Ορθή φορολόγηση ΙΧ

ktel
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 11:54

Ορθή φορολόγηση ΙΧ

Δημοσίευσηαπό ktel » 04 Ιαν 2012, 13:31

Μία από τις μεγαλύτερες φορολογικές αδικίες έχει να κάνει με τα Ι.Χ.

Το να φορολογεί κάποιος τα οχήματα με βάση τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα τους είναι εντελώς παράλογο και τουλάχιστον απαρχαιωμένο. Για παράδειγμα υπάρχουν πολλές Mercedes 1800cc που κοστίζουν πάνω από 50.000 ευρώ και φορολογούνται πολύ λιγότερο από τζιπ Hiunday που κοστίζουν 3-4000.

Η πρότασή μου είναι η φορολόγηση με βάση την αξία.

Τα δεδομένα μπορούν να βρεθούν από τις αντιπροσωπείες για όλα τα σχετικά πρόσφατα μοντέλα αλλά και από τα τελωνεία για τα παλαιοτέρα. Εξυπακούεται πως θα υπάρχει απόσβεση της αξίας ανάλογα με τα έτη. Για όσα ελάχιστα δεν υπάρχουν στοιχεία, στην εποχή του Ίντερνετ όλα μπορούν να βρεθούν. Έτσι πραγματικά όποιος έχει ακριβό αυτοκίνητο θα δώσει περισσότερα για τέλη κυκλοφορίας και θα έχει μεγαλύτερο τεκμαρτό εισόδημα. Επιπλέον, αν μια οικογένεια έχει μόνον ένα Ι.Χ. θα δικαιούται έκπτωση. Αντίστοιχα το 2ο, 3ο, 4ο κλπ θα έχουν έξτρα επιβάρυνση.

Στάθης
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 16:04

Re: Ορθή φορολόγηση ΙΧ

Δημοσίευσηαπό Στάθης » 04 Ιαν 2012, 16:33

Εκτιμώ ότι υπάρχει κάποιο πιό δίκαιο σύστημα και πιό απλό, για όλα τα αυτοκίνητα, είτε παλιά είτε καινούρια. Τα τέλη κυκλοφορίας έχουν σκοπό αφενός μεν την αντιπαροχή από το κράτος, σωστών δρόμων και κυκλοφοριακών συνθηκών, αφετέρου δε την πληρωμή από τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ενός ποσού, ανάλογου με τη φθορά και τη ρύπανση που προκαλούν στους δρόμους και το περιβάλλον. Είναι γνωστό ότι τα παλιά αυτοκίνητα καίνε περισσότερο καύσιμο και ρυπαίνουν περισσότερο, αντίθετα τα νεώτερα καίνε λιγότερο και ρυπαίνουν λιγότερο. Επίσης τα μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα καίνε περισσότερο, από τα μικρότερα. Ακόμη τα αυτοκίνητα που τρέχουν περισσότερο, ρυπαίνουν και περισσότερο. Τέλος όσα περισσότερα χιλιόμετρα διανύει ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο επιβαρύνει τους δρόμους και τόσο περισσότερο ρυπαίνει. Γιατί λοιπόν θα πρέπει να πληρώνει το ίδιο ένα αυτοκίνητο που κάνει 5000 χιλιόμετρα το χρόνο, με ένα άλλο που κάνει 20000; Άσχετα με το ακριβό ή το φτηνό αυτοκίνητο, όλα ρυπαίνουν και όλα επιβαρύνουν τους δρόμους το ίδιο (στο κάτω κάτω αυτός που αγόρασε ακριβό αυτοκίνητο ήδη πλήρωσε περισσότερα στο κράτος υπό μορφή φόρων κ.λ.π.). Το καλύτερο και δικαιότερο λοιπόν σύστημα θα ήταν αυτό που καταργεί τα σημερινά τέλη, ως έχουν και επιβάλλει ένα ποσοστό επί των καυσίμων (π.χ. 10 ή 20 λεπτά ανά λίτρο), που θα υπολογιστεί με βάση μια μέση κατανάλωση (π.χ. 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα) και ένα μέσο αριθμό χιλιομέτρων (π.χ. 15000 το χρόνο). Έτσι όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα, καίει πολύ λόγω μεγάλου κυβισμού, ή αρρύθμιστου κινητήρα κ.λ.π. θα πληρώνει περισσότερα καταναλώνοντας περισσότερο καύσιμο και αντίθετα όποιος έχει ένα αυτοκίνητο μικρό, ή δεν το κυκλοφορεί πολύ, θα πληρώνει λιγότερο. Δεν θέλει να κυκλοφορεί καθόλου; δεν θα πληρώνει καθόλου. Αυτό το σύστημα είναι το πιό δίκαιο που υπάρχει διότι ο καθένας πληρώνει απόλυτα ανάλογα με τη ρύπανση της ατμόσφαιρας και την επιβάρυνση που προκαλεί στο κυκλοφοριακό.

