Το ποσό των 308.509,66 ευρώ θα κοστίσει στον Δήμο Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου το στήσιμο και η λειτουργία νέου site για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με δημοτικές δραστηριότητες.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Δήμος αναφέρεται ότι από τις 24 Απριλίου έχει ήδη υπογραφεί σύμβαση εκτέλεσης έργου με δύο εταιρείες, καθώς και ότι το έργο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα - Πελοπόννησος - Ιόνιοι Νήσοι, στον Άξονα Προτεραιότητας "04 - Ψηφιακή Σύγκλιση και επιχειρηματικότητα Δυτικής Ελλάδας».
Αντικείμενο του έργου, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του δήμου, είναι:
«Αποτελεσματικότερη και γρηγορότερη ενημέρωση των πολιτών για πολιτιστικές, αθλητικές ή άλλες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στην ευρύτερη περιφέρεια του δήμου
»Εξυπηρέτηση μέσω Ίντερνετ των Δημοτών και λοιπών ενδιαφερομένων σχετικά με τις υπηρεσίες του Δήμου
»Καταγραφή, κατάταξη και ενοποίηση σημαντικών πληροφοριών αναφορικά με τα θέματα του Δήμου και δημιουργία κεντρικού σημείου πρόσβασης σε αυτές τις πληροφορίες.
»Εξοικείωση των δημοτών με τις νέες τεχνολογίες.
»Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ Δήμου - Δημοτών και δημιουργία ενός σύγχρονου καναλιού επικοινωνίας.
»Αύξηση της συμμετοχής του Δημότη στα θέματα του δήμου.
»Σημαντική εξοικονόμηση χρόνου και πόρων, τόσο για τους υπαλλήλους του δήμου, όσο και για τους Δημότες που θα χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Πύλης».
Μείναμε έκπληκτοι μαθαίνοντας το αστρονομικό ποσό το οποίο προϋπολογίζετε την χρηματοδότηση της δημιουργίας της νέας διαδικτυακής πύλης του Δήμου σας. ( http://static.diavgeia.gov.gr/doc/4%CE% ... %9A%CE%9B8 )
Ως οι πλέον σχετικοί με το θέμα, Θα θέλαμε να σας κάνουμε γνωστό ότι ένα τέτοιο ποσό για μια τέτοια χρήση είναι αστρονομικό και πως η αξία μιας πύλης που να υλοποιεί τις υπηρεσίες που θέλετε κοστίζει στην χειρότερη περίπτωση 1500 με 1800€
Δηλαδή 170 φορές κάτω από το κόστος το οποίο προϋπολογίζετε να δαπανήσετε.
Ακόμα και αν αυτή η επένδυση που προτίθεστε να κάνετε χρηματοδοτείται σε ένα μεγάλο βαθμό από κοινοτικούς πόρους, είναι εντελώς ανορθολογική και έχει ανεξήγητα υψηλό κόστος καθώς και σχέση τιμής/απόδοσης.
Γι αυτό, και (σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε) σας προτείνουμε την χρήση μιας από τις πάρα πολλες ανοιχτές πλατφόρμες που υπάρχουν καθώς μια ανοιχτή πλατφόρμα σας προσφέρει:
Χαμηλό κόστος εγκατάστασης και συντήρησης
Δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης της πλατφόρμας ώστε να κάνει αυτό που θέλετε
Υπηρεσίες αρτιότερες από τεχνικής πλευράς σε σχέση με το ιδιοταγές λογισμικό (λιγότερα crash-αρίσματα, συνεχείς αναβαθμίσεις ασφαλείας είναι τα σημαντικότερα)
Δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δεκάδες αποτελεσματικές πλατφόρμες (Wordpress, Joomla, Drupal, Xoops και άλλες)
Με τα υπόλοιπα χρήματα του προγράμματος μια καλή λύση είναι να βάλετε ασύρματα Access points στην πόλη σας
Το αφήνω μια μέρα ακόμα αν έχει κάποιος να προσθέσει κάτι (έχω ασπρίσει το pad, όποιος διορθώσει, παρακαλώ ας μην ξανασπρίσει για να φαίνονται οι αλλαγές) και μετά το βάζω liquid για να το στείλουμε
«Mε τις εξαιρέσεις ο κόσμος προχωρά. Όσοι ανθέξετε θα πάτε ένα βήμα πιο μπροστά».
https://www.youtube.com/watch?v=wYEejB_sBMM
Προτάθηκε από τον Pav να γίνει μια λίστα με τις λειτουργίες της τελικής πύλης, τα παραδοτέα του έργου και εκτίμηση υλοποίησης σε ανθρωπομήνες.
