Ας μιλήσουμε λίγο επί της ουσίας...
Δημοσιεύτηκε: 16 Νοέμ 2013, 22:55
Κονταροχτυπηθείτε όσο θέλετε για το καταστατικό, για την επιτροπή διαιτησίας, για τη δομή της οργάνωσης του κόμματος....άσκοπη σπατάλη δυνάμεων.
Αν δεν μπορέσουμε και σε αυτό το συνεδριο να καθορίσουμε το πολιτικό – ιδεολογικό μας στίγμα, θα συνεχίσουμε να βολοδέρνουμε ακυβέρνητοι. Στην ερώτηση: “Τι ακριβώς πρεσβεύει το κόμμα σας;” έχουμε ξεκάθαρη και κοινά αποδεκτή απάντηση; Πως περιμενουμε να προσελκύσουμε κόσμο, αν δεν είμαστε σε θέση να αυτοπροσδιοριστούμε!
Οι περίφημες 3+1 αρχές είναι μια μορφή σύντομης απάντησης, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν δίνουν ιδεολογικό στίγμα. Η δε αναφορά στο κείμενο αρχών μας ότι “το κόμμα δεν τοποθετείται στον ξεπερασμένο πολιτικό άξονα αριστερά-κέντρο-δεξιά” είναι εντελώς άστοχη και θα πρέπει, εκτός και αν τεκμηριωθεί κατάλληλα, να αφαιρεθεί. Πρώτον γιατί εμπεριεχει αυθαίρετα συμπεράσματα (από που προκύπτει ότι ο άξονας έχει ξεπεραστεί) και δευτερον και σημαντικότερον γιατί η άρνηση μιας θέσης (άξονας αριστερά – κέντρο – δεξιά) χωρίς την πρόταση νέας θέσης είναι κενή νοήματος (περισσότερο παραπέμπει σε κίνημα αγανακτισμένων παρά σε κόμμα).
Ωραία, δεν είμαστε ούτε δεξιοί ούτε κεντρώοι ούτε αριστεροί. Τι είμαστε όμως; Πως ορίζουμε αυτό το διαφορετικό που το βλέπουμε σιγά σιγά να δημιουργείται, να αναδύεται και να αντικαθιστά το παλιό και φθαρμένο; Ποια είναι τελικά αυτή η περίφημη Πειρατική Ιδέα?
Υπάρχει ένα σύγγραμμα - διαμάντι, το “Ομότιμο Μανιφέστο”, του Βασ. Κωστάκη (η ekfrasi νομίζω μας το πρωτοσύστησε στο forum), που προσωπικά το θεωρώ ό,τι πιο κοντινό στην Πειρατική Ιδεολογία (τουλάχιστον όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ) από τα συγγράματα που έχω διαβάσει. Πολύ θα ήθελα στην κεντρική μας σελίδα, στο μενού “ποιοι είμαστε” να υπάρχει η επιλογή του εν λόγω συγγράμματος, να το υιοθετήσουμε δηλαδή ως μανιφετο του Πειρατικού Κόμματος. Θα κάνω παρακάτω μια σταχυολόγηση απο παραγράφους του που θεωρώ χαρακτηριστικές και που περιγράφουν με εξαιρετικό τρόπο τις αλλαγές που πραγματοποιούνται σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Θα ήθελα τα σχόλιά σας, για να καταλάβω αν έχουμε, κατά το δυνατόν, κοινή κατανόηση και αντίληψη του κοινωνικοοικονομικού γίγνεσθαι ή βρίσκομαι εν τέλει σε λάθος κόμμα.
Παραθέτω ενδεικτικά:
“Παρατηρείται παγκοσμίως μια αλλαγή στις δομές της οικονομίας με την πληροφορία στο προσκήνιο. Η πληροφορία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παραγωγή λογισμικού, φαρμάκων, αυτοκινήτων, ρούχων, βιοτεχνολογικών εργαλείων, νανοτεχνολογικών υλικών, πολιτισμού κ.α. Όλες αυτές οι οικονομίες που αναπτύσσονται γύρω από την παραγωγή της πληροφορίας αποτελούν, πλέον, τη ραχοκοκκαλιά της παγκόσμιας ανάπτυξης”.
…...
