Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Kappa Research, στην ερώτηση αν πιστεύουν στο θεό, 13% των Ελλήνων απάντησε "όχι" , 7,7% "μάλλον όχι", το 20% απάντησε "μάλλον ναι", και αξιοσημείωτο είναι πως το 48,1% των Ελλήνων δεν πιστεύει στην ανάσταση νεκρών.
Μην ακούω για 98% χριστιανών, βασιζόμενο σε έρευνα που έγινε με προπολεμικές μεθόδους και μηδενική αξιοπιστία...
Νέα συζήτηση Εκκλησία-κράτος
-
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 1803
- Εγγραφή: 14 Ιαν 2012, 19:41
- Τοποθεσία: Δράμα και Καλαμαριά
Re: Νέα συζήτηση Εκκλησία-κράτος
Ποιος ειπε για 98% ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ?
Συνειδητοι Χριστιανοι ειναι μειοψηφια των εκκλησιαζομενων. Υπαρχουν και αρθρα στην οικονοικη αναλυση του δικαιου που εξηγουν γιατι συμβαινει αυτο στις μεσογειακες χωρες (δεν ειναι του παροντος).
ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.
Και 5% να ηταν επικρατουσα θρησκεια θα ηταν Η Ορθοδοξη. Και ποια ειναι η ορθοδοξη? Ουτε οι Παλιοημερολογιτες ουτε η Ρωσικη ουτε καμια αλλη εκτός από ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ. Σκοπός του συντακτικου νομοθετη ειναι να μην υπαρξει ποτε ξανα Ελλαδικη ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ Εκκλησια
οπως ΣΥΝΕΒΗ μετα την ΒΑΥΑΡΟΚΡΑΤΙΑ (να σου παλι οι τρισκαταρατοι Γερμανοι-θυμιζω οτι στη συνεδριαση της Ιεραρχιας υπηρχε βασιλικος επιτροπος...).
ΞΑΝΑΛΕΩ οτι το αρ.3 δεν σχετιζεται με ζητηματα ανεξιθρησκειας, αλλα με το ποια ΕΚΚΛΗΣΙΑ αναγνωριζει η Πολιτεια (δηλ. την ιδια με αυτη που αναγνωριζει και το Πατριαρχειο) ως επικρατουσα και αυτη στηριζει.
Και ολοι Ιεχωβαδες να γινονταν κατα το Συνταγμα επικρατουσα θρησκεια ειναι η Ορθοδοξη Ανατολικη.
Προσωπικα υποστηριζω θερμα το αρθρο, ειναι πολυ προχωρημενο και διπλωματικο (προστατευει και το Πατριαρχειο απο επικινδυνες απομονωσεις) και οποιος θα ηθελε να το αλλαξει, θα επρεπε να επιλυσει μια σειρα απο θεματα , διαφορετικα μονο θα χειροτερευε την κατασταση αρα ουτε θα επελυε καποιο προβλημα.
Συνειδητοι Χριστιανοι ειναι μειοψηφια των εκκλησιαζομενων. Υπαρχουν και αρθρα στην οικονοικη αναλυση του δικαιου που εξηγουν γιατι συμβαινει αυτο στις μεσογειακες χωρες (δεν ειναι του παροντος).
ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.
Και 5% να ηταν επικρατουσα θρησκεια θα ηταν Η Ορθοδοξη. Και ποια ειναι η ορθοδοξη? Ουτε οι Παλιοημερολογιτες ουτε η Ρωσικη ουτε καμια αλλη εκτός από ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ. Σκοπός του συντακτικου νομοθετη ειναι να μην υπαρξει ποτε ξανα Ελλαδικη ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ Εκκλησια
οπως ΣΥΝΕΒΗ μετα την ΒΑΥΑΡΟΚΡΑΤΙΑ (να σου παλι οι τρισκαταρατοι Γερμανοι-θυμιζω οτι στη συνεδριαση της Ιεραρχιας υπηρχε βασιλικος επιτροπος...).
