Ανοιχτό λογισμικό για εφαρμογές γραφείου σε 3 Δήμους = κέρδος (εξοικονόμηση) 70000Ε!
http://www.adslgr.com/forum/threads/609 ... F%84%CE%B7
Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Οι θέσεις που εκφράζω είναι προσωπικές. Περισσότερα για μένα στο ιστολόγιό μου: http://plessas.info
-
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 1993
- Εγγραφή: 19 Ιαν 2012, 17:36
- Τοποθεσία: Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Αυτά είναι και όχι μόνον
Οι αναρτήσεις μου είναι οι πολιτικές μου απόψεις.
!!!Be Proud to fly the Jolly Roger!!!
jamesppgr@riseup.net
!!!Be Proud to fly the Jolly Roger!!!
jamesppgr@riseup.net
-
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 5114
- Εγγραφή: 12 Φεβ 2012, 13:01
- Τοποθεσία: Άγιοι Ανάργυροι - Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Ε εντάξει... υπάρχει εξοικονόμηση, αλλά όχι 70000 ευρώ. Μάλλον κάτι σαν 5000 ευρώ καθώς αυτές οι υπηρεσίες υπόκεινται σε Volume Licensing.
Βασίλης Περαντζάκης (Προγραμματιστής\Αναλυτής)
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Δεν το ξέρω, έτσι ισχυρίζεται το άρθρο, θα είχε όμως ενδιαφέρον να βλέπαμε όντως το ποσό που πλήρωσαν άλλοι δήμοι ή και οι ίδιοι παλιότερα για άδειες.
Οι θέσεις που εκφράζω είναι προσωπικές. Περισσότερα για μένα στο ιστολόγιό μου: http://plessas.info
-
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 1993
- Εγγραφή: 19 Ιαν 2012, 17:36
- Τοποθεσία: Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Εντάξει το ποσό δεν είναι τόσο, ούτε 5000 ίσως 15000, αλλά δε παίζει ρόλο αυτο, γιατίβδεν υπολογίζεις τις μίζες, πάντως η ουσία του θέματος είναι η απεξάρτηση από συμβατικά συστήματα και η προσπάθεια κάποιων να τολμήσουν σε νέα μονοπάτια για τη δημόσια διοίκηση .
Οι αναρτήσεις μου είναι οι πολιτικές μου απόψεις.
!!!Be Proud to fly the Jolly Roger!!!
jamesppgr@riseup.net
!!!Be Proud to fly the Jolly Roger!!!
jamesppgr@riseup.net
Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Δημήτρη σωστά το έθεσες.
Οι θέσεις που εκφράζω είναι προσωπικές. Περισσότερα για μένα στο ιστολόγιό μου: http://plessas.info
Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Έγραψα ένα σύντομο άρθρο για τη χρήση του ανοιχτού λογισμικού στον δημόσιο τομέα:
http://plessas.info/open-source-public-sector/
Από περιέργεια έψαξα λίγο στο Διαύγεια (για την ακρίβεια στο http://yperdiavgeia.gr) και βρήκα αρκετές περιπτώσεις που έχουν αγοραστεί άδειες για Microsoft Office ή για antivirus κλπ, ενώ ίσως σε κάποιες από αυτές θα μπορούσαν να είχαν υιοθετηθεί λύσεις ανοιχτού κώδικα ή δωρεάν λογισμικού (κυρίως για το antivirus). Σκεφτόμουν μήπως θα είχε νόημα να συγκεντρώναμε αυτές τις περιπτώσεις και να ξεκινάγαμε μια καμπάνια ενημέρωσης αυτών των δημόσιων φορέων για το ανοιχτό λογισμικό ως οικονομική αλλά και αποτελεσματική επιλογή.
http://plessas.info/open-source-public-sector/
Από περιέργεια έψαξα λίγο στο Διαύγεια (για την ακρίβεια στο http://yperdiavgeia.gr) και βρήκα αρκετές περιπτώσεις που έχουν αγοραστεί άδειες για Microsoft Office ή για antivirus κλπ, ενώ ίσως σε κάποιες από αυτές θα μπορούσαν να είχαν υιοθετηθεί λύσεις ανοιχτού κώδικα ή δωρεάν λογισμικού (κυρίως για το antivirus). Σκεφτόμουν μήπως θα είχε νόημα να συγκεντρώναμε αυτές τις περιπτώσεις και να ξεκινάγαμε μια καμπάνια ενημέρωσης αυτών των δημόσιων φορέων για το ανοιχτό λογισμικό ως οικονομική αλλά και αποτελεσματική επιλογή.
