Σελίδα 1 από 1

Η διαδικτυακή ουδετερότητα αμφισβητείται πλέον και στην ΕΕ

Δημοσιεύτηκε: 21 Νοέμ 2014, 15:58
από Κομπειλάδας
Διέρρευσαν έγγραφα που δείχνουν ότι η Ουδετερότητα του Δικτύου μπορεί να είναι σε κίνδυνο και στην ΕΕ

Στις 14 Νοεμβρίου 2014, η Ιταλική Προεδρία παρουσίασε τροποποιήσεις του Πακέτου Τηλεπικοινωνιών για σχολιασμό από τις αντιπροσωπείες των κρατών-μελών. Παρουσιάζουμε δημόσια στο κοινό, το έγγραφο και τα παραρτήματά του (σημείωση[6] και προσθήκη[7]).
[6] https://edri.org/wp-content/uploads/2013/09/Note-NN-14.11.2014.pdf
[7] https://edri.org/wp-content/uploads/2013/09/Addendum-to-the-note-14.11.2014.pdf

Τα έγγραφα αυτά δείχνουν ότι η Ιταλική Προεδρία βρίσκεται τώρα σε μια οπισθοχώρηση σχετικά με την ουσιαστική προστασία της Διαδικτυακής Ουδετερότητας -αφού προηγουμένως είχε κάνει μερικές πολύ πιο ουσιαστικές και πιο θετικές προτάσεις επ' αυτού. Παρουσίασε μια "προσέγγιση που βασίζεται σε αρχές" στα κράτη μέλη "ώστε να μην εμποδίζουν την καινοτομία και για να αποφευχθεί" προτείνοντας μια παρωχημένη ρύθμιση για το μέλλον. Στην πραγματικότητα, αυτό που κάνει όλο αυτό το κείμενο είναι να προσθέτει μια σύγχυση σχετικά με την ελευθερία στις επικοινωνίες και την online καινοτομία.

Το κείμενο προτείνει την κατάργηση των ορισμών της "διαδικτυακής ουδετερότητας". "Αντί ενός ορισμού της διαδικτυακής ουδετερότητας θα μπορούσε να υπάρχει μια αναφορά στο στόχο της ουδετερότητας του δικτύου, πχ. σε μια αιτιολογική σκέψη, η οποία θα επιλύσει τις ανησυχίες πάνω στο ότι ο ορισμός θα μπορούσε να είναι σε αντίθεση με τις ειδικές διατάξεις". Ωστόσο, χωρίς διατάξεις για την Διαδικτυακή Ουδετερότητα που να έχουν νόημα και να είναι εκτελεστέες, το θεμελιώδες δικαίωμα της απρόσκοπτης λήψης και μετάδοσης των πληροφοριών[8] θα παρεμποδίζεται - με σημαντικό κόστος για την ανάπτυξη, τις επενδύσεις και την καινοτομία.
[8] βλ. EU Charter, Art 11. Freedom of expression and information (Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, άρθρο 11 "Ελευθερία της έκφρασης και της πληροφόρησης") http://www.eucharter.org/home.php?page_id=18

Επιπλέον, το κείμενο καταργεί τον ορισμό των "ειδικών υπηρεσιών" από το άρθρο 23. Αυτή η διαγραφή θα μπορούσε, κατ' αρχήν, να μην και μια τόσο κακή ιδέα, όσο όμως η μη-διάκριση θα υποστηρίζονταν μέσα στο κείμενο. Δυστυχώς, η πρόταση αυτή θα επιτύχει το ακριβώς αντίθετο:

"Τα μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας που μπλοκάρουν, επιβραδύνουν, τροποποιούν, υποβαθμίζουν ή εισάγουν διακρίσεις εις βάρος συγκεκριμένου περιεχομένου, εφαρμογών ή υπηρεσιών ή σε συγκεκριμένες κατηγορίες αυτών" θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από τους φορείς παροχής υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο, υπό ορισμένες περιστάσεις, όπως στην "πρόληψη της μετάδοσης των αυτόκλητων επικοινωνιών" (το οποίο φαίνεται περίεργο, διότι μια υπηρεσία e-mail δεν είναι μια υπηρεσία πρόσβασης στο διαδίκτυο), για την πρόληψη του "προσωρινού ελέγχου συμφόρησης" (του οποίου η εξαιρετική φύση θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι δεν είναι από προεπιλογή) ή για να καλυφθούν οι "υποχρεώσεις που απορρέουν από μια σύμβαση με έναν τελικό χρήστη για την παροχή μιας υπηρεσίας που απαιτεί ένα συγκεκριμένο επίπεδο ποιότητας για το τελικό χρήστη" τους (η οποία δεν έχει κανένα νόημα για την "καλύτερη προσπάθεια / best effort" στο διαδίκτυο).