ΞΑΝΑΛΕΩ οτι το αρ.3 δεν σχετιζεται με ζητηματα ανεξιθρησκειας, αλλα με το ποια ΕΚΚΛΗΣΙΑ αναγνωριζει η Πολιτεια (δηλ. την ιδια με αυτη που αναγνωριζει και το Πατριαρχειο) ως επικρατουσα και αυτη στηριζει.
Και ολοι Ιεχωβαδες να γινονταν κατα το Συνταγμα επικρατουσα θρησκεια ειναι η Ορθοδοξη Ανατολικη.
Προσωπικα υποστηριζω θερμα το αρθρο, ειναι πολυ προχωρημενο και διπλωματικο (προστατευει και το Πατριαρχειο απο επικινδυνες απομονωσεις) και οποιος θα ηθελε να το αλλαξει, θα επρεπε να επιλυσει μια σειρα απο θεματα , διαφορετικα μονο θα χειροτερευε την κατασταση αρα ουτε θα επελυε καποιο προβλημα.
-
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 2409
- Εγγραφή: 15 Οκτ 2011, 10:47
- Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece
Re: Νέα συζήτηση Εκκλησία-κράτος
Δηλαδή -αν κατάλαβα - ακόμη και σε ένα Σύνταγμα όπου η Εκκλησία απέχει περισσότερο από το κράτος
πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να "αναγνωρίζεται" η συγκεκριμένη "Σύνοδος" έναντι π.χ. άλλων "Συνόδων" (παλιοημερολογίτες?) ή δογμάτων ?
Τι την χρειάζεται τη Συνταγματική αναγνώριση όμως η συγκεκριμένη "Σύνοδος"-Εκκλησία?
Κι αν είχαν γυρίσει όλοι οι Ελληνες σε άλλο δόγμα , τι σημασία θα είχε η επίσημη αναγνώριση;
Οι απορίες μου είναι πραγματικές, δεν γνωρίζω και θέλω να μάθω...
πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να "αναγνωρίζεται" η συγκεκριμένη "Σύνοδος" έναντι π.χ. άλλων "Συνόδων" (παλιοημερολογίτες?) ή δογμάτων ?
Τι την χρειάζεται τη Συνταγματική αναγνώριση όμως η συγκεκριμένη "Σύνοδος"-Εκκλησία?
Κι αν είχαν γυρίσει όλοι οι Ελληνες σε άλλο δόγμα , τι σημασία θα είχε η επίσημη αναγνώριση;
Οι απορίες μου είναι πραγματικές, δεν γνωρίζω και θέλω να μάθω...
info: Δυστυχώς, δεν έχω το χρόνο να διαβάζω όλο το forum.
Ό,τι γράφω είναι απλά & μόνο προσωπικές απόψεις.
"First they ignore you. Then they ridicule you. Then they attack you. And then they build monuments to you". (N.Klein 1918)
Ό,τι γράφω είναι απλά & μόνο προσωπικές απόψεις.
"First they ignore you. Then they ridicule you. Then they attack you. And then they build monuments to you". (N.Klein 1918)
Re: Νέα συζήτηση Εκκλησία-κράτος
Οι ορκομωσίες των βουλευτών ενώπιον θρησκευτικών ηγετών και τα τρισάγια και τα ευχέλαια των διαδρόμων της Βουλής πρέπει να σταματήσουν για αρχή. Αυτά είναι τα βασικά που θέτουν το τόνο στη πολιτική ζωή για τη σχέση μεταξύ εκκλησίας και κράτους...