Αντιγράφω από το pdf της Διαυγειας (όπου δεν φαίνεται πόσο κοστολογούνται αυτά)
Φυσικό αντικείμενο της πράξης:
Στο πλαίσιο της προτεινόμενης πράξης θα δοθεί έμφαση στις νέες τεχνολογίες και τον
τρόπο με τον οποίο θα εξυπηρετήσουν την ανάγκη υποστήριξης του συνόλου των
δημοτών. Το έργο αφορά στην ανάπτυξη και λειτουργία Δημοτικής Διαδικτυακής Πύλης
για το Δήμο μας, με σκοπό την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών και ειδικά του Ιντερνετ για
την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ειδικότερα, το έργο περιλαμβάνει:
• Την βελτίωση της λειτουργία Διαδικτυακής Πύλης, μέσω της οποίας θα παρέχεται
πληροφοριακό υλικό και on line υπηρεσίες του Δήμου ειδικότερα μέσω της υιοθέτησης
της «Ηλεκτρονικής Κάρτας Δημότη» Την προμήθεια και εγκατάσταση βασικού
εξοπλισμού στο Δήμο (PCs, Printers, Scanners) για την ενημέρωση και τοπική
λειτουργία της Διαδικτυακής Πύλης καθώς επίσης και της ανάπτυξης και λειτουργίας των
εφαρμογών της «Ηλεκτρονικής Κάρτας Δημότη»
• Την εκπαίδευση των χρηστών που θα αναλάβουν την ενημέρωση της Δικτυακής Πύλης,
• Δράσεις προβολής και προώθησης της Διαδικτυακής Πύλης στην τοπική κοινωνία του
Δήμου. Ενδεικτικά αναφέρεται η δημιουργία ημερίδων, φυλλαδίων καθώς και εκθεσιακού
περιπτέρου που θα λειτουργήσει 1 μήνα με τον απαραίτητο εξοπλισμό για την επίδειξη
της λειτουργίας της Δικτυακής Πύλης υποστηριζόμενο από στέλεχος του αναδόχου,
• Επιτόπια υποστήριξη από τον Ανάδοχο για όλη τη διάρκεια της παραγωγικής
λειτουργίας της Δικτυακής Πύλης. Η επιτόπια υποστήριξη θα περιλαμβάνει τη διάθεση
Ειδικευμένου Τεχνικού που θα παραβρίσκεται στις εγκαταστάσεις του Δήμου για
συγκεκριμένη περίοδο κατά τη διάρκεια της Παραγωγικής Λειτουργίας της Δικτυακής
Πύλης και θα είναι υπεύθυνος για την ενημέρωση και συντήρηση της Δικτυακής Πύλης
αλλά και την μεταφορά τεχνογνωσίας στους υπαλλήλους του Δήμου σχετικά με τη
διαδικασία ενημέρωσης και συντήρησης της Δικτυακής Πύλης,
Η παράμετρος που έχει μεταβάλει την εισαγωγή εφαρμογών πληροφορικής και
τηλεπικοινωνιών στην καθημερινή ζωή, κατά τα τελευταία δύο έτη, είναι η χαμηλού
κόστους και μεγάλων ταχυτήτων επικοινωνία του εξοπλισμού κινητής τηλεφωνίας και
λοιπών φορητών συσκευών μέσω συσκευών ασύρματης δικτύωσης. Το σύνολο των
εφαρμογών που θα αναπτυχθούν θα παρέχονται κατά βάση μέσω του διαδικτύου για να
εξυπηρετήσουν τους πολίτες του Δήμου τοπικά, αλλά θα υπάρχει και κατάλληλο
λογισμικό που θα παρέχει τη δυνατότητα διασύνδεσης με τις υπηρεσίες που θα παρέχει
ο Δήμος από την Διαδικτυακή πύλη μέσω συσκευών κινητής τηλεφωνίας και συσκευών
χειρός.
Ο χρόνος για την υλοποίηση του έργου ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες από την υπογραφή
της σύμβασης του έργου.
Παραδοτέα πράξης:
Προτεινόμενες Ψηφιακές Υπηρεσίες προς τους πολίτες του Δήμου μέσω της υλοποίησης
του έργου.
1. Ηλεκτρονική Κάρτα Πολίτη - Σύστημα Υποβολής και παρακολούθησης Ηλεκτρονικών
Αιτημάτων από τους πολίτες και Λήψης Στοιχείων
Πρόκειται για ένα σύστημα εξυπηρέτησης πολιτών που αφορά στην υλοποίηση της
εφαρμογής της Ηλεκτρονικής Κάρτας για τον Πολίτη. Η εφαρμογή της Ηλεκτρονικής
Κάρτας για τον Πολίτη του Δήμου θα έχει πολλαπλά στοιχεία εφαρμογών. Από την
διαχείριση παραπόνων που αφορούν στον Δήμο μέχρι της εξυπηρέτηση των πολιτών με
ταχύ και αξιόπιστο τρόπο. Το εξειδικευμένο προσωπικό δέχεται τα αιτήματα των πολιτών
με πολλαπλούς τρόπους (π.χ. μέσω τηλεφωνικής κλήσης σε αριθμό χωρίς χρέωση, μέσω
κινητού τηλεφώνου, με αποστολή μηνύματος SMS, μέσω e-mail ή απλά μέσω επίσκεψης
στα γραφεία του). Μέσω συγκεκριμένου λογισμικού που θα αγορασθεί οι αιτήσεις
προωθούνται στις αρμόδιες υπηρεσίες και ανατίθενται (αυτόματα ή χειροκίνητα ανάλογα
με τον τρόπο υποδοχής της αίτησης) σε συγκριμένους υπαλλήλους ώστε να εκτελούνται
ανάλογα. Ο δημότης ενημερώνεται (με e-mail, SMS κλπ) για την εξέλιξη του αιτήματός
του.
Το σύστημα θα αποτελείται από το υλικό (hardware) και το λογισμικό (software). Το
υλικό θα αποτελείται από δύο υπολογιστές οι οποίοι θα είναι μεγάλης επεξεργαστικής
ισχύος και με μεγάλη αποθηκευτική ικανότητα για την εγκατάσταση των απαραίτητων
λογισμικών και αρχείων. Αναλυτική παρουσίαση του απαιτούμενου εξοπλισμού
παρουσιάζεται τον επισυναπτόμενο πίνακα ανάλυσης κόστους (παράρτημα της
πρότασης).
