Ενημερωθείτε, Δημοψήφισμα σε τι θα πούμε ΝΑΙ ή ΟΧΙ
Δημοσιεύτηκε: 29 Ιουν 2015, 12:58
Ενημέρωση για το Δημοψήφισμα σχετικά με τις προτάσεις που καλείται ο Ελληνικός Λαός να επιλέξει ΝΑΙ ή ΟΧΙ
ΝΑΙ: Τις αποδέχεται
ΟΧΙ: Δεν τις αποδέχεται
Δελτίο τύπου που το ακολουθεί το αναλυτικό κείμενο των 10 προτάσεων. Κάθε Έλληνας πολίτης που θα κληθεί να ψηφίσει/επιλέξει στο επικείμενο δημοψήφισμα θα πρέπει να διαβάσει αυτές τις προτάσεις γιατί πάνω σε αυτές θα πρέπει να αποφασίσει τι θα επιλέξει.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή - Δελτίο Τύπου
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5270_el.htm
Για την ενημέρωση του ελληνικού λαού και σε πνεύμα διαφάνειας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιεύει τις τελευταίες προτάσεις όπως συμφωνήθηκαν με τους θεσμούς (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις των ελληνικών αρχών της 8ης, 14ης, 22ας και 25ης Ιουνίου 2015, αλλά και τις συνομιλίες σε πολιτικό και τεχνικό επίπεδο καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.
Οι συζητήσεις επ' αυτών των προτάσεων συνεχιζόταν με τις ελληνικές αρχές το βράδυ της Παρασκευής ενόψει του Eurogroup της 27ης Ιουνίου 2015. Υπήρχε συναντίληψη όλων των εμπλεκομένων πλευρών ότι η σύνοδος αυτή του Eurogroup θα επιτύγχανε μια συνολική συμφωνία για την Ελλάδα, η οποία όχι
μόνο θα είχε συμπεριλάβει τα μέτρα προς κοινή συμφωνία, αλλά θα κάλυπτε και τις μελλοντικές χρηματοδοτικές ανάγκες όπως και τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Περιελάμβανε επίσης την υποστήριξη ενός πακέτου για μια νέα αρχή για την ανάπτυξη και την απασχόληση με τη πρωτοβουλία της Επιτροπής που θα υποστήριζε την ανασυγκρότηση και τις επενδύσεις στη πραγματική οικονομία,
όπως είχε συζητηθεί και υιοθετηθεί στη συνεδρίαση του Κολλεγίου των Επιτρόπων της Τετάρτης 24 Ιουνίου 2015.
Παρόλα αυτά, δεν έγινε εφικτή η τυπική ολοκλήρωση και παρουσίαση στο Eurogroup της τελικής εκδοχής αυτού του εγγράφου, ούτε της περίληψης μιας συνολικής συμφωνίας, λόγω της μονομερούς απόφασης των ελληνικών αρχών να εγκαταλείψουν τη διαδικασία το βράδυ της 26ης Ιουνίου 2015.
(το δελτίο τύπου σε μορφή pdf http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5270_el.pdf)
Συνημμένο:
Λίστα με τις προαπαιτούμενες δράσεις - έκδοση τις 26 Ιουνίου >>>
(26 Ιουνίου ώρα 20:00)
Κατάλογος που λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις των ελληνικών αρχών που ελήφθησαν στις 8, 14, 22 και 25 Ιουνίου
Πίνακας 1. Ελλάδα: Δράσεις προτεραιότητας
Πολιτική
Μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε διαβούλευση με την ΕΕ / την ΕΚΤ / το ΔΝΤ:
1. Συμπληρωματικός προϋπολογισμός για το 2015 και μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική 2016-19
Θέσπιση, με ισχύ από την 1η Ιουλίου 2015, συμπληρωματικού προϋπολογισμού για το 2015 και μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής για το 2016-19, που θα υποστηρίζονται από μεγάλη και αξιόπιστη δέσμη μέτρων. Η νέα φορολογική πορεία στηρίζεται σε στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος 1, 2, 3, και 3,5 τοις εκατό του ΑΕΠ για τα έτη 2015, 2016, 2017 και 2018 αντίστοιχα. Η δέσμη περιλαμβάνει μεταρρυθμίσεις του ΦΠΑ (§ 2), άλλα μέτρα φορολογικής πολιτικής (§ 3), μεταρρυθμίσεις του συνταξιοδοτικού συστήματος (§ 4), μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση (§ 5), μεταρρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των ελλείψεων όσον αφορά την είσπραξη των φόρων (§ 6) και άλλα μέτρα παραμετρικής μορφής όπως καθορίζονται κατωτέρω.