“Ο νέος αυτός τρόπος παραγωγής διαμορφώνει και ταυτόχρονα διαμορφώνεται από αξίες όπως η συνεργασία, η συμμετοχικότητα, η αλληλεγγύη, ο διαμοιρασμός, η κοινοκτημοσύνη, η κοινωνική καινοτομία. Το πράττειν επανέρχεται στις ρίζες του, καθώς είναι εγγενώς συλλογικό, ορχηστρικό, κοινωνικό”.
…....
“Η παραδοσιακή αντίληψη της παραγωγής όπου από τη μία υπάρχουν οι παραγωγοί του προϊόντος, από την άλλη οι χρήστες/καταναλωτές και ενδιάμεσα οι διανομείς/μεσάζοντες, είναι ανίκανη να περιγράψει αυτό που συμβαίνει σήμερα. Ο ομότιμος πολίτης κατάφερε να ανατρέψει, να χακάρει τις κυρίαρχες θεωρίες πολιτικής οικονομίας. Ο ομότιμος πολίτης δεν περιμένει τις εταιρίες ή τα κράτη να αποφασίσουν για εκείνον τι θα ακούσει, τι θα διαβάσει, τι θα παρακολουθήσει. Παράγει, διανέμει και καταναλώνει ταυτοχρόνως, υποκινούμενος από το πάθος και την ανάγκη για δημιουργία, επικοινωνία, μάθηση, αυτοπραγμάτωση, αυτοολοκλήρωση, δηλαδή από ανώτερα θετικά κίνητρα. Όχι αποκλειστικά από την ακόρεστη δίψα για χρήμα. Στον κόσμο της πληροφορίας μπορεί να είναι την ίδια
στιγμή παθιασμένος και ενθουσιώδης παραγωγός/δημιουργός, καταναλωτής/χρήστης, διανομέας/μεσάζοντας”.
…....
“Η ομότιμη παραγωγή είναι ένα πιο παραγωγικό σύστημα για τη δημιουργία πνευματικής αξίας από αυτό της ελεύθερης αγοράς ή του γραφειοκρατικού κράτους. Παράγει πλεόνασμα ελευθερίας καθώς υποκινείται από τις υψηλότερες ανάγκες του ανθρώπου για έκφραση, συνεργασία και επικοινωνία. Η ομότιμη παραγωγή ανατρέπει την κυρίαρχη πίστη ότι ο άνθρωπος, ως ορθολογικό ον, προσπαθεί αποκλειστικά για τη μεγιστοποίηση του προσωπικού του χρηματικού κέρδους. Στις ομότιμες πλατφόρμες εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες –οι ομότιμοι– συνεργάζονται, συνεισφέροντας ο καθένας κάτι από τις δυνατότητές τους προς έναν κοινό στόχο. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ανήκει στη δημόσια σφαίρα και διατίθεται ελεύθερα πίσω στην κοινότητα και σε όλον τον κόσμο.
Η ομότιμη παραγωγή δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός μέσα στην ιστορική συγκυρία. Πολλές πτυχές της ανθρώπινης έκφρασης πάντοτε διέπονταν από το πνεύμα του εθελοντισμού και της συνεργασίας και η ομότιμη παραγωγή μας το δείχνει ξεκάθαρα”.
…......
“Σε αντίθεση με τις αγορές, το ιερό δισκοπότηρο της σύγχρονης οικονομικής αντίληψης, στην ομότιμη παραγωγή η κατανομή των πηγών και των αγαθών δεν γίνεται μέσα από τους μηχανισμούς των τιμών, αλλά υβριδικές μορφές διακυβέρνησης εφαρμόζονται και αυτό που παράγεται δεν είναι χρηματικό κέρδος, αλλά αξία χρήσης”.
…...
“ Ως κυρίαρχη δομή εμφανίζεται η δικτυακή, καταργώντας τις τυπικές ιεραρχίες και αναδεικνύοντας κάτι νέο: τις «ετεραρχίες». Στις ετεραρχίες υπάρχουν πολλά μέλη τα οποία μπορεί να δουλεύουν ταυτοχρόνως σε διαφορετικές, ίσως και εντελώς αντίθετες, κατευθύνσεις έχοντας ποικίλες αποστολές να εκτελέσουν. Υπάρχει αυτοοργάνωση, αυτοδιάθεση και οριζόντια διασύνδεση όλων των μερών ενός ομότιμου εγχειρήματος και, ενώ ο καθένας είναι ελεύθερος να συνεισφέρει στο βαθμό που μπορεί (και αν επιθυμεί να αποχωρήσει), υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης των συνεισφορών από την κοινότητα. Η διατήρηση σε υψηλό επίπεδο της ποιότητας των πληροφοριών που συνεισφέρει το κάθε μέλος, αποτελεί βασικό μέλημα της κοινότητας μιας ομότιμης προσπάθειας ”.
Για να μην μακρυγορώ (όποιος θέλει ας διαβάσει το βιβλίο, είναι εκπληκτικό), θα αναφέρω τον επίλογο, ο οποίος θεωρώ ότι από μόνος του θα μπορούσε σταθεί σαν κείμενο Αρχών του κόμματος και να αντικαταστήσει το υπάρχον:
Εν Αρχή είναι ο ανοικτός κώδικας/
η ανάδυση των Κοινών και της ομότιμης παραγωγής/
ο σχεδιασμός και δημιουργία του λογισμικού/
η παραγωγή πολιτισμού>
<Το δικό μας πράττειν είναι μέρος μιας νέας μορφής κοινωνικής δημιουργίας/
πέρα από την οργανωμένη εργασία/
πέρα από ιεραρχίες/
πέρα από κέντρα αποφάσεων/
πέρα από ανταγωνιστικές σχέσεις παραγωγής/
πέρα από την αποκλειστική ιδιοκτησία/
είναι το διανεμημένο πράττειν/
η διανεμημένη δημιουργικότητα, η κοινωνική έμπνευση και καινοτομία/
το πράττειν των άλλων είναι προϋπόθεση του δικού μας πράττειν/
επανήλθε στις ρίζες του, καθώς είναι εγγενώς συλλογικό, κοινωνικό, ορχηστρικό>
<Ο ανοικτός κώδικας έφερε τον ανοικτό σχεδιασμό στη δημιουργία υλικών προϊόντων και συστημάτων/
για την τεχνολογία, τη μηχανική και άλλες επιστήμες/
προς μια παγκόσμια, συνεργατική, βιώσιμη παραγωγή/
παραγωγή σχέσεων, παραγωγή πολιτισμού και γνώσης/
παραγωγή ελπίδας/
παραγωγή ελευθερίας>
<Ο ανοικτός κώδικας έφερε τον ανοικτό σχεδιασμό πολιτισμού>
<Εν αρχή η ελευθερία είναι ανάγκη, αίσθημα, έμπνευση/
που ύστερα γίνεται έννοια και λέξη/
που προϋποθέτει σχεδιασμό και δημιουργία/
αέναη προσπάθεια για εμπλουτισμό και βελτίωση της λέξης/
το πράττειν είναι όμως εγγενώς συλλογικό και διανεμημένο/
συνεπώς η λέξη και η έννοια οφείλει να είναι προϊόν συλλογικής και δι-
ανεμημένης εργασίας/
εθελοντικής εργασίας/
αλλιώς θα είναι αλλοτριωμένη δημιουργία>
<Ο ανοικτός σχεδιασμός θα είναι μέρος των Κοινών/
κοινός μας πλούτος, κοινή μας παραγωγή, κοινό μας πράττειν/
και ίσως τότε η δημοκρατία να βρει την ουσία της/
να γίνει μέσο για τον ανοικτό σχεδιασμό των οικονομιών και των κοινω-
νιών/
τον αέναο, συλλογικό σχεδιασμό αυτών/
πέρα από ιεραρχίες/
πέρα από κέντρα αποφάσεων>
Αυτό για μένα περιλαμβάνει η Πειρατική Ιδέα. Δεν είμαστε αριστεροί ούτε δεξιοί...είμαστε Πειρατές και παλεύουμε για όλα τα παραπάνω. Και τώρα που το ξανασκέφτομαι, μάλλον θα καταθέσω πρόταση να συμπεριληφθεί το ανωτέρω κείμενο αυτούσιο στις αρχές μας.