Το λογισμικό θα είναι μια εφαρμογή διαχείρισης ροών εργασίας, που θα διανέμεται υπό
την άδεια ελεύθερου λογισμικού ανοικτού κώδικα. Η πλατφόρμα θα είναι σχεδιασμένη
έτσι ώστε να προσαρμόζεται στη δομή και τις καθημερινές επιχειρησιακές διεργασίες
κάθε οργανισμού, καλύπτοντας έτσι ανάγκες ανάθεσης, εκτέλεσης και παρακολούθησης
εργασιών μέσα από ένα εύχρηστο και πλήρως διαδικτυακό περιβάλλον και να εξυπηρετεί
όλες τις εφαρμογές της Ηλεκτρονικής κάρτας του Πολίτη.
Η εφαρμογή της Ηλεκτρονικής κάρτας του Πολίτη θα είναι σχεδιασμένη και δομημένη έτσι
ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να υποστηρίξει μια πληθώρα υπηρεσιών σε
οργανισμούς του Δημόσιου Τομέα, όπως για παράδειγμα:
• Ηλεκτρονική υποβολή και παρακολούθηση αιτήσεων πολιτών. Ηλεκτρονική υποβολή και
παρακολούθηση αιτήσεων μεταξύ δημοσίων υπηρεσιών.
• Οργάνωση διαδικασιών και διαχείριση εργασιών μεταξύ υπηρεσιών του δημοσίου αλλά
και τμημάτων αυτών.
• Αμφίδρομη δρομολόγηση και, προαιρετικά, παρακολούθηση αιτημάτων μεταξύ
υπηρεσιών του δημοσίου, ιδιωτών και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.
• Εκτέλεση αυτών σε οποιοδήποτε χρόνο (ασύγχρονη επικοινωνία).
• Τήρηση ηλεκτρονικού &φυσικού πρωτοκόλλου, παραδείγματος χάρη σε σημεία
εξυπηρέτησης πολιτών.
• Ηλεκτρονική διακίνηση και διαχείριση εγγράφων.
• Ολοκλήρωση και αξιοποίηση ετερογενών συστημάτων.
Θα επιδιωχθεί να αποφευχθεί η ανάπτυξη κάθετων λύσεων ή η προμήθεια κλειστού
λογισμικού και υπηρεσιών ιδιαίτερα υψηλού κόστους. Δεν είναι τυχαίο ότι και στις δύο
περιπτώσεις είναι αναμενόμενη η εμφάνιση αδυναμίας εξέλιξης και προσαρμογής των
υποδομών σε μεταβαλλόμενες ή καινούργιες λειτουργικές ανάγκες, οι οποίες προκύπτουν
συχνά έξω από τα πλαίσια ή το αντικείμενο ενός διαγωνισμού και των αντίστοιχων
προμηθειών.
Η πλατφόρμα θα προσφέρει μια οριζόντια προσέγγιση χάρη στις δυνατότητα δημιουργίας
και διαχείρισης ροών εργασίας, ρόλων και δικαιωμάτων ανά στάδιο ροής, χρηστών,
οργανισμών αλλά και παγίων. Για παράδειγμα, τα πάγια μπορεί να αντιπροσωπεύουν
οτιδήποτε αφορά μια διεργασία όπως εξοπλισμό, λογισμικό, υλικό, κτίρια, αυτοκίνητα,
συμβόλαια συντήρησης αίθουσες και ούτω καθεξής.
Το γεγονός ότι η πλατφόρμα θα είναι ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα κάνει μια
τέτοια λύση ιδιαίτερα ασφαλή και οικονομική για οποιοδήποτε φορέα δημοσίου την
υιοθετήσει. Ο τελευταίος δύναται να επενδύσει απλά στην τεχνογνωσία κάποιων στελεχών
του για να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε πληθώρα αναγκών
μακροπρόθεσμα, ακόμα και όταν αυτές φτάνουν σε απαιτήσεις ολοκλήρωσης με τρίτα
συστήματα. Θα πρέπει επίσης να υπάρχουν εναλλακτικές υλοποίησης υπηρεσιών με
βάση την πλατφόρμα αυτή από δημόσιους φορείς:
• Με ανεξάρτητες εγκαταστάσεις ανά φορέα υποστηριζόμενες εσωτερικά ή από
φορέα/προμηθευτή, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν και μεταξύ τους.
• Με κεντρικά προσφερόμενη εγκατάσταση (SaaS) υποστηριζόμενη από κάποιον δημόσιο
ή ιδιωτικό φορέα.
• Με συνδυασμό των παραπάνω.
2. Σύστημα δωρεάν τηλεφωνικής επικοινωνίας με τις υπηρεσίες του Δήμου μέσω Ιντερνέτ
με χρήση της τεχνολογία VoIP.
Με την παραπάνω υπηρεσία ο δημότης ο οποίος διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή,
ευζωνική σύνδεση ή ασύρματη σύνδεση με το δίκτυο του δήμου, ηχεία και μικρόφωνο,
μπορεί να καλεί στο τηλεφωνικό κέντρο του Δήμου μέσω του υπολογιστή του εντελώς
δωρεάν και να επικοινωνεί με τις υπηρεσίες του δήμου ή να ανακτά πληροφορίες.