2. Μεταρρύθμιση του ΦΠΑ
Θέσπιση νομοθεσίας για τη μεταρρύθμιση του συστήματος ΦΠΑ, που θα αρχίσει να ισχύει από 1ης Ιουλίου 2015. Η μεταρρύθμιση θα έχει ως στόχο καθαρή αύξηση των εσόδων της τάξης του 1 τοις εκατό του ΑΕΠ σε ετήσια βάση από αλλαγές παραμετρικού τύπου. Με το νέο σύστημα ΦΠΑ: (i) θα ενοποιηθούν οι συντελεστές σε έναν ενιαίο συντελεστή 23 τοις εκατό, ο οποίος θα περιλαμβάνει εστιατόρια και υπηρεσίες τροφοδοσίας, και έναν μειωμένο συντελεστή 13 τοις εκατό για βασικά τρόφιμα, ενέργεια, ξενοδοχεία και νερό, (εκτός από την αποχέτευση), και έναν εξαιρετικά μειωμένο συντελεστή 6 τοις εκατό για τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα βιβλία, και τα θέατρα, (ii) θα εξορθολογιστούν οι εξαιρέσεις για να διευρυνθεί η βάση και να αυξηθεί ο φόρος επί των ασφαλίσεων, και (iii) θα καταργηθούν οι εκπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων και των νησιών.
Η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ που περιγράφεται ανωτέρω μπορεί να αναθεωρηθεί στο τέλος του 2016, με την προϋπόθεση ότι εισπράττονται ισοδύναμα πρόσθετα έσοδα μέσω μέτρων που θα ληφθούν για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και τη βελτίωση της εισπραξιμότητας του ΦΠΑ. Κάθε απόφαση για επανεξέταση και αναθεώρηση θα λαμβάνεται σε διαβούλευση με τους θεσμούς.
3. Δημοσιονομικά διαρθρωτικά μέτρα
Θέσπιση νομοθεσίας προκειμένου:
* να εκλείψουν οι δυνατότητες αποφυγής του φόρου εισοδήματος (π.χ., αυστηρότερος ορισμός των αγροτών), να ληφθούν μέτρα για την αύξηση της φορολογίας εισοδήματος εταιρειών το 2015 και να απαιτηθεί 100 τοις εκατό προκαταβολή του φόρου για το εταιρικό εισόδημα, καθώς και για τον φόρο εισοδήματος ατομικών επιχειρήσεων μέχρι τα τέλη του 2016. Να εξαλειφθεί η ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των αγροτών στον κώδικα φορολογίας εισοδήματος. Να αυξηθεί η εισφορά αλληλεγγύης.
* να καταργηθούν οι επιδοτήσεις για τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης για τους αγρότες και να επιτευχθεί καλύτερη στόχευση της επιλεξιμότητας των επιδοτήσεων πετρελαίου θέρμανσης, ώστε να μειωθούν κατά το ήμισυ οι δαπάνες στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του 2016.
* εν όψει της αναθεώρησης των ζωνών αντικειμενικών αξιών, να προσαρμοστούν οι συντελεστές φόρου ακινήτων, αν χρειαστεί, για να διασφαλιστούν το 2015 και το 2016 έσοδα από τον φόρο ακίνητης περιουσίας ύψους 2,65 δισ. ευρώ και να προσαρμοστεί η εναλλακτική ελάχιστη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων.
* να καταργηθεί η διασυνοριακή παρακράτηση φόρου που θεσπίστηκε με τη νομοθεσία περί δόσεων (νόμος XXXX/2015) και να ανατραπούν οι πρόσφατες τροποποιήσεις του ΚΦΕ στον νόμο για τη δημόσια διοίκηση (νόμος XXXX/2015), μεταξύ των οποίων η ειδική μεταχείριση του γεωργικού εισοδήματος.
* να θεσπιστούν οι εκκρεμούσες μεταρρυθμίσεις του κώδικα φορολογίας εισοδήματος, και του κώδικα φορολογικών διαδικασιών: να θεσπιστεί νέα ποινική νομοθεσία σχετικά με τη φοροδιαφυγή και τη φορολογική απάτη, για να τροποποιηθεί ο ειδικός ποινικός νόμος 2523/1997 και οποιαδήποτε άλλη σχετική νομοθεσία, και να αντικατασταθεί το άρθρο 55, παράγραφοι 1 και 2, του ΚΦΔ, με σκοπό, μεταξύ άλλων, να εκσυγχρονιστεί και να διευρυνθεί ο ορισμός της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους. Να καταργηθούν όλα τα πρόστιμα του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των προστίμων που εισπράττονται βάσει του νόμου 2523/1997 και να αναπτυχθεί το πλαίσιο φορολογίας των οργανισμών συλλογικών επενδύσεων και των συμμετεχόντων σε αυτούς, σύμφωνα με τον ΚΦΕ και με βάση τις βέλτιστες πρακτικές στην ΕΕ.
* να θεσπιστεί νομοθεσία για την αναβάθμιση του οργανικού νόμου για τον προϋπολογισμό: (i) να θεσπιστεί πλαίσιο για ανεξάρτητους οργανισμούς, (ii) να καταργηθούν σταδιακά οι εκ των προτέρων έλεγχοι του ελληνικού Ελεγκτικού Συνεδρίου και των υπολόγων, (iii) να δοθεί στις Γενικές Διευθύνσεις Οικονομικών Υπηρεσιών αποκλειστική οικονομική αρμοδιότητα και στο ΓΛΚ αρμοδιότητα ώστε να επιβλέπουν τα οικονομικά του δημοσίου τομέα, και (iv) να καταργηθούν σταδιακά τα γραφεία δημοσιονομικών ελέγχων μέχρι τον Ιανουάριο του 2017.
* να αυξηθεί ο συντελεστής του φόρου χωρητικότητας και να καταργηθεί σταδιακά η ειδική φορολογική μεταχείριση του ναυτιλιακού κλάδου.
Έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2015, (i) να απλουστευθεί το χρονοδιάγραμμα της πίστωσης του φόρου εισοδήματος, (ii) να επανασχεδιαστεί και να ενσωματωθεί στον ΚΦΕ η επιβάρυνση αλληλεγγύης για τα εισοδήματα του 2016, ώστε να επιτευχθεί αποτελεσματικότερα η προοδευτικότητα του συστήματος φορολογίας εισοδήματος, (iii) να εκδοθεί εγκύκλιος σχετικά με τα πρόστιμα για να εξασφαλιστεί η πλήρης και συνεπής εφαρμογή του ΚΦΔ, (iv) και να εφαρμοστούν οι υπόλοιπες μεταρρυθμίσεις που εκκρεμούν, όπως ορίζονται στην παράγραφο 9 της σχετικής με τη χώρα έκθεσης του ΔΝΤ αριθ. 14/151.
Για την υγειονομική περίθαλψη, με ισχύ από 1ης Ιουλίου 2015, (i) να αποκατασταθεί πλήρως, χωρίς εξαιρέσεις, η συνταγογράφηση με την ΔΚΟ, (ii) να μειωθεί ως πρώτο βήμα η τιμή των μη κατοχυρωμένων με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας φαρμάκων στο 50 τοις εκατό και όλων των γενόσημων στο 32,5 τοις εκατό της τιμής του φαρμάκου με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, με κατάργηση της ρήτρας κεκτημένων δικαιωμάτων για τα φάρμακα που κυκλοφορούσαν ήδη στην αγορά το 2012, και (iii) να αναθεωρηθούν και να περιοριστούν οι τιμές των διαγνωστικών εξετάσεων ώστε να ευθυγραμμιστούν οι διαρθρωτικές δαπάνες με τους στόχους περί επιστροφής αμοιβών, και (iv) να εισπραχθούν στο σύνολό τους οι επιστροφές του 2014 για ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικές εξετάσεις και φάρμακα, και να παραταθεί για το 2016 η ισχύς των ανώτατων ορίων για τις επιστροφές του 2015.
...
4. Μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος
...
5. Δημόσια διοίκηση, Δικαιοσύνη και Καταπολέμηση της διαφθοράς
...
6. Φορολογική διοίκηση
...
7. Χρηματοπιστωτικός τομέας
...
8. Αγορά εργασίας
...
9. Αγορά προϊόντων
...
10. Ιδιωτικοποιήσεις
...