ktel
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 11:54

Re: Ορθή φορολόγηση ΙΧ

Δημοσίευσηαπό ktel » 04 Ιαν 2012, 16:54

Σωστός. Φυσικά αυτό είναι και το πιο δίκαιο και το πιο απλό. Όμως θα πρέπει να υπάρχει ειδική τιμή για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα γιατί αλλιώς αυτό το επιπλέον κόστος στην βενζίνη θα περάσει και στα προϊόντα.

kinq1
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 01:51

Re: Ορθή φορολόγηση ΙΧ

Δημοσίευσηαπό kinq1 » 04 Ιαν 2012, 18:30

Το κυριότερο είναι τα λεφτά που εισπράττονται τόσο από τα τέλη κυκλοφορίας όσο και από τον φόρο της βενζίνης να πηγαίνουν 100% στην κατασκευή/συντήρηση δρόμων και σε περιβαλλοντικά έργα και έργα σχετικά με το αυτοκίνητο (πάρκα, γκαράζ, μέσα μαζικής μεταφοράς κλπ) παρά να γεμίζουν τρύπες του προϋπολογισμού.

Άγγελος Δ
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: 13 Νοέμ 2011, 19:11

Re: Ορθή φορολόγηση ΙΧ

Δημοσίευσηαπό Άγγελος Δ » 04 Ιαν 2012, 18:35

Από όσο θυμάμαι από το δίκαιο για τα διόδια συγκεκριμένα. Όταν αποπληρωθεί το έργο αυτά καταργούνται η συντήρηση των δρόμων είναι από το σήμα. Στην Ελλάδα βεβαίως η εταιρία που κάνει το έργο αναλαμβάνει τα διόδια και δεν δίνει αναφορά αν τα έσοδα από τα διόδια κάλυψαν τα έξοδα που της οφείλει το κράτος.
http://ppgrsecurityanonimity.blogspot.com/
Status: Τυπώνω κουπονάκια και καλά για την οικονομική ενίσχυση του κόμματος.

blackup
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 03 Ιαν 2012, 20:48
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη και Γιάννενα

Re: Ορθή φορολόγηση ΙΧ

Δημοσίευσηαπό blackup » 05 Ιαν 2012, 01:46

Κι εγώ υποστηρίζω ότι κάθε ιδιωτικό όχημα θα έπρεπε να φορολογείται επί της πραγματικής αξίας απόκτησης, ασχέτως κυβικών και άλλων χαρακτηριστικών.

Επιπρόσθετα, πιστεύω ότι τα τέλη θα έπρεπε να είναι μηδενικά, απλά για την κατοχή ιδιωτικού οχήματος. Αντιθέτως να φορολογείται η χρήση, μέσω της μετακύλησης του κόστους των τελών κυκλοφορίας μεσοσταθμικά στην τιμή της βενζίνης, ώστε να πληρώνει περισσότερο αυτός που εκλύει περισσότερα καυσαέρια, αλλά και διανύει και περισσότερα χιλιόμετρα σε κοινόχρηστους δρόμους που απαιτούν συντήρηση.

Έτσι, θα γινόμασταν πιο οικολόγοι και θα καταναλώναμε λιγότερα καύσιμα. Θέλεις 2λιτρο που καίει 15 λίτρα τα 100 χλμ; Πλήρωσε τη βενζίνη.

Έτσι θα έχει και κίνητρο ο κόσμος να αγοράζει πιο έξυπνους κινητήρες και εννοείται και υβριδικούς ... και ηλεκτρικούς μελλοντικά ... με κίνητρο να το φορτίζει μέσω ηλιακής ενέργειας ή άλλων ΑΠΕ για να μην πληρώνει και επιπλέον ρεύμα.
"The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one persists in trying to adapt the world to himself. Therefore, all progress depends on the unreasonable man." George Bernard Shaw

jammamon
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: 03 Ιαν 2012, 16:51

Re: Ορθή φορολόγηση ΙΧ

Δημοσίευσηαπό jammamon » 05 Ιαν 2012, 13:50

Ξεχνάτε κάτι βασικό παιδιά:
Σημασία για το κράτος στην εποχή μας δεν έχει πόση βενζίνη καταναλώνει ένα όχημα, αλλά το πόσους ρύπους εκλύει. Από τη στιγμή που παραδεχόμαστε το φαινόμενο της Κλιματικής Αλλαγής, τότε αυτός πρέπει να είναι ο πρώτος παράγοντας που κοιτάμε στην φορολόγηση των αυτοκινήτων, ώστε να δοθούν τα κατάλληλα αντικίνητρα και να βελτιωθεί η κατάσταση. Από εκεί και πέρα, συμφωνώ με το κριτήριο του κόστους του οχήματος, ώστε να μην πληρώνουν φτωχοί και πλούσιοι τα ίδια.

Συνεπώς, υπάρχει ανάγκη για ένα υβριδικό σύστημα, όχι όμως υπερβολικά περίπλοκο ώστε να εξαντλεί τους πολίτες.

Στάθης
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 04 Ιαν 2012, 16:04

Re: Ορθή φορολόγηση ΙΧ

Δημοσίευσηαπό Στάθης » 05 Ιαν 2012, 23:28

Αγαπητέ φίλε η κατανάλωση του καυσίμου είναι απόλυτα ανάλογη με την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, που είναι το κύριο υπεύθυνο αέριο, που προκαλεί την κλιματική αλλαγή. Άρα όσο καύσιμο καταναλώνεται τόσοι ρύποι εκπέμπονται. Επομένως βάζοντας ένα επιπλέον ποσό στο καύσιμο, όλοι που το καταναλώνουν, θα πληρώνουν ανάλογα και τη ρύπανση που προκαλούν. Και οι επαγγελματίες να πληρώνουν το ίδιο. Έτσι κι αλλοιώς σήμερα πληρώνουν τα καύσιμα στην ίδια τιμή που τα πληρώνουν και οι υπόλοιποι. Ας πληρώνουν λίγο παραπάνω και ας τα εισπράττουν από τα κόμιστρα. Αυτό το λίγο παραπάνω, ας επιβαρύνει όλες τις τιμές, δεδομένου ότι είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό, στα συνολικά μεταφορικά και δεν θα υπάρξει γενικό πρόβλημα. Στο κάτω κάτω τα μεταφορικά όλων των προιόντων επιβαρύνουν το περιβάλλον, άρα ας πληρώσουν όλοι το ποσοστό που τους αναλογεί. Και οι μεταφορείς και οι καταναλωτές.

LEUKOS
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 05 Ιαν 2012, 23:00

Re: Ορθή φορολόγηση ΙΧ

Δημοσίευσηαπό LEUKOS » 05 Ιαν 2012, 23:40

na katarghthoun oi dasmoi sta telwneia!plhrwnoume prosthma zoume ston 21 aiwna!

Stefanos
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 06 Ιαν 2012, 09:25

Re: Ορθή φορολόγηση ΙΧ

Δημοσίευσηαπό Stefanos » 06 Ιαν 2012, 11:03

LEUKOS έγραψε:na katarghthoun oi dasmoi sta telwneia!plhrwnoume prosthma zoume ston 21 aiwna!


Ένας από τους λόγους που κάποιος έφυγε από τον Καναδά και τώρα μένει στις ΗΠΑ ήταν ότι στον Καναδά μία Porsche 911 Turbo ξεκινάει από τα $159.400 ενώ στις ΗΠΑ από $137.500. Αυτή τη διαφορά των $22.000 την βρίσκει απαράδεκτη και την χαρακτήρισε "complete rip-off".

Στην Ελλάδα το ίδιο αμάξι ξεκινάει στα $360.000, δηλαδή $222.000 πάνω από την τιμή στις ΗΠΑ. Αν η διαφορά των $22.000 στον Καναδά είναι απαράδεκτη, τότε η διαφορά των $222.000 στην Ελλάδα τι είναι;;;;


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 7 και 0 επισκέπτες