Σχολιαστε παρακαλώ

Νέα και ειδήσεις που πρέπει να γνωρίζουν οι Πειρατές.
gounara
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1415
Εγγραφή: 17 Φεβ 2012, 10:47
Τοποθεσία: Athens, Greece

Σχολιαστε παρακαλώ

Δημοσίευσηαπό gounara » 02 Σεπ 2014, 17:07

ΚΟΙΝ: 1. Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης της χώρας
2. Γραφεία Σχολικών Συμβούλων ΠΕ (μέσω των Περ/κών Δ/νσεων Εκπ/σης)
3. Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Μετσόβου 5 - 106 82 Αθήνα

ΘΕΜΑ: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ)
Σε απάντηση του με αρ. πρωτ. 100975/Γ7/30-6-2014/Υ.ΠΑΙ.Θ./ΚΠ
Σας ενημερώνουμε ότι ο Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας ( ΟΠΙ )έχει δημιουργήσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και των συγγενικών δικαιωμάτων, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές της Ε’ και της Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τη σημασία της πνευματικής ιδιοκτησίας στη σύγχρονη κοινωνία και το ρόλο της ως καθοριστικού παράγοντα για την προώθηση της δημιουργικότητας και του πολιτισμού.
Σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 1932/4-3-2014 γνωμοδότηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, θεωρείται σημαντική η εκπαίδευση των μαθητών ως μέσο ενσυναίσθησης και σεβασμού στην πνευματική ιδιοκτησία και στον δημιουργό της. Το πρόγραμμα πληροί γενικά τα ψυχοπαιδαγωγικά και διδακτικά κριτήρια ποιότητας και μπορεί να ενταχθεί είτε στο πρόγραμμα της Ευέλικτης Ζώνης/Βιωματικές Δραστηριότητες είτε στο πλαίσιο υλοποίησης Πολιτιστικών Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Το πρόγραμμα υλοποιείται με μία (1) ώρα την εβδομάδα και έχει δίμηνη διάρκεια.
Πρόσβαση στο πρόγραμμα παρέχεται στην ιστοσελίδα του ΟΠΙ:
HYPERLINK "http://www.opi.gr/index.php/2013-10-03-12-24-10/2013-10-04-06-43-11" http://www.opi.gr/index.php/2013-10-03- ... 4-06-43-11
Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο 2132......( κ. Εύα Κοκ......
Το πρόγραμμα είναι προαιρετικό, πραγματοποιείται στις τάξεις των σχολείων με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και παρέχεται δωρεάν.

Παρακαλούμε να ενημερώσετε τα σχολεία της αρμοδιότητάς σας.


Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
Θανάσης Γούναρης
6976403600,6934753640
agounar@sch.gr,thanasisgounaris@gmail.com
www.facebook.com/thanasis.gounaris

adrian
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 4260
Εγγραφή: 14 Οκτ 2011, 14:42
Τοποθεσία: Αθήνα/Θεσσαλονίκη

Re: Σχολιαστε παρακαλώ

Δημοσίευσηαπό adrian » 02 Σεπ 2014, 18:35

το εξαισιο paper του ΟΠΙ, με τις δραστηριοτητουλες για τα 10-11χρονα παιδια https://mega.co.nz/#!XA9FwZTI!hSla_Gs_c ... -DjAfMX4Wc

αντιγραφω (χωρις αδεια βεβαιως βεβαιως):

Επιμέρους στόχοι:
Να κατανοήσουν την έννοια της προσβολής της Πνευματικής Ιδιοκτησίας.
Να διακρίνουν τη νόμιμη από την παράνομη χρήση των πνευματικών έργων.
Να γνωρίσουν τις κυρώσεις που επισύρει η προσβολή της Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

Να εντοπίσουν τις κυρώσεις που επισύρει η προσβολή της Πνευματικής Ιδιοκτησίαςαναφέροντας αστικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Να εκφραστούν και να βιώσουν συναισθήματα που απορρέουν από την κλοπή του πνευματικού τους έργου.

