Petros έγραψε:Ευχαριστώ!
Η Antique Olive φαίνεται καλή για τίτλους (για κείμενο είναι νομίζω λίγο κουραστική)
Για κείμενο μου αρέσει η Optima και η Helvetica.
Οι υπόλοιποι τι λέτε;
Αν και η συζήτηση είναι πολύ πρόωρη, – γιατί όπως έχω ήδη εξηγήσει πρωτύτερα, τα τεχνικά ζητήματα είναι δευτερεύοντα σε αυτή τη φάση, όπου ακόμη δεν έχουμε οριστικοποιήσει την απόφαση για έκδοση του εντύπου, οπότε όλα αυτά μπορεί να είναι περιττά και χαμένος χρόνος –, θα συμμετέχω σ' αυτήν για το χατήρι σου και μόνο Πέτρε.
Θα ήθελα λοιπόν να σου πω, ότι σύμφωνα με αυτά που έχω μάθει κατά τη θητεία μου στις γραφικές τέχνες (όπου έτυχε η τεχνολογία να αλλάξει συνολικά τέσσερις φορές στα 40 χρόνια της παρουσίας μου) μία από τις πάγιες αρχές της τυπογραφίας, όταν το θέμα είναι η έκδοση βιβλίου, (γιατί για άλλου τύπου έντυπα ισχύουν άλλα πράγματα), είναι ότι πρέπει στο σύνολο του εντύπου να χρησιμοποιείται αυστηρά μία και μόνο γραμματοσειρά.
Δηλαδή χρησιμοποιούμε π.χ. Helvetica, η οποία στο δικό μου σύστημα, εκτός από την κλασική εμφάνιση σε λευκά (Normal), πλάγια (Italics) και έντονα (Bold) διαθέτει και δυνατότητα λευκά (light), πολύ λευκά (extra light) και πολύ μαύρα ή πολύ παχιά (extra bold), καθώς και στενά (Condensed) και όλα αυτά και σε πλάγια μορφή.
Στο σύστημά μου τις επιλογές αυτές διαθέτει επίσης και η γραμματοσειρά Antique Olive.
Με τη συλλογή αυτή των δυνατοτήτων υπερκαλύπτονται συνήθως όλες οι απαιτήσεις του αντικειμένου (δηλαδή της έκδοσης βιβλίου) σε ότι αφορά το κυρίως κείμενο, τους τίτλους, υπότιτλους κ.λ.π.
Σε ότι αφορά δε το εξώφυλλο, αυτό αντιμετωπίζεται συνήθως ως ξεχωριστό έντυπο, οπότε εκεί μπορεί κανείς να διαφοροποιήσει τις γραμματοσειρές σε σχέση με το εσωτερικό και να χρησιμοποιήσει άλλη οικογένεια. Ανάλογα με τις ανάγκες, για το εξώφυλλο χρησιμοποιούνται διάφορες καλλιτεχνικές, παιχνιδιάρικες κ.λ.π. γραμματοσειρές, οι οποίες παραμορφώνονται ανάλογα με την περίπτωση από τα προγράμματα σχεδίασης. Καμιά φορά σχεδιάζουμε και ειδικές για την περίσταση γραμματοσειρές "επί τόπου".
Εγώ αυτά γνωρίζω και μέχρι σήμερα τα βλέπω καθημερινά να επιλέγονται από την πλειοψηφία των εντύπων που πέφτουν στα χέρια μου.
Αν υπάρχει κάτι άλλο ευχαρίστως να το συζητήσω, γιατί τον παντογνώστη δεν τον παράστησα ποτέ. Άλλωστε στα χρόνια τα δικά μου οι γραφικές τέχνες δεν σπουδάζονταν πουθενά αλλά μεταδίδονταν από μάστορα σε παραγιό και από πατέρα σε γιο. Οι γνώσεις δηλαδή ήταν απολύτως εμπειρικές και έτσι πορευτήκαμε όλοι όσοι επιλέξαμε να βρεθούμε σε αυτά τα επαγγέλματα. Με αυτές τις πρακτικές διαμορφώθηκαν και οι κανόνες τους οποίους σήμερα διδάσκονται αυτοί που σπουδάζουν Γραφικές Τέχνες στις διάφορες σχολές.
Υ.Γ.: Για λόγους καλύτερης γνωριμίας μας να σου γνωστοποιήσω ότι εγώ σπούδασα φυσικός, επάγγελμα που το άσκησα ελάχιστα και το εγκατέλειψα χάριν του έρωτά μου για τις γραφικές τέχνες, ο οποίος εκδηλώθηκε στα χρόνια των σπουδών μου στο Φυσικό τμήμα του Παν/μίου Αθηνών. Την επιλογή μου αυτή δεν την μετάνιωσα ποτέ μέχρι σήμερα που είμαι ήδη συνταξιούχος 3 χρόνια τώρα (είμαι 65 ... άνω και μάλλον ο ... μαθουσάλας του ελληνικού Πειρατικού) και αυτός είναι ο λόγος που προσφέρθηκα να κατασκευάσω το περί ου ο λόγος έντυπο, γιατί ακόμη με συναρπάζει αυτή η δουλειά, πράγμα που σου εύχομαι να σου συμβεί και εσένα σε ότι επιλέξεις να κάνεις στη ζωή σου.