Οι θέσεις που εκφράζω είναι προσωπικές. Περισσότερα για μένα στο ιστολόγιό μου: http://plessas.info
Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα συστήματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του ελληνικού δημοσίου είναι ότι προσπαθούν να αποτυπώσουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα απαρχειομένα χειρόγραφα συστήματα διακυβέρνησης που έως τώρα έχουμε. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα αρκετές φορές η μηχανογράφηση των διαφόρων υπηρεσιών να μην μειώνει τον φόρτο δουλειάς των υπαλλήλων αλλά να οδηγεί σε σημαντικές καθυστερήσεις και σε αυξημένο κόστος λειτουργίας. π.χ η πολύ διαφημισμένη «Δυάγεια» http://diavgeia.gov.gr/ έχει οδηγήσει τον μέσο δημόσιο οργανισμό να διαθέτει από 1 έως 4 υπαλλήλους (να καλά ακούσατε) που όλη μέρα δημιουργεί pdf και τα κάνει upload… Υπολογίστε πόσους δημόσιους οργανισμούς έχει η χώρα για δείτε πόσα άτομα επιπλέον απαιτούνται.
Άλλο παράδειγμα είναι η διαδικασίες που απαιτούνται για να υπάρξει διαφάνεια για αγορά ενός υλικού αξίας π.χ 45000 ευρώ, περιλαμβάνουν εμπλοκή 20 τουλάχιστον υπαλλήλων (αναφέρομε από το στάδιο σύνταξης προδιαγραφών έως το στάδιο πληρωμής του προμηθευτή) με αποτέλεσμα το κέρδος που αποκομίζεται από την διαφάνεια της προμήθειας π.χ 10% καλύτερη τιμή να είναι μικρότερο από το «κόστος της διαδικασίας του». Ένα ακόμη τρανό παράδειγμα είναι η δήλωση ενός νεογέννητου στο ληξιαρχείο, δημοτολόγιο & δήλωση του στον ασφαλιστικό φορέα, στην περίπτωση που το παιδί γεννηθεί σε ένα νομό Α, και ο ένας γονέας του προέρχεται από ένα νομό Β και άλλος γονέας από ένα τρίτο νομό Γ. Η διαδικασία είναι τόσο πολύπλοκη που μερικές φορές ξεπερνάει τα 23 βήματα (πιθανών η πράσινη κάρτα του μετανάστη να θέλει λιγότερα…). Σε όλη τη διαδικασία το ένα βήμα απλά πιστοποιεί την ύπαρξη του προηγούμενου βήματος, εκτός από το πρώτο βήμα που είναι η πιστοποίηση της γέννησης του παιδιά και γίνεται πιθανότατα από μια ιδιωτική κλινική… Με αυτά τα παραδείγματα θέλω να δείξω ότι δεν έχει νόημα να αποτυπώσουμε ηλεκτρονικά τον ξεπερασμένο τρόπο διακυβέρνησης μας. Πρέπει να αλλάξουμε αυτών τον τρόπο σε απλούστερο. Μια καλή αρχή θα μπορούσαμε να κάνουμε αποτυπώνοντας (και στη συνέχεια απλοποιώντας) τις διαδικασίες που απαιτούνται από τη στιγμή που γεννιέται ένα παιδί σε αυτό το κράτος μέχρι να ενηλικιωθεί.