Re: Νέα συζήτηση Εκκλησία-κράτος
Μάλιστα. Συγγνώμη κιόλας, αλλά εάν μόνο το 5% των Ελλήνων κάποια στιγμή είναι Ορθόδοξοι, τί θα τους νοιάζει εάν υπάρξει ποτέ Ελληνική Σχισματική Εκκλησία;
Κοίτα, όλα αυτά έχουν σημασία μόνο όσο γίνεται πολιτική βάσει θρησκείας. Εμείς που θέλουμε διαχωρισμό, επιθυμούμε η θρησκείες να μην επηρεάζουν την πολιτική. Κάποτε αυτό ήταν αδύνατον. Πιστεύουμε όμως πως πλέον είναι εφικτό. Δεν θέλουμε το Κράτος να υποστηρίζει μία συγκεκριμένη θρησκεία, για όποιον λόγο και να το κάνει αυτό. Στην τελική, κάποια πράγματα είναι θέμα ιδεολογίας. Όπως είναι ιδεολογία που κάνει τους ανθρώπους να τους ενδιαφέρει τί γίνεται με το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης (εμένα πάλι μου είναι αδιάφορο), ιδεολογία είναι και η επιθυμία για διαχωρισμό της Εκκλησίας και του Κράτους.
Κοίτα, όλα αυτά έχουν σημασία μόνο όσο γίνεται πολιτική βάσει θρησκείας. Εμείς που θέλουμε διαχωρισμό, επιθυμούμε η θρησκείες να μην επηρεάζουν την πολιτική. Κάποτε αυτό ήταν αδύνατον. Πιστεύουμε όμως πως πλέον είναι εφικτό. Δεν θέλουμε το Κράτος να υποστηρίζει μία συγκεκριμένη θρησκεία, για όποιον λόγο και να το κάνει αυτό. Στην τελική, κάποια πράγματα είναι θέμα ιδεολογίας. Όπως είναι ιδεολογία που κάνει τους ανθρώπους να τους ενδιαφέρει τί γίνεται με το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης (εμένα πάλι μου είναι αδιάφορο), ιδεολογία είναι και η επιθυμία για διαχωρισμό της Εκκλησίας και του Κράτους.
Re: Νέα συζήτηση Εκκλησία-κράτος
Σημείωση: Πρέπει να τσεκάρετε αν κάποια μέλη είναι παπάδες ή γόνοι παππάδων ή θεολόγοι, ώστε να ξέρετε με τί κίνητρα μιλάνε...
-
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 8666
- Εγγραφή: 23 Δεκ 2011, 23:28
- Τοποθεσία: Σύρος, Κυκλάδες
Re: Νέα συζήτηση Εκκλησία-κράτος
Kostis έγραψε:Σημείωση: Πρέπει να τσεκάρετε αν κάποια μέλη είναι παπάδες ή γόνοι παππάδων ή θεολόγοι, ώστε να ξέρετε με τί κίνητρα μιλάνε...
Εγώ που έχω απευθείας καταγωγή από τον Barbarossa, παίζω;
Στον τάφο της Αμφίπολης είναι ο Μαυρογένης...
Re: Νέα συζήτηση Εκκλησία-κράτος
anestis έγραψε:Δηλαδή -αν κατάλαβα - ακόμη και σε ένα Σύνταγμα όπου η Εκκλησία απέχει περισσότερο από το κράτος
πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να "αναγνωρίζεται" η συγκεκριμένη "Σύνοδος" έναντι π.χ. άλλων "Συνόδων" (παλιοημερολογίτες?) ή δογμάτων ?
Τι την χρειάζεται τη Συνταγματική αναγνώριση όμως η συγκεκριμένη "Σύνοδος"-Εκκλησία?
Κι αν είχαν γυρίσει όλοι οι Ελληνες σε άλλο δόγμα , τι σημασία θα είχε η επίσημη αναγνώριση;
Οι απορίες μου είναι πραγματικές, δεν γνωρίζω και θέλω να μάθω...
Όπως αναφέρει ο Choprokop η αναφορά στο σύνταγμα είναι περισσότερο καθορισμός trade mark ή brand name για το ποιός ονομάζεται Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος για να προστατέψει τον δόλιο προσυλητισμό των Ελλήνων και ότι συνεπάγετε αυτό για την πολιτική επιρροή από άλλα δόγματα που αυτοαποκαλούνται ορθόδοξα πχ ουνίτες αριανιστές κ.α.
