mankasp έγραψε:Μήπως ομως θα αξιοθουμε να δουμε σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της προκοπης?
Ακριβώς αυτό. Στην αξία του ΟΣΕ πρέπει να συνυπολογίζεται το γεγονός ότι έχεις (ή δεν έχεις) σιδηροδρομικές υπηρεσίες τις οποίες θα χάσεις (ή θα αποκτήσεις).
Για το αρχικό θέμα όμως. Ας υποθέσουμε ότι συμφωνούμε με τη λογική των ιδιωτικοποιήσεων. Υποτίθεται ότι έχουμε ένα πλάνο να πουλήσουμε ν πράγματα. Πρέπει να έχουμε μια εκτίμηση του τι μπορεί να αποφέρουν αυτά για να πάρουμε την απόφαση αν αξίζει τον κόπο να πουληθούν ή όχι. Πχ αν η εκτίμηση για το λιμάνι της Πάτρας είναι ότι αξίζει 100, και υπάρχουν αγοραστές που δίνουν μέχρι 20, θέλω να το ξέρω πριν μάθω ότι τελικά πουλήθηκε 15 και μου έταζαν ότι θα κλείσει μια τρύπα των 1000.
Από τη μια βάζουν σε μια ζυγαριά μέτρα ισοδύναμα των 11 δις και από την άλλη δε σου λένε πόσο εκτιμάται ότι αξίζει η δημόσια περιουσία που θα πουλήσουν;
Το παράδειγμα με τα αεροσκάφη της Ολυμπιακής είναι πολύ ταιριαστό: μάθαμε ότι έκαναν μια τελείως λάθος εκτίμηση. Και μόνο ως αναφορά για τις μελλοντικές τιμές δεν πρέπει να έχουμε κάποια στοιχεία; Συμφωνώ βέβαια ότι οι διαφανείς διαδικασίες είναι απαραίτητες, και πιστεύω ότι μέσα σε αυτές περιλαμβάνονται και οι αρχικές εκτιμήσεις.