Να υιοθετήσουν ως στάση ζωής τη νόμιμη χρήση των πνευματικών δημιουργημάτων.


Ο εκπαιδευτικός φέρνει μια ανώνυμη παιδική ζωγραφιά και ρωτά τους μαθητές αν έχει σημασία ποιος την έχει φτιάξει. Αν τα παιδιά απαντήσουν πως δεν έχει σημασία ποιος την έφτιαξε, τους ανακοινώνει πως αυτή η ζωγραφιά πήρε το πρώτο βραβείο σε ένα διαγωνισμό, αλλά επειδή το παιδί που την έκανε δεν έγραψε το όνομά του, δεν πήρε ποτέ το βραβείο.


Θεατρικό παιχνίδι «ο πλανόδιος έμπορος» προκειμένου οι μαθητές να αντιληφθούν τις αρνητικές συνέπειες που έχει το παραεμπόριο:
Στην τάξη στήνεται με απλά υλικά το σκηνικό:
μερικά εμπορικά καταστήματα στη σειρά που πουλούν διάφορα είδη (τσάντες, βιβλία, κινητά κλπ.), ενώ λίγο πιο κάτω έχουν απλώσει την πραμάτεια τους πλανόδιοι πωλητές χωρίς άδεια. Μερικοί μαθητές υποδύονται τους καταστηματάρχες, ενώ κάποιοι άλλοι τους πλανόδιους πωλητές. Κάποιος μαθητής, υποδυόμενος τον πελάτη, μπαίνει σε ένα από τα καταστήματα και ρωτάει την τιμή ενός προϊόντος που τον ενδιαφέρει. Ο καταστηματάρχης του λέει μια τιμή, ο πελάτης τον ευχαριστεί και φεύγει δίχως να αγοράσει το προϊόν που επιθυμεί. Στη συνέχεια, ο ίδιος πελάτης πηγαίνει στους πλανόδιους πωλητές, αγοράζει από αυτούς το προϊόν και τη στιγμή που περνάει έξω από το κατάστημα εμφανίζεται ο καταστηματάρχης:
Κατ: Συγγνώμη, κύριε, αλλά ήθελα να σας ρωτήσω γιατί προτιμήσατε να αγοράσετε την τσάντα αυτή από τον πλανόδιο εμπόριο και όχι από το κατάστημά μου.
Πελ: Μα είναι πολύ απλό... βρήκα το ίσιο σχέδιο με αυτό που είδα σε εσάς σχεδόν στη μισή τιμή από αυτή που μου είπατε εσείς. Κορόιδο να το πληρώσω παραπάνω ή νομίζετε ότι μου περισσεύουν τα χρήματα σε αυτές τις δύσκολες εποχές;
Κατ: Ναι..... αντιλαμβάνομαι ότι η χαμηλή τιμή ενός προϊόντος είναι ένα πολύ ισχυρό κίνητρο, αλλά έχετε μήπως αναρωτηθεί γιατί εγώ είμαι πιο ακριβός από τον πλανόδιο πωλητή; Ας αρχίσουμε από τα βασικά, εγώ έχω άδεια καταστήματος, ενώ εκείνος κατά 90% δεν έχει άδεια πώλησης. Άρα, εγώ έχω πάγια έξοδα, ξέρετε ενοίκιο, ρεύμα. Επιπλέον, εγώ θα σας κόψω απόδειξη για την αγορά σας κάτι που εκείνος δεν θα κάνει. Αυτό σημαίνει ότι εγώ θα αποδώσω τους φόρους που πρέπει στο κράτος, ενώ εκείνος θα κερδίσει όπως λέμε «μαύρα χρήματα», πολύ απλά θα τα βάλει κατευθείαν στην τσέπη του και το κράτος δεν θα μπορέσει να εισπράξει κανέναν φόρο από αυτόν. Και κάτι ακόμα, μήπως αναρωτηθήκατε ποια είναι η ποιότητα του προϊόντος που αγοράσατε; Τα προϊόντα που πουλώ εγώ στο κατάστημά μου είναι αυθεντικά, ενώ οι πλανόδιοι πωλητές πωλούν φτηνές απομιμήσεις, αμφιβόλου ποιότητας... Επομένως, το πιο πιθανό είναι το προϊόν που αγοράσατε σχεδόν στην μισή τιμή να χαλάσει ή να φθαρεί πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι αν αγοράζατε το αντίστοιχο αυθεντικό ακόμα κι αν είναι ακριβότερο.
Ο πελάτης κοιτάει αποσβολωμένος κατεβάζοντας το κεφάλι από ντροπή.
Πελ: Ίσως να έχετε δίκιο...
Κατ: Σας ευχαριστώ που το αναγνωρίζετε, θα με ευχαριστούσε, όμως, ακόμα περισσότερο αν την επόμενη φορά σκεφτόσασταν από ποιόν θα αγοράσετε τα προϊόντα που χρειάζεστε.