Αναλυτικότερα, ο χρήστης, αφού εγκαταστήσει στον υπολογιστή του κάποιο από τα
λεγόμενα softphones - προγράμματα που λειτουργούν ως τηλεφωνικές συσκευές (π.χ X-
Lite, Zoiper) ή το Skype μπορεί με τη χρήση ονόματος χρήστη και κωδικού πρόσβασης,
να συνδεθεί στον VoIP εξυπηρετητή του Δήμου και να καλέσει το εσωτερικό τηλέφωνο
που τον ενδιαφέρει. Το σχήμα που ακολουθείται είναι το παρακάτω:
H καρδιά του συστήματος είναι ένας κεντρικός διακομιστής όπου είναι εγκατεστημένα το
λειτουργικό σύστημα και το λογισμικό λειτουργίας τηλεφωνικού κέντρου, τα οποία
αμφότερα μπορεί να είναι λογισμικά ανοικτής αρχιτεκτονικής, και μια διαδικτυακή
διεπαφή (web interface) και επιτρέπει με απλό και άμεσο τρόπο την διαχείριση της
λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου και του Τερματικού Εξοπλισμού του. Το
εξειδικευμένο λογισμικό διαχείρισης τηλεφωνίας σε συνδυασμό με τον κεντρικό και
περιφερειακό εξοπλισμό IP, προσφέρει προηγμένες εφαρμογές τηλεφωνίας,
εκμεταλλευόμενο την υπάρχουσα υποδομή ΙΤ του δικτύου του δήμου.
Το λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να είναι ανοικτό λογισμικό (open source)
που τρέχει σε Linux και να αποτελεί ένα πλήρες τηλεφωνικό κέντρο το οποίο να
ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα χαρακτηριστικά τηλεφωνίας όπως προσωπικό τηλεφωνητή,
τριμερή συνδιάσκεψη, IVR και πολλά άλλα. Λόγω της ανοιχτής φιλοσοφίας που διέπει το
σχεδιασμό του είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί με μεγάλο πλήθος τηλεφωνικών συσκευών
και να λειτουργήσει ως γέφυρα διασύνδεσης παλαιών τηλεφωνικών κέντρων με
περιβάλλοντα τηλεφωνίας IP.
Η δρομολόγηση των κλήσεων θα πρέπει να εξυπηρετείται από το δρομολογητή του
κεντρικού κόμβου που θα πρέπει να υλοποιεί VoIP Gatekeeper (Call Manager) και να
εξυπηρετεί συνεπώς ενδο-δημοτικές κλήσεις. Οι εσωτερικοί αριθμοί κλήσεων θα δοθούν
στον ανάδοχο του έργου από το ΣΥΖΕΥΞΙΣ ενώ η ρύθμιση της αριθμοδότησης θα γίνει
από τον ανάδοχο πάνω στον δρομολογητή του κεντρικού κόμβου και στους ΑΤΑ των
χρηστών. Στη συνέχεια, ο δρομολογητής του κύριου κόμβου θα πρέπει να μπορεί να
δρομολογεί τις εξωτερικές VoIP κλήσεις μέσω των διασυνδεόμενων δικτύων μέσω
κατάλληλου peering.
Η υλοποίηση της VoIP επικοινωνίας θα μπορεί να γίνεται και μέσω του Ασύρματου
Δικτύου που θα εγκατασταθεί στον Δήμο.
3. Ανάπτυξη εφαρμογής ηλεκτρονικής πληρωμής τελών Δημοτών και Επιχειρήσεων.
Η υπηρεσία αυτή θα παρέχει τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες να ενημερώνονται για
τις βεβαιωμένες οφειλές τους προς τον Δήμο και να διενεργούν ηλεκτρονικές πληρωμές
του συνόλου ή μέρους των οφειλών τους.
Η διενέργεια ηλεκτρονικών πληρωμών μπορεί να γίνεται με έναν από τους ακόλουθους
κατ' επιλογήν τρόπους: α) με καταβολή της οφειλής σε τραπεζικό καταθετικό
λογαριασμό τράπεζας με την οποία είναι συμβεβλημένος ο δήμος β) με χρέωση
πιστωτικής κάρτας τους.
Η χρήση της υπηρεσίας προϋποθέτει τις ακόλουθες ενέργειες οι οποίες απαιτούνται μόνο
στην έναρξη χρήσης της Υπηρεσίας Ηλεκτρονικών Πληρωμών.
1. Εγγραφή του χρήστη στην Πύλη του Δήμου
2. Πιστοποίηση Ταυτότητας Χρήστη (με την επίδειξη ταυτότητας στην Διεύθυνση
Υπηρεσιών ή σε ΚΕΠ του Δήμου)
Η εφαρμογή αυτή θα μπορεί να λειτουργεί μέσα από τις υπηρεσίες της Ηλεκτρονικής
κάρτας του Πολίτη.
