http://www.skai.gr/news/politics/article/212234/oli-ren-i-komision-den-apokaluptei-ton-timokatalogo-tis-dimosias-ellinikis-periousias/
Έχω δικαίωμα να μάθω πόσο πωλείται κάτι που μου ανήκει;
Πώληση Δημόσιας Περιουσίας
Re: Πώληση Δημόσιας Περιουσίας
Το πόσο πωλείται φυσικά και πρέπει να το μάθουμε
Το πόσο εκτιμάται οτι αξιζει κάτι δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει.
Πχ για τα αεροσκάφη τις ΟΑ εκτιμούσαμε οτι αξίζουν 180 εκ, μας προσέφεραν 90 εκατομμύρια είπαμε οχι, τελικά μετά απο 3 χρόνια (και τουλ. 8 εκατομμύρια σε έξοδα συντήρησης) αποδεχτήκαμε οτι άξιζαν 40 και τόσα πήραμε (??). Πηγή
Να ζητήσουμε διαφανείς διαδικασίες για την πώληση και ας αφήσουμε το ποσο ειναι οι εκτιμήσεις γιατι καλες οι ειναι για τον σχεδιασμό αλλα μικρή αξια εχουν πέραν αυτού.
Το πόσο εκτιμάται οτι αξιζει κάτι δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει.
Πχ για τα αεροσκάφη τις ΟΑ εκτιμούσαμε οτι αξίζουν 180 εκ, μας προσέφεραν 90 εκατομμύρια είπαμε οχι, τελικά μετά απο 3 χρόνια (και τουλ. 8 εκατομμύρια σε έξοδα συντήρησης) αποδεχτήκαμε οτι άξιζαν 40 και τόσα πήραμε (??). Πηγή
Να ζητήσουμε διαφανείς διαδικασίες για την πώληση και ας αφήσουμε το ποσο ειναι οι εκτιμήσεις γιατι καλες οι ειναι για τον σχεδιασμό αλλα μικρή αξια εχουν πέραν αυτού.
Re: Πώληση Δημόσιας Περιουσίας
Η λογική μου και οι γνώσεις μου λένε ότι πώληση ενεργητικού και παθητικού κεφαλαίου για κρατικές οντότητες είναι μέγα σφάλμα. Μακροπρόθεσμα έχει αποδειχθεί σε όλες τις περιπτώσεις ότι εκτινάξαν το κρατικό χρέος. Χαρακτηριστικά οι ΗΠΑ διπλασίασαν το ΑΕΠ τους για τρία χρόνια με πώληση ενεργητικού κεφαλαίου της χώρας (ιδιωτικοποιήσεις) και σε πέντε χρόνια τριπλασίασαν το χρέος τους.
Ας πάρουμε το παράδειγμα του ΟΣΕ. Επειδή έχει παθητικά 50 η 100 εκατομύρια κάθε χρόνο τον πουλάμε. Περίπου 200 εκατ. Απολύει ένα 40% του προσωπικού το οποίο με επιδόματαμα ανεργίας, πρόωρων συνταξιοδοτήσεων κλπ, κοστίζει περίπου 100 εκατομύρια κάθε χρόνο στο κράτος. Σε δύο χρόνια δώσαμε πίσω τα λεφτά που πήραμε.
Αλλά θα πούν κάποιοι ότι κερδίσαμε τα 100 χασούρα κάθε χρόνο. Ο ιδιώτης όμως που δεν σκέφτεται την κοινωνική πολιτική αλλά το κέρδος. Για να έχει κέρδος θα αυξήσει την τιμή των εισητηρίων. Το κράτος επειδη πρέπει να κάνει κοινωνική πολιτική θα αναγκαστεί να επιδοτήσει τα δρομολόγια των απομακρυσμένων προορισμών που δεν έχουν μεγάλη κίνηση. Οπότε τα λεφτά που θα δίναμε για να έχει κοινωνικό πρόσωπο ο ΟΣΕ και θεωρητικά κερδίσαμε τα δίνουμε στους ιδιώτες για να γίνονται πιο πλούσιοι.