. Κρίνεται σκόπιμο μετά το μικρό αυτό θεατρικό παιχνίδι να ακολουθήσει συζήτηση–επέκταση σχετικά με το παράνομο κατέβασμα ταινιών και μουσικής μέσω του διαδικτύου. Ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε γι’ αυτή τη δράση να ζητήσει και το σχετικό υλικό που παρέχεται από τον ΑΕΠΙ.


Προβολή video από το Youtube όπως:
https://www.youtube.com/watch?v=cQ38fOSkuMs (σημ: προσοχη πως παρουσιαζεται αυτο ως σκοτεινη σκηνη α λα εμποροι ναρκωτικων κλπ)
https://www.youtube.com/watch?v=InzDjH1-9Ns
https://www.youtube.com/watch?v=Cp1Jn4Q0j6E


4) Αξιολόγηση
Γιατί δεν πρέπει να κατεβάζω δωρεάν τραγούδια, ταινίες από το διαδίκτυο;
Εάν θέλω να χρησιμοποιήσω υλικό χωρίς να πάρω άδεια ή να πληρώσω, τι κάνω;


και ενα πολυ ωραιο προπαγανδοκομικ https://mega.co.nz/#!mIk2TbCQ!4tcwCCEsL ... H7Akk3tNn4
https://www.youtube.com/watch?v=wuKx7AgHLes
καλύτερα ξύλινο πόδι, παρά ξύλινος λόγος - arrrr

Petros
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 4216
Εγγραφή: 08 Ιουν 2012, 13:37
Τοποθεσία: Παντού και πουθενά

Re: Σχολιαστε παρακαλώ

Δημοσίευσηαπό Petros » 02 Σεπ 2014, 18:53

εγώ πάντως νομίζω πως θα ήταν καλό αν οι πειρατές στην εκπαίδευση μας έγραφαν (έστω και οφλαιν) ένα κείμενο η ένα αρθράκι επεξηγώντας για το πόσο ακραία προπαγάνδα του λόμπι του κοπυραιτ είναι αυτή η «δράση» ούτως ώστε να το δημοσιευσουμε και στην κεντρική μας...
«Mε τις εξαιρέσεις ο κόσμος προχωρά. Όσοι ανθέξετε θα πάτε ένα βήμα πιο μπροστά».
https://www.youtube.com/watch?v=wYEejB_sBMM

pav
Δημοσιεύσεις: 1751
Εγγραφή: 09 Ιαν 2012, 16:30

Re: Σχολιαστε παρακαλώ

Δημοσίευσηαπό pav » 03 Σεπ 2014, 12:55

να το δημοσιευσουμε και στην κεντρική μας...


Μια τέτοια κίνηση είναι εντελώς τυπική, για να εφησυχαστούμε ότι κάναμε το καθήκον μας. Τα παιδιά του δημοτικού και του γυμνασίου δε θα διαβάσουν τη δική μας απάντηση-προπαγάνδα. Ίσως να υπάρχει καλύτερος τρόπος να περάσουμε κάποιο μήνυμα στα παιδιά ή τουλάχιστον να προλάβουμε και να ματαιώσουμε το αντίθετο.

