ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑ
Δημοσιεύτηκε: 29 Σεπ 2012, 21:39
ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΟΥΣ
Μετα από δημοσια παρουσια 8 τουλαχιστον μηνων και με συμμετοχη σε δυο απανωτες εκλογικες αναμετρησεις, υπαρχουν νομιζω αρκετα στοιχεια αυτης της παρουσιας μας που νομιζω αξιζει να συζητηθουν , ετσι ώστε να εντοπισουμε πιθανα λαθη και να τα διορθωσουμε.
Εγκαινιαζω με αυτό το κειμενο μια σειρα προβληματισμων σχετικων με αυτή την παρουσια μας, αρχιζοντας από την «εικονα» που προβαλλουμε προς τα εξω.
Διακρινω μια προσκολληση και μια εμμονη στη χρηση «προτυπων» - και από αισθητικη αλλα και από συμβολικη κυριως αποψη - από το πολύ μακρυνο παρελθον του 17ου αιωνα !
Γινεται επανειλημμενη αναφορα στους «πειρατες» του 17 – 18ου αιωνα με συμβολικους αλλα και με ιδεολογικους ορους, συχνη χρηση ορολογιας που παραπεμπει στα κουρσαρικα καραβια [ το Πειρατικο, Κουμπασο, Λαγουδερα, Παπαγαλακι, κλπ] , ακομη και χρηση «εικονας» σε πληρη ταυτιση με την προβεβλημενη από τα μιντια εικονα του Μαυρου Μαργαριταριου , όπως και με τον καπετανιο Jack Sparrow, σε πληρη συμφωνια με την μυθοποιημενη με χολυγουντιανους ορους εικονα των πειρατων. Μια εικονα γραφικων και διασκεδαστικων τυπων, με κεντρικο προσωπο ένα «λαϊκο ηρωα», ολιγον δανδη, ετοιμολογο και ευφυολογο, ο οποιος χειριζεται με μαεστρια τοσο τη σπαθα οσο και τον προφορικο λογο και εχει τη μαγικη ικανοτητα να ξεγλιστραει και από τις πιο επικινδυνες και απιθανες καταστασεις !
Όλα αυτά βεβαια σε πληρη και απολυτη αναντιστοιχια με την εμπειρια που εχει ο λαος από τους πειρατες – κουρσαρους [διακριση με κυριολεκτικα ασημαντη διαφορα στη λαϊκη μνημη], σαν αιμοσταγεις βαρβαρους οι οποιοι εκμεταλλευομενοι την απουσια ουσιαστικου ελεγχου στη ναυσιπλοϊα , όχι μονο ληστευαν τα εμπορικα πλοια, αλλα πουλουσαν δουλους οσους από το πληρωμα και τους επιβατες δεν εσφαζαν, κατεστρεφαν τα παραλια χωρια στο περασμα τους και γενικα ηταν ο τρομος και ο φοβος των ανθρωπων που ζουσαν στα νησια ή σε παρακτιες περιοχες. Είναι πολύ γνωστες οι καταστροφες που προκαλεσαν οι πειρατες π.χ. στα νησια του Αιγαιου…
Γεννιεται επομενως το ερωτημα, μηπως αυτή η ταυτιση με την συγχρονη γραφικη εικονα των «μποεμ» πειρατων της Καραϊβικης είναι επικινδυνη για μας από συμβολικης πλευρας ; μηπως τελικα η επιμονη μας σε αυτου του τυπου τους συμβολισμους λειτουργησει αρνητικα, ταυτιζοντας μας με μια ακινδυνη γραφικουρα καποιων περιθωριακων τυπων με παραδοξες αποψεις που εξαντλουνται στην απαιτηση τους να καταργηθουν τα πνευματικα δικαιωματα και τα συναφη με αυτά οικονομικα οφελη των δημιουργων ;;;