> Διαβάστε το πλήρες κείμενο των "προτάσεων" από την ΕΕ προς την Ελλάδα.
[pdf
αρχείο, 10 σελίδες στα ελληνικά - επίσημα μεταφρασμένες]
ΝΑΙ: Τις αποδέχεται
ΟΧΙ: Δεν τις αποδέχεται
Δελτίο τύπου που το ακολουθεί το αναλυτικό κείμενο των 10 προτάσεων. Κάθε Έλληνας πολίτης που θα κληθεί να ψηφίσει/επιλέξει στο επικείμενο δημοψήφισμα θα πρέπει να διαβάσει αυτές τις προτάσεις γιατί πάνω σε αυτές θα πρέπει να αποφασίσει τι θα επιλέξει.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή - Δελτίο Τύπου
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5270_el.htm
Για την ενημέρωση του ελληνικού λαού και σε πνεύμα διαφάνειας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιεύει τις τελευταίες προτάσεις όπως συμφωνήθηκαν με τους θεσμούς (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις των ελληνικών αρχών της 8ης, 14ης, 22ας και 25ης Ιουνίου 2015, αλλά και τις συνομιλίες σε πολιτικό και τεχνικό επίπεδο καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.
Οι συζητήσεις επ' αυτών των προτάσεων συνεχιζόταν με τις ελληνικές αρχές το βράδυ της Παρασκευής ενόψει του Eurogroup της 27ης Ιουνίου 2015. Υπήρχε συναντίληψη όλων των εμπλεκομένων πλευρών ότι η σύνοδος αυτή του Eurogroup θα επιτύγχανε μια συνολική συμφωνία για την Ελλάδα, η οποία όχι
μόνο θα είχε συμπεριλάβει τα μέτρα προς κοινή συμφωνία, αλλά θα κάλυπτε και τις μελλοντικές χρηματοδοτικές ανάγκες όπως και τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Περιελάμβανε επίσης την υποστήριξη ενός πακέτου για μια νέα αρχή για την ανάπτυξη και την απασχόληση με τη πρωτοβουλία της Επιτροπής που θα υποστήριζε την ανασυγκρότηση και τις επενδύσεις στη πραγματική οικονομία,
όπως είχε συζητηθεί και υιοθετηθεί στη συνεδρίαση του Κολλεγίου των Επιτρόπων της Τετάρτης 24 Ιουνίου 2015.
Παρόλα αυτά, δεν έγινε εφικτή η τυπική ολοκλήρωση και παρουσίαση στο Eurogroup της τελικής εκδοχής αυτού του εγγράφου, ούτε της περίληψης μιας συνολικής συμφωνίας, λόγω της μονομερούς απόφασης των ελληνικών αρχών να εγκαταλείψουν τη διαδικασία το βράδυ της 26ης Ιουνίου 2015.
(το δελτίο τύπου σε μορφή pdf http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5270_el.pdf)
Συνημμένο:
Λίστα με τις προαπαιτούμενες δράσεις - έκδοση τις 26 Ιουνίου >>>
(26 Ιουνίου ώρα 20:00)
Κατάλογος που λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις των ελληνικών αρχών που ελήφθησαν στις 8, 14, 22 και 25 Ιουνίου
Πίνακας 1. Ελλάδα: Δράσεις προτεραιότητας
Πολιτική
Μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε διαβούλευση με την ΕΕ / την ΕΚΤ / το ΔΝΤ:
1. Συμπληρωματικός προϋπολογισμός για το 2015 και μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική 2016-19
Θέσπιση, με ισχύ από την 1η Ιουλίου 2015, συμπληρωματικού προϋπολογισμού για το 2015 και μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής για το 2016-19, που θα υποστηρίζονται από μεγάλη και αξιόπιστη δέσμη μέτρων. Η νέα φορολογική πορεία στηρίζεται σε στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος 1, 2, 3, και 3,5 τοις εκατό του ΑΕΠ για τα έτη 2015, 2016, 2017 και 2018 αντίστοιχα. Η δέσμη περιλαμβάνει μεταρρυθμίσεις του ΦΠΑ (§ 2), άλλα μέτρα φορολογικής πολιτικής (§ 3), μεταρρυθμίσεις του συνταξιοδοτικού συστήματος (§ 4), μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση (§ 5), μεταρρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των ελλείψεων όσον αφορά την είσπραξη των φόρων (§ 6) και άλλα μέτρα παραμετρικής μορφής όπως καθορίζονται κατωτέρω.