Ο χρόνος για την υλοποίηση του έργου ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες. Το συνολικό
χρονοδιάγραμμα υλοποίησης χωρίζεται σε φάσεις και ξεκινά με την υπογραφή της
σύμβασης του έργου. Αναλυτικότερα, κάθε φάση έχει ως εξής:
Φάση Νο 1 Τίτλος Επικαιροποίηση δεομένων σχεδιασμού και εφαρμογής των τεχνικών
προτάσεων του έργου
Μήνας Έναρξης 1 Μήνας Λήξης 3
Στόχοι
o Αναλυτικό σχέδιο αρχιτεκτονικής εξοπλισμού και δικτύου,
o Ανάλυση λειτουργικών απαιτήσεων συστήματος (διαδικασίες, αναγκαία έντυπα,
κωδικοποιήσεις, πρωτόκολλα ποιοτικού ελέγχου, κ.λπ.),
o Πλήρης εννοιολογικός σχεδιασμός του συστήματος (διαγράμματα οντοτήτων ροών –
entity relationship diagrams, αρχιτεκτονική συστήματος, ρόλοι χρηστών, ασφάλεια
συστήματος, διασυνδεσιμότητα εφαρμογών, κ.λπ.),
o Αναλυτικές προδιαγραφές του συστήματος διεπαφής χρήστη (user interface),
o Ανάλυση σεναρίων χρήσης,
o Καθορισμός επιπέδων αλληλεπίδρασης (interactivity) συστήματος-χρήστη και
πλοήγησης (navigation),
o Μεθοδολογία, όροι, πρόγραμμα και υλικό εκπαίδευσης των χρηστών του συστήματος
Περιγραφή Υλοποίησης
Ο Ανάδοχος σε διάστημα τριών (3) μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης του έργου και
αφού μελετήσει και αξιολογήσει την υφιστάμενη κατάσταση, υποχρεούται να καταθέσει
τεχνικό εγχειρίδιο στο οποίο θα περιγράφει πλήρως τα τεχνικά δεδομένα για την
Εφαρμογής του προτεινόμενου συστήματος. Η Αναθέτουσα Αρχή θα εξετάσει την
ορθότητα και την πληρότητα του υπό σχεδιασμό συστήματος και θα έχει το δικαίωμα να
ζητήσει αναθεώρηση αυτού προς κάλυψη όλων των προβλεπόμενων απαιτήσεων. Κατά
την φάση αυτή, ο Ανάδοχος θα πρέπει να διοργανώνει συναντήσεις κατά τις οποίες τα
μέλη της Ομάδας Εργασίας της Αναθέτουσας Αρχής θα βοηθούν και θα υποστηρίζουν
στη συλλογή πληροφοριών για τον αναλυτικό προσδιορισμό των απαιτήσεων.
Παραδοτέα
Μελέτη Εφαρμογής
Φάση Νο 2 Τίτλος Εγκατάσταση και παραμετροποίηση του Πληροφοριακού Συστήματος
Μήνας Έναρξης 4 Μήνας Λήξης 6
Στόχοι
Η υλοποίηση της εγκατάστασης και παραμετροποίησης του εξοπλισμού και με βάση
αυτόν η καταγραφή των λειτουργικών απαιτήσεων, της αρχιτεκτονικής και
διαλειτουργικότητας του ΠΣ με αποτέλεσμα την εγκατάσταση και παραμετροποίηση του.
Περιγραφή Υλοποίησης
Αναλυτικά θα ακολουθηθούν τα παρακάτω στάδια:
1. Εγκατάσταση Εξοπλισμού – Παραμετροποίηση και δικιμές καλής λειτουργίας
2. Καταγραφή λειτουργικών απαιτήσεων του έργου.
3. Τελική αρχιτεκτονική, προδιαγραφές και προτεραιότητες όσο αφορά τον υπό
εγκατάσταση λογισμικό υποστήριξης των υπηρεσιών και λειτουργιών που προβλέπονται
στο πλαίσιο του έργου.
4. Διασυνδεσιμότητα και η διαλειτουργικότητα του λογισμικού με τις υπό εγκατάσταση
εφαρμογές
5. Η πολιτική ασφάλειας του νέου Πληροφοριακού Συστήματος
6. Σχέδιο Παραμετροποίησης και σχεδιασμού του συστήματος και των παρεχόμενων
υπηρεσιών του (διαγράμματα οντοτήτων – ροών, ρόλοι χρηστών, ασφάλεια, συνδεσιμότητα
εφαρμογών, κλπ) με βάση τις υφιστάμενες διαδικασίες και ανάγκες .
Παραδοτέα
• Εγκατάσταση Υλικού
• Σχέδιο Παραμετροποίησης και σχεδιασμού του συστήματος
Φάση Νο 3 Τίτλος Ανάπτυξη Υποσυστημάτων και Υπηρεσιών
Μήνας Έναρξης 4 Μήνας Λήξης 9
Στόχοι
Η ανάπτυξη του ΠΣ και η πλήρης λειτουργία όλων των υπηρεσιών του.
Περιγραφή Υλοποίησης
Αναλυτικά θα ακολουθηθούν τα παρακάτω στάδια:
1. Ανάπτυξη από τον Ανάδοχο του πληροφοριακού συστήματος και των υπηρεσιών του
2. Μεμονωμένος έλεγχος (unit testing) υπηρεσιών (με βάση σενάρια ελέγχου μεμονωμένης
λειτουργικότητας)
3. Προσαρμογή / ανάπτυξη υπηρεσιών σύμφωνα με τη Μελέτη Εφαρμογής
4. Ενοποίηση υπηρεσιών σε ‘τελικές’ υπηρεσίες (System Integration)
5. Έλεγχος ορθότητας λειτουργίας ενοποιημένων υπηρεσιών
6. Δημιουργία εγκατάστασης ελέγχου (testbed) του συστήματος και εκτέλεση
μεμονωμένου ελέγχου (System testing), με βάση σενάρια ελέγχου ενοποιημένης
λειτουργίας
7. Εκτέλεση σεναρίων δοκιμών λειτουργικών προδιαγραφών με βάση τη Μελέτη
Εφαρμογής
8. Δημιουργία και εκτέλεση διαδικασιών τελικής διαμόρφωσης διεπαφών λειτουργίας και
παραμετροποίησης του συστήματος
9. Τεκμηρίωση χρήσης των υπηρεσιών για το σύνολο των χρηστών του συστήματος.
Παραδοτέα
• Λογισμικό
• Αποτελέσματα ελέγχων
• Τεχνική και λειτουργική τεκμηρίωση
Φάση Νο 4 Τίτλος Πιλοτική Λειτουργία
Μήνας Έναρξης 10 Μήνας Λήξης 12
Στόχοι
Η υποστήριξη των χρηστών κάτω από πραγματικές συνθήκες λειτουργίας εξασφαλίζοντας
την απαιτούμενη διαθεσιμότητα για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών (3) μηνών
(πιλοτική λειτουργία).