Το μεγαλύτερο κενό στο κείμενο του Συμβουλίου είναι, ωστόσο, ότι το άρθρο 23 δεν απαγορεύει τις διακρίσεις βάσει της χρέωσης. Επιτρέποντας την "ελεύθερη" πρόσβαση σε ορισμένες υπηρεσίες και την "μετρημένη" πρόσβαση σε όλα τα άλλα, είναι ουσιαστικά - και άρα και επιζήμια - μια παραβίαση της ουδετερότητας του δικτύου και του θεμελιώδους δικαιώματος της ελεύθερης μετάδοσης των πληροφοριών, όπως είναι και κάθε είδους μπλοκάρισμα ή φιλτράρισμα. Εάν οι άνθρωποι πρέπει να πληρώσουν επιπλέον για να έχουν πρόσβαση στην ιστοσελίδα σας (ή αν πρέπει να πληρώσουν εταιρείες του διαδικτύου για να τους επιτρέψουν να το πράξουν), τότε η ουσία του Ανοικτού Διαδικτύου έχει αποσυναρμολογηθεί.

Η πρόταση καθιστά επίσης μια περίεργη αναφορά στη νομοθεσία που είναι με επιφύλαξη της νομιμότητας των "πληροφοριών, του περιεχόμενου, της εφαρμογής [sic] ή των υπηρεσιών" - ακόμη κι αν τίποτα στο κείμενο δεν θα μπορούσε ενδεχομένως να θεωρηθεί ως νομιμοποίηση παράνομου περιεχομένου. Ο σκοπός αυτού του κειμένου φαίνεται ότι είναι να επιτραπεί το γενικευμένο αυθαίρετο "εθελοντικό" κλείδωμα που εφαρμόζεται σε ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ, κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αν αυτό είναι το νόημα, τότε είναι και σε σαφή και προφανή παραβίαση του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης[9].
[9] http://europa.eu/legislation_summaries/justice_freedom_security/combating_discrimination/l33501_el.htm

Εν ολίγοις, αυτή η τελευταία πρόταση της Ιταλικής Προεδρίας θα αποδυναμώσει τα δικαιώματα των πολιτών και θα ακυρώσει τις ισχυρές διατάξεις που εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Απρίλιο του 2014. Εάν εγκριθεί, το κείμενο θα στερήσει τις πολύ απαραίτητες προστασίες για να εμποδιστούν οι πάροχοι πρόσβασης στο διαδίκτυο από τη δημιουργία ενός νέου μονοπωλίου πρόσβασης στους πελάτες τους. Με όλη την συζήτηση που υπάρχει για την ανάγκη για μια ενιαία ψηφιακή αγορά στην Ευρώπη, θα έχουμε νέα εμπόδια και νέα μονοπώλια.

Οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές δεν θα έχουν σαφείς υποχρεώσεις εκτελεστή για να διατηρήσουν τα ψηφιακά δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών τους από προεπιλογή. Μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Ομπάμα όπου τονίζεται η σημασία και η ανάγκη της πραγματικής Διαδικτυακής Ουδετερότητας, έρχεται τώρα το Συμβούλιο να να προτείνει μια έξοδο της Ευρώπης στην αργή λωρίδα;

Τα κράτη μέλη θα συζητήσουν αυτό το έγγραφο στο Συμβούλιο σήμερα και αύριο. Κάθε κείμενο που θα υιοθετηθεί θα πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πριν να γίνει νόμος.

Τα έγγραφα που διέρρευσαν (14 Νοεμβρίου 2014):
* Note (Σημείωση): https://edri.org/wp-content/uploads/2013/09/Note-NN-14.11.2014.pdf
* Addendum (Προσθήκη): https://edri.org/wp-content/uploads/2013/09/Addendum-to-the-note-14.11.2014.pdf

Τα κράτη μέλη θα τα συζητήσουν στο Συμβούλιο σήμερα και αύριο:
* http://data.consilium.europa.eu/doc/document/CM-5045-2014-INIT/en/pdf (17/11/2014)
* http://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-15597-2014-COR-1/en/pdf (19/11/2014)

Δες επίσης:
European Commission > Digital Agenda for Europe >
Net Neutrality challenges
https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/net-neutrality-challenges

----
Από: EDRi, "Leaked documents show net neutrality may be in danger", By Maryant Fernández Pérez, 20 Nov 2014
https://edri.org/leaked-documents-show-net-neutrality-may-danger/

Re: Η διαδικτυακή ουδετερότητα αμφισβητείται πλέον και στην

Δημοσιεύτηκε: 21 Νοέμ 2014, 18:35
από Petros
τι θα μπορούσαμε να κάνουμε;

Re: Η διαδικτυακή ουδετερότητα αμφισβητείται πλέον και στην

Δημοσιεύτηκε: 22 Νοέμ 2014, 02:14
από Κομπειλάδας
τίποτα.... φτάνει που ασχολούμαστε και παρακολουθούμε στενά το θέμα και έχουμε θέση για αυτό και την διαδίδουμε και συνεργαζόμαστε με άλλους στην Ευρώπη για να διεκδικήσουμε την προστασία της Διαδικτυακής Ουδετερότητας και κάνουμε ΟΛΑ αυτά τα ΠΕΙΡΑΤΙΚΑ μας...... :roll: