Σελίδα 2 από 6

Re: Διαδικασία κλήρωσης

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2012, 12:19
από baskin
Συμφωνώ με την πρόταση.

Re: Διαδικασία κλήρωσης

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2012, 12:25
από ergoil
dizzyk έγραψε:Προτείνω τη χρήση της online γεννήτριας τυχαίων αριθμών:

http://stattrek.com/statistics/random-n ... rator.aspx

Θέλουμε 4 αριθμούς από το 1 έως το 16, χωρίς επαναλήψεις. Οι 2 πρώτοι θα είναι τα μέλη, ο 3ος θα είναι το 1ο και ο 4ος το 2ο αναπληρωματικό μέλος.

Για random seed θα μπει ο αριθμός του λαχείου.

Τα αποτελέσματα θα είναι απολύτως επαληθεύσιμα από κάθε μέλος, βάζοντας απλά τον αριθμό του λαχείου στη γεννήτρια.


ΌΧΙ! Καμιά εμπιστοσύνη σε γεννήτριες αριθμών, ειδικά σε αυτές του κλειστού κώδικα, στις online ή σε αυτές που προέρχονται από μια εταιρία (.com)!
Έχουν λάθη μέσα, τέτοια λάθη κάνανε με τη γεννήτρια τυχαίων αριθμών του λινουξ που ήταν και ανοιχτού κώδικα, και καταστράφηκαν όλα τα πιστοποιητικά!

Ελπίζω η πλειοψηφία του κόμματος να μην πέσει στην παγίδα των online γεννήτριων τυχαίων αριθμών.

Re: Διαδικασία κλήρωσης

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2012, 12:27
από pav
Παρόμοιο με αυτό που πρότεινε ο dizzyk:

Κώδικας: Επιλογή όλων

import random; random.seed(12345); random.sample(range(1, 17), 4);


Αντικαθιστούμε το "12345" με τον αριθμό του λαχείου. Ο κώδικας (Python) θα βγάλει 4 αριθμούς, από το 1 έως το 16 και το αποτέλεσμα είναι επαληθεύσιμο από οποιονδήποτε.

Παράδειγμα:

Κώδικας: Επιλογή όλων

$python
>>> import random; random.seed(55137); random.sample(range(1, 17), 4);
[3, 1, 10, 6]


EDIT: Διόρθωση, για 16 άτομα πρέπει το "range" να είναι range(1,17)

Re: Διαδικασία κλήρωσης

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2012, 12:31
από ergoil
pav έγραψε:Παρόμοιο με αυτό που πρότεινε ο dizzyk:

Κώδικας: Επιλογή όλων

import random; random.seed(12345); random.sample(range(1, 16), 4);


Αντικαθιστούμε το "12345" με τον αριθμό του λαχείου. Ο κώδικας (Python) θα βγάλει 4 αριθμούς, από το 1 έως το 16 και το αποτέλεσμα είναι επαληθεύσιμο από οποιονδήποτε.

Παράδειγμα:

Κώδικας: Επιλογή όλων

$python
>>> import random; random.seed(55137); random.sample(range(1, 16), 4);
[2, 1, 10, 6]




Αυτό που λες θα τρέξει στο δικό σου υπολογιστή, μια φορά και εφάπαξ, ενώ αν ξανατρέξει στο δικό μου θα βγάλει άλλο νούμερο. Γιατί να εμπιστευτούμε τον δικό σου υπολογιστή και όχι τον δικό μου;

Και γιατί να βάλεις νέα τυχαιότητα και να εισάγεις σκοτεινούς αλγόριθμους τυχαιότητας που μπορεί να έχουν κάποιο προγραμματιστικό λάθος (όπως συνέβει και στον kernel.org και την πατήσανε), την στιγμή που έχεις ήδη έναν αριθμό (του λαχείου) που είναι ο κατεξοχήν και ο πεντακάθαρα τυχαίος;

Εκτός και αν θεωρείς ότι η διαδικασία κλήρωσης του λαχείου δεν είναι απολύτως τυχαία, οπότε το συζητάμε.

Re: Διαδικασία κλήρωσης

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2012, 12:37
από James
dizzyk έγραψε:Προτείνω τη χρήση της online γεννήτριας τυχαίων αριθμών:

http://stattrek.com/statistics/random-n ... rator.aspx

Θέλουμε 4 αριθμούς από το 1 έως το 16, χωρίς επαναλήψεις. Οι 2 πρώτοι θα είναι τα μέλη, ο 3ος θα είναι το 1ο και ο 4ος το 2ο αναπληρωματικό μέλος.

Για random seed θα μπει ο αριθμός του λαχείου.

Τα αποτελέσματα θα είναι απολύτως επαληθεύσιμα από κάθε μέλος, βάζοντας απλά τον αριθμό του λαχείου στη γεννήτρια.

Και εγώ θα έλεγα να το ξεμπερδέυουμε με αυτο, αν και δε ξέρουμε πως το έχουν βάλει να δουλεύει, αλλά θα είναι καλύτερο από το πρώτο με το βήμα του 3.

Re: Διαδικασία κλήρωσης

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2012, 12:39
από dizzyk
Η τυχαιότητα εξασφαλίζεται από τη χρήση του αριθμού του λαχείου. Ο ψευδοτυχαίος αλγόριθμος, για τον οποίο δε μας ενδιαφέρουν οι θεωρητικές αδυναμίες του για τη μια και μοναδική χρήση του, μας εξασφαλίζει ότι δεν πρέπει να ανακαλύψουμε τον τροχό και μας κάνει ευκολότερη τη ζωή στην μετατροπή [τυχαιος αριθμός -> 4 άτομα].

Επιμένω στην online λύση, δεν έχουν όλοι python στο σύστημά τους, μπορεί να έχουν άλλη έκδοση, κλπ. Το online για τη μια και μοναδική μέρα που θα χρειαστεί θα έχει επαναλήψιμα αποτελέσματα.

Re: Διαδικασία κλήρωσης

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2012, 12:40
από ergoil
Dimitris Zappas έγραψε:
dizzyk έγραψε:Προτείνω τη χρήση της online γεννήτριας τυχαίων αριθμών:

http://stattrek.com/statistics/random-n ... rator.aspx

Θέλουμε 4 αριθμούς από το 1 έως το 16, χωρίς επαναλήψεις. Οι 2 πρώτοι θα είναι τα μέλη, ο 3ος θα είναι το 1ο και ο 4ος το 2ο αναπληρωματικό μέλος.

Για random seed θα μπει ο αριθμός του λαχείου.

Τα αποτελέσματα θα είναι απολύτως επαληθεύσιμα από κάθε μέλος, βάζοντας απλά τον αριθμό του λαχείου στη γεννήτρια.

Και εγώ θα έλεγα να το ξεμπερδέυουμε με αυτο, αν και δε ξέρουμε πως το έχουν βάλει να δουλεύει, αλλά θα είναι καλύτερο από το πρώτο με το βήμα του 3.


μα νομίζω η γεννήτρια κάθε φορά που του βάζουμε το ίδιο seed, δεν βγάζει το ίδιο νούμερο!
Παρακαλώ πριν αρχίσετε να ψάχνετε όλο το ιντερνετ, διαβάστε την πρότασή μου.

Re: Διαδικασία κλήρωσης

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2012, 12:43
από anestis
Ενα λάθος: Το βήμα 4 χωράει, καθ' ότι το βήμα γίνεται 3 φορές, όχι 4 όπως κακώς θεωρήθηκε.

Επί της ουσίας
Κάνουμε κλήρωση μεταξύ 16 ατόμων ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΜΕ 4, όχι 2.
Θεωρήθηκε ότι και οι 16 είναι οκ/σωστοί/ικανοί/όποιο_επίθετο_θέλετε.
Οποιος κι αν κληρωθεί θα είναι το ίδιο.
Εξ' άλλου αφορά περίπου 4 μήνες θητείας.
Φυσικά και υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι, π.χ. μεταβλητό βήμα ορισμένο ως 2,3,4 ή άλλο

Επί του πρακτικού
Το βήμα εξασφαλίζει ότι "περπατάμε" λίγο μέσα στη λίστα κι ότι δεν κληρώνονται ο 01,02,03 & 04
Αλλιώς θα λέγαμε "π.χ. κληρώνεται ο πρώτος και οι αμέσως 3 επόμενοι".