Περιγραφή Υλοποίησης
Κατά την περίοδο αυτή ο Ανάδοχος θα βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με τους
υπεύθυνους της Αναθέτουσας Αρχής και θα παρέχει υποστήριξη με παρουσία
τουλάχιστον ενός (1) εξειδικευμένου τεχνικού του
Η υποστήριξη κατά την δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος θα πρέπει να
περιλαμβάνει:
• Βελτιώσεις των εφαρμογών
• Επίλυση προβλημάτων – υποστήριξη χρηστών
• Συλλογή παρατηρήσεων από τους χρήστες
• Διόρθωση / Διαχείριση λαθών
Ειδικότερα στις υποχρεώσεις του Αναδόχου κατά τη δοκιμαστική λειτουργία είναι να
ελεγχθούν διεξοδικά:
• Οι κωδικοποιήσεις που χρησιμοποιήθηκαν
• Οι παραμετροποιήσεις και προσαρμογές λογισμικού που έγιναν
• Ο εννοιολογικός σχεδιασμός
• Οι ρυθμίσεις του λογισμικού συστήματος
• Οι ρυθμίσεις της βάσης δεδομένων
• Η ολοκλήρωση του λογισμικού με τις απαιτούμενες διαδικασίες
• Η φυσική ανταπόκριση του συστήματος
• Οι διασυνδέσεις και οι ανταλλαγές δεδομένων
• Οποιαδήποτε άλλη παράμετρος επηρεάζει την ομαλή λειτουργία του συστήματος
• Οι τελικές ρυθμίσεις του συστήματος για την βελτίωση της απόδοσης (fine tuning)
Από τη συλλογή των παρατηρήσεων και των εκκρεμοτήτων ενδέχεται να δημιουργηθεί η
ανάγκη για συγκεκριμένες παρεμβάσεις ή διορθώσεις στη λειτουργία του συστήματος. Ο
Ανάδοχος μετά από συνεννόηση με την αρμόδια Επιτροπή της Αναθέτουσας Αρχής, θα
προχωρήσει στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, οι οποίες θα πρέπει να
ολοκληρωθούν μέσα στο χρονικό διάστημα της πιλοτικής λειτουργίας.
Για την επίτευξη αυτών των στόχων θα υιοθετηθούν διαδικασίες και μηχανισμοί που
αποτελούν βέλτιστες πρακτικές (best practices) διεθνώς. Συγκεκριμένα:
• Γίνεται χρήση της φιλοσοφίας Μηδενικού Σημείου Σφάλματος του εξοπλισμού /
υποδομών (Zero Single Point of Failure). Κάθε συστατικό του εξοπλισμού υπάρχει σε
πλεονάζοντα αριθμό και λειτουργεί παράλληλα, διαμερίζοντας τον φόρτο εργασίας. Με
αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η μέγιστη απόδοση της υποδομής και η συνεχής
διαθεσιμότητά της. Σε περίπτωση όπου κάποια συσκευή αποτύχει, η υποδομή συνεχίζει
να είναι διαθέσιμη, ενδεχομένως με κάποια μικρή μείωση της απόδοσης.
• Ακολουθείται η έννοια της κατανεμημένης εγκατάστασης και διαχείρισης των
εφαρμογών. Κάθε εφαρμογή χωρίζεται σε επίπεδα και κάθε επίπεδο βρίσκεται σε μια
ζώνη της αρχιτεκτονικής, επιτρέποντας έτσι την τροποποίησή της χωρίς να χρειαστεί η
αποσύνδεση από το σύστημα του συνόλου των υπηρεσιών που παρέχονται, κάνοντας έτσι
διαφανείς τις αναβαθμίσεις και τις αλλαγές.
• Εφαρμόζεται πολύ αυστηρή πολιτική ασφάλειας του όλου συστήματος (εξοπλισμός,
υποδομές, δίκτυο, εφαρμογές κλπ). Κάθε σημείο σύνδεσης των επιπέδων της
αρχιτεκτονικής ελέγχεται και παρακολουθείται ενεργητικά και παθητικά.
• Διασφαλίζεται η εύκολη αναβάθμιση των δυνατοτήτων του συνολικού συστήματος με την
τοποθέτηση νέων συσκευών / εκδόσεων λογισμικού στα ήδη υπάρχοντα
να χρειάζεται αλλαγή στον σχεδιασμό του και χωρίς να γίνεται αντιληπτό στον τελικό
χρήστη των υπηρεσιών.
Με την ολοκλήρωση της 4ης Φάσης και την οριστική παραλαβή του έργου θα ξεκινά η
περίοδος εγγύησης του έργου, η οποία θα διαρκέσει ένα (1) έτος. Κατά την Περίοδο
Εγγύησης (η οποία δεν αποτελεί αντικείμενο του παρόντος ΤΔΕ) θα παρέχονται οι εξής
υπηρεσίες:
• Αποκατάσταση ανωμαλιών λειτουργίας (bugs) της Δικτυακής Πύλης.
• Εντοπισμός αιτιών βλαβών/ δυσλειτουργιών και αποκατάσταση.
• Εξασφάλιση ορθής λειτουργίας όλων των παραμετροποιήσεων, διεπαφών με άλλα
συστήματα, κ.λπ., με τις νεώτερες εκδόσεις.
• Παράδοση αντιτύπων όλων των μεταβολών ή των επανεκδόσεων ή τροποποιήσεων των εγχειριδίων χρήσεως.
