omissman έγραψε:Από την μεχρι τωρα εμπειρια μου στο κομμα αυτό εχω αποκομισει την εντυπωση ότι , εκτος από την απολυτως απαραιτητη ψηφιακη εκπαιδευση των εντελως αδαων, είναι πρωταρχικης σημασιας και η πολιτικη επιμορφωση με μια σειρα «μαθηματων» πολιτικης αγωγης. Η συμμετοχη σε ένα πολιτικο κομμα – και μαλιστα «ειδικου σκοπου» όπως το πειρατικο – δεν μπορει να γινεται χωρις ουτε την ελαχιστη προϋποθεση καποιων στοιχειωδων γνωσεων , όταν αυτό απαιτειται ακομη και στην πιο χαμηλη ειδικοτητα εργαζομενων. Ισως επειδη η τεχνη της πολιτικης είναι σε πληρη ανυποληψια στη χωρα μας, θεωρειται περιπου προφανες ότι ο κάθε αγραμματος, πυροβολημενος, ψυχακιας, ανεπαγγελτος και τεμπελης είναι αυτόματα σε θεση να την ασκει με «επαρκεια» χωρις καμμια απολυτως τεκμηριωμένη απόδειξη των πνευματικων και ηθικων του ικανοτητων…
Τελος, επειδη δεν εχω καταλαβει τα πραγματικα κινητρα που ωθουν τον καθενα στη συμμετοχη σε μια τετοια , εξαιρετικα απαιτητικη πολιτικη προσπαθεια, θεωρω υποχρέωσή μου να ξεκαθαρίσω τα δικα μου κινητρα και μονον. Εγω λοιπον, αποφασισα να συμμετασχω στους Πειρατες επειδη :
1. Η απολυτη Ελευθερια στην Παραγωγη, Διακινηση, Διαχυση και Προσβαση απο όλους στη Γνωση και στην Πληροφορια, είναι η απαραιτητη προϋποθεση για να αλλαξει πραγματικα η ζωη από τους ιδιους τους ανθρωπους, είναι δλδ η προϋποθεση για οποιαδηποτε επανασταση / εξεγερση / πολιτικη αλλαγη κλπ, και αυτό γινεται για πρωτη φορα στην ιστορια της ανθρωποτητας, ακριβως εξ αιτιας της ψηφιακης επαναστασης και του Ιντερνετ. Οσοι το υποτιμουν αυτό μαλλον δεν καταλαβαινουν σε ποια ιστορικη περιοδο ζουν…
2. Ο αγωνας για τον σταδιακο περιορισμο των πατεντων και ιδιαιτερα για την πληρη καταργηση των πατεντων πανω στους σπορους και τα τροφιμα γενικα, είναι τεραστιας σημασιας για το μελλον της ανθρωποτητας και η επιτυχια σ’ αυτόν είναι προϋποθεση για να μην καταληξουν οι ανθρωποι υποτελεις σε 4 ~ 5 πολυεθνικες εταιρειες οι οποιες προσπαθουν να ελεγξουν την παραγωγη τροφης και γνωσης σε ολο τον πλανητη .
3. Ο αγωνας για τα Πολιτικα Δικαιωματα , την προστασια της ιδιωτικοτητας και της ανωνυμιας, είναι στρατηγικης σημασιας προϋποθεση για να αποφευχθει ο ελεγχος όχι μονο του Διαδικτυου αλλα και ολων των δραστηριοτητων των ανθρωπων από τις αυταρχικες, και όχι μονο, κυβερνησεις υπο την καθοδηγηση μιας δρακας οικονομικης ολιγαρχιας που επιδιωκει τον συνολικο ελεγχο της ζωης πανω στον πλανητη. Ο αγωνας αυτος είναι ενας αγωνας για να μην οδηγηθουμε σε ένα νέο Μεσαιωνα, πολιτικο, πολιτιστικο, κοινωνικο και οικολογικο, και οποιος δεν το καταλαβαινει δεν ξερει που πατα και που πηγαινει !
4. Για να γινει δυνατη η επιτευξη αυτων των στοχων είναι απαραιτητο να επικρατησει η αρχη της Διαφανειας σε όλα τα επιπεδα διοικησης και λειτουργιας των θεσμων – κρατικων ΚΑΙ ιδιωτικων. Αυτος είναι ενας αμεσος Τακτικος στοχος εξαιρετικης σημασιας, γιατι στην ρευστη – και γι’ αυτό ευνοϊκη – πολιτικη συγκυρια που βρισκεται η κοινωνια στη χωρα μας και διεθνως, είναι καθολικα απαιτητος και αρα αμεσα επιτευξιμος ! Είναι ο τροπος για να κερδισουμε μεσα από την Κριση , στρατηγικης σημασιας παραχωρησεις με καθοριστικες επιπτωσεις για τη συνεχεια του αγωνα μας και την εμπεδωση μιας εστω μορφης κοινωνικου ελεγχου πανω στην αυθαιρεσια της εξουσιας, ειτε αυτή είναι κρατικη , ειτε είναι ιδιωτικα μονοπωλια.
5. Τελος, βεβαια ΟΛΑ αυτά μπορουν , σε ένα πολύ μακρυνο μελλον, να οδηγησουν σε μιαν αληθινα δημοκρατικη κοινωνια, με ουσιαστικη συμμετοχη των πολιτων στη ληψη εκεινων των αποφασεων που καθοριζουν τις ζωες και τις τυχες τους. Την οριζουμε με τον γενικο ορο – που φυσικα χρειαζεται λεπτομερεστατες διασαφηνισεις – Αμεση Δημοκρατια και αποτελει το θεωρητικα αναγκαιο εργαλειο / μεσο / θεσμο , για να γινει καποτε συνολικα δυνατη η υλοποιηση των παραπανω στοχων στην ολοτητά τους.