Ας πάρουμε το παράδειγμα του ΟΣΕ. Επειδή έχει παθητικά 50 η 100 εκατομύρια κάθε χρόνο τον πουλάμε. Περίπου 200 εκατ. Απολύει ένα 40% του προσωπικού το οποίο με επιδόματαμα ανεργίας, πρόωρων συνταξιοδοτήσεων κλπ, κοστίζει περίπου 100 εκατομύρια κάθε χρόνο στο κράτος. Σε δύο χρόνια δώσαμε πίσω τα λεφτά που πήραμε.
Αλλά θα πούν κάποιοι ότι κερδίσαμε τα 100 χασούρα κάθε χρόνο. Ο ιδιώτης όμως που δεν σκέφτεται την κοινωνική πολιτική αλλά το κέρδος. Για να έχει κέρδος θα αυξήσει την τιμή των εισητηρίων. Το κράτος επειδη πρέπει να κάνει κοινωνική πολιτική θα αναγκαστεί να επιδοτήσει τα δρομολόγια των απομακρυσμένων προορισμών που δεν έχουν μεγάλη κίνηση. Οπότε τα λεφτά που θα δίναμε για να έχει κοινωνικό πρόσωπο ο ΟΣΕ και θεωρητικά κερδίσαμε τα δίνουμε στους ιδιώτες για να γίνονται πιο πλούσιοι.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
-
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 3642
- Εγγραφή: 12 Ιαν 2012, 17:05
- Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece
Re: Πώληση Δημόσιας Περιουσίας
Μήπως ομως θα αξιοθουμε να δουμε σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της προκοπης?
https://twitter.com/e_kastrinakis
Re: Πώληση Δημόσιας Περιουσίας
mankasp έγραψε:Μήπως ομως θα αξιοθουμε να δουμε σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της προκοπης?
Ακριβώς αυτό. Στην αξία του ΟΣΕ πρέπει να συνυπολογίζεται το γεγονός ότι έχεις (ή δεν έχεις) σιδηροδρομικές υπηρεσίες τις οποίες θα χάσεις (ή θα αποκτήσεις).
Για το αρχικό θέμα όμως. Ας υποθέσουμε ότι συμφωνούμε με τη λογική των ιδιωτικοποιήσεων. Υποτίθεται ότι έχουμε ένα πλάνο να πουλήσουμε ν πράγματα. Πρέπει να έχουμε μια εκτίμηση του τι μπορεί να αποφέρουν αυτά για να πάρουμε την απόφαση αν αξίζει τον κόπο να πουληθούν ή όχι. Πχ αν η εκτίμηση για το λιμάνι της Πάτρας είναι ότι αξίζει 100, και υπάρχουν αγοραστές που δίνουν μέχρι 20, θέλω να το ξέρω πριν μάθω ότι τελικά πουλήθηκε 15 και μου έταζαν ότι θα κλείσει μια τρύπα των 1000.
Από τη μια βάζουν σε μια ζυγαριά μέτρα ισοδύναμα των 11 δις και από την άλλη δε σου λένε πόσο εκτιμάται ότι αξίζει η δημόσια περιουσία που θα πουλήσουν;
Το παράδειγμα με τα αεροσκάφη της Ολυμπιακής είναι πολύ ταιριαστό: μάθαμε ότι έκαναν μια τελείως λάθος εκτίμηση. Και μόνο ως αναφορά για τις μελλοντικές τιμές δεν πρέπει να έχουμε κάποια στοιχεία; Συμφωνώ βέβαια ότι οι διαφανείς διαδικασίες είναι απαραίτητες, και πιστεύω ότι μέσα σε αυτές περιλαμβάνονται και οι αρχικές εκτιμήσεις.
Re: Πώληση Δημόσιας Περιουσίας
mankasp έγραψε:Μήπως ομως θα αξιοθουμε να δουμε σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της προκοπης?
Η Ολυμπιακή πωλήθηκε. Έχεις καλύτερες αεροπορικές υπηρεσίες από πρίν;;; Αυξήθηκαν πχ τα δρομολόγια στην Λήμνο ή στο Καστελόριζο;
Αύξηση στο κόστος των υπηρεσιών όμως σαφώς και έχεις μίας και τα εισητήρια ακριβήναν κατά 40%.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 3 και 0 επισκέπτες