Παραδοτέα
• Επικαιροποιημένη Τεχνική και λειτουργική τεκμηρίωση
• Σενάρια ελέγχου για τη δοκιμή της αποτελεσματικότητας του Πληροφοριακού
Συστήματος
• Τεύχος αποτελεσμάτων πλήρους λειτουργίας
Φάση Νο 5 Τίτλος Εκπαίδευση Χρηστών
Μήνας Έναρξης 10 Μήνας Λήξης 12
Στόχοι
Η οργάνωση προγραμμάτων εκπαίδευσης των χρηστών διάρκειας τριών (3) μηνών
Περιγραφή Υλοποίησης
Ειδικότερα στο πλαίσιο της εκπαίδευσης προβλέπεται:
• Εκπαίδευση Διαχειριστών του συστήματος
• Εκπαίδευση Χρηστών του συστήματος
Οι απαιτήσεις αναφορικά με την εκπαίδευση, είναι οι εξής:
Εκπαιδευόμενοι Ώρες κατάρτισης
Διαχειριστές 30
Χρήστες 30
Παραδοτέα
• Εκπαίδευση χρηστών
• Εκπαίδευση διαχειριστών
• Εγχειρίδιο λειτουργίας
• Εγχειρίδιο διαχείρισης
• Εγχειρίδιο υποστήριξης χρηστών
Φάση Νο 6 Τίτλος Διάχυση Αποτελεσμάτων
Μήνας Έναρξης 11 Μήνας Λήξης 12
Στόχοι
Η οργάνωση προγράμματος διάχυσης των αποτελεσμάτων και ενημέρωσης των
ενδιαφερομένων για το έργο
Περιγραφή Υλοποίησης
Στη φάση αυτή θα πραγματοποιηθούν ενέργειες δημοσιότητας, οι οποίες θα συμβάλλουν
στην προώθηση των υπηρεσιών και των αποτελεσμάτων του έργου, που συνοψίζονται ως
εξής:
- Μιας ημερίδας κατά την έναρξη του έργου και μία κατά την λήξη του, στις οποίες θα
παρουσιάζονται το έργο οι στόχοι και τα αποτελέσματά του.
- Έκδοση ενημερωτικού υλικού του έργου (ενημερωτικά φυλλάδια, αφίσες, δελτία τύπου,
αφιερώματα σε περιοδικά, δημιουργία περιπτέρου κ.λ.π),
- Καταχώρηση της διεύθυνσης του κόμβου στις πλέον γνωστές μηχανές αναζήτησης,
- Πραγματοποίηση ενημερωτικών παρουσιάσεων σε εκπροσώπους των ΜΜΕ.
Παραδοτέα
• Δύο (2) ημερίδες
• Ενημερωτικό υλικό
• Ενημερωτικές παρουσιάσεις
«Mε τις εξαιρέσεις ο κόσμος προχωρά. Όσοι ανθέξετε θα πάτε ένα βήμα πιο μπροστά».
https://www.youtube.com/watch?v=wYEejB_sBMM
Πέτρος έγραψε:Προτάθηκε από τον Pav να γίνει μια λίστα με τις λειτουργίες της τελικής πύλης, τα παραδοτέα του έργου και εκτίμηση υλοποίησης σε ανθρωπομήνες.
Αντιγράφω από το pdf της Διαυγειας (όπου δεν φαίνεται πόσο κοστολογούνται αυτά)
Πού ακριβώς προτάθηκε από τον Pav, να γίνει μία τέτοια λίστα.
Στο παρόν νήμα, που είναι το νήμα της συζήτησης-διαβούλευσης ο Pav απαξίωσε να γράψει.
Αντιλαμβάνεσαι γιατί υπάρχει αυτή η υφέρπουσα αντίληψη ότι υπάρχουν σκιώδεις διαβουλεύσεις και αδιαφάνεια στο Πειρατικό.
Όσο για την βάση της καταγγελίας που ετοιμαζόταν, ότι με ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα, το έργο θα ήταν φτηνότερο, το PDF που παραθέτεις σε βγάζει άκυρο.
Το λογισμικό θα είναι μια εφαρμογή διαχείρισης ροών εργασίας, που θα διανέμεται υπό
την άδεια ελεύθερου λογισμικού ανοικτού κώδικα.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Kotsos έγραψε:Πού ακριβώς προτάθηκε από τον Pav, να γίνει μία τέτοια λίστα.
Στο παρόν νήμα, που είναι το νήμα της συζήτησης-διαβούλευσης ο Pav απαξίωσε να γράψει.
Αντιλαμβάνεσαι γιατί υπάρχει αυτή η υφέρπουσα αντίληψη ότι υπάρχουν σκιώδεις διαβουλεύσεις και αδιαφάνεια στο Πειρατικό.
κάνε έναν κόπο να δεις την διαβούλευση στο lqfb...
Kotsos έγραψε:Όσο για την βάση της καταγγελίας που ετοιμαζόταν, ότι με ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα, το έργο θα ήταν φτηνότερο, το PDF που παραθέτεις σε βγάζει άκυρο.
Η επιστολή (και όχι καταγγελία) αναφέρει "σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε" και όχι το τι τελικά θα γίνει (γιατί κι αλλού τα έλεγαν αυτά, αλλά τελικά ...βούρτσες μπλε) και η αιχμή του δόρατος είναι η σχέση τιμής/απόδοσης κι όχι η χρήση ανοιχτής ή μη πλατφόρμας.
Γιατί με τέτοιο προϋπολογισμό, βλέπω ο δήμος του Μεσσολογγίου από Ubuntu server και apache που έχει να πηγαίνει σε windows server με IIS...
