Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση

SteFOS
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 28 Μάιος 2012, 16:23

Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Δημοσίευσηαπό SteFOS » 28 Μάιος 2012, 17:25

Επίσης δείτε κι αυτό:

http://folders.skai.gr/main/theme?id=280&locale=el

Τα υποθηκοφυλάκια δεν έχουν μηχανοργάνωση και έτσι οι εφορίες δεν έχουν έναν αποτελεσματικό (πολλές φορές και κανέναν) τρόπο να ελέγξουν την ακίνητη περιουσία των πολιτών. Ένα τέτοιο συστηματάκι και bam! φοροδιαφυγή τέλος. Είναι εύκολο να γίνει, αλλά δεν έγινε επίτηδες για να συνεχίσουν να φοροδιαφεύγουν οι πλούσιοι που (κυριολεκτικά) δε ξέρουν τι έχουν.

Και εννοείται να γίνει ηλεκτρονικό το σύστημα ψηφοφορίας σε βουλευτικές, δημοτικές, ευρωπαϊκές εκλογές, όπως είναι ήδη στην Αμερική, για να μη χρωστάμε για ψηφοδέλτια αφ' ενός, και για να διευκολυνθεί ο ρόλος των δημοψηφισμάτων στο μέλλον αφ' ετέρου.

chprokop
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 1803
Εγγραφή: 14 Ιαν 2012, 19:41
Τοποθεσία: Δράμα και Καλαμαριά

Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Δημοσίευσηαπό chprokop » 28 Μάιος 2012, 17:30

Μπραβο SteFos - πολυ σωστες και οι δυο σου επισημανσεις..

Ειδικα στις ΔΟΥ την εποχη του Μνημονιου ΑΝΟΙΞΑΝ ΠΑΡΑΘΥΡΑ για μεγαλοοφειλετες στο φορολογικο συστημα.
Λογικο, αν σκεφτεις οτι καθε τριμηνο ειχαμε και ενα πολυνομοσχεδιο...

Μετα τις εκλογες στην Επιτροπη Οικονομιας θα ειπωθουν πολλα..

dizzyk
Μέλος του Κόμματος Πειρατών
Δημοσιεύσεις: 395
Εγγραφή: 17 Απρ 2012, 11:21

Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Δημοσίευσηαπό dizzyk » 28 Μάιος 2012, 17:51

SteFOS έγραψε:Άμεση ανάπτυξη και προώθηση της "κάρτας του πολίτη". Χοντρικά το έχω στο μυαλό μου σαν μια καρτούλα που θα περιέχει όλα τα ζωτικής σημασίας δεδομένα ενός πολίτη (ονοματεπώνυμο, αριθμό ταυτότητας, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, αριθμό μητρώου φορέα ασφάλισης και ότι άλλο θεωρηθεί χρήσιμο) και θα μπορεί να αντικαθιστά το χαρτομάνι που απαιτείται για κάποια δουλειά με το δημόσιο (πιστοποιητικά γέννησης, φωτοτυπία ταυτότητας, βιβλιάριο υγείας κτλ κτλ). Τεχνικές λεπτομέρειες θα τεθούν προς συζήτηση, αλλά το φαντάζομαι ως ένα XML έγγραφο σε μια smartcard με κρυπτογράφηση. Κλειδί της κρυπτογραφησης θα μπορεί να είναι κάποιο προσωπικό PIN ή βιομετρικά δεδομένα ή και 'γώ δε ξέρω τι άλλο, πάντως πρέπει να είναι πολύ ασφαλές, ώστε αν το κλέψει κάποιος να μη μπορεί να το χρησιμοποιήσει και η ανανέωση των δεδομένων της να γίνεται από εξουσιοδοτημένο υπάλληλο στα ΚΕΠ για να μπορεί ο χρήστης να βάζει ότι θέλει.


Η λύση αυτή πιθανότατα αντικαθιστά όλα τα έγγραφα, αλλά διατηρεί τις διαδικασίες (δλδ, πάρε την κάρτα να "φορτώσεις" ένα πρόσφατο πιστοποιητικό τάδε στην δείνα υπηρεσία και έλα να πάρεις το άλλο-πολύ-απαραίτητο-που-χρειάζονται-3-μέρες-να-βγει πιστοποιητικό και μετά πάρε την κάρτα να στην "πιστοποιήσει" ο προϊστάμενος, κλπ). Εγώ θα προτιμούσα μια λύση όπου κάθε δημόσια υπηρεσία διαθέτει πρόσβαση στα αρχεία κάθε άλλης δημόσιας υπηρεσίας. Η προστασία δεδομένων θα προκύπτει από το "βαθμό πρόσβασης" που θα έχει ο κάθε υπάλληλος (πχ μια υπηρεσία που ζητάει ασφαλιστική ενημερότητα θα το ζητάει από τα αρχεία του ΑΜΚΑ χωρίς να έχει πρόσβαση σε περισσότερες λεπτομέρειες). Υποτίθεται ότι υπάρχει αντίστοιχο σύστημα - πχ πλέον δε χρειάζεται αντίγραφο ποινικού μητρώου γιατί το ζητάνε αυτεπάγγελτα - αλλά το θέμα είναι να γίνει μέσω ηλεκτρονικών αρχείων και να μη χρειάζεται το χαρτί, η σφραγίδα και η υπογραφή.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες