Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
-
Vassilis Perantzakis
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 5172
- Εγγραφή: 12 Φεβ 2012, 13:01
- Τοποθεσία: Άγιοι Ανάργυροι - Αττική
- Επικοινωνία:
Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
Σε περίληψη το πρόβλημα:
Υπάρχει μία εταιρία, Δημοσίου Δικαίου, η Κτηματολόγιο Α.Ε. που έχει κατασκευάσει ειδικά API και διαθέτει βάση γεωχωρικών δεδομένων για όλη την Ελλάδα. Μέχρι το 2010, η εταιρία αυτή είχε έσοδα από την πώληση των υπηρεσιών αυτών προς τρίτους και παρέχονταν σε όλο το δημόσιο τομέα δωρεάν.
Από το 2010, με τον νόμο 3882 έπαψε η διάθεση προς τρίτους γιατί τέθηκε κανόνας, ότι τον τιμοκατάλογο πρέπει να εγκρίνει ο ΟΚΧΕ (Οργανισμών Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας) με διαδικασία επιτροπής από 15 Γ.Γ. υπουργείων, τον ΥΠΕΚΑ και με τελική έγκριση από τον Πρωθυπουργό! Άμεσα, συντάχθηκε τιμοκατάλογος από την Κτηματολόγιο Α.Ε. και στάλθηκε στον ΟΚΧΕ. Μέχρι σήμερα όμως ο τιμοκατάλογος δεν έχει προχωρήσει προς έγκριση με αποτέλεσμα η Κτηματολόγιο Α.Ε. να μην έχει άλλα έσοδα πλην της κρατικής επιχορήγησης. Μάλιστα σήμερα λειτουργούν μόνο οι συμβάσεις με τρίτους που είχαν γίνει πριν από την ψήφιση του σχετικού νόμου και αυτές με προβλήματα καθώς ο ΟΚΧΕ για κάποιο λόγο ζητάει να τερματιστούν και αυτές.
Μιλώντας χθες με τους ανθρώπους του κτηματολογίου, γιατί ενδιαφερόμαστε στην εταιρία που εργάζομαι να αγοράσουμε μέρος από τις υπηρεσίες υποβάθρου που παρέχουν με την χρήση του API τους, έμαθα ότι το πρόβλημα είναι πως όλες οι δημόσιες υπηρεσίες και ΟΤΑ δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν δωρεάν τα εργαλεία αυτά καθώς έτσι θα μειωθεί το ποσό που δίνουν σε δουλειές ιδιωτικών εταιριών για λύσεις που τους κατασκευάζουν ή ίσως και να μηδενιστεί. Πιέζουν έτσι πολιτικά τα τμήματα προμηθειών μαζί με αυτές τις εταιρίες γεωχωρικών δεδομένων να μην γίνει έγκριση του τιμοκαταλόγου της Κτηματολόγιο Α.Ε. και έτσι ο ΟΚΧΕ κωλυσιεργεί.
Αποτέλεσμα τώρα αυτών είναι, αντί να δώσουμε 5000-10000 ευρώ το χρόνο ουσιαστικά στο Ελληνικό δημόσιο και σε Ελληνικά χέρια για να μας παρέχει πρώτης κατηγορίας υπηρεσίες υποβάθρου, να πρέπει να αγοράσουμε την υπηρεσία αυτή από την Google, την Microsoft ή την Nokia με ένα αντίστοιχο ποσό ή να χρησιμοποιήσουμε open υπηρεσίες που όμως δεν έχουν σε καμία περίπτωση την ίδια πληροφορία ή ακρίβεια. Πράγματα όπως δασικοί χάρτες και όρια οικισμών που χρειαζόμαστε στο υπόβαθρο είναι διαθέσιμα μόνο από την Κτηματολόγιο Α.Ε.
Και φανταστείτε ότι εμείς είμαστε μια μικρή εταιρία που θέλει να κάνει λίγα πράγματα. 10 λεπτά πριν πάμε εμείς έδιωξαν πελάτη που ήθελε να αγοράσει υπηρεσίες με κόστος πάνω από 1 εκατομμύριο Ευρώ!!!
Αν έχει όρεξη κάποιος μπορεί να το δει για ενημέρωση, δράση κλπ και να ψάξει και να βρει τις σχετικές πληροφορίες εδώ:
http://www.okxe.gr/el/
http://www.ktimatologio.gr/ktima/
Υπάρχει μία εταιρία, Δημοσίου Δικαίου, η Κτηματολόγιο Α.Ε. που έχει κατασκευάσει ειδικά API και διαθέτει βάση γεωχωρικών δεδομένων για όλη την Ελλάδα. Μέχρι το 2010, η εταιρία αυτή είχε έσοδα από την πώληση των υπηρεσιών αυτών προς τρίτους και παρέχονταν σε όλο το δημόσιο τομέα δωρεάν.
Από το 2010, με τον νόμο 3882 έπαψε η διάθεση προς τρίτους γιατί τέθηκε κανόνας, ότι τον τιμοκατάλογο πρέπει να εγκρίνει ο ΟΚΧΕ (Οργανισμών Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας) με διαδικασία επιτροπής από 15 Γ.Γ. υπουργείων, τον ΥΠΕΚΑ και με τελική έγκριση από τον Πρωθυπουργό! Άμεσα, συντάχθηκε τιμοκατάλογος από την Κτηματολόγιο Α.Ε. και στάλθηκε στον ΟΚΧΕ. Μέχρι σήμερα όμως ο τιμοκατάλογος δεν έχει προχωρήσει προς έγκριση με αποτέλεσμα η Κτηματολόγιο Α.Ε. να μην έχει άλλα έσοδα πλην της κρατικής επιχορήγησης. Μάλιστα σήμερα λειτουργούν μόνο οι συμβάσεις με τρίτους που είχαν γίνει πριν από την ψήφιση του σχετικού νόμου και αυτές με προβλήματα καθώς ο ΟΚΧΕ για κάποιο λόγο ζητάει να τερματιστούν και αυτές.
Μιλώντας χθες με τους ανθρώπους του κτηματολογίου, γιατί ενδιαφερόμαστε στην εταιρία που εργάζομαι να αγοράσουμε μέρος από τις υπηρεσίες υποβάθρου που παρέχουν με την χρήση του API τους, έμαθα ότι το πρόβλημα είναι πως όλες οι δημόσιες υπηρεσίες και ΟΤΑ δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν δωρεάν τα εργαλεία αυτά καθώς έτσι θα μειωθεί το ποσό που δίνουν σε δουλειές ιδιωτικών εταιριών για λύσεις που τους κατασκευάζουν ή ίσως και να μηδενιστεί. Πιέζουν έτσι πολιτικά τα τμήματα προμηθειών μαζί με αυτές τις εταιρίες γεωχωρικών δεδομένων να μην γίνει έγκριση του τιμοκαταλόγου της Κτηματολόγιο Α.Ε. και έτσι ο ΟΚΧΕ κωλυσιεργεί.