Ξεκομμενη και μόνη της όμως η ΑμΔημ, δεν αποτελει παρα άλλη μια «πολιτικη εννοιολογικη αφαιρεση» που οδηγει κατ’ευθειαν σε μια ακομη πολιτικη ουτοπια, ενδεχομενως τοσο αντιδραστικη και ολοκληρωτικη οσο και ο παλαι ποτε …κομμουνισμος ! Γι’ αυτό ακριβως η απηχηση της περιοριζεται σε μικρες περιθωριακες ομαδες αγανακτισμενων, αναρχικων και αλλων πολιτικα αμαθών και κοινωνικα απελπισμενων ατομων τα οποια αναζητουν την επομενη «θρησκεια» στην οποια θα γαντζωθουν εναποθετοντας τη σωτηρια της υπαρξής τους σε μια μεταφυσικη οντοτητα που καποτε θα υλοποιηθει από καποιους αγνους σωτηρες για το καλο ολων, αποφευγοντας φυσικα, όπως ο διαβολος το λιβανι, το σκληρο ερωτημα της προσωπικης ευθυνης καθενος για τη ζωη και τις πραξεις του…
Ειδικοτερα στην ελληνικη κοινωνια, οπου κυριαρχες αξιες την τελευταια τριακονταετια και βαλε, εχουν καταστει ο χαβαλες, το κερδος χωρις κοπο, η επιδεικτικη αμαθεια, η περηφανη ασχετοσυνη, η τζαμπα μαγκια, το ρουσφετι σαν τροπος επιβιωσης, η παρακαμψη της «ουρας», ο συνωμοσιολογισμος και η μανια καταδιωξης από τους «ξενους» που μας επιβουλευονται, οι εξ αποκαλυψεως «αληθειες» , ο πρωτογονισμος και το Δογμα της Αγνοιας σαν μεθοδος σκεψης και η υποκατασταση της Μπουρδας στη θεση της Λογικης, και οπου κυριαρχη «ιδεολογια» είναι ο πατερναλιστικος Ανατολισμος (ορθοδοξος ή μη),
οι πιθανοτητες να λειτουργησει σωστα ΕΔΩ και ΤΩΡΑ, ένα πολιτικο συστημα Αμεσης Δημοκρατιας ...
...είναι ακριβως οι ιδιες με αυτές που ειχε η Καμποτζη λιγο πριν την επικρατηση του Πολ Ποτ.
Στην τελικη , ακριβως οπως και στην ταπεινη Τέχνη της Μαγειρικής, είναι ΚΑΙ τα "Υλικά" που κανουν την Πολιτικη…
Συμφωνώ στα πάντα εκτός από το «πολύ μακρυνό μέλλον», γιατί εκ των πραγμάτων η ΑΔ είναι ήδη εδώ. Ναι μεν σίγουρα θα αργήσει να εφαρμοστεί στη χώρα ή στον πλανήτη, αλλά εντός του ΠΕΙΡ ήδη εφαρμόζονται επιτυχώς τα πρώτα ψήγματα των διαδικασιών της. Και απ’ ότι φαίνεται δεν υπάρχουν διαφωνίες για την εφαρμογή της εντός του κόμματος. Το κρίσιμο ερώτημα είναι: Εφόσον πιστεύουμε ότι είναι το καλύτερο σύστημα για να συνδιαμορφώσουμε τις θέσεις μας και να αναπτύξουμε τις δράσεις μας εντός του ΠΕΙΡ, για ποιο λόγο υπάρχει διαφωνία στο να προτείνεται από το κόμμα προς την ελληνική κοινωνία το ίδιο σύστημα λήψης αποφάσεων;
Πράγματι, η ΑΔ δεν είναι πανάκεια, παρά μόνο ένα σύστημα λήψης αποφάσεων. Δε θα ήταν πανάκεια ακόμα και αν είχαμε αναπτύξει τον πλήρη κώδικα λειτουργίας της εντός του ΠΕΙΡ. Δεν θα ήταν, ακόμα και αν είχαμε να προτείνουμε πλήρη κώδικα εφαρμογής της στη χώρα. Είμαστε πολύ λίγοι και πολύ μικροί για να πετύχουμε κάτι τέτοιο. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε όμως είναι να βελτιώνουμε συνεχώς τις διαδικασίες μας προς την κατεύθυνση της ΑΔ, και να χρησιμοποιούμε αυτήν την πρακτική εφαρμογή ως διαφήμιση υπαρκτού παραδείγματος χρήσης της, για να προσελκύσουμε μέλη και ψηφοφόρους. Ή για να αναγκάσουμε και άλλα κόμματα να κάνουν το ίδιο. Με προοπτική κάποια στιγμή να καταστεί πλειοψηφική τάση σε όλη τη χώρα, έτσι ώστε να δουλέψουν χιλιάδες στην ανάπτυξη των διαδικασιών της. Η ΑΔ δεν είναι κάπου έτοιμη, και αναμένει απλώς να τεθεί σε εφαρμογή. Πρέπει να δημιουργηθεί εκ του μηδενός.
Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο που θα πάρει πολύ χρόνο για να υλοποιηθεί (αν υλοποιηθεί ποτέ). Αυτό όμως δεν αναιρεί την αναγκαιότητα των κατά τόπους χρήσεών της, και την προσπάθεια επέκτασης των νησίδων εφαρμογής της.