Άλλο παράδειγμα είναι η διαδικασίες που απαιτούνται για να υπάρξει διαφάνεια για αγορά ενός υλικού αξίας π.χ 45000 ευρώ, περιλαμβάνουν εμπλοκή 20 τουλάχιστον υπαλλήλων (αναφέρομε από το στάδιο σύνταξης προδιαγραφών έως το στάδιο πληρωμής του προμηθευτή) με αποτέλεσμα το κέρδος που αποκομίζεται από την διαφάνεια της προμήθειας π.χ 10% καλύτερη τιμή να είναι μικρότερο από το «κόστος της διαδικασίας του». Ένα ακόμη τρανό παράδειγμα είναι η δήλωση ενός νεογέννητου στο ληξιαρχείο, δημοτολόγιο & δήλωση του στον ασφαλιστικό φορέα, στην περίπτωση που το παιδί γεννηθεί σε ένα νομό Α, και ο ένας γονέας του προέρχεται από ένα νομό Β και άλλος γονέας από ένα τρίτο νομό Γ. Η διαδικασία είναι τόσο πολύπλοκη που μερικές φορές ξεπερνάει τα 23 βήματα (πιθανών η πράσινη κάρτα του μετανάστη να θέλει λιγότερα…). Σε όλη τη διαδικασία το ένα βήμα απλά πιστοποιεί την ύπαρξη του προηγούμενου βήματος, εκτός από το πρώτο βήμα που είναι η πιστοποίηση της γέννησης του παιδιά και γίνεται πιθανότατα από μια ιδιωτική κλινική… Με αυτά τα παραδείγματα θέλω να δείξω ότι δεν έχει νόημα να αποτυπώσουμε ηλεκτρονικά τον ξεπερασμένο τρόπο διακυβέρνησης μας. Πρέπει να αλλάξουμε αυτών τον τρόπο σε απλούστερο. Μια καλή αρχή θα μπορούσαμε να κάνουμε αποτυπώνοντας (και στη συνέχεια απλοποιώντας) τις διαδικασίες που απαιτούνται από τη στιγμή που γεννιέται ένα παιδί σε αυτό το κράτος μέχρι να ενηλικιωθεί.
Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Αυτές είναι μερικές "ανεπίσημες" σκέψεις μου για το e-government:
http://savekaname.blogspot.com/2012/01/e-gov.html
Πέρα απ' τη πλάκα όμως συμφωνώ με όλα τα προηγούμενα και να προσθέσω άλλα 2:
Άμεση ανάπτυξη και προώθηση της "κάρτας του πολίτη". Χοντρικά το έχω στο μυαλό μου σαν μια καρτούλα που θα περιέχει όλα τα ζωτικής σημασίας δεδομένα ενός πολίτη (ονοματεπώνυμο, αριθμό ταυτότητας, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, αριθμό μητρώου φορέα ασφάλισης και ότι άλλο θεωρηθεί χρήσιμο) και θα μπορεί να αντικαθιστά το χαρτομάνι που απαιτείται για κάποια δουλειά με το δημόσιο (πιστοποιητικά γέννησης, φωτοτυπία ταυτότητας, βιβλιάριο υγείας κτλ κτλ). Τεχνικές λεπτομέρειες θα τεθούν προς συζήτηση, αλλά το φαντάζομαι ως ένα XML έγγραφο σε μια smartcard με κρυπτογράφηση. Κλειδί της κρυπτογραφησης θα μπορεί να είναι κάποιο προσωπικό PIN ή βιομετρικά δεδομένα ή και 'γώ δε ξέρω τι άλλο, πάντως πρέπει να είναι πολύ ασφαλές, ώστε αν το κλέψει κάποιος να μη μπορεί να το χρησιμοποιήσει και η ανανέωση των δεδομένων της να γίνεται από εξουσιοδοτημένο υπάλληλο στα ΚΕΠ για να μπορεί ο χρήστης να βάζει ότι θέλει.
Κι ένα λίγο μακάβριο αλλά σημαντικό, μέσω πληροφοριακών συστημάτων μπορούμε να εξαλείψουμε το φαινόμενο των συντάξεων σε νεκρούς. Με την έκδοση πιστοποιητικού θανάτου μπορεί να ενημερώνεται αυτόματα: το ληξιαρχείο, το δημοτολόγιο, ο ασφαλιστικός φορέας και όποιος τελοσπαντων οφείλει να ενημερωθεί. Έτσι γλιτώνουμε δημόσιο χρήμα (κάποια ρεπορτάζ το δείχνουν ανέρχεται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ μηνιαίως) και γλιτώνουμε από εξτρά ταλαιπωρία τους συγγενείς του εκλιπόντος.