Αποτέλεσμα τώρα αυτών είναι, αντί να δώσουμε 5000-10000 ευρώ το χρόνο ουσιαστικά στο Ελληνικό δημόσιο και σε Ελληνικά χέρια για να μας παρέχει πρώτης κατηγορίας υπηρεσίες υποβάθρου, να πρέπει να αγοράσουμε την υπηρεσία αυτή από την Google, την Microsoft ή την Nokia με ένα αντίστοιχο ποσό ή να χρησιμοποιήσουμε open υπηρεσίες που όμως δεν έχουν σε καμία περίπτωση την ίδια πληροφορία ή ακρίβεια. Πράγματα όπως δασικοί χάρτες και όρια οικισμών που χρειαζόμαστε στο υπόβαθρο είναι διαθέσιμα μόνο από την Κτηματολόγιο Α.Ε.
Και φανταστείτε ότι εμείς είμαστε μια μικρή εταιρία που θέλει να κάνει λίγα πράγματα. 10 λεπτά πριν πάμε εμείς έδιωξαν πελάτη που ήθελε να αγοράσει υπηρεσίες με κόστος πάνω από 1 εκατομμύριο Ευρώ!!!
Αν έχει όρεξη κάποιος μπορεί να το δει για ενημέρωση, δράση κλπ και να ψάξει και να βρει τις σχετικές πληροφορίες εδώ:
http://www.okxe.gr/el/
http://www.ktimatologio.gr/ktima/
Βασίλης Περαντζάκης (Προγραμματιστής\Αναλυτής)
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
Re: Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
Παρα πολυ σοβαρο θεμα, μπραβο Βασιλη που το ανεδειξες !
Απολυτως μεσα στα δικα μας πλαισια - Διαφανεια κατα της διαπλοκης / διαφθορας !
Προτεινω αμεσα να γραψουμε συντομο δελτιο τυπου και να το κοινοποιησουμε παντου ! ο ΣΚΑΙ τα βγαζει αμεσως στον αερα αυτα, και θα ειμαστε οι πρωτοι που το κανουμε.
Τι λετε το ξεκιναμε ή θα τρωγομαστε με το αν το forum θα ειναι "κλειστο" [θα σκασουμε εδω μεσα
] ή "ανοιχτο" [θα πουντιασουμε εδω μεσα
]
επιτελους ξεκολληστε ολοι απο τις παιδικες ασθενειες της πολιτικης
Απολυτως μεσα στα δικα μας πλαισια - Διαφανεια κατα της διαπλοκης / διαφθορας !
Προτεινω αμεσα να γραψουμε συντομο δελτιο τυπου και να το κοινοποιησουμε παντου ! ο ΣΚΑΙ τα βγαζει αμεσως στον αερα αυτα, και θα ειμαστε οι πρωτοι που το κανουμε.
Τι λετε το ξεκιναμε ή θα τρωγομαστε με το αν το forum θα ειναι "κλειστο" [θα σκασουμε εδω μεσα
επιτελους ξεκολληστε ολοι απο τις παιδικες ασθενειες της πολιτικης
Νέες "πειρατικές" αρχές :
1. Δρυός πεσούσης πας "πειρατής" ξυλεύεται
2. Ουδείς ασφαλέστερος εχθρός από τους ευεργετηθέντες ΑΧΑΡΙΣΤΟΥΣ
3. Όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα , στο τέλος τον τρώνε οι κότες
1. Δρυός πεσούσης πας "πειρατής" ξυλεύεται
2. Ουδείς ασφαλέστερος εχθρός από τους ευεργετηθέντες ΑΧΑΡΙΣΤΟΥΣ
3. Όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα , στο τέλος τον τρώνε οι κότες
-
chiossif
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 67
- Εγγραφή: 29 Απρ 2012, 11:08
- Τοποθεσία: ATH, GR
- Επικοινωνία:
Re: Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
Γεια και χαρά σε όλες και όλους.
+1
Στην Ελλάδα υπάρχουν σήμερα τουλάχιστον: μια εταιρία (δημόσια), ένας οργανισμός (υπάγεται σε υπουργείο) και μία υπηρεσία (ενόπλων δυνάμεων), δημόσιοι/κρατικοί φορείς οι οποίοι διαχειρίζονται γεωχωρικά δεδομένα.
Και οι τρεις παραπάνω φορείς έχουν απαραίτητη υποδομή (αλλά όχι την ίδια), την τεχνογνωσία και το ανθρώπινο δυναμικό για τον παραπάνω ρόλο (διαχείριση γεωχωρικών δεδομένων).
Τα γεωχωρικά δεδομένα με έναν απλό τρόπο θα τα διακρίνω σε αυτά που αφορούν την γεωγραφική πληροφορία, την προσωπική πληροφορία και τα ενδιάμεσα προϊόντα υποστήριξης. Επίσης τα συνοδεύουν προδιαγραφές/τεχνικές (και άρα λογισμικό ειδικής μορφής) το οποίο είναι απαραίτητο για την χρήση τους. Από το ακόλουθο κείμενο εξαιρούνται ΜΌΝΟ τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.
Η ΠΑΡΑΓΩΓΉ των παραπάνω προϊόντων γίνεται κυρίως με δύο τρόπους: είτε με ανάθεση και εκπόνηση δημόσιου έργου είτε με ιδία μέσα των φορέων. Στην πρώτη περίπτωση το έργο χρηματοδοτείται από τον ευρωπαίο και έλληνα φορολογούμενο άμμεσα, ενώ στην δεύτερη από τον προϋπολογισμό του φορέα και άρα (έμμεσα αλλά σαφώς) από τον από τον ευρωπαίο και έλληνα φορολογούμενο.
Η ΔΙΆΘΕΣΗ των προϊόντων αυτών γίνεται μέσω των φορέων τους και με βάση την κείμενη νομοθεσία. Η νομοθεσία αυτή είναι(;) εναρμονισμένη με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή. Η εναρμόνιση αυτή είναι σχετικά πρόσφατη, έγινε σχεδόν «τελευταία στιγμή» και οι εφαρμογές/ερμηνείες της βρίσκονται σήμερα σε διελκυστίνδα τόσο μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων (ιδιωτικών ή δημόσιων) όσο και κάθε λειτουργού/χρήστη τέτοιων δεδομένων.