Μηπως ετσι κινδυνευουμε να αυτοπεριχαρακωθουμε σαν μια ομαδουλα γραφικων νοσταλγων του παρελθοντος, όπως ακριβως τους παρουσιαζει η χολυγουντιανη μυθολογια ; Εξαντλουνται τα δικα μας συγχρονα «πειρατικα» προτυπα και οι φιλοσοφικες – ιδεολογικες – πολιτικες αναφορες μας στο τριπτυχο «πειρατιλικι / νταηλικι / τσαμπουκας» όπως τουλαχιστον κατά καιρους εκφραζεται από τα γραφομενα ορισμενων εδώ μεσα που είναι πολύ περηφανοι που αναπετασσουν την πειρατικη τους σημαια ;
Και που παει το συγχρονο τεχνολογικο μας πλαισιο ; η επιστημονικη μας καταρτιση και τεκμηριωση ; που βρισκεται η αναφορα μας στον 21ο αιωνα στην τεχνολογια και στην παγκοσμια κοινωνια του οποιου φιλοδοξουμε να ειμαστε κοινωνοι;
Εχουμε αραγε τοση ενδεια ιδεολογικων, φιλοσοφικων, επιστημονικων κλπ ιδεων , ώστε να μην μπορουμε να βρουμε και να χρησιμοποιησουμε νεα συμβολικα – σημειολογικα στοιχεια, τα οποια να αναφερονται στο σημερα, στην εποχη της πληροφορικης και των διαστημικων ταξιδιων και όχι στα παρωχημενα και φθαρμενα συμβολα του μακρυνου [και ιδιαιτερα παρεξηγησιμου] παρελθοντος ;
Εχουμε αραγε ενδεια καλλιεργειας και ταλεντων ώστε να μην μπορουμε να βρουμε καλλιτεχνικους τροπους για να μεταδωσουμε επιτυχημενα τις εξαιρετικα συγχρονες και ριζοσπαστικες μας αποψεις με αμεσο και «επικοινωνιακο» τροπο, χωρις να καταφευγουμε σε απομιμησεις της χολυγουντιανης μυθολογιας ;
Μας λειπουν οι ικανοτητες στη συγχρονη τεχνολογια που χρησιμοποιουμε και της οποιας αυτοπροβαλλομαστε σαν διαπρυσιοι κηρυκες , επαιρομενοι ότι αποτελουμε το Νέο Λειτουργικο Συστημα της Κοινωνιας , ενώ ταυτοχρονα καταφευγουμε στην αντιγραφη και επαναληψη μιας εικονας – καρικατουρας από το παρελθον ;
Εν τελει, ζουμε στην εποχη του Necromancer και του Matrix ή στην εποχη του Κοκκινογενη και του Μαυρογενη ;;; Σε ποιους απευθυνομαστε ; στο κοινο των χολυγουντιανων παραμυθιων ή στους πολιτες μιας κοινωνιας που συστηματικα και μεθοδικα οδηγειται στην εξαθλιωση και στην καταστροφη ;;;
Μηπως είναι καλυτερα αντι για σκουνες και γαλερες να δειχνουμε ένα πειρατικο διαστημοπλοιο να ταξιδευει προς τον πλανητη ΓΗ με νεους διαστημικους πειρατες που φερνουν μαζι τους την επανασταση της Γνωσης ;
Ή ένα ταξιδι μιας πειρατικης καψουλας προς το κεντρο ενός υπολογιστη, με στοχο την ανακαλυψη των μυστικων της Γνωσης και τη διαδοση τους σε ολο τον κοσμο ;
Ή παλι, ένα ηλεκτρονιο με το πειρατικο εμβλημα να ταξιδευει με ταχυτητα προς τον πυρηνα / κοινωνια και να προκαλει την αλυσσιδωτη αντιδραση που φερνει τη δημοκρατικη αλλαγη, με εκατομμυρια bits & bytes να διαχεονται σαν ΝΑΙ / ΟΧΙ σε απειρες ψηφοφοριες ;;;
Ας ξεκολλησουμε από το παληο, ας μη φοβομαστε να ανακαλυψουμε το Νέο,
Ας Τολμησουμε !