Παρεμπιπτόντως, αν η ΔΕ προτίθεται να προσκαλέσει κάποιους στο συνεδριο να απευθύνουν χαιρετισμό, θα πρότεινα ένας από αυτούς να είναι και ο Βασ. Κωστάκης.
Αν δεν μπορέσουμε και σε αυτό το συνεδριο να καθορίσουμε το πολιτικό – ιδεολογικό μας στίγμα, θα συνεχίσουμε να βολοδέρνουμε ακυβέρνητοι. Στην ερώτηση: “Τι ακριβώς πρεσβεύει το κόμμα σας;” έχουμε ξεκάθαρη και κοινά αποδεκτή απάντηση; Πως περιμενουμε να προσελκύσουμε κόσμο, αν δεν είμαστε σε θέση να αυτοπροσδιοριστούμε!
Οι περίφημες 3+1 αρχές είναι μια μορφή σύντομης απάντησης, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν δίνουν ιδεολογικό στίγμα. Η δε αναφορά στο κείμενο αρχών μας ότι “το κόμμα δεν τοποθετείται στον ξεπερασμένο πολιτικό άξονα αριστερά-κέντρο-δεξιά” είναι εντελώς άστοχη και θα πρέπει, εκτός και αν τεκμηριωθεί κατάλληλα, να αφαιρεθεί. Πρώτον γιατί εμπεριεχει αυθαίρετα συμπεράσματα (από που προκύπτει ότι ο άξονας έχει ξεπεραστεί) και δευτερον και σημαντικότερον γιατί η άρνηση μιας θέσης (άξονας αριστερά – κέντρο – δεξιά) χωρίς την πρόταση νέας θέσης είναι κενή νοήματος (περισσότερο παραπέμπει σε κίνημα αγανακτισμένων παρά σε κόμμα).
Ωραία, δεν είμαστε ούτε δεξιοί ούτε κεντρώοι ούτε αριστεροί. Τι είμαστε όμως; Πως ορίζουμε αυτό το διαφορετικό που το βλέπουμε σιγά σιγά να δημιουργείται, να αναδύεται και να αντικαθιστά το παλιό και φθαρμένο; Ποια είναι τελικά αυτή η περίφημη Πειρατική Ιδέα?
Υπάρχει ένα σύγγραμμα - διαμάντι, το “Ομότιμο Μανιφέστο”, του Βασ. Κωστάκη (η ekfrasi νομίζω μας το πρωτοσύστησε στο forum), που προσωπικά το θεωρώ ό,τι πιο κοντινό στην Πειρατική Ιδεολογία (τουλάχιστον όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ) από τα συγγράματα που έχω διαβάσει. Πολύ θα ήθελα στην κεντρική μας σελίδα, στο μενού “ποιοι είμαστε” να υπάρχει η επιλογή του εν λόγω συγγράμματος, να το υιοθετήσουμε δηλαδή ως μανιφετο του Πειρατικού Κόμματος. Θα κάνω παρακάτω μια σταχυολόγηση απο παραγράφους του που θεωρώ χαρακτηριστικές και που περιγράφουν με εξαιρετικό τρόπο τις αλλαγές που πραγματοποιούνται σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Θα ήθελα τα σχόλιά σας, για να καταλάβω αν έχουμε, κατά το δυνατόν, κοινή κατανόηση και αντίληψη του κοινωνικοοικονομικού γίγνεσθαι ή βρίσκομαι εν τέλει σε λάθος κόμμα.
Παραθέτω ενδεικτικά:
“Παρατηρείται παγκοσμίως μια αλλαγή στις δομές της οικονομίας με την πληροφορία στο προσκήνιο. Η πληροφορία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παραγωγή λογισμικού, φαρμάκων, αυτοκινήτων, ρούχων, βιοτεχνολογικών εργαλείων, νανοτεχνολογικών υλικών, πολιτισμού κ.α. Όλες αυτές οι οικονομίες που αναπτύσσονται γύρω από την παραγωγή της πληροφορίας αποτελούν, πλέον, τη ραχοκοκκαλιά της παγκόσμιας ανάπτυξης”.
…...