Όσο για τους εκπαιδευτικούς, συγκεκριμένα επιχειρήματα και παραδείγματα με μετριοπάθεια πιθανόν να έχουν μεγαλύτερη απήχηση από μία αφοριστική δημοσίευση.

Μην ξεχνάμε ότι είμαστε υπέρ του δραστικού περιορισμού και όχι της κατάργησης του copyright.

Vassilis Perantzakis
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 5114
Εγγραφή: 12 Φεβ 2012, 13:01
Τοποθεσία: Άγιοι Ανάργυροι - Αττική
Επικοινωνία:

Re: Σχολιαστε παρακαλώ

Δημοσίευσηαπό Vassilis Perantzakis » 03 Σεπ 2014, 17:49

Κώδικας: Επιλογή όλων

Άσκηση λογικής για τα παιδιά:

Το poster του ΟΠΙ για το 2014 έχει ένα στοίχο από ποίημα του Σεφέρη.
Το έργο του Σεφέρη καλύπτεται από πνευματικά δικαιώματα.
Ο Σεφέρης έχει πεθάνει από το 1971.

Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για να αναδείξουμε το παράλογο των πνευματικών δικαιωμάτων όπως ισχύουν σήμερα.
Βασίλης Περαντζάκης (Προγραμματιστής\Αναλυτής)
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/

Petros
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 4216
Εγγραφή: 08 Ιουν 2012, 13:37
Τοποθεσία: Παντού και πουθενά

Re: Σχολιαστε παρακαλώ

Δημοσίευσηαπό Petros » 04 Σεπ 2014, 07:29

pav έγραψε:Τα παιδιά του δημοτικού και του γυμνασίου δε θα διαβάσουν τη δική μας απάντηση-προπαγάνδα.

Ναι, γιατί σε αντίθεση με τους λομπίστες του κόπυράιτ που βλέπουν παντού δυνητικές αγελάδες για άρμεγμα, δεν απευθυνόμαστε σε παιδιά του δημοτικού.

pav έγραψε:Ίσως να υπάρχει καλύτερος τρόπος να περάσουμε κάποιο μήνυμα στα παιδιά ή τουλάχιστον να προλάβουμε και να ματαιώσουμε το αντίθετο.

Ίσως; Και μέχρι να το οριστικοποιήσουμε τι κάνουμε;

pav έγραψε:Όσο για τους εκπαιδευτικούς, συγκεκριμένα επιχειρήματα και παραδείγματα με μετριοπάθεια πιθανόν να έχουν μεγαλύτερη απήχηση από μία αφοριστική δημοσίευση.

Ίσως να μην το έθεσα σωστά, αλλά δεν είπα πουθενά να γράψουμε μια αφοριστική δημοσίευση, οπότε το ξεκαθαρίζω για να μην έχουμε άλλες παρανοήσεις
«Mε τις εξαιρέσεις ο κόσμος προχωρά. Όσοι ανθέξετε θα πάτε ένα βήμα πιο μπροστά».
https://www.youtube.com/watch?v=wYEejB_sBMM

Κομπειλάδας
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 4128
Εγγραφή: 19 Φεβ 2012, 16:58
Τοποθεσία: Σουρωτή, Βασιλικά, Θέρμης
Επικοινωνία:

Re: Σχολιαστε παρακαλώ

Δημοσίευσηαπό Κομπειλάδας » 04 Σεπ 2014, 14:52

Αρχαίοι είναι και αρχαίες είναι και οι προπαγανδιστικές τους μέθοδοι. Η νέοι, από παιδιά, ήδη ζουν και μεγαλώνουν μέσα σε έναν "άλλο" κόσμο. Θα τους ξεράσει η ίδια η κοινωνία σε μια γενιά, οι ΑΕΠΙ, ΟΠΙ κτλ. είναι δεινόσαυροι & "τελειωμένοι", απλά δεν το έχουν πάρει οι ίδιοι χαμπάρι (και ούτε πρόκειται) και δεν έχει έρθει η νέα γενιά στα πράγματα ακόμα.
:twisted:
здравствуйте


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 12 και 0 επισκέπτες