2. Μεταρρύθμιση του ΦΠΑ
Θέσπιση νομοθεσίας για τη μεταρρύθμιση του συστήματος ΦΠΑ, που θα αρχίσει να ισχύει από 1ης Ιουλίου 2015. Η μεταρρύθμιση θα έχει ως στόχο καθαρή αύξηση των εσόδων της τάξης του 1 τοις εκατό του ΑΕΠ σε ετήσια βάση από αλλαγές παραμετρικού τύπου. Με το νέο σύστημα ΦΠΑ: (i) θα ενοποιηθούν οι συντελεστές σε έναν ενιαίο συντελεστή 23 τοις εκατό, ο οποίος θα περιλαμβάνει εστιατόρια και υπηρεσίες τροφοδοσίας, και έναν μειωμένο συντελεστή 13 τοις εκατό για βασικά τρόφιμα, ενέργεια, ξενοδοχεία και νερό, (εκτός από την αποχέτευση), και έναν εξαιρετικά μειωμένο συντελεστή 6 τοις εκατό για τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα βιβλία, και τα θέατρα, (ii) θα εξορθολογιστούν οι εξαιρέσεις για να διευρυνθεί η βάση και να αυξηθεί ο φόρος επί των ασφαλίσεων, και (iii) θα καταργηθούν οι εκπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων και των νησιών.
Η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ που περιγράφεται ανωτέρω μπορεί να αναθεωρηθεί στο τέλος του 2016, με την προϋπόθεση ότι εισπράττονται ισοδύναμα πρόσθετα έσοδα μέσω μέτρων που θα ληφθούν για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και τη βελτίωση της εισπραξιμότητας του ΦΠΑ. Κάθε απόφαση για επανεξέταση και αναθεώρηση θα λαμβάνεται σε διαβούλευση με τους θεσμούς.
3. Δημοσιονομικά διαρθρωτικά μέτρα
Θέσπιση νομοθεσίας προκειμένου:
* να εκλείψουν οι δυνατότητες αποφυγής του φόρου εισοδήματος (π.χ., αυστηρότερος ορισμός των αγροτών), να ληφθούν μέτρα για την αύξηση της φορολογίας εισοδήματος εταιρειών το 2015 και να απαιτηθεί 100 τοις εκατό προκαταβολή του φόρου για το εταιρικό εισόδημα, καθώς και για τον φόρο εισοδήματος ατομικών επιχειρήσεων μέχρι τα τέλη του 2016. Να εξαλειφθεί η ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των αγροτών στον κώδικα φορολογίας εισοδήματος. Να αυξηθεί η εισφορά αλληλεγγύης.
* να καταργηθούν οι επιδοτήσεις για τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης για τους αγρότες και να επιτευχθεί καλύτερη στόχευση της επιλεξιμότητας των επιδοτήσεων πετρελαίου θέρμανσης, ώστε να μειωθούν κατά το ήμισυ οι δαπάνες στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του 2016.
* εν όψει της αναθεώρησης των ζωνών αντικειμενικών αξιών, να προσαρμοστούν οι συντελεστές φόρου ακινήτων, αν χρειαστεί, για να διασφαλιστούν το 2015 και το 2016 έσοδα από τον φόρο ακίνητης περιουσίας ύψους 2,65 δισ. ευρώ και να προσαρμοστεί η εναλλακτική ελάχιστη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων.
* να καταργηθεί η διασυνοριακή παρακράτηση φόρου που θεσπίστηκε με τη νομοθεσία περί δόσεων (νόμος XXXX/2015) και να ανατραπούν οι πρόσφατες τροποποιήσεις του ΚΦΕ στον νόμο για τη δημόσια διοίκηση (νόμος XXXX/2015), μεταξύ των οποίων η ειδική μεταχείριση του γεωργικού εισοδήματος.