Η προσωπική μου, ελεύθερη+πειρατική, τοποθέτηση στο πρόβλημα είναι εξαιρετικά απλή και σαφής:
Οποιοδήποτε προϊόν έχει παραχθεί με δημόσιο χρήμα (ως δημόσιο έργο) ανήκει στον πολίτη και είναι ελεύθερο και ανοιχτό προς αυτόν. Αυτό σημαίνει ότι: ο χρήστης-πολίτης μπορεί να το παραλάβει χωρίς κόστος για το προϊόν (ίσως πληρώσει το μέσο λήψης ή/και την διαδικασία παραγωγής του πχ το χαρτί και την εκτύπωση μιας αεροφωτογραφίας).
Επιτρέπεται κάθε νόμιμη χρήση του με εξαίρεση την εμπορική χρήση του προϊόντος (αφού ήδη είναι διαθέσιμο χωρίς κόστος οποιαδήποτε χρέωση του από τον οποιοδήποτε είναι απάτη).
Επιτρέπεται ο εμπλουτισμός και η ενημέρωσή του εφόσον γίνει απολύτως τεκμηριωμένα (και άρα διάφανα). Εφόσον, είτε γίνει εθελοντικά είτε είναι περιουσία του δημοσίου, να πιστοποιηθεί και να συμπεριληφθεί με την σειρά του στα ελεύθερα γεωχωρικά δεδομένα. Διαφορετικά και εφόσον το νέο προϊόν έχει πρόσθετο κόστος και το κόστος αυτό αποτελεί επιχειρηματική επιλογή ας έχει, αυτό και μόνο, τιμή και άρα διαφορετικούς κανόνες διάθεσης.
Οποιοδήποτε πρόσθετο έργο όπως πχ. λογισμικό ή υπηρεσία, σχετίζεται με τα παραπάνω δεδομένα μπορεί να ακολουθεί την δική του φιλοσοφία (ελεύθερο, ανοιχτό ή ιδιωτικό, εμπορικό) αλλά με πλήρη συμμόρφωση/συμφωνία/συμβατότητα στις προηγούμενες αρχές οι οποίες τα διέπουν. Μόνη απαγόρευση είναι η λειτουργία των πρόσθετων έργων να έχει ως στόχο τον περιορισμό της ελευθερίας των χρηστών-πολιτών.
Με βάση τα παραπάνω και σε προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος ερωτώ:
-> Πρόκειται για παροχή υπηρεσιών από τον φορέα (δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στην Κτηματολόγιο Α.Ε.) ή για πώληση προϊόντων τα οποία ο φορέας διαχειρίζεται;
-> Εάν πρόκειται για προϊόντα (μη προσωπικού χαρακτήρα) και εφόσον αυτά έχουν παραχθεί με την χρηματοδότηση των ευρωπαίων και ελλήνων πολιτών απαιτείται με την κείμενη νομοθεσία καταβολή αντιτίμου (άρα υπάρχει τιμοκατάλογος) ή όχι;
-> Το αντίτιμο αυτό αφορά το κόστος διάθεσης (και άρα είναι το ίδιο για το ίδιο μέσο) ή/και ποια «πρόσθετα κόστη»; (τα ψηφιακά δεδομένα δεν έχουν κόστος διάθεσης εφόσον αυτή γίνεται μέσω διαδικτύου ενώ αντίθετα η ψηφιοποίηση των αναλογικών δεδομένων έχει)
-> Στην περίπτωση παροχής υπηρεσίας προβλέπεται νομοθετικά η καταβολή αντιτίμου για αυτήν και ποια είναι η ροή αυτών των εσόδων στον φορέα (ο οποίος ως δημόσιος ΉΔΗ χρηματοδοτείται από τον ευρωπαίο και τον έλληνα φορολογούμενο);
Νομίζω ότι έδωσα μια ιδέα για το πρόβλημα τις διαστάσεις του και το πνεύμα (ελεύθερο ή μη) το οποίο μπορεί να το διέπει.
Στην διάθεσή σας για οποιεσδήποτε διευκρινήσεις στην θέση μου αυτή και επιπρόσθετα σε «άτυπη» ομάδα εργασίας για διεκδίκηση της ελευθερίας μας στο θέμα αυτό.
Τέλος, θυμίζω ότι όπως λέει ο λαός:
η φτώχεια (και, προσθέτω, η απληστία) φέρνουν γκρίνια.
Λέφτερα και πειρατικά,
Ch Iossif
omissman έγραψε:Παρα πολυ σοβαρο θεμα, μπραβο Βασιλη που το ανεδειξες !
+1
Στην Ελλάδα υπάρχουν σήμερα τουλάχιστον: μια εταιρία (δημόσια), ένας οργανισμός (υπάγεται σε υπουργείο) και μία υπηρεσία (ενόπλων δυνάμεων), δημόσιοι/κρατικοί φορείς οι οποίοι διαχειρίζονται γεωχωρικά δεδομένα.
Και οι τρεις παραπάνω φορείς έχουν απαραίτητη υποδομή (αλλά όχι την ίδια), την τεχνογνωσία και το ανθρώπινο δυναμικό για τον παραπάνω ρόλο (διαχείριση γεωχωρικών δεδομένων).
Τα γεωχωρικά δεδομένα με έναν απλό τρόπο θα τα διακρίνω σε αυτά που αφορούν την γεωγραφική πληροφορία, την προσωπική πληροφορία και τα ενδιάμεσα προϊόντα υποστήριξης. Επίσης τα συνοδεύουν προδιαγραφές/τεχνικές (και άρα λογισμικό ειδικής μορφής) το οποίο είναι απαραίτητο για την χρήση τους. Από το ακόλουθο κείμενο εξαιρούνται ΜΌΝΟ τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.
Η ΠΑΡΑΓΩΓΉ των παραπάνω προϊόντων γίνεται κυρίως με δύο τρόπους: είτε με ανάθεση και εκπόνηση δημόσιου έργου είτε με ιδία μέσα των φορέων. Στην πρώτη περίπτωση το έργο χρηματοδοτείται από τον ευρωπαίο και έλληνα φορολογούμενο άμμεσα, ενώ στην δεύτερη από τον προϋπολογισμό του φορέα και άρα (έμμεσα αλλά σαφώς) από τον από τον ευρωπαίο και έλληνα φορολογούμενο.
Η ΔΙΆΘΕΣΗ των προϊόντων αυτών γίνεται μέσω των φορέων τους και με βάση την κείμενη νομοθεσία. Η νομοθεσία αυτή είναι(;) εναρμονισμένη με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή. Η εναρμόνιση αυτή είναι σχετικά πρόσφατη, έγινε σχεδόν «τελευταία στιγμή» και οι εφαρμογές/ερμηνείες της βρίσκονται σήμερα σε διελκυστίνδα τόσο μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων (ιδιωτικών ή δημόσιων) όσο και κάθε λειτουργού/χρήστη τέτοιων δεδομένων.