“Ο νέος αυτός τρόπος παραγωγής διαμορφώνει και ταυτόχρονα διαμορφώνεται από αξίες όπως η συνεργασία, η συμμετοχικότητα, η αλληλεγγύη, ο διαμοιρασμός, η κοινοκτημοσύνη, η κοινωνική καινοτομία. Το πράττειν επανέρχεται στις ρίζες του, καθώς είναι εγγενώς συλλογικό, ορχηστρικό, κοινωνικό”.
…....
“Η παραδοσιακή αντίληψη της παραγωγής όπου από τη μία υπάρχουν οι παραγωγοί του προϊόντος, από την άλλη οι χρήστες/καταναλωτές και ενδιάμεσα οι διανομείς/μεσάζοντες, είναι ανίκανη να περιγράψει αυτό που συμβαίνει σήμερα. Ο ομότιμος πολίτης κατάφερε να ανατρέψει, να χακάρει τις κυρίαρχες θεωρίες πολιτικής οικονομίας. Ο ομότιμος πολίτης δεν περιμένει τις εταιρίες ή τα κράτη να αποφασίσουν για εκείνον τι θα ακούσει, τι θα διαβάσει, τι θα παρακολουθήσει. Παράγει, διανέμει και καταναλώνει ταυτοχρόνως, υποκινούμενος από το πάθος και την ανάγκη για δημιουργία, επικοινωνία, μάθηση, αυτοπραγμάτωση, αυτοολοκλήρωση, δηλαδή από ανώτερα θετικά κίνητρα. Όχι αποκλειστικά από την ακόρεστη δίψα για χρήμα. Στον κόσμο της πληροφορίας μπορεί να είναι την ίδια
στιγμή παθιασμένος και ενθουσιώδης παραγωγός/δημιουργός, καταναλωτής/χρήστης, διανομέας/μεσάζοντας”.
…....
“Η ομότιμη παραγωγή είναι ένα πιο παραγωγικό σύστημα για τη δημιουργία πνευματικής αξίας από αυτό της ελεύθερης αγοράς ή του γραφειοκρατικού κράτους. Παράγει πλεόνασμα ελευθερίας καθώς υποκινείται από τις υψηλότερες ανάγκες του ανθρώπου για έκφραση, συνεργασία και επικοινωνία. Η ομότιμη παραγωγή ανατρέπει την κυρίαρχη πίστη ότι ο άνθρωπος, ως ορθολογικό ον, προσπαθεί αποκλειστικά για τη μεγιστοποίηση του προσωπικού του χρηματικού κέρδους. Στις ομότιμες πλατφόρμες εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες –οι ομότιμοι– συνεργάζονται, συνεισφέροντας ο καθένας κάτι από τις δυνατότητές τους προς έναν κοινό στόχο. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ανήκει στη δημόσια σφαίρα και διατίθεται ελεύθερα πίσω στην κοινότητα και σε όλον τον κόσμο.
Η ομότιμη παραγωγή δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός μέσα στην ιστορική συγκυρία. Πολλές πτυχές της ανθρώπινης έκφρασης πάντοτε διέπονταν από το πνεύμα του εθελοντισμού και της συνεργασίας και η ομότιμη παραγωγή μας το δείχνει ξεκάθαρα”.
…......
“Σε αντίθεση με τις αγορές, το ιερό δισκοπότηρο της σύγχρονης οικονομικής αντίληψης, στην ομότιμη παραγωγή η κατανομή των πηγών και των αγαθών δεν γίνεται μέσα από τους μηχανισμούς των τιμών, αλλά υβριδικές μορφές διακυβέρνησης εφαρμόζονται και αυτό που παράγεται δεν είναι χρηματικό κέρδος, αλλά αξία χρήσης”.
…...
“ Ως κυρίαρχη δομή εμφανίζεται η δικτυακή, καταργώντας τις τυπικές ιεραρχίες και αναδεικνύοντας κάτι νέο: τις «ετεραρχίες». Στις ετεραρχίες υπάρχουν πολλά μέλη τα οποία μπορεί να δουλεύουν ταυτοχρόνως σε διαφορετικές, ίσως και εντελώς αντίθετες, κατευθύνσεις έχοντας ποικίλες αποστολές να εκτελέσουν. Υπάρχει αυτοοργάνωση, αυτοδιάθεση και οριζόντια διασύνδεση όλων των μερών ενός ομότιμου εγχειρήματος και, ενώ ο καθένας είναι ελεύθερος να συνεισφέρει στο βαθμό που μπορεί (και αν επιθυμεί να αποχωρήσει), υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης των συνεισφορών από την κοινότητα. Η διατήρηση σε υψηλό επίπεδο της ποιότητας των πληροφοριών που συνεισφέρει το κάθε μέλος, αποτελεί βασικό μέλημα της κοινότητας μιας ομότιμης προσπάθειας ”.