Όπως έχει αναφερθεί όταν πρωτογράφτηκε το σύνταγμα αλλά και στην συνέχεια της Ιστορίας μας υπήρχαν αρκετές εκκλησίες και δόγματα που είχαν σαφή ατζέντα σε θέματα εξωτερικής πολιτικής οι οποίοι δηλωνόταν ως ορθόδοξοι χριστιανοι πχ ουνίτες στο μακεδονικό.
Όσο και να πιστεύουν το αντίθετο οι περισσότεροι εδώ μέσα η πολιτική επιρροή της Εκκλησίας δεν προέρχεται από την θέση της σαν κυρίαρχο δόγμα αλλά από το πλήθος των πιστών που μπορούν επηρρεάσουν. Αυτό δεν θα αλλάξει με οποιαδήποτε διοικητική πράξη όπως υποννοεί η Λουίζα ώστε οι κίνδυνοι αυτοί να εξαφανιστούν με κάποιο μαγικό τρόπο. Αλλιώς θα είχαμε βρεί ήδη τρόπο τα λαμόγια να μην χρησιμοποιούν τον Ολυμπιακό για να αποκομίζουν πολιτικά ωφέλη.
Όλοι οι τρόποι που υπάρχουν και πολλοί αναφέρονται και σε αυτή τη συζήτηση είναι να μεροληπτίσει το κράτος κατά της Ορθόδοξης Εκκλησία και υπέρ όλων των άλλων δογμάτων. Άρα με σεβασμό της ανεξηθρισκείας και με αμεροληψία δεν υπάρχει διοικητική πράξη που να κάνεις και να αλλάξεις αυτή την πολιτική επιρροή εκτός εάν με την βία κάνουμε όλους άθεους όπως έκανε ο κομμουνισμός ή με την βία απαγορεύσουμε μόνο για την Ορθόδοξη Εκκλησία να εκφέρει δημόσια γνώμη.
Off topic
Επειδή αναφέρθηκε η σύνοδος. Για λόγους πολιτικής επιστήμης είναι αρκετά σημαντικό να μελετηθεί η διοικητική δομή των ορθοδόξων Εκκλησιών. Είναι το μόνο διοικητικό σύστημα με ζωή αιώνων που δεν έχει αρχηγό αλλά επιτροπή που ονομάζεται σύνοδος. Όλες οι διοικητικές αποφάσεις λαμβάνονται από την συνοδο. και οι χριστιανοί αλληλεπιδρούν με την σύνοδο με συγκεκριμένους τρόπους. Αξίζει ως πειρατές που έχουμε το ίδιο διοικητικό σύστημα στο κόμμα και ελπίζουμε να γίνει και στην κρατική διοίκηση να δούμε τα προβλήματα που είχε αυτή η δομή και πώς επιλύθηκαν ή πώς άλλαξαν την πολιτική και το πρόσωπο της Εκκλησίας.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
-
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 29
- Εγγραφή: 05 Απρ 2012, 19:57
- Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Re: Νέα συζήτηση Εκκλησία-κράτος
O Διαχωρισμός Εκκλησίας-Κράτους πρέπει να γίνει, διότι είναι αναχρονιστικό να λειτουργεί ενα σύγχρονο κράτος με αυτό τον τρόπο.