Η προσωπική μου, ελεύθερη+πειρατική, τοποθέτηση στο πρόβλημα είναι εξαιρετικά απλή και σαφής:
Οποιοδήποτε προϊόν έχει παραχθεί με δημόσιο χρήμα (ως δημόσιο έργο) ανήκει στον πολίτη και είναι ελεύθερο και ανοιχτό προς αυτόν. Αυτό σημαίνει ότι: ο χρήστης-πολίτης μπορεί να το παραλάβει χωρίς κόστος για το προϊόν (ίσως πληρώσει το μέσο λήψης ή/και την διαδικασία παραγωγής του πχ το χαρτί και την εκτύπωση μιας αεροφωτογραφίας).
Επιτρέπεται κάθε νόμιμη χρήση του με εξαίρεση την εμπορική χρήση του προϊόντος (αφού ήδη είναι διαθέσιμο χωρίς κόστος οποιαδήποτε χρέωση του από τον οποιοδήποτε είναι απάτη).
Επιτρέπεται ο εμπλουτισμός και η ενημέρωσή του εφόσον γίνει απολύτως τεκμηριωμένα (και άρα διάφανα). Εφόσον, είτε γίνει εθελοντικά είτε είναι περιουσία του δημοσίου, να πιστοποιηθεί και να συμπεριληφθεί με την σειρά του στα ελεύθερα γεωχωρικά δεδομένα. Διαφορετικά και εφόσον το νέο προϊόν έχει πρόσθετο κόστος και το κόστος αυτό αποτελεί επιχειρηματική επιλογή ας έχει, αυτό και μόνο, τιμή και άρα διαφορετικούς κανόνες διάθεσης.
Οποιοδήποτε πρόσθετο έργο όπως πχ. λογισμικό ή υπηρεσία, σχετίζεται με τα παραπάνω δεδομένα μπορεί να ακολουθεί την δική του φιλοσοφία (ελεύθερο, ανοιχτό ή ιδιωτικό, εμπορικό) αλλά με πλήρη συμμόρφωση/συμφωνία/συμβατότητα στις προηγούμενες αρχές οι οποίες τα διέπουν. Μόνη απαγόρευση είναι η λειτουργία των πρόσθετων έργων να έχει ως στόχο τον περιορισμό της ελευθερίας των χρηστών-πολιτών.
Με βάση τα παραπάνω και σε προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος ερωτώ:
-> Πρόκειται για παροχή υπηρεσιών από τον φορέα (δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στην Κτηματολόγιο Α.Ε.) ή για πώληση προϊόντων τα οποία ο φορέας διαχειρίζεται;
-> Εάν πρόκειται για προϊόντα (μη προσωπικού χαρακτήρα) και εφόσον αυτά έχουν παραχθεί με την χρηματοδότηση των ευρωπαίων και ελλήνων πολιτών απαιτείται με την κείμενη νομοθεσία καταβολή αντιτίμου (άρα υπάρχει τιμοκατάλογος) ή όχι;
-> Το αντίτιμο αυτό αφορά το κόστος διάθεσης (και άρα είναι το ίδιο για το ίδιο μέσο) ή/και ποια «πρόσθετα κόστη»; (τα ψηφιακά δεδομένα δεν έχουν κόστος διάθεσης εφόσον αυτή γίνεται μέσω διαδικτύου ενώ αντίθετα η ψηφιοποίηση των αναλογικών δεδομένων έχει)
-> Στην περίπτωση παροχής υπηρεσίας προβλέπεται νομοθετικά η καταβολή αντιτίμου για αυτήν και ποια είναι η ροή αυτών των εσόδων στον φορέα (ο οποίος ως δημόσιος ΉΔΗ χρηματοδοτείται από τον ευρωπαίο και τον έλληνα φορολογούμενο);
Νομίζω ότι έδωσα μια ιδέα για το πρόβλημα τις διαστάσεις του και το πνεύμα (ελεύθερο ή μη) το οποίο μπορεί να το διέπει.
Στην διάθεσή σας για οποιεσδήποτε διευκρινήσεις στην θέση μου αυτή και επιπρόσθετα σε «άτυπη» ομάδα εργασίας για διεκδίκηση της ελευθερίας μας στο θέμα αυτό.
Τέλος, θυμίζω ότι όπως λέει ο λαός:
η φτώχεια (και, προσθέτω, η απληστία) φέρνουν γκρίνια.
Λέφτερα και πειρατικά,
Ch Iossif
Χάκερ είναι αυτός που εύστροφα επιλέγει ως ψυχαγωγία την εξερεύνηση των ορίων του δυνατού.