http://savekaname.blogspot.com/2012/01/e-gov.html
Πέρα απ' τη πλάκα όμως συμφωνώ με όλα τα προηγούμενα και να προσθέσω άλλα 2:
Άμεση ανάπτυξη και προώθηση της "κάρτας του πολίτη". Χοντρικά το έχω στο μυαλό μου σαν μια καρτούλα που θα περιέχει όλα τα ζωτικής σημασίας δεδομένα ενός πολίτη (ονοματεπώνυμο, αριθμό ταυτότητας, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, αριθμό μητρώου φορέα ασφάλισης και ότι άλλο θεωρηθεί χρήσιμο) και θα μπορεί να αντικαθιστά το χαρτομάνι που απαιτείται για κάποια δουλειά με το δημόσιο (πιστοποιητικά γέννησης, φωτοτυπία ταυτότητας, βιβλιάριο υγείας κτλ κτλ). Τεχνικές λεπτομέρειες θα τεθούν προς συζήτηση, αλλά το φαντάζομαι ως ένα XML έγγραφο σε μια smartcard με κρυπτογράφηση. Κλειδί της κρυπτογραφησης θα μπορεί να είναι κάποιο προσωπικό PIN ή βιομετρικά δεδομένα ή και 'γώ δε ξέρω τι άλλο, πάντως πρέπει να είναι πολύ ασφαλές, ώστε αν το κλέψει κάποιος να μη μπορεί να το χρησιμοποιήσει και η ανανέωση των δεδομένων της να γίνεται από εξουσιοδοτημένο υπάλληλο στα ΚΕΠ για να μπορεί ο χρήστης να βάζει ότι θέλει.
Κι ένα λίγο μακάβριο αλλά σημαντικό, μέσω πληροφοριακών συστημάτων μπορούμε να εξαλείψουμε το φαινόμενο των συντάξεων σε νεκρούς. Με την έκδοση πιστοποιητικού θανάτου μπορεί να ενημερώνεται αυτόματα: το ληξιαρχείο, το δημοτολόγιο, ο ασφαλιστικός φορέας και όποιος τελοσπαντων οφείλει να ενημερωθεί. Έτσι γλιτώνουμε δημόσιο χρήμα (κάποια ρεπορτάζ το δείχνουν ανέρχεται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ μηνιαίως) και γλιτώνουμε από εξτρά ταλαιπωρία τους συγγενείς του εκλιπόντος.
Re: Προτάσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Επίσης δείτε κι αυτό:
http://folders.skai.gr/main/theme?id=280&locale=el
Τα υποθηκοφυλάκια δεν έχουν μηχανοργάνωση και έτσι οι εφορίες δεν έχουν έναν αποτελεσματικό (πολλές φορές και κανέναν) τρόπο να ελέγξουν την ακίνητη περιουσία των πολιτών. Ένα τέτοιο συστηματάκι και bam! φοροδιαφυγή τέλος. Είναι εύκολο να γίνει, αλλά δεν έγινε επίτηδες για να συνεχίσουν να φοροδιαφεύγουν οι πλούσιοι που (κυριολεκτικά) δε ξέρουν τι έχουν.
Και εννοείται να γίνει ηλεκτρονικό το σύστημα ψηφοφορίας σε βουλευτικές, δημοτικές, ευρωπαϊκές εκλογές, όπως είναι ήδη στην Αμερική, για να μη χρωστάμε για ψηφοδέλτια αφ' ενός, και για να διευκολυνθεί ο ρόλος των δημοψηφισμάτων στο μέλλον αφ' ετέρου.
http://folders.skai.gr/main/theme?id=280&locale=el
Τα υποθηκοφυλάκια δεν έχουν μηχανοργάνωση και έτσι οι εφορίες δεν έχουν έναν αποτελεσματικό (πολλές φορές και κανέναν) τρόπο να ελέγξουν την ακίνητη περιουσία των πολιτών. Ένα τέτοιο συστηματάκι και bam! φοροδιαφυγή τέλος. Είναι εύκολο να γίνει, αλλά δεν έγινε επίτηδες για να συνεχίσουν να φοροδιαφεύγουν οι πλούσιοι που (κυριολεκτικά) δε ξέρουν τι έχουν.
Και εννοείται να γίνει ηλεκτρονικό το σύστημα ψηφοφορίας σε βουλευτικές, δημοτικές, ευρωπαϊκές εκλογές, όπως είναι ήδη στην Αμερική, για να μη χρωστάμε για ψηφοδέλτια αφ' ενός, και για να διευκολυνθεί ο ρόλος των δημοψηφισμάτων στο μέλλον αφ' ετέρου.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 1 και 0 επισκέπτες