Μετα από δημοσια παρουσια 8 τουλαχιστον μηνων και με συμμετοχη σε δυο απανωτες εκλογικες αναμετρησεις, υπαρχουν νομιζω αρκετα στοιχεια αυτης της παρουσιας μας που νομιζω αξιζει να συζητηθουν , ετσι ώστε να εντοπισουμε πιθανα λαθη και να τα διορθωσουμε.
Εγκαινιαζω με αυτό το κειμενο μια σειρα προβληματισμων σχετικων με αυτή την παρουσια μας, αρχιζοντας από την «εικονα» που προβαλλουμε προς τα εξω.
Διακρινω μια προσκολληση και μια εμμονη στη χρηση «προτυπων» - και από αισθητικη αλλα και από συμβολικη κυριως αποψη - από το πολύ μακρυνο παρελθον του 17ου αιωνα !
Γινεται επανειλημμενη αναφορα στους «πειρατες» του 17 – 18ου αιωνα με συμβολικους αλλα και με ιδεολογικους ορους, συχνη χρηση ορολογιας που παραπεμπει στα κουρσαρικα καραβια [ το Πειρατικο, Κουμπασο, Λαγουδερα, Παπαγαλακι, κλπ] , ακομη και χρηση «εικονας» σε πληρη ταυτιση με την προβεβλημενη από τα μιντια εικονα του Μαυρου Μαργαριταριου , όπως και με τον καπετανιο Jack Sparrow, σε πληρη συμφωνια με την μυθοποιημενη με χολυγουντιανους ορους εικονα των πειρατων. Μια εικονα γραφικων και διασκεδαστικων τυπων, με κεντρικο προσωπο ένα «λαϊκο ηρωα», ολιγον δανδη, ετοιμολογο και ευφυολογο, ο οποιος χειριζεται με μαεστρια τοσο τη σπαθα οσο και τον προφορικο λογο και εχει τη μαγικη ικανοτητα να ξεγλιστραει και από τις πιο επικινδυνες και απιθανες καταστασεις !
Όλα αυτά βεβαια σε πληρη και απολυτη αναντιστοιχια με την εμπειρια που εχει ο λαος από τους πειρατες – κουρσαρους [διακριση με κυριολεκτικα ασημαντη διαφορα στη λαϊκη μνημη], σαν αιμοσταγεις βαρβαρους οι οποιοι εκμεταλλευομενοι την απουσια ουσιαστικου ελεγχου στη ναυσιπλοϊα , όχι μονο ληστευαν τα εμπορικα πλοια, αλλα πουλουσαν δουλους οσους από το πληρωμα και τους επιβατες δεν εσφαζαν, κατεστρεφαν τα παραλια χωρια στο περασμα τους και γενικα ηταν ο τρομος και ο φοβος των ανθρωπων που ζουσαν στα νησια ή σε παρακτιες περιοχες. Είναι πολύ γνωστες οι καταστροφες που προκαλεσαν οι πειρατες π.χ. στα νησια του Αιγαιου…
Γεννιεται επομενως το ερωτημα, μηπως αυτή η ταυτιση με την συγχρονη γραφικη εικονα των «μποεμ» πειρατων της Καραϊβικης είναι επικινδυνη για μας από συμβολικης πλευρας ; μηπως τελικα η επιμονη μας σε αυτου του τυπου τους συμβολισμους λειτουργησει αρνητικα, ταυτιζοντας μας με μια ακινδυνη γραφικουρα καποιων περιθωριακων τυπων με παραδοξες αποψεις που εξαντλουνται στην απαιτηση τους να καταργηθουν τα πνευματικα δικαιωματα και τα συναφη με αυτά οικονομικα οφελη των δημιουργων ;;;
Μηπως ετσι κινδυνευουμε να αυτοπεριχαρακωθουμε σαν μια ομαδουλα γραφικων νοσταλγων του παρελθοντος, όπως ακριβως τους παρουσιαζει η χολυγουντιανη μυθολογια ; Εξαντλουνται τα δικα μας συγχρονα «πειρατικα» προτυπα και οι φιλοσοφικες – ιδεολογικες – πολιτικες αναφορες μας στο τριπτυχο «πειρατιλικι / νταηλικι / τσαμπουκας» όπως τουλαχιστον κατά καιρους εκφραζεται από τα γραφομενα ορισμενων εδώ μεσα που είναι πολύ περηφανοι που αναπετασσουν την πειρατικη τους σημαια ;
Και που παει το συγχρονο τεχνολογικο μας πλαισιο ; η επιστημονικη μας καταρτιση και τεκμηριωση ; που βρισκεται η αναφορα μας στον 21ο αιωνα στην τεχνολογια και στην παγκοσμια κοινωνια του οποιου φιλοδοξουμε να ειμαστε κοινωνοι;
Εχουμε αραγε τοση ενδεια ιδεολογικων, φιλοσοφικων, επιστημονικων κλπ ιδεων , ώστε να μην μπορουμε να βρουμε και να χρησιμοποιησουμε νεα συμβολικα – σημειολογικα στοιχεια, τα οποια να αναφερονται στο σημερα, στην εποχη της πληροφορικης και των διαστημικων ταξιδιων και όχι στα παρωχημενα και φθαρμενα συμβολα του μακρυνου [και ιδιαιτερα παρεξηγησιμου] παρελθοντος ;
Εχουμε αραγε ενδεια καλλιεργειας και ταλεντων ώστε να μην μπορουμε να βρουμε καλλιτεχνικους τροπους για να μεταδωσουμε επιτυχημενα τις εξαιρετικα συγχρονες και ριζοσπαστικες μας αποψεις με αμεσο και «επικοινωνιακο» τροπο, χωρις να καταφευγουμε σε απομιμησεις της χολυγουντιανης μυθολογιας ;
Μας λειπουν οι ικανοτητες στη συγχρονη τεχνολογια που χρησιμοποιουμε και της οποιας αυτοπροβαλλομαστε σαν διαπρυσιοι κηρυκες , επαιρομενοι ότι αποτελουμε το Νέο Λειτουργικο Συστημα της Κοινωνιας , ενώ ταυτοχρονα καταφευγουμε στην αντιγραφη και επαναληψη μιας εικονας – καρικατουρας από το παρελθον ;
Εν τελει, ζουμε στην εποχη του Necromancer και του Matrix ή στην εποχη του Κοκκινογενη και του Μαυρογενη ;;; Σε ποιους απευθυνομαστε ; στο κοινο των χολυγουντιανων παραμυθιων ή στους πολιτες μιας κοινωνιας που συστηματικα και μεθοδικα οδηγειται στην εξαθλιωση και στην καταστροφη ;;;
Μηπως είναι καλυτερα αντι για σκουνες και γαλερες να δειχνουμε ένα πειρατικο διαστημοπλοιο να ταξιδευει προς τον πλανητη ΓΗ με νεους διαστημικους πειρατες που φερνουν μαζι τους την επανασταση της Γνωσης ;
Ή ένα ταξιδι μιας πειρατικης καψουλας προς το κεντρο ενός υπολογιστη, με στοχο την ανακαλυψη των μυστικων της Γνωσης και τη διαδοση τους σε ολο τον κοσμο ;
Ή παλι, ένα ηλεκτρονιο με το πειρατικο εμβλημα να ταξιδευει με ταχυτητα προς τον πυρηνα / κοινωνια και να προκαλει την αλυσσιδωτη αντιδραση που φερνει τη δημοκρατικη αλλαγη, με εκατομμυρια bits & bytes να διαχεονται σαν ΝΑΙ / ΟΧΙ σε απειρες ψηφοφοριες ;;;
Ας ξεκολλησουμε από το παληο, ας μη φοβομαστε να ανακαλυψουμε το Νέο,
Ας Τολμησουμε !