Πειρατής είναι αυτός που επιδιώκει την κατάκτηση της ελευθερίας ως ανεκτίμητου θησαυρού. Είναι πάντα έτοιμος για κάθε μάχη με μόνο στόχο την νίκη._
Πειρατής είναι αυτός που επιδιώκει την κατάκτηση της ελευθερίας ως ανεκτίμητου θησαυρού. Είναι πάντα έτοιμος για κάθε μάχη με μόνο στόχο την νίκη._
-
Vassilis Perantzakis
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 5172
- Εγγραφή: 12 Φεβ 2012, 13:01
- Τοποθεσία: Άγιοι Ανάργυροι - Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
Μόνο η συγκεκριμένη εταιρεία έχει δημιουργηθεί για αυτό και έχει έτοιμη υποδομή και παρέχει τα δεδομένα ως υπηρεσία. Φορέας διαχείρισης είναι ο ΟΚΧΕ.-> Πρόκειται για παροχή υπηρεσιών από τον φορέα (δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στην Κτηματολόγιο Α.Ε.) ή για πώληση προϊόντων τα οποία ο φορέας διαχειρίζεται;
Τα δεδομένα παρέχονται μέσω της ίδιας της Κτηματολόγιο Α.Ε. και της εφαρμογής της δωρεάν σε όλους τους πολίτες. Επίσης οι υπηρεσίες της είναι διαθέσιμες δωρεάν για όλο τον δημόσιο τομέα. Ειδικά για εμπορικές χρήσης και σύμφωνα με τον νόμο 3882 (σύμφωνα με Ευρωπαϊκή οδηγία), υπάρχει τιμοκατάλογος για εμπορική χρήση που όμως δεν έχει εγκριθεί εδώ και 2 χρόνια. (Αυτό είναι το πρόβλημα και τίποτε άλλο)-> Εάν πρόκειται για προϊόντα (μη προσωπικού χαρακτήρα) και εφόσον αυτά έχουν παραχθεί με την χρηματοδότηση των ευρωπαίων και ελλήνων πολιτών απαιτείται με την κείμενη νομοθεσία καταβολή αντιτίμου (άρα υπάρχει τιμοκατάλογος) ή όχι;
Το αντίτιμο αφορά καθαρά το κόστος διάθεσης των υποδομών και το κόστος λειτουργίας της Κτηματολόγιο Α.Ε.. Ειδικοί Servers για διαθεσιμότητα υπηρεσιών, γραμμές με υψηλό bandwith, μισθοί υπαλλήλων, τεχνικών κλπ.-> Το αντίτιμο αυτό αφορά το κόστος διάθεσης (και άρα είναι το ίδιο για το ίδιο μέσο) ή/και ποια «πρόσθετα κόστη»; (τα ψηφιακά δεδομένα δεν έχουν κόστος διάθεσης εφόσον αυτή γίνεται μέσω διαδικτύου ενώ αντίθετα η ψηφιοποίηση των αναλογικών δεδομένων έχει)
Όπως εξήγησα και πριν, οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν στους πολίτες και σε όλο το δημόσιο τομέα. Ο νόμος 3882 καλύπτει πλήρως νομοθετικά την καταβολή αντιτίμου για την χρήση των υπηρεσιών από ιδιώτες για εμπορικούς σκοπούς.-> Στην περίπτωση παροχής υπηρεσίας προβλέπεται νομοθετικά η καταβολή αντιτίμου για αυτήν και ποια είναι η ροή αυτών των εσόδων στον φορέα (ο οποίος ως δημόσιος ΉΔΗ χρηματοδοτείται από τον ευρωπαίο και τον έλληνα φορολογούμενο);
Το πρόβλημα εντοπίζεται στην κωλυσιεργία του αρμόδιου οργανισμού (ΟΚΧΕ) και οφείλεται σε πολιτικές πιέσεις από την πλευρά οικονομικών συμφερόντων.
Βασίλης Περαντζάκης (Προγραμματιστής\Αναλυτής)
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
-
chiossif
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 67
- Εγγραφή: 29 Απρ 2012, 11:08
- Τοποθεσία: ATH, GR
- Επικοινωνία:
Re: Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
Πράγματι.
Η απόσταση που χωρίζει τα δικά μου πειρατικά «θέλω/πρέπει» από την σημερινή νομοθεσία -η οποία θεωρείται/κατηγορείται ως πολύ ανοιχτή- είναι ακόμη μεγάλη.
Εξηγούμαι:
-> Άλλο η δωρεάν θέαση επιλεκτικών δεδομένων και άλλο η καθολική παροχή τους με δυνατότητα μεταφόρτωσης επιλογής, συστήματος αναφοράς κ.α.
-> Απαράδεκτη η διάκριση μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Για ποιο λόγο τα δεδομένα είναι διαθέσιμα στον δημόσιο τομέα και όχι στον ιδιωτικό; (πέρα από τον κίνδυνο «εξυπηρετήσεων» δημοσίων λειτουργών προς τους ιδιώτες κ.α.)
-> Απαράδεκτη η απαίτηση των ιδιωτών/παρόχων δεδομένων να συνάπτουν ειδικές άδειες συμφωνίες χρήσης με το δημόσιο. Ότι πούλησαν / παρείχαν με δημόσιο χρήμα ανήκει σε όλους και με δημόσιο ελεύθερο χαρακτήρα. Μόνη εξαίρεση υπηρεσίες εθνικής ασφάλειας (ελπίζω όχι για πολύ ακόμη
).
-> Απαράδεκτες οι πολιτικές πιέσεις να πληρώνονται η μέτρηση/χαρτογράφηση/καταγραφή των ίδιων δεδομένων ξανά και ξανά. Η απειλή κλεισίματος/ανεργίας λειτουργεί αντίστροφα: όταν υπάρχει έργο και όχι μόνο χρήμματα μειώνεται η ανεργία.
Σήμερα οι δημόσιοι φορείς είτε επιδιώκουν ο καθένας να διατηρήσει το κύρος/θεση του -ας μην ξεχνάμε ότι κάποιοι, καλώς ή κακώς, γλίτωσαν - δεν γλίτωσαν από το ψαλίδι των τροϊκανών- είτε επιδιώκουν να μην φανούν ως «κακά παιδιά» οι μαύρες τρύπες τους στον κρατικό προϋπολογισμό.
Όλα αυτά με αφήνουν αδιάφορο.
Θέλω ελεύθερα γεωχωρικά δεδομένα και τα θέλω τώρα
(είτε στο http://geodata.gov.gr/geodata/ είτε στο http://www.openstreetmap.org/ είτε σε κάτι πιο ελεύθερο από αυτά).

Η απόσταση που χωρίζει τα δικά μου πειρατικά «θέλω/πρέπει» από την σημερινή νομοθεσία -η οποία θεωρείται/κατηγορείται ως πολύ ανοιχτή- είναι ακόμη μεγάλη.
Εξηγούμαι:
-> Άλλο η δωρεάν θέαση επιλεκτικών δεδομένων και άλλο η καθολική παροχή τους με δυνατότητα μεταφόρτωσης επιλογής, συστήματος αναφοράς κ.α.
-> Απαράδεκτη η διάκριση μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Για ποιο λόγο τα δεδομένα είναι διαθέσιμα στον δημόσιο τομέα και όχι στον ιδιωτικό; (πέρα από τον κίνδυνο «εξυπηρετήσεων» δημοσίων λειτουργών προς τους ιδιώτες κ.α.)
-> Απαράδεκτη η απαίτηση των ιδιωτών/παρόχων δεδομένων να συνάπτουν ειδικές άδειες συμφωνίες χρήσης με το δημόσιο. Ότι πούλησαν / παρείχαν με δημόσιο χρήμα ανήκει σε όλους και με δημόσιο ελεύθερο χαρακτήρα. Μόνη εξαίρεση υπηρεσίες εθνικής ασφάλειας (ελπίζω όχι για πολύ ακόμη
-> Απαράδεκτες οι πολιτικές πιέσεις να πληρώνονται η μέτρηση/χαρτογράφηση/καταγραφή των ίδιων δεδομένων ξανά και ξανά. Η απειλή κλεισίματος/ανεργίας λειτουργεί αντίστροφα: όταν υπάρχει έργο και όχι μόνο χρήμματα μειώνεται η ανεργία.