* να θεσπιστούν οι εκκρεμούσες μεταρρυθμίσεις του κώδικα φορολογίας εισοδήματος, και του κώδικα φορολογικών διαδικασιών: να θεσπιστεί νέα ποινική νομοθεσία σχετικά με τη φοροδιαφυγή και τη φορολογική απάτη, για να τροποποιηθεί ο ειδικός ποινικός νόμος 2523/1997 και οποιαδήποτε άλλη σχετική νομοθεσία, και να αντικατασταθεί το άρθρο 55, παράγραφοι 1 και 2, του ΚΦΔ, με σκοπό, μεταξύ άλλων, να εκσυγχρονιστεί και να διευρυνθεί ο ορισμός της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους. Να καταργηθούν όλα τα πρόστιμα του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των προστίμων που εισπράττονται βάσει του νόμου 2523/1997 και να αναπτυχθεί το πλαίσιο φορολογίας των οργανισμών συλλογικών επενδύσεων και των συμμετεχόντων σε αυτούς, σύμφωνα με τον ΚΦΕ και με βάση τις βέλτιστες πρακτικές στην ΕΕ.
* να θεσπιστεί νομοθεσία για την αναβάθμιση του οργανικού νόμου για τον προϋπολογισμό: (i) να θεσπιστεί πλαίσιο για ανεξάρτητους οργανισμούς, (ii) να καταργηθούν σταδιακά οι εκ των προτέρων έλεγχοι του ελληνικού Ελεγκτικού Συνεδρίου και των υπολόγων, (iii) να δοθεί στις Γενικές Διευθύνσεις Οικονομικών Υπηρεσιών αποκλειστική οικονομική αρμοδιότητα και στο ΓΛΚ αρμοδιότητα ώστε να επιβλέπουν τα οικονομικά του δημοσίου τομέα, και (iv) να καταργηθούν σταδιακά τα γραφεία δημοσιονομικών ελέγχων μέχρι τον Ιανουάριο του 2017.
* να αυξηθεί ο συντελεστής του φόρου χωρητικότητας και να καταργηθεί σταδιακά η ειδική φορολογική μεταχείριση του ναυτιλιακού κλάδου.
Έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2015, (i) να απλουστευθεί το χρονοδιάγραμμα της πίστωσης του φόρου εισοδήματος, (ii) να επανασχεδιαστεί και να ενσωματωθεί στον ΚΦΕ η επιβάρυνση αλληλεγγύης για τα εισοδήματα του 2016, ώστε να επιτευχθεί αποτελεσματικότερα η προοδευτικότητα του συστήματος φορολογίας εισοδήματος, (iii) να εκδοθεί εγκύκλιος σχετικά με τα πρόστιμα για να εξασφαλιστεί η πλήρης και συνεπής εφαρμογή του ΚΦΔ, (iv) και να εφαρμοστούν οι υπόλοιπες μεταρρυθμίσεις που εκκρεμούν, όπως ορίζονται στην παράγραφο 9 της σχετικής με τη χώρα έκθεσης του ΔΝΤ αριθ. 14/151.
Για την υγειονομική περίθαλψη, με ισχύ από 1ης Ιουλίου 2015, (i) να αποκατασταθεί πλήρως, χωρίς εξαιρέσεις, η συνταγογράφηση με την ΔΚΟ, (ii) να μειωθεί ως πρώτο βήμα η τιμή των μη κατοχυρωμένων με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας φαρμάκων στο 50 τοις εκατό και όλων των γενόσημων στο 32,5 τοις εκατό της τιμής του φαρμάκου με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, με κατάργηση της ρήτρας κεκτημένων δικαιωμάτων για τα φάρμακα που κυκλοφορούσαν ήδη στην αγορά το 2012, και (iii) να αναθεωρηθούν και να περιοριστούν οι τιμές των διαγνωστικών εξετάσεων ώστε να ευθυγραμμιστούν οι διαρθρωτικές δαπάνες με τους στόχους περί επιστροφής αμοιβών, και (iv) να εισπραχθούν στο σύνολό τους οι επιστροφές του 2014 για ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικές εξετάσεις και φάρμακα, και να παραταθεί για το 2016 η ισχύς των ανώτατων ορίων για τις επιστροφές του 2015.
...
4. Μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος
...
5. Δημόσια διοίκηση, Δικαιοσύνη και Καταπολέμηση της διαφθοράς
...
6. Φορολογική διοίκηση
...
7. Χρηματοπιστωτικός τομέας
...
8. Αγορά εργασίας
...
9. Αγορά προϊόντων
...
10. Ιδιωτικοποιήσεις
...
> Διαβάστε το πλήρες κείμενο των "προτάσεων" από την ΕΕ προς την Ελλάδα.
αρχείο, 10 σελίδες στα ελληνικά - επίσημα μεταφρασμένες]