα του πολίτη είναι να συγκροτήσει ομάδα και να προκαλέσει δημοψήφισμα για να επανακριθεί ο νόμος δεν νομίζω ότι η άποψη του κάθε πολίτη έχει το ίδιο βάρος. Και εδώ χρειάζεται κάποιες αλλαγές.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.

izno2
Δημοσιεύσεις: 129
Εγγραφή: 28 Μαρ 2012, 21:48

Re: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δημοσίευσηαπό izno2 » 04 Απρ 2012, 10:41

Kotsos έγραψε:Στην Αρχαία Αθήνα οι δούλοι επειδή ήταν εξαρτώμενοι οικονομικά από τους αφέντες τους δεν θεωρούνταν ότι έχουν ελεύθερη βούληση και όσοι αποκτούσαν σημαντική επιρροή (γίνοταν κάτι σαν celebrities) επειδή υπήρχε ο φόβος ότι μπορούσαν να μην έχουν τα ίδια δικαιώματα με τα υπόλοιπα μέλη του Δήμου, εξοστρακιζόταν. Αυτά ήταν οι δικλείδες ασφαλείας που είχαν σκεφθει οι αρχαίοι και τις αποφασίσαν από κοινού χωρίς απαραίτητα να σημαίνει ότι είναι οι σωστές.


Απαράδεκτο. Εξοστρακισμός σημαίνει στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων. Όμως η ψήφος του καθενός πρέπει να γίνεται απόλυτα σεβαστή στην δημοκρατία. Ο εξοστρακισμός ήταν η αμαρτία της αρχαίας αθήνας, που οδήγησε στην καταστροφή της.

Υπάρχουν άλλοι τρόποι να σταματήσεις τα κοκοράκια και τους προδότες του πολιτεύματος. Στέρηση του λόγου για κάποιο διάστημα, ή δήμευση της περιουσίας είναι κάποιοι από αυτούς. Ο εξοστρακισμός όμως, δεδομένου ότι χτυπάει την καρδιά της δημοκρατίας, το δικαίωμα δηλαδή να ψηφίζεις, δεν είναι αποδεκτός.
http://iznogood.eucube.gr


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 4 και 0 επισκέπτες