Σήμερα οι δημόσιοι φορείς είτε επιδιώκουν ο καθένας να διατηρήσει το κύρος/θεση του -ας μην ξεχνάμε ότι κάποιοι, καλώς ή κακώς, γλίτωσαν - δεν γλίτωσαν από το ψαλίδι των τροϊκανών- είτε επιδιώκουν να μην φανούν ως «κακά παιδιά» οι μαύρες τρύπες τους στον κρατικό προϋπολογισμό.
Όλα αυτά με αφήνουν αδιάφορο.
Θέλω ελεύθερα γεωχωρικά δεδομένα και τα θέλω τώρα
(είτε στο http://geodata.gov.gr/geodata/ είτε στο http://www.openstreetmap.org/ είτε σε κάτι πιο ελεύθερο από αυτά).
Χάκερ είναι αυτός που εύστροφα επιλέγει ως ψυχαγωγία την εξερεύνηση των ορίων του δυνατού.
Πειρατής είναι αυτός που επιδιώκει την κατάκτηση της ελευθερίας ως ανεκτίμητου θησαυρού. Είναι πάντα έτοιμος για κάθε μάχη με μόνο στόχο την νίκη._
Πειρατής είναι αυτός που επιδιώκει την κατάκτηση της ελευθερίας ως ανεκτίμητου θησαυρού. Είναι πάντα έτοιμος για κάθε μάχη με μόνο στόχο την νίκη._
-
ekfrasi
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 2165
- Εγγραφή: 28 Νοέμ 2011, 18:17
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
Σήμερα το είδα:
Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Συμπλήρωση των διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες ρυθμίσεις»
Ο νόμος για τη συμπλήρωση των διατάξεων της σύνταξης και της λειτουργίας του Εθνικού Κτηματολογίου έρχεται σε μία ιδιαίτερη κρίσιμη περίοδο για την πορεία του έργου στη χώρα μας, αφού το Κτηματολόγιο αποτελεί βασικό αναπτυξιακό εργαλείο, σχετιζόμενο άμεσα με την προσέλκυση επενδύσεων και τη συνακόλουθη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της χώρας στο διεθνές περιβάλλον.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού με τις διατάξεις του νόμου προωθείται στο μέγιστο βαθμό η επιτάχυνση των διαδικασιών για την ανάθεση και ολοκλήρωση των μελετών κτηματογράφησης έως το έτος 2020, αλλά και άλλων συμβάσεων εκπόνησης μελετών ή παροχής υπηρεσιών που σχετίζονται άμεσα με το Εθνικό Κτηματολόγιο, όπως η σύνταξη δασικών χαρτών. Παράλληλα, βελτιώνονται και απλοποιούνται οι διαδικασίες συναλλαγών με τα Κτηματολογικά Γραφεία, αφού αξιοποιούνται οι σύγχρονες τεχνολογίες ηλεκτρονικής διακίνησης των εγγράφων, γεγονός που προάγει τον εκσυγχρονισμό, τη διαφάνεια και την αξιοπιστία στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Διαβάστε τη διαβούλευση και συμμετέχετε εδώ: http://www.opengov.gr/minenv/?p=4659
Καταληκτική ημερομηνία: 8η Δεκεμβρίου 2012
Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Συμπλήρωση των διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες ρυθμίσεις»
Ο νόμος για τη συμπλήρωση των διατάξεων της σύνταξης και της λειτουργίας του Εθνικού Κτηματολογίου έρχεται σε μία ιδιαίτερη κρίσιμη περίοδο για την πορεία του έργου στη χώρα μας, αφού το Κτηματολόγιο αποτελεί βασικό αναπτυξιακό εργαλείο, σχετιζόμενο άμεσα με την προσέλκυση επενδύσεων και τη συνακόλουθη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της χώρας στο διεθνές περιβάλλον.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού με τις διατάξεις του νόμου προωθείται στο μέγιστο βαθμό η επιτάχυνση των διαδικασιών για την ανάθεση και ολοκλήρωση των μελετών κτηματογράφησης έως το έτος 2020, αλλά και άλλων συμβάσεων εκπόνησης μελετών ή παροχής υπηρεσιών που σχετίζονται άμεσα με το Εθνικό Κτηματολόγιο, όπως η σύνταξη δασικών χαρτών. Παράλληλα, βελτιώνονται και απλοποιούνται οι διαδικασίες συναλλαγών με τα Κτηματολογικά Γραφεία, αφού αξιοποιούνται οι σύγχρονες τεχνολογίες ηλεκτρονικής διακίνησης των εγγράφων, γεγονός που προάγει τον εκσυγχρονισμό, τη διαφάνεια και την αξιοπιστία στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Παρακαλούμε για τα σχόλια σας μέχρι 08/12/2012
Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Συμπλήρωση των διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες ρυθμίσεις»
Ο νόμος για τη συμπλήρωση των διατάξεων της σύνταξης και της λειτουργίας του Εθνικού Κτηματολογίου έρχεται σε μία ιδιαίτερη κρίσιμη περίοδο για την πορεία του έργου στη χώρα μας, αφού το Κτηματολόγιο αποτελεί βασικό αναπτυξιακό εργαλείο, σχετιζόμενο άμεσα με την προσέλκυση επενδύσεων και τη συνακόλουθη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της χώρας στο διεθνές περιβάλλον.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού με τις διατάξεις του νόμου προωθείται στο μέγιστο βαθμό η επιτάχυνση των διαδικασιών για την ανάθεση και ολοκλήρωση των μελετών κτηματογράφησης έως το έτος 2020, αλλά και άλλων συμβάσεων εκπόνησης μελετών ή παροχής υπηρεσιών που σχετίζονται άμεσα με το Εθνικό Κτηματολόγιο, όπως η σύνταξη δασικών χαρτών. Παράλληλα, βελτιώνονται και απλοποιούνται οι διαδικασίες συναλλαγών με τα Κτηματολογικά Γραφεία, αφού αξιοποιούνται οι σύγχρονες τεχνολογίες ηλεκτρονικής διακίνησης των εγγράφων, γεγονός που προάγει τον εκσυγχρονισμό, τη διαφάνεια και την αξιοπιστία στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Διαβάστε τη διαβούλευση και συμμετέχετε εδώ: http://www.opengov.gr/minenv/?p=4659
Καταληκτική ημερομηνία: 8η Δεκεμβρίου 2012
Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Συμπλήρωση των διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες ρυθμίσεις»
Ο νόμος για τη συμπλήρωση των διατάξεων της σύνταξης και της λειτουργίας του Εθνικού Κτηματολογίου έρχεται σε μία ιδιαίτερη κρίσιμη περίοδο για την πορεία του έργου στη χώρα μας, αφού το Κτηματολόγιο αποτελεί βασικό αναπτυξιακό εργαλείο, σχετιζόμενο άμεσα με την προσέλκυση επενδύσεων και τη συνακόλουθη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της χώρας στο διεθνές περιβάλλον.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού με τις διατάξεις του νόμου προωθείται στο μέγιστο βαθμό η επιτάχυνση των διαδικασιών για την ανάθεση και ολοκλήρωση των μελετών κτηματογράφησης έως το έτος 2020, αλλά και άλλων συμβάσεων εκπόνησης μελετών ή παροχής υπηρεσιών που σχετίζονται άμεσα με το Εθνικό Κτηματολόγιο, όπως η σύνταξη δασικών χαρτών. Παράλληλα, βελτιώνονται και απλοποιούνται οι διαδικασίες συναλλαγών με τα Κτηματολογικά Γραφεία, αφού αξιοποιούνται οι σύγχρονες τεχνολογίες ηλεκτρονικής διακίνησης των εγγράφων, γεγονός που προάγει τον εκσυγχρονισμό, τη διαφάνεια και την αξιοπιστία στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Παρακαλούμε για τα σχόλια σας μέχρι 08/12/2012
1. Προστασία της ιδιωτικής ζωής .