Για να μην μακρυγορώ (όποιος θέλει ας διαβάσει το βιβλίο, είναι εκπληκτικό), θα αναφέρω τον επίλογο, ο οποίος θεωρώ ότι από μόνος του θα μπορούσε σταθεί σαν κείμενο Αρχών του κόμματος και να αντικαταστήσει το υπάρχον:
Εν Αρχή είναι ο ανοικτός κώδικας/
η ανάδυση των Κοινών και της ομότιμης παραγωγής/
ο σχεδιασμός και δημιουργία του λογισμικού/
η παραγωγή πολιτισμού>
<Το δικό μας πράττειν είναι μέρος μιας νέας μορφής κοινωνικής δημιουργίας/
πέρα από την οργανωμένη εργασία/
πέρα από ιεραρχίες/
πέρα από κέντρα αποφάσεων/
πέρα από ανταγωνιστικές σχέσεις παραγωγής/
πέρα από την αποκλειστική ιδιοκτησία/
είναι το διανεμημένο πράττειν/
η διανεμημένη δημιουργικότητα, η κοινωνική έμπνευση και καινοτομία/
το πράττειν των άλλων είναι προϋπόθεση του δικού μας πράττειν/
επανήλθε στις ρίζες του, καθώς είναι εγγενώς συλλογικό, κοινωνικό, ορχηστρικό>
<Ο ανοικτός κώδικας έφερε τον ανοικτό σχεδιασμό στη δημιουργία υλικών προϊόντων και συστημάτων/
για την τεχνολογία, τη μηχανική και άλλες επιστήμες/
προς μια παγκόσμια, συνεργατική, βιώσιμη παραγωγή/
παραγωγή σχέσεων, παραγωγή πολιτισμού και γνώσης/
παραγωγή ελπίδας/
παραγωγή ελευθερίας>
<Ο ανοικτός κώδικας έφερε τον ανοικτό σχεδιασμό πολιτισμού>
<Εν αρχή η ελευθερία είναι ανάγκη, αίσθημα, έμπνευση/
που ύστερα γίνεται έννοια και λέξη/
που προϋποθέτει σχεδιασμό και δημιουργία/
αέναη προσπάθεια για εμπλουτισμό και βελτίωση της λέξης/
το πράττειν είναι όμως εγγενώς συλλογικό και διανεμημένο/
συνεπώς η λέξη και η έννοια οφείλει να είναι προϊόν συλλογικής και δι-
ανεμημένης εργασίας/
εθελοντικής εργασίας/
αλλιώς θα είναι αλλοτριωμένη δημιουργία>
<Ο ανοικτός σχεδιασμός θα είναι μέρος των Κοινών/
κοινός μας πλούτος, κοινή μας παραγωγή, κοινό μας πράττειν/
και ίσως τότε η δημοκρατία να βρει την ουσία της/
να γίνει μέσο για τον ανοικτό σχεδιασμό των οικονομιών και των κοινω-
νιών/
τον αέναο, συλλογικό σχεδιασμό αυτών/
πέρα από ιεραρχίες/
πέρα από κέντρα αποφάσεων>
Αυτό για μένα περιλαμβάνει η Πειρατική Ιδέα. Δεν είμαστε αριστεροί ούτε δεξιοί...είμαστε Πειρατές και παλεύουμε για όλα τα παραπάνω. Και τώρα που το ξανασκέφτομαι, μάλλον θα καταθέσω πρόταση να συμπεριληφθεί το ανωτέρω κείμενο αυτούσιο στις αρχές μας.
Παρεμπιπτόντως, αν η ΔΕ προτίθεται να προσκαλέσει κάποιους στο συνεδριο να απευθύνουν χαιρετισμό, θα πρότεινα ένας από αυτούς να είναι και ο Βασ. Κωστάκης.