Απο την άλλη δεν πρέπει να ξεχνάμε τον ρόλο της Ορθοδοξίας στο να υπάρχει ελληνικό κράτος σήμερα[βλ.Τουρκοκρατία],καθώς και οτι είναι η επίσημη θρησκεία της χώρας μας με μεγάλη πλειοψηφία, άσχετα με τα ποσοστά που προαναφέρθησαν.Ο σεβασμός στον Ορθόδοξο Χριστιανισμό πρέπει να είναι δεδομένος, άσχετα με τις πράξεις κάποιον <<ιερωμένων>> που έχουν κάνει μεγάλο κακό στον κοινωνικό ιστό της Ελλάδας.Η ελευθερία της ανεξιθρησκίας είναι πλέον δεδομένη και η Εκκλησία δεν χρειάζεται καμία μεροληψία απο το κράτος
Απο την άλλη δεν πρέπει να ξεχνάμε τον ρόλο της Ορθοδοξίας στο να υπάρχει ελληνικό κράτος σήμερα[βλ.Τουρκοκρατία],καθώς και οτι είναι η επίσημη θρησκεία της χώρας μας με μεγάλη πλειοψηφία, άσχετα με τα ποσοστά που προαναφέρθησαν.Ο σεβασμός στον Ορθόδοξο Χριστιανισμό πρέπει να είναι δεδομένος, άσχετα με τις πράξεις κάποιον <<ιερωμένων>> που έχουν κάνει μεγάλο κακό στον κοινωνικό ιστό της Ελλάδας.Η ελευθερία της ανεξιθρησκίας είναι πλέον δεδομένη και η Εκκλησία δεν χρειάζεται καμία μεροληψία απο το κράτος
Re: Νέα συζήτηση Εκκλησία-κράτος
Kostis έγραψε:Σημείωση: Πρέπει να τσεκάρετε αν κάποια μέλη είναι παπάδες ή γόνοι παππάδων ή θεολόγοι, ώστε να ξέρετε με τί κίνητρα μιλάνε...
Κωστή ανάλογα με την ιδιότητα θα τους απαγορεύσουμε να μιλάνε;
Εσύ έχεις σαφή ατζέντα και πηγάζει από την θέση όλων των θρησκειών που γνωρίζεις να δεχθούν ως φυσιολογική κάποια επιλογή σου.
Από την άγνοια σου για τη θέση θρησκειών που δεν γνωρίζεις και λόγω του υπεροπτικού χαρακτήρα που έχεις να θεωρείς ότι όποιος δεν συμφωνεί μαζί σου είναι απλά ηλίθιος και αμόρφωτος ανέπτυξες μία θεωρία ότι η θρησκευτική ανάγκη είναι μόνο για τους ηλίθιους και τους αμόρφωτους και αυτοονομάστηκες άθεος.
Ποιός από τους δυό μας νομίζεις ότι έχει κάνει ελεύθερη επιλογή;
Εσύ που επέλεξες κάτι λόγω της άγνοιάς σου και υπό το βάρος της ψυχοπαθολογίας που έχεις και προσπαθείς να επιβάλεις αυτή την αμορφωσιά σου με το έτσι θέλω σε όλους τους άλλους;
η κάποιος που επιλέγει λύσεις σεβόμενος τις ιδιαιτερότητες όλων και προπσαθεί να βρεί λύση που να μην εμποδίζει τις ιδαιτερότητες κανενός.
Όπως λέει και η ηθική των χριστιανών και προφανώς άμα κρίνω από εσένα διαφωνεί αυτή των Άθεων δεν επιτρέπεται να κάνεις σε κανέναν άλλο αυτό που δεν θα ήθελες να κάνουν σε εσένα.
Αν εσύ με πιέζεις να φιμώσω και να μεροληπτίσω εναντίων του οποιουδήποτε επειδή διαφωνείς με τις ιδέες του λυπάμαι αλλά η ηθική μου ορίζει ότι απαγορεύεται να μεροληπτίσω. Οφείλω να διαφωνήσω αλλά απαγορεύεται να τον φιμώσω.
Λυπάμαι αλλά περίμενα από ένα άτομο σαν εσένα ευαίσθητο και που έχει ζήσει την μεροληψία του κόσμου στο πετσί του λόγω της ιδιαιτερότητας του να έχει τελείως διαφορετική θέση υπέρ της μεροληψίας.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 3 και 0 επισκέπτες