2. Μεταρρύθμιση της νομοθεσίας για το copyright.
3. Αλλαγές στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις πατέντες.
+1. Διαφάνεια της Δημόσιας Διοίκησης.
2. Μεταρρύθμιση της νομοθεσίας για το copyright.
3. Αλλαγές στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις πατέντες.
+1. Διαφάνεια της Δημόσιας Διοίκησης.
-
Vassilis Perantzakis
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 5172
- Εγγραφή: 12 Φεβ 2012, 13:01
- Τοποθεσία: Άγιοι Ανάργυροι - Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
Πρόσεξε, οι υπηρεσίες είναι διαθέσιμες σε ΟΛΟΥΣ δωρεάν για χρήση η οποία δεν αποφέρει κέρδη. Όταν όμως σκοπό είναι η χρήση τους από εταιρίες όπως αυτή που εργάζομαι για προϊόν το οποίο είναι εμπορικό, ΦΥΣΙΚΑ και πρέπει να υπάρχει χρέωση. Το πρόβλημά μας είναι ότι αναγκαζόμαστε ή να αναπτύξουμε κάτι από την αρχή ή να πληρώσουμε ξένους για να μας παρέχουν τις υπηρεσίες.chiossif έγραψε:Πράγματι.
Η απόσταση που χωρίζει τα δικά μου πειρατικά «θέλω/πρέπει» από την σημερινή νομοθεσία -η οποία θεωρείται/κατηγορείται ως πολύ ανοιχτή- είναι ακόμη μεγάλη.
Εξηγούμαι:
-> Άλλο η δωρεάν θέαση επιλεκτικών δεδομένων και άλλο η καθολική παροχή τους με δυνατότητα μεταφόρτωσης επιλογής, συστήματος αναφοράς κ.α.
-> Απαράδεκτη η διάκριση μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Για ποιο λόγο τα δεδομένα είναι διαθέσιμα στον δημόσιο τομέα και όχι στον ιδιωτικό; (πέρα από τον κίνδυνο «εξυπηρετήσεων» δημοσίων λειτουργών προς τους ιδιώτες κ.α.)
-> Απαράδεκτη η απαίτηση των ιδιωτών/παρόχων δεδομένων να συνάπτουν ειδικές άδειες συμφωνίες χρήσης με το δημόσιο. Ότι πούλησαν / παρείχαν με δημόσιο χρήμα ανήκει σε όλους και με δημόσιο ελεύθερο χαρακτήρα. Μόνη εξαίρεση υπηρεσίες εθνικής ασφάλειας (ελπίζω όχι για πολύ ακόμη).
-> Απαράδεκτες οι πολιτικές πιέσεις να πληρώνονται η μέτρηση/χαρτογράφηση/καταγραφή των ίδιων δεδομένων ξανά και ξανά. Η απειλή κλεισίματος/ανεργίας λειτουργεί αντίστροφα: όταν υπάρχει έργο και όχι μόνο χρήμματα μειώνεται η ανεργία.
Σήμερα οι δημόσιοι φορείς είτε επιδιώκουν ο καθένας να διατηρήσει το κύρος/θεση του -ας μην ξεχνάμε ότι κάποιοι, καλώς ή κακώς, γλίτωσαν - δεν γλίτωσαν από το ψαλίδι των τροϊκανών- είτε επιδιώκουν να μην φανούν ως «κακά παιδιά» οι μαύρες τρύπες τους στον κρατικό προϋπολογισμό.
Όλα αυτά με αφήνουν αδιάφορο.
Θέλω ελεύθερα γεωχωρικά δεδομένα και τα θέλω τώρα
(είτε στο http://geodata.gov.gr/geodata/ είτε στο http://www.openstreetmap.org/ είτε σε κάτι πιο ελεύθερο από αυτά).
Η διαφορά δημόσιου με ιδιωτικού τομέα είναι προφανής. Ο δημόσιος τομέας δουλεύει για όλους μας. Ο ιδιωτικός για τον εαυτό του. Όταν τα δεδομένα παρέχονται στον δημόσιο τομέα δωρεάν γίνεται για να εξυπηρετηθεί ο πολίτης. Όταν παρέχονται στον ιδιωτικό για να εξυπηρετηθεί ο πελάτης.
Βασίλης Περαντζάκης (Προγραμματιστής\Αναλυτής)
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
-
Vassilis Perantzakis
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 5172
- Εγγραφή: 12 Φεβ 2012, 13:01
- Τοποθεσία: Άγιοι Ανάργυροι - Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
Η διαβούλευση αυτή έχει να κάνει με την κτηματογράφηση. Η Κτηματολόγιο Α.Ε. εκτός από αυτή την υπηρεσία παρέχει και ένα υπόβαθρο γεωγραφικών δεδομένων για όλη την επικράτεια που δεν περιέχει προσωπικά δεδομένα όπως η κτηματογράφηση. Βέβαια με την ολοκλήρωσή της θα είναι διαθέσιμα τα τεμάχια γης σε ειδικό επίπεδο δεδομένων, πάλι χωρίς προσωπικά δεδομένα, για όλους.ekfrasi έγραψε:Σήμερα το είδα:
....
Διαβάστε τη διαβούλευση και συμμετέχετε εδώ: http://www.opengov.gr/minenv/?p=4659
Καταληκτική ημερομηνία: 8η Δεκεμβρίου 2012
...