ΒΕΛΤΙΩΣΗ
Το τρίτο ψηφίο από το τέλος θα ορίσει το βήμα
ΒΗΜΑ=2, αν το ψηφίο είναι 1,2,3
ΒΗΜΑ=3, αν το ψηφίο είναι 4,5,6
ΒΗΜΑ=4, αν το ψηφίο είναι 7,8,9,0

Ετσι η τυχαιότητα αυξάνεται ΠΑΡΑ πολύ.

Επί του τυπικού
Αλλάζω το παράδειγμα επάνω για να αντικατοπτρίζει το πιθανό βήμα 2 ή 3 ή 4.


Επί του τρολικού
Οποιος υπολογίσει τις νέες πιθανότητες είναι πραγματικά αργόσχολος και θα έπρεπε να διαθέσει τον χρόνο του στο κόμμα
να γράψει κάνα extra κείμενο ή να βοηθήσει σε καμιά γραφοδουλειά! :lol:

:-P

Re: Διαδικασία κλήρωσης

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2012, 12:46
από dizzyk
ergoil έγραψε:μα νομίζω η γεννήτρια κάθε φορά που του βάζουμε το ίδιο seed, δεν βγάζει το ίδιο νούμερο!


Ίσα ίσα αυτός είναι ο ορισμός του seed. Δοκίμασέ το.
Στη σελίδα που έδωσα link, βάλε 4 αριθμούς, minimun 1, maximum 16, False στο duplicate, και seed 5516. Θα δεις τα 16 15 14 13 (έπεσα στην περίπτωση)

Re: Διαδικασία κλήρωσης

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιουν 2012, 12:48
από ergoil
anestis έγραψε:Ενα λάθος: Το βήμα 4 χωράει, καθ' ότι το βήμα γίνεται 3 φορές, όχι 4 όπως κακώς θεωρήθηκε.

Επί της ουσίας
Κάνουμε κλήρωση μεταξύ 16 ατόμων ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΜΕ 4, όχι 2.
Θεωρήθηκε ότι και οι 16 είναι οκ/σωστοί/ικανοί/όποιο_επίθετο_θέλετε.
Οποιος κι αν κληρωθεί θα είναι το ίδιο.
Εξ' άλλου αφορά περίπου 4 μήνες θητείας.
Φυσικά και υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι, π.χ. μεταβλητό βήμα ορισμένο ως 2,3,4 ή

Επί του πρακτικού
Το βήμα εξασφαλίζει ότι "περπατάμε" λίγο μέσα στη λίστα κι ότι δεν κληρώνονται ο 01,02,03 & 04
Αλλιώς θα λέγαμε "π.χ. κληρώνεται ο πρώτος και οι αμέσως 3 επόμενοι".

ΒΕΛΤΙΩΣΗ
Το τρίτο ψηφίο από το τέλος θα ορίσει το βήμα
ΒΗΜΑ=2, αν το ψηφίο είναι 1,2,3
ΒΗΜΑ=3, αν το ψηφίο είναι 4,5,6
ΒΗΜΑ=4, αν το ψηφίο είναι 7,8,9,0

Ετσι η τυχαιότητα αυξάνεται ΠΑΡΑ πολύ.

Επί του τυπικού
Αλλάζω το παράδειγμα επάνω για να αντικατοπτρίζει το πιθανό βήμα 2 ή 3 ή 4.


Επί του τρολικού
Οποιος υπολογίσει τις νέες πιθανότητες είναι πραγματικά αργόσχολος και θα έπρεπε να διαθέσει τον χρόνο του στο κόμμα
να γράψει κάνα extra κείμενο ή να βοηθήσει σε καμιά γραφοδουλειά! :lol:

:-P


αργόσχολος είμαι, αλλά είναι 120 οι συνδυασμοί των δύο τακτικών μελών ΔΕ.
Δεν είναι σωστό οποιοσδήποτε αλγόριθμός να αποκλύει έστω και έναν πιθανό συνδυασμό, ή να δίνει σε κάποιους συνδυασμούς περισσότερες πιθανότητες.

Γιατί δεν διαλέγετε το απλούστατο σύστημά μου με τα συστήματα αρίθμησης;
ανώνυμος είμαι, δεν ζητάω καμιά δόξα αν το υιοθετήσετε!