Σκέφτηκα να ξεκινήσω μια σειρά άρθρων για την διακυβέρνηση της χώρας και την πρόταση των Πειρατών. Ανακάλυψα όμως ότι φυσικά δεν είναι δυνατόν να το κάνω μόνος μου ακόμα και εκφράζοντας την προσωπική μου γνώμη. Οπότε θα ήθελα να σκεφτούμε και να μοιράσουμε τα διάφορα τμήματα προς επεξεργασία σε μέλη του κόμματος και να βγάλουμε όλοι μαζί μια ολοκληρωμένη σειρά άρθρων η ένα ενιαίο κείμενο που θα αποτελεί τον μπούσουλα για μια ενδεχόμενη κυβέρνηση με τα στοιχεία που φέρνουν οι Πειρατές.
Φυσικά οι αλλαγές, προσθήκες και αφαιρέσεις ας συζητηθούν, αλλά η δική μου πρόταση θα ήταν να το κρατήσουμε απλό και κατανοητό σε πρώτο στάδιο (όχι πάνω από 5-6 παραγράφους για κάθε κομμάτι) είτε ως σειρά άρθρων ή ως ενιαίο κείμενο που μπορεί να μπει με hyperlinks για επεξηγήσεις στο site μας. Βάζω τον διαχωρισμό εξουσιών ως υπόδειγμα και μπορούμε να ξεκινήσουμε σχετικά Pads. Όσοι ενδιαφέρεστε δηλώστε συμμετοχή για να δημιουργήσω τα pads και να το ξεκινήσουμε το συντομότερο.
Εισαγωγή
Η διακυβέρνηση της χώρας από το Κόμμα Πειρατών Ελλάδας μπορεί να ακούγεται κάπως, την στιγμή που τα ποσοστά του δεν του επέτρεψαν καν να μπει στην βουλή, αλλά επειδή δεν πρόκειται για κόμμα διαμαρτυρίας αλλά για πολιτική πρόταση, οι θέσεις του ορίζουν σαφώς πως θα γίνει κάτι τέτοιο. Μάλιστα δεν είναι ανάγκη καν να εφαρμοστούν από το Κόμμα Πειρατών ή μόνο από αυτό. Οποιαδήποτε κυβέρνηση τα εφαρμόσει μόνο καλό θα κάνει στην χώρα:
1) Διαχωρισμός εξουσιών
Αρχίζοντας από το πρώτο βήμα κιόλας, γίνεται διαχωρισμός εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας αρχικά σε λειτουργικό επίπεδο και μετά σε θεσμικό. Έτσι οι βουλευτές δεν αναλαμβάνουν θέσεις στους υπουργικούς θώκους. Αντίθετα επιλέγονται άτομα με ειδίκευση και προϋπηρεσία στους χώρους που θα κληθούν να υπηρετήσουν.
Έτσι, υπουργός οικονομικών δεν θα γίνει κάποιος Συνταγματολόγος, αλλά ένας οικονομολόγος με σχετικές περγαμηνές. Αντίστοιχα υπουργός ή υφυπουργός ναυτιλίας δεν θα γίνει κάποιο πολιτικό πρόσωπο αλλά άνθρωπος που γνωρίζει από θέματα εμπορίου και ναυτιλίας.
Τα υπουργεία στελεχώνονται με προσωπικό που δεν αλλάζει από υπουργό σε υπουργό ή από κυβέρνηση σε κυβέρνηση και μόνος λόγος τοποθέτησης ή απομάκρυνσης είναι το έργο που επιτελούν.
Τα υπεράριθμα υπουργεία που έχουμε αυτή τη στιγμή δεν χρειάζονται. Μπορούν αν συμπτυχθούν σε 8 ή 10 το πολύ με έναν υφυπουργό για κάποια από τα υπουργεία. Έτσι το υπουργικό συμβούλιο μαζί με τον πρωθυπουργό δεν θα αριθμεί πάνω από 15 άτομα. Τουλάχιστον ένας υπουργός σε καίριο υπουργείο θα πρέπει να παραμένει ίδιος και σε επόμενη κυβέρνηση ή θα πρέπει να
Έργο των υπουργείων είναι να εφαρμόζουν το πρόγραμμα της κυβέρνησης, να φροντίζουν ώστε να τηρούνται οι νόμοι που ψηφίζει το νομοθετικό όργανο, δηλαδή η βουλή, να λύνουν τα προβλήματα των πολιτών ή να τα προωθούν προς επίλυση στα αρμόδια όργανα του κράτους, είτε είναι η δικαστική είτε η νομοθετική εξουσία.
Στα επόμενα άρθρα θα συνεχίσουμε με :
2) Διαφάνεια ως θεσμός
3) Μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών και εκλογικό νόμος
4) Παιδεία
5) Υγεία
6) Οικονομία
…