Εδώ το πρόβλημα είναι διαφάνειας για εφαρμογή ήδη υπάρχουσας νομοθετημένης λειτουργίας. Κάτι που θα έπρεπε να μπορούμε να κάνουμε δεν γίνεται λόγο οικονομικών συμφερόντων που θέλουν να λυμαίνονται τις κρατικές προμήθειες.
Στην ουσία η Κτηματολόγιο Α.Ε. έχει κάνει καταπληκτική δουλειά και η διαπλοκή δημοσίου/ιδιωτών την πνίγει!
Βασίλης Περαντζάκης (Προγραμματιστής\Αναλυτής)
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
Re: Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
Συμφωνώ με τον chiossif. Γιατί πρέπει να υπάρχει χρέωση;Vassilis Perantzakis έγραψε:Πρόσεξε, οι υπηρεσίες είναι διαθέσιμες σε ΟΛΟΥΣ δωρεάν για χρήση η οποία δεν αποφέρει κέρδη. Όταν όμως σκοπό είναι η χρήση τους από εταιρίες όπως αυτή που εργάζομαι για προϊόν το οποίο είναι εμπορικό, ΦΥΣΙΚΑ και πρέπει να υπάρχει χρέωση. Το πρόβλημά μας είναι ότι αναγκαζόμαστε ή να αναπτύξουμε κάτι από την αρχή ή να πληρώσουμε ξένους για να μας παρέχουν τις υπηρεσίες.
Η διαφορά δημόσιου με ιδιωτικού τομέα είναι προφανής. Ο δημόσιος τομέας δουλεύει για όλους μας. Ο ιδιωτικός για τον εαυτό του. Όταν τα δεδομένα παρέχονται στον δημόσιο τομέα δωρεάν γίνεται για να εξυπηρετηθεί ο πολίτης. Όταν παρέχονται στον ιδιωτικό για να εξυπηρετηθεί ο πελάτης.
Και ο ιδιωτικός τομέας στην ουσία για εμάς δουλεύει, αν έχει μεγαλύτερο κόστος να αγοράζει δεδομένα τότε και οι υπηρεσίες του είναι ακριβότερες, άρα διαθέσιμες σε λιγότερους. Όχι μόνο αυτό αλλά είναι δυσκολότερο να μπει ένας νέος ανταγωνιστής στην αγορά, αν χρειάζεται να πάρει και το ρίσκο του κόστους. Δώσε τα δεδομένα ελεύθερα, για οποιαδήποτε χρήση και τότε είναι που θα κάτσει ο φοιτητής ή ο πιτσιρικάς και θα βγάλει πρωτοποριακές υπηρεσίες.
Θα μπορούσα να δεχτώ ένα μικρό συμβολικό κόστος για να καλύπτεται το κόστος τις ανανέωσης των δεδομένων.
Πάρε παράδειγμα κι από την Αμερική, αν θέλεις, που έχει δωρεάν γεωγραφικά δεδομένα εδώ και δεκαετίες.
-
Vassilis Perantzakis
- Μέλος του Κόμματος Πειρατών
- Δημοσιεύσεις: 5172
- Εγγραφή: 12 Φεβ 2012, 13:01
- Τοποθεσία: Άγιοι Ανάργυροι - Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Κτηματολόγιο Α.Ε. και ΟΚΧΕ: Σοβαρό πρόβλημα διαπλοκής.
Η χρέωση υπάρχει επαναλαμβάνω ΜΟΝΟ για εμπορικό λογισμικό που προσθέτει αξία. Οι ιδιωτικές εταιρίες δεν δίνουν τζάμπα την δουλειά τους. Την χρεώνουν. Και όταν κάτι προσθέτει αξία, το χρεώνουν.pav έγραψε: Συμφωνώ με τον chiossif. Γιατί πρέπει να υπάρχει χρέωση;
Και ο ιδιωτικός τομέας στην ουσία για εμάς δουλεύει, αν έχει μεγαλύτερο κόστος να αγοράζει δεδομένα τότε και οι υπηρεσίες του είναι ακριβότερες, άρα διαθέσιμες σε λιγότερους. Όχι μόνο αυτό αλλά είναι δυσκολότερο να μπει ένας νέος ανταγωνιστής στην αγορά, αν χρειάζεται να πάρει και το ρίσκο του κόστους. Δώσε τα δεδομένα ελεύθερα, για οποιαδήποτε χρήση και τότε είναι που θα κάτσει ο φοιτητής ή ο πιτσιρικάς και θα βγάλει πρωτοποριακές υπηρεσίες.
Θα μπορούσα να δεχτώ ένα μικρό συμβολικό κόστος για να καλύπτεται το κόστος τις ανανέωσης των δεδομένων.
Πάρε παράδειγμα κι από την Αμερική, αν θέλεις, που έχει δωρεάν γεωγραφικά δεδομένα εδώ και δεκαετίες.
ΕΙΔΙΚΑ ο φοιτητής μπορεί να τα έχει τσάμπα, όπως και ο πιτσιρικάς. Υπάρχει ακαδημαϊκή άδεια που τα έχουν όλα τσάμπα. Εγώ δεν μπορώ που θα πουλήσω προϊόν με προστιθέμενη αξία.
Μην μπερδεύουμε το θέμα. Το θέμα είναι ότι ΔΕΝ χρησιμοποιούνται αυτά τα δωρεάν ούτε στο δημόσιο γιατί δεν βολεύει τα οικονομικά συμφέροντα.
ΔΗΛΑΔΗ: Εμείς μπορεί να θέλουμε π.χ. να φτιάξουμε μια υπηρεσία που θα την δώσουμε σε όλους τους δήμους με πολύ χαμηλή τιμή με την χρήση αυτών των δεδομένων. ΔΕΝ μπορούμε. Θα πρέπει να χρεώσουμε για ανάπτυξη ΟΛΗΣ αυτής της βάσης που όμως υπάρχει έτοιμη!!! Επίσης οι ΙΔΙΟΙ οι δήμοι δεν φτιάχνουν κάτι με αυτήν την υπηρεσία γιατί δεν βολεύει τους υπεύθυνους προμηθειών και τους προϊσταμένους τους. Δεν θα έχουν φακελάκι. ΑΥΤΟ είναι το πρόβλημα και όχι ότι δεν μου δίνουν δωρεάν δεδομένα για να πουλήσω πρόγραμμα!!! Το καταλαβαίνουμε ρε παιδιά ή πρέπει να πιάσουμε πάλι το 1+1=2!!! Έλεος!!!
Βασίλης Περαντζάκης (Προγραμματιστής\Αναλυτής)
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/
http://www.vasper.eu/blog/
https://www.linkedin.com/in/vassilis-perantzakis-1029b514/