Μ 'έναν πρόχειρο υπολογισμό τα (τραβηγμένα) έξοδα του έργου:
σε υλικό:
50000 για 2 σερβερ και 100 τερματικά
5000 για εκτυπωτές/σαρωτές
1000 για εκπαίδευση των χρηστών
1000 για διαφήμιση του έργου (σε όλες τις κοινοτικές δράσεις απαιτείται)
5000 για υποστηριξη
8000 λοιπά εξοδα
μένουν 208000 € ακόμα.
έξοδα σε λογισμικό (άρα σε εργατοώρες)
Από τη στιγμή που θα χρησιμοποιηθεί ΠΑΝΤΟΥ ανοικτό λογισμικό όπως το έγγραφο της διαύγειας λέει, ΟΛΟ το ποσό θα πάει στη μισθοδοσία των ατόμων.
Ας πούμε πως το έργο θα διαρκέσει 10 μήνες και θα ασχοληθούν με αυτό 10 άτομα (πάλι τραβηγμένα νούμερα)
βγαίνει 2000€ μισθό ΤΟΝ μήνα;;;
(κι άλλα 8000 για την ασφάλισή τους)
Το λέω άλλη μια πως τα νούμερα τα έχω τραβήξει όσο δεν πάει και πάλι δεν βγαίνει...
«Mε τις εξαιρέσεις ο κόσμος προχωρά. Όσοι ανθέξετε θα πάτε ένα βήμα πιο μπροστά».
https://www.youtube.com/watch?v=wYEejB_sBMM
Πέτρο, είθισται όταν βάζεις κάτι στο λίκουιντ, να παραθέτεις τον σύνδεσμο στο φόρουμ, για να το βλέπουν όλοι ότι ξεκίνησε.
Δεν θα μασάμε δαφνόφυλα για να μαθαίνουμε πότε μπαίνει στο λίκουιντ καινούριο θέμα.
Όσο για τις τιμές, υποθέτω ότι αν είχες δικό σου μαγαζί να χρέωνες αυτές.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτοί οι πληροφορικάριοι που συμμετείχαν στον διαγωνισμό δεν χρεώνουν 100.009 ευρώ για ένα Ubuntu server πχ.
Υπάρχει κάποιος περιορισμός στο πόλος πρέπει να πωλείται ένα open source λογισμικό;;;;
Το θέμα που δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη σας όσοι νομίζετε ότι με ανοικτα πρότυπα μόνο, θα μειωθεί το κόστος, είναι πόσο λαμόγια είναι οι εταιρίες πληροφορικής και γενικά όλοι οι έργολήπτες δημοσίων διαγωνισμών.
Ουσιαστικά οι πολλές από τις προτάσεις μας δουλεύουν μόνο υπέρ αυτών των λαμογιών και εναντίων του συνόλου της κοινωνίας.
Ο νέος κόσμος έχει κάνει σαφές τι θέλει.
Κάποιον που να είναι σταθερός στη ιδεολογία του, να μην την κάνει υποκριτικά λάστιχο κατα πως τον συμφέρει και να την εκφράζει αυτή με λόγια και πράξεις αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Kotsos έγραψε:Πέτρο, είθισται όταν βάζεις κάτι στο λίκουιντ, να παραθέτεις τον σύνδεσμο στο φόρουμ, για να το βλέπουν όλοι ότι ξεκίνησε.
Δεν θα μασάμε δαφνόφυλα για να μαθαίνουμε πότε μπαίνει στο λίκουιντ καινούριο θέμα.
Το liquid στέλνει mail με τα καινουρια θέματα αυτόματα.
Επίσης (αν δεν απατώμαι) στη Λίστα ανακοινώσεων στάλθηκε mail με τα θέματα που τρέχουν.
Οπότε μετά από δύο mail το βρίσκω κάτι παραπάνω από υπερβολή το να το γράψω κι εδώ.
Kotsos έγραψε:Όσο για τις τιμές, υποθέτω ότι αν είχες δικό σου μαγαζί να χρέωνες αυτές.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτοί οι πληροφορικάριοι που συμμετείχαν στον διαγωνισμό δεν χρεώνουν 100.009 ευρώ για ένα Ubuntu server πχ.
Οι τιμές που έβαλα δεν είναι τι θα χρέωνα, αλλά πόσο θα μπορούσε να είναι η τιμολόγηση κοντά στα όρια του παραλόγου.
Kotsos έγραψε:Υπάρχει κάποιος περιορισμός στο πόλος πρέπει να πωλείται ένα open source λογισμικό;;;;
Ένα open/free λογισμικό δεν πωλείται .-
Μπορείς να πουλήσεις την εγκατάσταση ή την τεχνική υποστήριξη βέβαια...
πόλος;
Kotsos έγραψε:Το θέμα που δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη σας όσοι νομίζετε ότι με ανοικτα πρότυπα μόνο, θα μειωθεί το κόστος, είναι πόσο λαμόγια είναι οι εταιρίες πληροφορικής και γενικά όλοι οι έργολήπτες δημοσίων διαγωνισμών.
1) λαμβάνετε
2) Κι όμως που άρχισε πλέον να φαίνεται αυτό από έναν διαγωνισμό όπου πέρασε μια προσφορά με παράλογο κόστος.
Kotsos έγραψε:Ουσιαστικά οι πολλές από τις προτάσεις μας δουλεύουν μόνο υπέρ αυτών των λαμογιών και εναντίων του συνόλου της κοινωνίας.
Το ότι εσύ το πιστεύεις αυτό (δικαίωμά σου άλλωστε) δεν σημαίνει ότι συμβαίνει κιόλας...
«Mε τις εξαιρέσεις ο κόσμος προχωρά. Όσοι ανθέξετε θα πάτε ένα βήμα πιο μπροστά».
https://www.youtube.com/watch?v=wYEejB_sBMM